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市場調査レポート
商品コード
1308728
スマートキッチン家電の2030年市場予測- 製品別、価格別、流通チャネル別、技術別、用途別、地域別の世界分析Smart Kitchen Appliances Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Price, Distribution Channel, Technology, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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スマートキッチン家電の2030年市場予測- 製品別、価格別、流通チャネル別、技術別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のスマートキッチン家電市場は2023年に45億6,000万米ドルを占め、2030年には115億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは14.2%で成長する見込みです。
スマートキッチン家電は、IoTと統合されたデバイスであり、主に住宅や病院のキッチンで使用されています。BluetoothとWi-Fiの統合により、顧客はスマートフォンやタブレットを使ってスマートデバイスや家電製品を遠隔操作・管理できるようになっています。個人的な栄養士としての役割に加え、スマートキッチンガジェットは、ユーザーの複雑な健康目標を効果的に達成する手助けをするかもしれないです。これらのテクノロジーは、食品を識別し、栄養情報のために食品をスキャンし、レストランのメニューを閲覧し、一日を通しての多量栄養素と微量栄養素の消費量を分析することさえ可能で、スマート冷蔵庫が毎日の栄養素摂取を保証することを可能にします。
Alarm.orgの報告によると、アメリカ人の57%が、スマート製品を使用することで、~30分の時間を節約できると認めています。ミレニアル世代の47%がスマートホーム製品を使用しています。
ホームオートメーションとは、家庭の機能、活動、家電製品にデジタルツールや技術を組み込むことを指します。これにより、セキュリティーシステム、家電製品、その他の要素の自動化および電子制御が可能になります。厨房機器では、新しいモーションセンシティブ技術により、表面への直接接触が減少しています。そうすることで、二次汚染の可能性が減り、清潔な雰囲気が提供されます。自動化された厨房機器の中には、かなり高度なものもあります。作業が終われば、これらの機器も同様に自動的に停止します。こうした特徴により、消費者のホームオートメーション志向が高まり、スマート・キッチン機器市場を牽引しています。
インターネットやスマートフォンを利用する個人は、クレジットカード番号、自宅住所、生年月日、名前や生年月日などの個人情報が悪用されることを懸念しています。さらに、スマート家電の大半は、ユーザーのデータを収集する市販のスマートフォン用アプリケーションによって制御されており、顧客のプライバシーに対する懸念を生み出しています。そのため、プライバシーに関する懸念は、スマート家電市場の成長を妨げる可能性があります。
AIは現代社会でかなり普及しています。産業、銀行、ヘルスケア、自動車分野など、多くのビジネスで利用される可能性があります。スマート家電を製造する企業は、自社製品にAIを組み込むことで、顧客によりカスタマイズされた便利な製品を提供できるよう取り組んでいます。AIの活用は、ユーザーの嗜好、利用動向、新技術の応用可能性の特定に役立ちます。それは、スマート家電の機能と使用におけるギャップを特定するのに役立ちます。その結果、スマート家電を製造する企業は、消費者の要望に応えて製品を強化することができるようになります。これらの技術の使いやすさと利便性は、市場の拡大をさらに促進しています。
メーカーがタイムリーなファームウェア・アップデートを提供できない場合、家電製品がスマートホームハブや音声起動コントロールなどの他のデバイスと接続できなくなる可能性があります。さらに、時代遅れで安全でない技術は、ハッカーがシステムにアクセスするのを容易にします。これらの製品は、同じ機械の機械式同等品よりも購入コストが高く、頻繁に修理が必要になります。市場の拡大は、保守・修理費用が省エネルギーを上回る可能性があるという事実によって妨げられています。
COVID-19の流行は、スマート・キッチン機器市場の顧客行動と購買パターンを大きく変えました。世界の封鎖により何百万人もの人々が自宅待機を余儀なくされ、家庭内での人々の関わり方や暮らし方が変化し、新たな機能要件を満たすために物理的空間を再編成する必要が生じた。現代では、家で過ごす時間が長くなっているため、オンライン・ショッピング・プラットフォームのチェックアウト・プロセスに家電製品が登場することが多くなっています。閉鎖の結果、経済的な混乱もあったが、消費者マインドは高く、状況は好転しています。ネットワーク特性の向上が市場の成長をもたらしています。
スマート冷蔵庫分野は、ハイテクに精通した消費者の需要拡大により、有利な成長を遂げると推定されます。スマート冷蔵庫は食品の保存性を高め、無駄を省く。電力消費を抑え、スマート冷蔵庫に問題が発生すると顧客に警告を発します。スマート・アシスタントとの接続は顧客にとって簡単です。アプリ通知、アプリ制御、遠隔診断などがあります。この分野の需要は、適応性の高いタッチディスプレイと優れたエネルギー効率によって促進されています。
Z-waveセグメントは、その重要な技術的ブレークスルーにより、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。Z-waveは必要な電力が少ないです。Z-Waveはワイヤレス・アプリケーションの幅が広いです。煙探知機、警報システム、錠前、その他のインテリジェント・アイテムはすべて、接続可能なセンサーを持っています。Zウェーブの導入により、国内のエネルギー使用量は55%減少したと考えられています。Zウェーブと様々な商品との提携により、相互運用可能で、経済的に実行可能で、エネルギー効率の高いアイテムが非常に多くなったため、物事がよりシンプルになっています。こうした要素がこのセグメントの成長を加速させました。
北米は、レストラン、バー、ホテルの数の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。北米はスマートキッチン機器の有望市場です。北米はスマート厨房機器分野にとって重要な場所であり、多くの高級ホテルが一流のサービスと立派な厨房設備を提供しています。北米のもう一つの注目すべき発展は、住宅建設プロジェクトへの投資の増加です。
中東&アフリカが予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。中東・アフリカは高度に発展した地域であり、高級キッチン機器メーカーにとって数多くのビジネスチャンスがあります。家族の支出が多く、ビジネス活動が活発化していることが、この地域にとって好都合です。特にエジプト、ドバイ、ドーハ、テルアビブ、カタール、イスタンブール、ケニア、アブダビでは、観光客の流入が多いです。数多くのホテル、公共娯楽施設、レストランの建設は、観光産業の継続的な拡大の結果です。その結果、厨房の数が増え、厨房機器の需要が高まっています。
2023年1月、サムスン電子は米国で開催されたKitchen &Bath Industry Show 2023で、持続可能でスマート、かつパーソナライズされた生活のためのイノベーションを強調しました。スマート家電のポートフォリオを拡大することで、同社は省エネを日常生活の自然な一部とし、スマート・シングスのコネクテッド・サービスを新たな方法で改善し、より個別化された体験を可能にする技術を進歩させ続けたいと考えています。
2022年11月、ワールプール株式会社は、Connectivity Standards Allianceが主導する新しいスマートホーム言語「Matter」のサポートを発表しました。このシステムに基づいて構築された製品は、強固なセキュリティ機能、制御、利便性とともに、シームレスな接続を可能にします。
2022年7月、シャープは、Wi-Fi接続、Alexa遠隔アシスタント、頑丈な調理器具用のパワーウォッシュスプレー、的を絞った洗浄のためのいずれかのラックオプションの洗浄ゾーンなどの機能を備えたシャープ・スマート食器洗い機を発売しました。
2019年11月、エレクトロラックスはグーグル社との提携を拡大し、欧州におけるコネクテッドキッチン製品をグーグルアシスタントと統合し、消費者が音声コマンドで製品を操作できるようにしました。
2019年9月、Robert Bosch GmbHはAIテクノロジーを組み込んだ写真仕上げの冷蔵庫とオーブンの発売を発表しました。ボッシュは、カメラと連携した食品保存庫のラインアップを拡充する冷蔵庫の新モデルを発表しました。KAD92HBFPとKGN39HIEPにはカメラが内蔵されています。BOSCH SERIES 8 OVEN HRG6769S6BはAI搭載のスマートオーブン。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Smart Kitchen Appliances Market is accounted for $4.56 billion in 2023 and is expected to reach $11.56 billion by 2030 growing at a CAGR of 14.2% during the forecast period. Smart kitchen appliances are devices integrated with IoT that are primarily used in kitchens in residential and hospitality sectors. Bluetooth and Wi-Fi integration have made it possible for customers to operate and manage smart devices and appliances remotely using smart phones and tablets. In addition to serving as personal nutritionists, smart kitchen gadgets may aid users in effectively accomplishing their complicated health objectives. These technologies can even identify foods, scan food items for nutritional information, browse restaurant menus, and analyze macronutrient and micronutrient consumption throughout the day, making it possible for a smart refrigerator to assure daily nutrient intake.
According to Alarm.org reports, 57% of Americans admitted that by using smart products, they could save ~30 minutes of their time. ~47% of millennials are using smart home products.
Home automation refers to the incorporation of digital tools and technology into the functions, activities, and appliances of the home. It enables automated and electronic control of security systems, household appliances, and other elements. The use of direct contact on surfaces is being reduced due to new motion-sensitive technology in kitchen equipment. By doing so, the possibility of cross-contamination is reduced and a clean atmosphere is provided. Some automated kitchen equipment is quite sophisticated. Once the job is done, these appliances likewise shut off automatically. These characteristics are increasing consumer inclination for home automation, which is propelling the market for smart kitchen equipment.
Individuals who use the internet and smart phones are concerned about their credit card numbers, home addresses, birth dates, and personal information like names and birth dates being misused. Additionally, the majority of smart appliances are controlled by commercially produced smartphone applications that gather user data, creating concerns about customer privacy. Therefore, privacy concerns can prevent the market for smart appliances from growing.
AI is quite popular in the contemporary world. It may be used in a number of businesses, including those in the industrial, banking, healthcare, and automotive sectors. Businesses that produce smart appliances are working to incorporate AI into their products to make them more customized and useful for customers. The use of AI will help in identifying user preferences, use trends, and possible applications for new technologies. It helps identify gaps in the functioning and use of smart appliances. As a consequence, companies that produce smart appliances will have the ability to enhance their products to meet consumer requests. The ease of use and convenience of these technologies are further fostering the market expansion.
An appliance may no longer be able to connect with other devices, such as a smart home hub and voice-activated controls, if manufacturers fail to offer timely firmware updates. Additionally, outdated and insecure technology makes it simpler for hackers to get access to the system. They cost more to buy and frequently need more repairs than mechanical equivalents of the identical machinery. The market's expansion is being hampered by the fact that maintenance and repair expenses might exceed energy savings.
The COVID-19 epidemic significantly altered customer behavior and buying patterns in the market for smart kitchen equipment. Millions of people were forced to stay at home due to a global lockdown, which altered how people interact and live in their homes and required them to reorganize their physical spaces to meet the new functional requirements. Household appliances are increasingly showing up in the checkout process of online shopping platforms as more individuals in contemporary times spend more time at home. Although there was some economic turbulence as a result of the lockdowns, consumer confidence has been high, and things are getting better. The improved networking characteristics have caused the market to grow.
The smart refrigerators segment is estimated to have a lucrative growth, due to the expanding demands of tech-savvy consumers. Smart refrigerators improve food preservation and cut down on wastage. They assist in lowering power use and alert customers when a problem arises with their smart refrigerator. Connecting them to the smart assistant is simple for customers. They include app notifications, app control, and remote diagnostics. The demand for the sector is being fuelled by its adaptable touch displays and excellent energy efficiency.
The Z-wave segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its significant technical breakthroughs. Z-wave has a lower power need. Z-Wave has a wide range of wireless applications. Smoke detectors, alarm systems, locks, and other intelligent items all have sensors that may be connected. Energy usage in the nation is thought to have decreased by 55 percent as a result of the deployment of Z-wave. The Z-Wave partnership with various goods has made things simpler because there are so many interoperable, economically viable, and energy-efficient items available. These elements accelerated the segment's growth.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing number of restaurants, bars, and hotels. North America is a prospective market for smart kitchen equipment. North America is a key location for the smart kitchen appliances sector, with many high-end hotels providing top-notch services and magnificent kitchen fixtures. Another noteworthy development in North America is the rise in investment in residential construction projects.
Middle East & Africa is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Middle East & Africa is a highly developed region with numerous opportunities for high-end kitchen appliance manufacturers. The high family expenditure and increasing business activity are favourable for this region. Particularly in Egypt, Dubai, Doha, Tel Aviv, Qatar, Istanbul, Kenya, and Abu Dhabi, the region experiences a considerable influx of tourists. The building of numerous hotels, public entertainment venues, and restaurants is a result of the tourist industry's ongoing expansion. This results in a rise in the number of kitchens and the demand for kitchen appliances.
Some of the key players profiled in the Smart Kitchen Appliances Market include Whirlpool Corporation, LG Electronics, Samsung Electronics, Panasonic Corporation, Haier Group Corporation, General Electric Company, AB Electrolux, Koninklijke Philips N.V., Siemens AG, BSH Hausgerate GmbH, Midea Group Co., Ltd, Robert Bosch GmbH, Toshiba Corporation, Hitachi, Ltd, Arcelik A.S., Sharp Corporation, Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret AS, Smarter Applications Ltd, June Life, Inc and Hestan Commercial Corporation.
In January 2023, Samsung Electronics Co. highlighted its innovations for sustainable, smart, and personalized living at the Kitchen & Bath Industry Show 2023 in the U.S. With its growing portfolio of smart appliances, the company wants to keep advancing technologies that will make energy conservation a natural part of daily life, improve Smart Things' connected services in new ways, and enable more individualized experiences.
In November 2022, Whirlpool Corporation announced its support for Matter, a new smart home language led by Connectivity Standards Alliance. Products built on this system allow seamless connectivity along with robust security features, control, and convenience.
In July 2022, Sharp launched the Sharp Smart Dishwasher with features such as Wi-Fi connectivity, Alexa remote assistant, a power wash sprayer for sturdy cookware, and a wash zone on either rack options for targeted cleaning.
In November 2019, Electrolux expanded its partnership with Google, Inc. to integrate connected kitchen products in Europe with Google Assistant, enabling consumers to control products with voice commands.
In September 2019, Robert Bosch GmbH announced a launch of its photo finish fridges and ovens with built in AI Technology. Bosch unveiled new refrigerator models that expand the company's line of camera-connected food storage. The KAD92HBFP and KGN39HIEP models include a built-in camera. The BOSCH SERIES 8 OVEN HRG6769S6B is a smart oven with AI.