デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1494882

スマートリテール市場の2030年までの予測: ソリューション、技術、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析

Smart Retail Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Solution (Hardware, Software and Services), Technology, Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 200+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.13円
スマートリテール市場の2030年までの予測: ソリューション、技術、用途、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2024年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のスマートリテール市場は2024年に519億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは31.1%で成長し、2030年には2,639億米ドルに達すると予測されています。

スマートリテールは、先進技術を活用してショッピング体験を向上させ、業務を合理化し、効率を高める。モノのインターネット(IoT)デバイス、人工知能(AI)、データ分析を統合し、パーソナライズされたシームレスなカスタマージャーニーを実現します。スマートストアでは、RFIDタグとセンサーが在庫をリアルタイムで追跡し、在庫切れや過剰在庫を削減します。AIを活用した市場力学は、消費者行動に関する洞察を提供し、ダイナミックな価格設定やターゲットを絞ったマーケティングを可能にします。アマゾン・ゴーの"Just walk out "テクノロジーのような自動レジシステムは、長蛇の列をなくし、利便性を向上させる。

国際スマートリテール機構(ICO)によると、スマートリテール用バッグの世界輸出は2019年2月の1,083万個から2020年2月には1,111万個に増加し、1年間で2.6%の伸びを示しました。

AI、IoT、その他のテクノロジーの統合

AIを搭載したシステムは、顧客データを分析し、パーソナライズされたレコメンデーション、予測的洞察、チャットボットやバーチャルアシスタントによる顧客サービスの向上を提供することができます。スマートシェルフやビーコンなどのIoTデバイスは、買い物客にリアルタイムの情報やパーソナライズされたオファーを提供することで、店舗での体験を向上させる。さらに、IoTセンサーはリアルタイムで商品の状態と位置を監視し、AIはこのデータを分析して混乱を予測し、ルートを最適化し、配送時間を改善することで、より弾力的で応答性の高いサプライチェーンを確保し、市場の成長を促しています。

高額な先行投資

AI、IoT、データ分析などの先進技術を導入するには、ハードウェア、ソフトウェア、インフラストラクチャー、従業員トレーニングに多額の初期投資が必要となります。特に予算が限られている中小規模の小売企業にとっては、この高コストが大きな障壁となる可能性があります。さらに、これらのテクノロジーを統合することの複雑さと規模は、導入期間の長期化や既存業務の中断につながる可能性があります。また、小売企業は、投資対効果(ROI)の不確実性にも直面する可能性があります。

パーソナライゼーションに対する消費者の要求

現代の買い物客は、個人の嗜好や行動に合わせてカスタマイズされた体験を求めるようになっています。この需要により、小売企業は人工知能(AI)、機械学習、データ分析などの先進技術を導入し、顧客データを収集・分析しています。さらに、スマートシェルフやデジタルディスプレイのような店舗内テクノロジーは、リアルタイムでパーソナライズされたオファーや情報を提供し、ショッピング体験を向上させ、市場を押し上げます。

新技術導入への抵抗

経営陣の視点から見ると、新技術への投資に対する消極的な姿勢は、初期コスト、既存プロセスへの潜在的な混乱、投資収益率に対する不確実性への懸念から生じています。従業員は、離職の恐れ、トレーニング不足、新しいツールやシステムに対する不快感などから、変化に抵抗する可能性があります。さらに、顧客は、新しいテクノロジーは侵入的で、複雑で、信頼性に欠け、市場の妨げになると認識した場合、それを受け入れることをためらうかもしれないです。

COVID-19の影響

COVID-19は、スマートリテールのサプライチェーンに悪影響を及ぼし、物流や移動の制限により商品の移動を妨げています。消費者だけでなく小売業者にとっても納品が延期されています。パンデミック以前から健全なCAGRを記録していたスマートリテール業界は、COVID-19の発生以降急成長を遂げました。パンデミックの状況は不透明で、今後数カ月は予測できないため、規制機関による安全対策は急速に変化しています。非接触型操作と社会的距離の縮小により、消費者は代替小売ソリューションにアクセスできるようになり、スマートリテールが日常生活で重要な役割を果たしています。

予測期間中、ソフトウェア・セグメントが最大となる見込み

特定のエンドユーザーのニーズと行動を理解し、顧客エンゲージメントとショッピング体験を向上させるために、世界中の小売業者による分析ソフトウェアの採用が増加しているため、予測期間中はソフトウェアが最大になると予想されます。消費者の嗜好の変化を分析し、顧客中心のマーケティングに重点を置く必要性も、小売投資の増加に伴って高まっています。これにより、スマートリテール業におけるアナリティクスの絶大な機会が創出されると予想されます。

マーケティング・広告分野は予測期間中に最も高いCAGRが見込まれる

小売業者もまた、魅力的な店頭、デジタルサイネージ、室内ディスプレイ、最先端の照明などを通じたビジュアルマーケティングを、顧客を惹きつけるスマートリテールソリューションの必須要件の1つとして考えているため、マーケティング・広告分野は予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想されます。さらに、ソーシャルメディア・マーケティングは、特にミレニアル世代の取り込みに役立っています。これにより小売業者は、ソーシャルメディアからの干渉を最小限に抑え、スムーズなショッピング体験を提供することに注力できるようになった。したがって、2020年には、ビジュアルマーケティングが市場の大半のシェアを占めることになります。

最大のシェアを占める地域

北米は、高級品やプレミアム商品への需要の高まりと、より便利で時間のかからない小売体験を求める顧客の嗜好が急速に変化していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。あらゆるアプリケーション分野でデジタル技術の導入が進み、米国経済は再構築されつつあります。ポスト・パンデミック効果は、従来の計画を上回るスピードでビジネスをデジタル化し、小売業界に影響を与えています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、日本や中国などの国々でビッグデータ分析、インテリジェント着せ替えミラー、受付ロボット、ショッピングガイドロボットなどのスマートリテールソリューションの応用が拡大しているため、予測期間中に最も高いCAGRを維持すると予測され、地域の市場成長を促進すると期待されています。アリババやアマゾンのような大手スマートリテール企業以外にも、中小プロバイダーもこの機会を利用しようと計画しています。

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購読のお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレーヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のスマートリテール市場:ソリューション別

  • ハードウェア
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 世界のスマートリテール市場:技術別

  • モノのインターネット(IoT)
  • 拡張現実(AR)と仮想現実(VR)
  • ビッグデータと分析
  • 機械学習
  • ブロックチェーン
  • ロボット工学と自動化
  • モバイルテクノロジーとクラウドコンピューティング
  • その他の技術

第7章 世界のスマートリテール市場:用途別

  • 在庫管理
  • 顧客体験
  • チェックアウトと支払い
  • サプライチェーンマネジメント
  • セキュリティと損失防止
  • 店内ナビゲーション
  • マーケティングや広告
  • 顧客分析
  • その他の用途

第8章 世界のスマートリテール市場:エンドユーザー別

  • 実店舗小売業者
    • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • デパート
    • コンビニエンスストア
  • eコマース企業
    • オンライン小売業者
    • オムニチャネル小売業者
  • ショッピングモール
  • 消費財メーカー
    • ブランドストア
    • ポップアップストア
  • 飲食品小売業者
  • エンターテイメントとホスピタリティ
  • その他のエンドユーザー

第9章 世界のスマートリテール市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイリング

  • Adroit Worldwide Media Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • Cisco Systems, Inc.
  • Google LLC
  • Honeywell International Inc.
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • IBM Corporation
  • Ingenico, Fiserv, Inc.
  • Intel Corporation
  • LG Display Co., Ltd.
  • NCR Corporation
  • NVIDIA Corporation
  • NXP Semiconductors
  • PAX Global Technology Limited
  • PTC
  • Samsung Electronics
  • Verifone Systems
  • Zippin
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Smart Retail Market Outlook, By Region (2022-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Smart Retail Market Outlook, By Solution (2022-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Smart Retail Market Outlook, By Hardware (2022-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Smart Retail Market Outlook, By Software (2022-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Smart Retail Market Outlook, By Services (2022-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Smart Retail Market Outlook, By Technology (2022-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Smart Retail Market Outlook, By Internet of Things (IoT) (2022-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Smart Retail Market Outlook, By Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) (2022-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Smart Retail Market Outlook, By Big Data and Analytics (2022-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Smart Retail Market Outlook, By Machine Learning (2022-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Smart Retail Market Outlook, By Blockchain (2022-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Smart Retail Market Outlook, By Robotics and Automation (2022-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Smart Retail Market Outlook, By Mobile Technologies & Cloud Computing (2022-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Smart Retail Market Outlook, By Other Technologies (2022-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Smart Retail Market Outlook, By Application (2022-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Smart Retail Market Outlook, By Inventory Management (2022-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Smart Retail Market Outlook, By Customer Experience (2022-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Smart Retail Market Outlook, By Checkout and Payment (2022-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Smart Retail Market Outlook, By Supply Chain Management (2022-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Smart Retail Market Outlook, By Security and Loss Prevention (2022-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Smart Retail Market Outlook, By In-Store Navigation (2022-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Smart Retail Market Outlook, By Marketing and Advertising (2022-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Smart Retail Market Outlook, By Customer Analytics (2022-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Smart Retail Market Outlook, By Other Applications (2022-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Smart Retail Market Outlook, By End User (2022-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Smart Retail Market Outlook, By Brick-and-Mortar Retailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Smart Retail Market Outlook, By Supermarkets and Hypermarkets (2022-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Smart Retail Market Outlook, By Department Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Smart Retail Market Outlook, By Convenience Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Smart Retail Market Outlook, By E-commerce Companies (2022-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Smart Retail Market Outlook, By Online Retailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Smart Retail Market Outlook, By Omnichannel Retailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Smart Retail Market Outlook, By Shopping Malls (2022-2030) ($MN)
  • Table 34 Global Smart Retail Market Outlook, By Consumer Goods Manufacturers (2022-2030) ($MN)
  • Table 35 Global Smart Retail Market Outlook, By Brand Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 36 Global Smart Retail Market Outlook, By Pop-up Stores (2022-2030) ($MN)
  • Table 37 Global Smart Retail Market Outlook, By Food & Beverage Retailers (2022-2030) ($MN)
  • Table 38 Global Smart Retail Market Outlook, By Entertainment and Hospitality (2022-2030) ($MN)
  • Table 39 Global Smart Retail Market Outlook, By Other End Users (2022-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC26402

According to Stratistics MRC, the Global Smart Retail Market is accounted for $51.9 billion in 2024 and is expected to reach $263.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 31.1% during the forecast period. Smart Retail leverages advanced technologies to enhance the shopping experience, streamline operations, and increase efficiency. It integrates Internet of Things (IoT) devices, artificial intelligence (AI), and data analytics to create personalized and seamless customer journeys. In smart stores, RFID tags and sensors track inventory in real-time, reducing stockouts and overstock situations. AI-driven analytics provide insights into consumer behavior, enabling dynamic pricing and targeted marketing. Automated checkout systems, such as Amazon Go's "just walk out" technology, eliminate long lines and improve convenience.

According to the International Smart Retail Organization (ICO), global exports of Smart Retail bags increased from 10.83 million in February 2019 to 11.11 million in February 2020, marking a 2.6% growth within a year.

Market Dynamics:

Driver:

Integration of AI, IoT, and other technologies

AI-powered systems can analyze customer data to offer personalized recommendations, predictive insights, and improved customer service through chatbots and virtual assistants. IoT devices, such as smart shelves and beacons, enhance in-store experiences by providing real-time information and personalized offers to shoppers. Additionally IoT sensors monitor the condition and location of goods in real-time, while AI analyzes this data to predict disruptions, optimize routes, and improve delivery times, ensuring a more resilient and responsive supply chain encouraging the market growth.

Restraint:

High upfront investment

Implementing advanced technologies such as AI, IoT, and data analytics requires substantial initial capital outlay for hardware, software, infrastructure, and employee training. This high cost can be a major barrier, especially for small and medium-sized retailers with limited budgets. Additionally, the complexity and scale of integrating these technologies can lead to prolonged implementation periods and potential disruptions to existing operations. Retailers may also face uncertainties regarding the return on investment (ROI), as benefits might not be immediately apparent.

Opportunity:

Consumer demand for personalization

Modern shoppers increasingly expect tailored experiences that cater to their individual preferences and behaviors. This demand drives retailers to adopt advanced technologies such as artificial intelligence (AI), machine learning, and data analytics to gather and analyze customer data. Additionally, in-store technologies like smart shelves and digital displays provide real-time, personalized offers and information, improving the shopping experience boosting the market.

Threat:

Resistance to adopting new technologies

From a management perspective, reluctance to invest in new technologies stems from concerns about the initial costs, potential disruptions to existing processes, and uncertainty about the return on investment. Employees may resist change due to fear of job displacement, lack of training, or discomfort with new tools and systems. Additionally, customers may hesitate to embrace new technologies if they perceive them as intrusive, complex, or unreliable hamper the market.

Covid-19 Impact

COVID-19 has been adverse on the supply chain of smart retail, hampering the movement of goods due to logistics and travel restrictions. Deliveries have been deferred for retailers as well as consumers. The smart retailing industry, which had registered a healthy CAGR even before the pandemic, has grown steeply since the COVID-19 outburst. As the pandemic situation is uncertain and cannot be anticipated for the coming months, safety measures levied by regulatory bodies are varying rapidly. Contactless operations and social distancing are enabling consumers to access substitute retailing solutions; this is where smart retail plays a vital role in daily life.

The software segment is expected to be the largest during the forecast period

The software is expected to be the largest during the forecast period due to increasing the adoption of analytics software by retailers across the world, to understand specific end-user's needs and behavior to improve customer engagement and the shopping experience is one of the crucial factors stimulating the growth of the segment. The need to analyze the changing consumer preferences and put a strong emphasis on customer-centric marketing is also growing in line with the rising retail investment. This is anticipated to create immense opportunities for analytics in smart retailing.

The marketing and advertising segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The marketing and advertising segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period as retailers are also considering visual marketing through appealing storefronts, digital signage, interior displays, and state-of-the-art lighting as one of the essential requirements for a smart retail solution to engage customers. Moreover, social media marketing has particularly helped in attracting the millennial population. It has enabled retailers to focus on providing a smooth shopping experience with minimal interference from social media. Hence, in 2020 visual marketing accounted for the majority share of the market.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period due to the growing demand for luxury goods and premium items and the rapidly-changing customer preferences for more convenient and less time-intensive retail experiences. The increasing adoption of digital technology across every application area is restructuring the U.S. economy. The post-pandemic effect has impacted the retail industry by digitally transforming businesses faster than previously planned.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to hold the highest CAGR over the forecast period owing to the growing application of smart retail solutions such as big data analytics, intelligent dressing mirrors, reception robots, and shopping guide robots in countries such as Japan and China is expected to drive regional market growth. Apart from big smart retailing players such as Alibaba and Amazon, smaller providers also plan to tap into this opportunity.

Key players in the market

Some of the key players in Smart Retail market include Adroit Worldwide Media Inc., Amazon.com, Inc., Cisco Systems, Inc., Google LLC, Honeywell International Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., IBM Corporation, Ingenico, Fiserv, Inc., Intel Corporation, LG Display Co., Ltd., NCR Corporation, NVIDIA Corporation, NXP Semiconductors, PAX Global Technology Limited, PTC, Samsung Electronics, Verifone Systems and Zippin

Key Developments:

In June 2024, Honeywell Completes Acquisition Of Carrier's Global Access Solutions Business And Updates 2024 Outlook. This transaction also strengthens Honeywell's alignment of its portfolio around three compelling megatrends, including automation, and complements Honeywell's Building Automation segment.

In May 2024, Lenovo and Cisco Announce Strategic Partnership to Simplify Path to AI Innovation. The two companies agree to design, engineer and deliver deeply integrated solutions that advance generative AI capabilities and digital workplace solutions to boost enterprise productivity

In May 2024, AT&T and Cisco Introduce a Simpler Way to Deploy 5G Fixed Wireless Access for Businesses. With an integrated digital purchasing experience of AT&T's wireless WAN service and instant-on provisioning from AT&T, businesses can easily extend 5G FWA across campus and branch environments.

Solutions Covered:

  • Hardware
  • Software
  • Services

Technologies Covered:

  • Internet of Things (IoT)
  • Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR)
  • Big Data and Analytics
  • Machine Learning
  • Blockchain
  • Robotics and Automation
  • Mobile Technologies & Cloud Computing
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Inventory Management
  • Customer Experience
  • Checkout and Payment
  • Supply Chain Management
  • Security and Loss Prevention
  • In-Store Navigation
  • Marketing and Advertising
  • Customer Analytics
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Brick-and-Mortar Retailers
  • E-commerce Companies
  • Shopping Malls
  • Consumer Goods Manufacturers
  • Food & Beverage Retailers
  • Entertainment and Hospitality
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2022, 2023, 2024, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Smart Retail Market, By Solution

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
  • 5.3 Software
  • 5.4 Services

6 Global Smart Retail Market, By Technology

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Internet of Things (IoT)
  • 6.3 Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR)
  • 6.4 Big Data and Analytics
  • 6.5 Machine Learning
  • 6.6 Blockchain
  • 6.7 Robotics and Automation
  • 6.8 Mobile Technologies & Cloud Computing
  • 6.9 Other Technologies

7 Global Smart Retail Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Inventory Management
  • 7.3 Customer Experience
  • 7.4 Checkout and Payment
  • 7.5 Supply Chain Management
  • 7.6 Security and Loss Prevention
  • 7.7 In-Store Navigation
  • 7.8 Marketing and Advertising
  • 7.9 Customer Analytics
  • 7.10 Other Applications

8 Global Smart Retail Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Brick-and-Mortar Retailers
    • 8.2.1 Supermarkets and Hypermarkets
    • 8.2.2 Department Stores
    • 8.2.3 Convenience Stores
  • 8.3 E-commerce Companies
    • 8.3.1 Online Retailers
    • 8.3.2 Omnichannel Retailers
  • 8.4 Shopping Malls
  • 8.5 Consumer Goods Manufacturers
    • 8.5.1 Brand Stores
    • 8.5.2 Pop-up Stores
  • 8.6 Food & Beverage Retailers
  • 8.7 Entertainment and Hospitality
  • 8.8 Other End Users

9 Global Smart Retail Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Adroit Worldwide Media Inc.
  • 11.2 Amazon.com, Inc.
  • 11.3 Cisco Systems, Inc.
  • 11.4 Google LLC
  • 11.5 Honeywell International Inc.
  • 11.6 Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 11.7 IBM Corporation
  • 11.8 Ingenico, Fiserv, Inc.
  • 11.9 Intel Corporation
  • 11.10 LG Display Co., Ltd.
  • 11.11 NCR Corporation
  • 11.12 NVIDIA Corporation
  • 11.13 NXP Semiconductors
  • 11.14 PAX Global Technology Limited
  • 11.15 PTC
  • 11.16 Samsung Electronics
  • 11.17 Verifone Systems
  • 11.18 Zippin