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市場調査レポート
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1308728

スマートキッチン家電の2030年市場予測- 製品別、価格別、流通チャネル別、技術別、用途別、地域別の世界分析

Smart Kitchen Appliances Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product, Price, Distribution Channel, Technology, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スマートキッチン家電の2030年市場予測- 製品別、価格別、流通チャネル別、技術別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のスマートキッチン家電市場は2023年に45億6,000万米ドルを占め、2030年には115億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは14.2%で成長する見込みです。

スマートキッチン家電は、IoTと統合されたデバイスであり、主に住宅や病院のキッチンで使用されています。BluetoothとWi-Fiの統合により、顧客はスマートフォンやタブレットを使ってスマートデバイスや家電製品を遠隔操作・管理できるようになっています。個人的な栄養士としての役割に加え、スマートキッチンガジェットは、ユーザーの複雑な健康目標を効果的に達成する手助けをするかもしれないです。これらのテクノロジーは、食品を識別し、栄養情報のために食品をスキャンし、レストランのメニューを閲覧し、一日を通しての多量栄養素と微量栄養素の消費量を分析することさえ可能で、スマート冷蔵庫が毎日の栄養素摂取を保証することを可能にします。

Alarm.orgの報告によると、アメリカ人の57%が、スマート製品を使用することで、~30分の時間を節約できると認めています。ミレニアル世代の47%がスマートホーム製品を使用しています。

市場力学:

促進要因

ホームオートメーション需要の増加

ホームオートメーションとは、家庭の機能、活動、家電製品にデジタルツールや技術を組み込むことを指します。これにより、セキュリティーシステム、家電製品、その他の要素の自動化および電子制御が可能になります。厨房機器では、新しいモーションセンシティブ技術により、表面への直接接触が減少しています。そうすることで、二次汚染の可能性が減り、清潔な雰囲気が提供されます。自動化された厨房機器の中には、かなり高度なものもあります。作業が終われば、これらの機器も同様に自動的に停止します。こうした特徴により、消費者のホームオートメーション志向が高まり、スマート・キッチン機器市場を牽引しています。

抑制要因

データ・プライバシーへの懸念

インターネットやスマートフォンを利用する個人は、クレジットカード番号、自宅住所、生年月日、名前や生年月日などの個人情報が悪用されることを懸念しています。さらに、スマート家電の大半は、ユーザーのデータを収集する市販のスマートフォン用アプリケーションによって制御されており、顧客のプライバシーに対する懸念を生み出しています。そのため、プライバシーに関する懸念は、スマート家電市場の成長を妨げる可能性があります。

機会:

AIやその他の新技術の導入

AIは現代社会でかなり普及しています。産業、銀行、ヘルスケア、自動車分野など、多くのビジネスで利用される可能性があります。スマート家電を製造する企業は、自社製品にAIを組み込むことで、顧客によりカスタマイズされた便利な製品を提供できるよう取り組んでいます。AIの活用は、ユーザーの嗜好、利用動向、新技術の応用可能性の特定に役立ちます。それは、スマート家電の機能と使用におけるギャップを特定するのに役立ちます。その結果、スマート家電を製造する企業は、消費者の要望に応えて製品を強化することができるようになります。これらの技術の使いやすさと利便性は、市場の拡大をさらに促進しています。

脅威

ファームウェアの問題

メーカーがタイムリーなファームウェア・アップデートを提供できない場合、家電製品がスマートホームハブや音声起動コントロールなどの他のデバイスと接続できなくなる可能性があります。さらに、時代遅れで安全でない技術は、ハッカーがシステムにアクセスするのを容易にします。これらの製品は、同じ機械の機械式同等品よりも購入コストが高く、頻繁に修理が必要になります。市場の拡大は、保守・修理費用が省エネルギーを上回る可能性があるという事実によって妨げられています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は、スマート・キッチン機器市場の顧客行動と購買パターンを大きく変えました。世界の封鎖により何百万人もの人々が自宅待機を余儀なくされ、家庭内での人々の関わり方や暮らし方が変化し、新たな機能要件を満たすために物理的空間を再編成する必要が生じた。現代では、家で過ごす時間が長くなっているため、オンライン・ショッピング・プラットフォームのチェックアウト・プロセスに家電製品が登場することが多くなっています。閉鎖の結果、経済的な混乱もあったが、消費者マインドは高く、状況は好転しています。ネットワーク特性の向上が市場の成長をもたらしています。

予測期間中、スマート冷蔵庫セグメントが最大となる見込み:

スマート冷蔵庫分野は、ハイテクに精通した消費者の需要拡大により、有利な成長を遂げると推定されます。スマート冷蔵庫は食品の保存性を高め、無駄を省く。電力消費を抑え、スマート冷蔵庫に問題が発生すると顧客に警告を発します。スマート・アシスタントとの接続は顧客にとって簡単です。アプリ通知、アプリ制御、遠隔診断などがあります。この分野の需要は、適応性の高いタッチディスプレイと優れたエネルギー効率によって促進されています。

予測期間中にCAGRが最も高くなると予測されているのはZ-waveセグメントである:

Z-waveセグメントは、その重要な技術的ブレークスルーにより、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。Z-waveは必要な電力が少ないです。Z-Waveはワイヤレス・アプリケーションの幅が広いです。煙探知機、警報システム、錠前、その他のインテリジェント・アイテムはすべて、接続可能なセンサーを持っています。Zウェーブの導入により、国内のエネルギー使用量は55%減少したと考えられています。Zウェーブと様々な商品との提携により、相互運用可能で、経済的に実行可能で、エネルギー効率の高いアイテムが非常に多くなったため、物事がよりシンプルになっています。こうした要素がこのセグメントの成長を加速させました。

最大のシェアを占める地域:

北米は、レストラン、バー、ホテルの数の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。北米はスマートキッチン機器の有望市場です。北米はスマート厨房機器分野にとって重要な場所であり、多くの高級ホテルが一流のサービスと立派な厨房設備を提供しています。北米のもう一つの注目すべき発展は、住宅建設プロジェクトへの投資の増加です。

CAGRが最も高い地域:

中東&アフリカが予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。中東・アフリカは高度に発展した地域であり、高級キッチン機器メーカーにとって数多くのビジネスチャンスがあります。家族の支出が多く、ビジネス活動が活発化していることが、この地域にとって好都合です。特にエジプト、ドバイ、ドーハ、テルアビブ、カタール、イスタンブール、ケニア、アブダビでは、観光客の流入が多いです。数多くのホテル、公共娯楽施設、レストランの建設は、観光産業の継続的な拡大の結果です。その結果、厨房の数が増え、厨房機器の需要が高まっています。

主な発展:

2023年1月、サムスン電子は米国で開催されたKitchen &Bath Industry Show 2023で、持続可能でスマート、かつパーソナライズされた生活のためのイノベーションを強調しました。スマート家電のポートフォリオを拡大することで、同社は省エネを日常生活の自然な一部とし、スマート・シングスのコネクテッド・サービスを新たな方法で改善し、より個別化された体験を可能にする技術を進歩させ続けたいと考えています。

2022年11月、ワールプール株式会社は、Connectivity Standards Allianceが主導する新しいスマートホーム言語「Matter」のサポートを発表しました。このシステムに基づいて構築された製品は、強固なセキュリティ機能、制御、利便性とともに、シームレスな接続を可能にします。

2022年7月、シャープは、Wi-Fi接続、Alexa遠隔アシスタント、頑丈な調理器具用のパワーウォッシュスプレー、的を絞った洗浄のためのいずれかのラックオプションの洗浄ゾーンなどの機能を備えたシャープ・スマート食器洗い機を発売しました。

2019年11月、エレクトロラックスはグーグル社との提携を拡大し、欧州におけるコネクテッドキッチン製品をグーグルアシスタントと統合し、消費者が音声コマンドで製品を操作できるようにしました。

2019年9月、Robert Bosch GmbHはAIテクノロジーを組み込んだ写真仕上げの冷蔵庫とオーブンの発売を発表しました。ボッシュは、カメラと連携した食品保存庫のラインアップを拡充する冷蔵庫の新モデルを発表しました。KAD92HBFPとKGN39HIEPにはカメラが内蔵されています。BOSCH SERIES 8 OVEN HRG6769S6BはAI搭載のスマートオーブン。

レポート内容

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向(市場促進要因・阻害要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な一般的動向をマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術動向をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 技術分析
  • 用途分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のスマートキッチン家電市場:製品別

  • スマート食器洗い機
  • スマートクックトップと調理器具
  • スマート真空調理法
  • スマートオーブン
  • スマートジューサーとブレンダー
  • スマート冷蔵庫
  • スマートスケールと温度計
  • スマートコーヒーメーカーとケトル
  • その他の製品

第6章 世界のスマートキッチン家電市場:価格別

  • 25米ドル未満
  • 25~50米ドル
  • 51~100米ドル
  • 101~200米ドル
  • 201米ドル以上

第7章 世界のスマートキッチン家電市場:流通チャネル別

  • 会社所有のウェブサイト
  • eコマースウェブサイト
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • 専門店
  • その他の流通チャネル

第8章 世界のスマートキッチン家電市場:テクノロジー別

  • ZigBee
  • Wi-Fi
  • Bluetooth
  • Z-wave
  • 近距離無線通信(NFC)
  • その他の技術

第9章 世界のスマートキッチン家電市場:用途別

  • 住宅
  • 商業

第10章 世界のスマートキッチン家電市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Whirlpool Corporation
  • LG Electronics
  • Samsung Electronics
  • Panasonic Corporation
  • Haier Group Corporation
  • General Electric Company
  • AB Electrolux
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Siemens AG
  • BSH Hausgerate GmbH
  • Midea Group Co., Ltd
  • Robert Bosch GmbH
  • Toshiba Corporation
  • Hitachi, Ltd
  • Arcelik A.S.
  • Sharp Corporation
  • Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret AS
  • Smarter Applications Ltd
  • June Life, Inc
  • Hestan Commercial Corporation
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Product (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Dishwashers (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Cooktops & Cookware (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Sous Vide (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Ovens (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Juicers & Blenders (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Refrigerators (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Scales & Thermometers (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Smart Coffee Makers & Kettles (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Other Products (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Price (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Below US$ 25 (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By US$ 25 - 50 (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By US$ 51 - 100 (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By US$ 101 - 200 (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By US$ 201 & Above (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Company-owned Websites (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By E-commerce Websites (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Supermarkets/Hypermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Specialty Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Other Distribution Channels (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Technology (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By ZigBee (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Wi-Fi (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Bluetooth (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Z-wave (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Near Field Communication (NFC) (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Other Technologies (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 Global Smart Kitchen Appliances Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23428

According to Stratistics MRC, the Global Smart Kitchen Appliances Market is accounted for $4.56 billion in 2023 and is expected to reach $11.56 billion by 2030 growing at a CAGR of 14.2% during the forecast period. Smart kitchen appliances are devices integrated with IoT that are primarily used in kitchens in residential and hospitality sectors. Bluetooth and Wi-Fi integration have made it possible for customers to operate and manage smart devices and appliances remotely using smart phones and tablets. In addition to serving as personal nutritionists, smart kitchen gadgets may aid users in effectively accomplishing their complicated health objectives. These technologies can even identify foods, scan food items for nutritional information, browse restaurant menus, and analyze macronutrient and micronutrient consumption throughout the day, making it possible for a smart refrigerator to assure daily nutrient intake.

According to Alarm.org reports, 57% of Americans admitted that by using smart products, they could save ~30 minutes of their time. ~47% of millennials are using smart home products.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing demand for home automation

Home automation refers to the incorporation of digital tools and technology into the functions, activities, and appliances of the home. It enables automated and electronic control of security systems, household appliances, and other elements. The use of direct contact on surfaces is being reduced due to new motion-sensitive technology in kitchen equipment. By doing so, the possibility of cross-contamination is reduced and a clean atmosphere is provided. Some automated kitchen equipment is quite sophisticated. Once the job is done, these appliances likewise shut off automatically. These characteristics are increasing consumer inclination for home automation, which is propelling the market for smart kitchen equipment.

Restraint:

Data privacy worries

Individuals who use the internet and smart phones are concerned about their credit card numbers, home addresses, birth dates, and personal information like names and birth dates being misused. Additionally, the majority of smart appliances are controlled by commercially produced smartphone applications that gather user data, creating concerns about customer privacy. Therefore, privacy concerns can prevent the market for smart appliances from growing.

Opportunity:

Incorporation of AI and other emerging technologies

AI is quite popular in the contemporary world. It may be used in a number of businesses, including those in the industrial, banking, healthcare, and automotive sectors. Businesses that produce smart appliances are working to incorporate AI into their products to make them more customized and useful for customers. The use of AI will help in identifying user preferences, use trends, and possible applications for new technologies. It helps identify gaps in the functioning and use of smart appliances. As a consequence, companies that produce smart appliances will have the ability to enhance their products to meet consumer requests. The ease of use and convenience of these technologies are further fostering the market expansion.

Threat:

Firmware issues

An appliance may no longer be able to connect with other devices, such as a smart home hub and voice-activated controls, if manufacturers fail to offer timely firmware updates. Additionally, outdated and insecure technology makes it simpler for hackers to get access to the system. They cost more to buy and frequently need more repairs than mechanical equivalents of the identical machinery. The market's expansion is being hampered by the fact that maintenance and repair expenses might exceed energy savings.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 epidemic significantly altered customer behavior and buying patterns in the market for smart kitchen equipment. Millions of people were forced to stay at home due to a global lockdown, which altered how people interact and live in their homes and required them to reorganize their physical spaces to meet the new functional requirements. Household appliances are increasingly showing up in the checkout process of online shopping platforms as more individuals in contemporary times spend more time at home. Although there was some economic turbulence as a result of the lockdowns, consumer confidence has been high, and things are getting better. The improved networking characteristics have caused the market to grow.

The smart refrigerators segment is expected to be the largest during the forecast period:

The smart refrigerators segment is estimated to have a lucrative growth, due to the expanding demands of tech-savvy consumers. Smart refrigerators improve food preservation and cut down on wastage. They assist in lowering power use and alert customers when a problem arises with their smart refrigerator. Connecting them to the smart assistant is simple for customers. They include app notifications, app control, and remote diagnostics. The demand for the sector is being fuelled by its adaptable touch displays and excellent energy efficiency.

The Z-wave segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The Z-wave segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its significant technical breakthroughs. Z-wave has a lower power need. Z-Wave has a wide range of wireless applications. Smoke detectors, alarm systems, locks, and other intelligent items all have sensors that may be connected. Energy usage in the nation is thought to have decreased by 55 percent as a result of the deployment of Z-wave. The Z-Wave partnership with various goods has made things simpler because there are so many interoperable, economically viable, and energy-efficient items available. These elements accelerated the segment's growth.

Region with largest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing number of restaurants, bars, and hotels. North America is a prospective market for smart kitchen equipment. North America is a key location for the smart kitchen appliances sector, with many high-end hotels providing top-notch services and magnificent kitchen fixtures. Another noteworthy development in North America is the rise in investment in residential construction projects.

Region with highest CAGR:

Middle East & Africa is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Middle East & Africa is a highly developed region with numerous opportunities for high-end kitchen appliance manufacturers. The high family expenditure and increasing business activity are favourable for this region. Particularly in Egypt, Dubai, Doha, Tel Aviv, Qatar, Istanbul, Kenya, and Abu Dhabi, the region experiences a considerable influx of tourists. The building of numerous hotels, public entertainment venues, and restaurants is a result of the tourist industry's ongoing expansion. This results in a rise in the number of kitchens and the demand for kitchen appliances.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Smart Kitchen Appliances Market include Whirlpool Corporation, LG Electronics, Samsung Electronics, Panasonic Corporation, Haier Group Corporation, General Electric Company, AB Electrolux, Koninklijke Philips N.V., Siemens AG, BSH Hausgerate GmbH, Midea Group Co., Ltd, Robert Bosch GmbH, Toshiba Corporation, Hitachi, Ltd, Arcelik A.S., Sharp Corporation, Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret AS, Smarter Applications Ltd, June Life, Inc and Hestan Commercial Corporation.

Key Developments:

In January 2023, Samsung Electronics Co. highlighted its innovations for sustainable, smart, and personalized living at the Kitchen & Bath Industry Show 2023 in the U.S. With its growing portfolio of smart appliances, the company wants to keep advancing technologies that will make energy conservation a natural part of daily life, improve Smart Things' connected services in new ways, and enable more individualized experiences.

In November 2022, Whirlpool Corporation announced its support for Matter, a new smart home language led by Connectivity Standards Alliance. Products built on this system allow seamless connectivity along with robust security features, control, and convenience.

In July 2022, Sharp launched the Sharp Smart Dishwasher with features such as Wi-Fi connectivity, Alexa remote assistant, a power wash sprayer for sturdy cookware, and a wash zone on either rack options for targeted cleaning.

In November 2019, Electrolux expanded its partnership with Google, Inc. to integrate connected kitchen products in Europe with Google Assistant, enabling consumers to control products with voice commands.

In September 2019, Robert Bosch GmbH announced a launch of its photo finish fridges and ovens with built in AI Technology. Bosch unveiled new refrigerator models that expand the company's line of camera-connected food storage. The KAD92HBFP and KGN39HIEP models include a built-in camera. The BOSCH SERIES 8 OVEN HRG6769S6B is a smart oven with AI.

Products Covered:

  • Smart Dishwashers
  • Smart Cooktops & Cookware
  • Smart Sous Vide
  • Smart Ovens
  • Smart Juicers & Blenders
  • Smart Refrigerators
  • Smart Scales & Thermometers
  • Smart Coffee Makers & Kettles
  • Other Products

Prices Covered:

  • Below US$ 25
  • US$ 25 - 50
  • US$ 51 - 100
  • US$ 101 - 200
  • US$ 201 & Above

Distribution Channels Covered:

  • Company-owned Websites
  • E-commerce Websites
  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Specialty Stores
  • Other Distribution Channels

Technologies Covered:

  • ZigBee
  • Wi-Fi
  • Bluetooth
  • Z-wave
  • Near Field Communication (NFC)
  • Other Technologies

Applications Covered:

  • Residential
  • Commercial

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Technology Analysis
  • 3.8 Application Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Smart Kitchen Appliances Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Smart Dishwashers
  • 5.3 Smart Cooktops & Cookware
  • 5.4 Smart Sous Vide
  • 5.5 Smart Ovens
  • 5.6 Smart Juicers & Blenders
  • 5.7 Smart Refrigerators
  • 5.8 Smart Scales & Thermometers
  • 5.9 Smart Coffee Makers & Kettles
  • 5.10 Other Products

6 Global Smart Kitchen Appliances Market, By Price

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Below US$ 25
  • 6.3 US$ 25 - 50
  • 6.4 US$ 51 - 100
  • 6.5 US$ 101 - 200
  • 6.6 US$ 201 & Above

7 Global Smart Kitchen Appliances Market, By Distribution Channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Company-owned Websites
  • 7.3 E-commerce Websites
  • 7.4 Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.5 Specialty Stores
  • 7.6 Other Distribution Channels

8 Global Smart Kitchen Appliances Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 ZigBee
  • 8.3 Wi-Fi
  • 8.4 Bluetooth
  • 8.5 Z-wave
  • 8.6 Near Field Communication (NFC)
  • 8.7 Other Technologies

9 Global Smart Kitchen Appliances Market, By Application

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Residential
  • 9.3 Commercial

10 Global Smart Kitchen Appliances Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Whirlpool Corporation
  • 12.2 LG Electronics
  • 12.3 Samsung Electronics
  • 12.4 Panasonic Corporation
  • 12.5 Haier Group Corporation
  • 12.6 General Electric Company
  • 12.7 AB Electrolux
  • 12.8 Koninklijke Philips N.V.
  • 12.9 Siemens AG
  • 12.10 BSH Hausgerate GmbH
  • 12.11 Midea Group Co., Ltd
  • 12.12 Robert Bosch GmbH
  • 12.13 Toshiba Corporation
  • 12.14 Hitachi, Ltd
  • 12.15 Arcelik A.S.
  • 12.16 Sharp Corporation
  • 12.17 Vestel Elektronik Sanayi ve Ticaret AS
  • 12.18 Smarter Applications Ltd
  • 12.19 June Life, Inc
  • 12.20 Hestan Commercial Corporation