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市場調査レポート
商品コード
1308746
ポータブルエアコン市場の2030年までの予測- タイプ別、容量別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の世界分析Portable Air Conditioner Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Capacity, End User, Distribution Channel and By Geography |
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ポータブルエアコン市場の2030年までの予測- タイプ別、容量別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のポータブルエアコン市場は2023年に7億8,930万米ドルを占め、予測期間中に6.5%のCAGRで成長し、2030年には12億2,660万米ドルに達すると予想されています。
家の中を簡単に移動できるACユニットがポータブルACユニットです。窓とプラグがあればどこにでも設置できる自己完結型の機械です。スタンドアップエアコンとも呼ばれます。通常、ポータブルエアコンの底には車輪が付いており、移動が簡単です。設置の必要がない、穴あけやダクト工事が不要、携帯性が高い、手頃な価格、優れた応急処置などの利点があり、市場の成長を後押ししています。
国立宇宙科学技術センター(NSSTC)によると、2019年11月は世界の多くの地域の平均期間として最も暖かいと記録されており、快適な生活を送るために空調製品の使用を必要とする憂慮すべき指標です。
環境に優しい省エネ商品の人気の高まりにより、ポータブルエアコンの魅力が増しています。従来の家庭用およびオフィス用エアコンから漏れるHFC冷媒の排出は、環境に深刻な危険をもたらします。これらのガスは地球温暖化に大きく寄与し、気候変動を25%加速させる可能性があります。壁掛けエアコンに比べ、小型のパーソナル・エアコンは、温暖化する地球に対して持続可能でエネルギー効率の高い選択肢を提供することができます。さらに、人々は常に自分自身を向上させる方法を模索しているため、住宅分野ではポータブルエアコンのニーズが高いです。人々は、空間の大きさに合わせて作られ、梱包や輸送が容易なポータブルエアコンにお金を使いたがります。
冷房のために、ポータブルエアコンは多くの場合、より多くの電力を利用します。ポータブルエアコンは室外機がないため、発生した冷気と一緒に暖かい空気も排出します。この温風はほとんど感じられないが、冷却の妨げになります。このため、長時間つけっぱなしになることが多く、電力コストが高くなります。さらに、ポータブルエアコンの最大の問題点は、非常に広い部屋を冷やすには効果がないことです。ポータブルエアコンは、自宅の広い部屋を十分に冷やすことはできないです。
可処分所得の増加は、ポータブルエアコン業界を牽引する主な要因です。可処分所得の増加は生活水準を向上させ、特に中国やインドなどの新興国において、多くの家庭がこうした楽しみをより身近に感じられるようにします。また、10,000 BTUを超える冷却能力を持つポータブルエアコンは、ショッピングモールやその他の広く閉鎖された空間でも使用されています。したがって、可処分所得の増加が市場拡大を促進すると予測されます。
セントラルエアコンシステムが発する音は、ダクトを空気が駆け抜ける音だけです。ユニットの大音量部分は厳密には家の外にあるため、窓用ユニットでさえ騒音はほとんど発生しないです。しかし、ポータブルエアコンは騒音とともに同じ部屋にあることが多いです。座っているスペースに数台のポータブルエアコンを稼働させることで、話し声や音楽、テレビを遮断することができます。通常の活動の妨げを最小限にするために、静かに作動する機器を探します。
COVID-19の蔓延により、世界中のサプライチェーンと市場の需要が影響を受けた。中国はエアコンのトップユーザーでありメーカーでもあるが、完成品の製造に使用される様々な原材料を幅広い国々に輸出しています。米国や欧州に進出している他のエアコンメーカーも、生産停止によって完成品の生産を一時的に停止せざるを得なくなっています。需給ギャップが拡大する中、気候条件の変化や商業ビルへのニーズの高まりを追い風に、業界は順調に発展してきました。
中型ルーム向けポータブルエアコン市場が拡大していることから、中型ルームセグメントは有利な成長を遂げると推定され、今後数年間は市場の優位性を維持すると予測されます。350平方フィートから700平方フィートが考慮すべきサイズです。ホール、寝室、台所、書斎などは大都市では一般的にこの寸法であり、中型ポータブルエアコンの使用に適しています。さらに、従業員4~5人の小規模オフィスや個人事業にも適しています。中小規模の部屋では費用対効果が高いため、ほとんどの人がこの製品を選んでいます。例えば、Wi-Fi接続、電子制御、音声コントロールなどはポータブルエアコンに搭載されている機能で、消費者の間で人気が高まっています。
専門店セグメントは、予測期間中に最も高いCAGR成長を遂げると予想されます。ポータブルエアコンの専門店の主な利点は、特定の製品カテゴリーで他の商品と比較できることです。専門店として、ポータブルエアコンは、様々なスタイル、メーカー、およびモデルでご利用いただけます。ポータブルエアコンのような白物家電の画期的な開拓や改良の増加は、市場を牽引する他の流通手段よりも消費者が製品について最もよく知ることができる専門店を通じて製品を提供することをメーカーに促すと予測されます。
アジア太平洋地域は、インテリアデザインのような住宅改修への支出が多く、可処分所得の増加がアジア太平洋地域の市場成長に影響を与える要因のいくつかであるため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域では都市化と商業化が進んでおり、部屋の温度調節にポータブルエアコンが主に利用されているため、ポータブルエアコンは大きな人気を集めています。インドや中国を含むアジア太平洋地域の成長国では、小部屋用ポータブルエアコン市場が健全に拡大しています。この背景には、住宅部門の成長、小売業とホテル産業の拡大、そして市場の拡大があります。
北米は予測期間中CAGRが最も高いと予測されるが、これはエネルギー使用を削減するために地方自治体が実施した厳しい規則によるものです。さらに、ポータブルエアコンは非ポータブルエアコンよりもBTU使用量が少ないため、エネルギー使用量をわずかに削減できます。さらに、あらゆる部門におけるエネルギー需給の状況は、ポータブルエアコンによって改善され、二酸化炭素排出量の総量を減らすことができます。
2023年7月、LGはインドネシアで新しい研究開発子会社を立ち上げます。LG Home Entertainment Companyを代表する初の海外研究子会社であるこの施設は、製品開発、生産、販売を含むLGの完全な現地事業運営を完成させる。
2023年5月、LGは6人のN.ファイブと協力し、デジタルファインアートの世界における境界を押し広げます。
According to Stratistics MRC, the Global Portable Air Conditioner Market is accounted for $789.3 million in 2023 and is expected to reach $1226.6 million by 2030 growing at a CAGR of 6.5% during the forecast period. An AC unit that can be moved about the house easily is a portable AC unit. It is a self-contained machine that can be placed anywhere close to a window and a plug. It is also known as a stand-up air conditioner. Wheels are usually added to the bottom of portable air conditioners, making moving simple. It has benefits like no installation is necessary, no need for drilling or ductwork, high portability, affordable, excellent stopgap measure etc. which propels the growth of the market.
According to the National Space Science and Technology Centre (NSSTC), November, 2019 is recorded as the warmest as the average period for many regions globally and is an alarming indicator that necessitates the use of air conditioning products to live a comfortable life.
The attraction of portable air conditioners is increasing due to the rising popularity of green and energy-saving goods. The HFC refrigerant emissions that leak from traditional home and office air conditioners pose a severe hazard to the environment. These gases significantly contribute to global warming and are capable of speeding up climate change by 25%. Compared to wall-mounted ACs, small personal air conditioners can offer a sustainable, energy-efficient option for a warming globe. Additionally, there is a high need for portable air conditioners in the residential sector since people are always seeking for ways to better themselves. People are more willing to spend money on portable air conditioners that are made for the size of the space, easy to package, and transport.
For cooling, portable air conditioners often utilise more power. They discharge some warm air along with the cold air they generate since they lack an outside unit. Although this heated air is barely perceptible, it does impede down cooling. Because of this, they are frequently left on longer, which raises the cost of power. Additionally, ineffective for cooling very large rooms the biggest problem with portable air conditioners is by far this one. Portable air conditioner won't be able to sufficiently chill a large room at home.
Increased disposable income is the main factor driving the portable air conditioner industry. Rising disposable incomes improve living standards and make these pleasures more accessible to many households, especially in emerging countries like China and India. Portable air conditioners with cooling capacity more than 10,000 BTU are also used in malls and other large, enclosed spaces. Thus, it is projected that increasing disposable income will propel market expansion.
The only sound made by a central air conditioning system is the sound of air rushing through the ducting. Because the loud part of the unit is technically outside the house, even a window unit produces little noise. However, the portable air conditioner is frequently in the same room as, along with all of the noise. One may block out talk, music, and television by running a few portable air conditioners in the space where seated. In order to minimise disruptions to regular activities, look for equipment that operates quietly
The worldwide supply chain and market demand were both affected by the spread of COVID-19. China ranks among the top users and manufacturers of air conditioner items, but it also exports a variety of raw materials that are fundamentally used to make completed goods to a broad range of nations. Other air conditioner producers with operations in the US and Europe have been compelled to temporarily halt the production of completed items as a result of the production shutdown. Due to the widening gap between supply and demand, the industry was able to develop steadily with the help of the varying climatic conditions and growing need for commercial building.
The medium room segment is estimated to have a lucrative growth, due to the portable air conditioner market for medium-sized rooms has been expanding and is anticipated to maintain its market dominance over the next years. 350 square feet to 700 square feet are the sizes that should be taken into consideration. Hall, bedroom, kitchen, and study rooms typically have these dimensions in large cities, making them suitable for using a medium-sized portable air conditioner. Additionally, it is a good option for 4-5 employee small offices and independent businesses. Most people choose it since it is cost-effective for small and medium-sized rooms. For instance, Wi-Fi connectivity, electronic control, and voice control are features that are available on portable air conditioners, which are becoming increasingly popular with consumers.
The specialty stores segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to selling a wide variety of consumer products, a specialty store specialises on a small selection of product categories. The ability to compare items with others in a specific product category is the primary benefit of the speciality shop for portable AC. As specialised retailers, portable air conditioners are available in a variety of styles, makes, and models. An increase in ground-breaking developments and improvements in white goods, such as portable AC, is projected to encourage manufacturers to offer their products through speciality stores, where consumers can learn the most about the product than through other means of distribution which drive the market.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to high expenditure on house improvements like interior design and an increase in disposable income are some of the factors impacting the market's growth in the Asia-Pacific region. Due to the increasing urbanisation and commercialisation of this area, where portable air conditioners are mostly utilised to regulate the temperature of the rooms, portable air conditioners have been gaining significant popularity. In the growing nations of the Asia-Pacific region, including India and China, the small room portable air conditioner market has been expanding healthily. This is due to the residential sector's growth, the retail and hotel industries' expansion, and rising
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the strict rules that the local government implemented to cut down on energy use. Additionally, because portable air conditioners use less BTU than non-portable air conditioners, they will marginally cut energy usage. Moreover, the circumstances between energy supply and demand in all sectors will be improved by portable air conditioners, lowering the total carbon footprint.
Some of the key players profiled in the Portable Air Conditioner Market include LG Electronics, Haier lnc, SAMSUNG, Blue Star Limited, Honeywell International Inc.,Whirlpool Corporation, Voltas Inc, Mistral Solutions Pvt. Ltd., Midea Group, Electrolux, FUJITSU GENERAL, Vista France, Royalsovereign, Inc., GREE ELECTRIC APPLIANCES, INC., Panasonic Corporation, Alfred Karcher SE & Co. KG, Olimpia Splendid S.p.A., Atlantis Products Pvt. Ltd. , De Longhi S.p.A and Carrier Corporation
In July 2023, LG Launches New R&D Subsidiary in Indonesia, The first-ever overseas research subsidiary on behalf of the LG Home Entertainment Company, the facility finishes LG's complete, local business operation encompassing product development, production and sales.
In May 2023, LG Collaborates With Six N. Five to Push Boundaries in the World of Digital Fine Art, The collaborative exhibition Among the Sky, which includes six specially commissioned artworks presented on large-scale format LG OLED and Lifestyle Screens