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市場調査レポート
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1308698

スマートシェルフ市場の2030年までの予測- コンポーネント別、組織規模別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Smart Shelves Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Component, Organization Size (Large Enterprises, Small & Medium-Sized Enterprises and Other Organization Sizes), Application, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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スマートシェルフ市場の2030年までの予測- コンポーネント別、組織規模別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、スマートシェルフの世界市場は2023年に33億2,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 23.2%で成長し、2030年には143億3,000万米ドルに達すると予想されています。

スマートシェルフは、小売環境で使用される技術的に高度なシェルフシステムを扱う。スマートシェルフは、様々なセンサー、モノのインターネット(IoT)接続、データ分析機能を組み込み、従来の店舗シェルフをインテリジェントでインタラクティブなディスプレイに変えます。これらのシェルフは、在庫レベルを監視し、商品の動きを追跡し、商品の在庫状況や在庫量に関するデータをリアルタイムで提供することができます。また、スマートシェルフは、商品とのやり取りや購買パターンなど、顧客とのやり取りに関するデータを収集することもでき、これらのデータを活用することで、洞察力を高め、情報に基づいたビジネス上の意思決定を行うことができます。

米国国勢調査局によると、2022年7月から9月までの米国の商業eコマースは約2,660億米ドルで、前期比3%増でした。

市場力学:

促進要因

IoTやRFIDなどの技術利用の増加

IoTやRFIDのようなスマート技術がスマートシェルフの採用を促進しています。RFID技術は、現代の小売組織の競争力強化においてますます重要性を増しており、スマートリテールの出現と企業間の激しい競争をもたらしています。人件費の増加や物流の運用コストを下げる必要性から、現代の小売業ではRFIDの迅速な導入に対する需要が高まっています。

抑制要因:

内蔵データタグに関連するプライバシーへの懸念

消費者にとってのプライバシーの重要性は高まっており、それは消費者の買い物の仕方にも反映されています。ウォルマートのような大企業は、買い物客がシェルフから商品を取り出す際にスキャンできるアプリで失敗したことがあります。顧客は、商品タグが悪用され、危険にさらされ、小売店から自宅まで顧客を追跡するために使用されるのではないかと疑問を呈しました。このことは、企業がプライバシーの予防措置について、いかに世間に知らしめることに失敗しているかを示しています。オンライン上での露出が増えたことで、顧客のプライバシーに対する意識が高まっているため、企業はこの問題に対処すべきです。

機会:

小売企業は、店頭で顧客とより密接なつながりを築く必要があります。

絶え間なく変化する市場で競争するため、各業界は自動化を推進し、効率を高め、コストを下げ、データ収集に貢献しています。Modern Retailの記事で報告された技術調査では、このようなテクノロジーの利用が大きく受け入れられていることが明らかになり、意思決定者の75%が2020年までにさらなるテクノロジーの導入とスマート倉庫システムの構築を計画しています。スマートシェルフのイントロダクションより、IoTとAIは倉庫の困難やサプライチェーンに沿った商品の追跡に役立つようになると思われます。小売業界やフルフィルメント業界で人気を集めているテクノロジーのひとつが、スマートシェルフです。

脅威

オンライン小売店への顧客のシフト

eコマース・プラットフォームは消費者の注目を集めています。米国の消費者による2020年の消費額は8,600億米ドルを超え、2019年から44%増加しました。既存国以外にも、若い人口が急増し、インターネットの普及率が高いナイジェリアのような発展途上国も、日々の生活にテクノロジーの進歩を取り入れています。国際通信連合(ITU)の報告によると、サハラ以南のアフリカではインターネットへのアクセスが増加しています。南アフリカでは、携帯電話の利用が増えた結果、51%の人がオンラインで買い物をするようになっています。特にCOVID期間中の小売業界では、オンライン小売店への大きな動きが、現在スマートシェルフ市場にとって大きな問題となっています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は市場に様々な影響を与えました。サプライチェーンの課題や消費者需要の変動など、パンデミックによって引き起こされた混乱は、効率的な在庫管理の重要性を浮き彫りにしました。パンデミックは、小売業者が在庫関連リスクの軽減を求める中、スマートシェルフの採用を加速させました。さらに、パンデミックの経済的影響により、小売業者を含む多くの企業が予算の制約を受けています。一部の小売業者は、財政的な不安からスマートシェルフやその他のテクノロジー・ソリューションへの投資を延期または縮小せざるを得なくなっています。

予測期間中、大企業セグメントが最大となる見込み:

大企業セグメントは、需要の増加により市場で最大のシェアを占めています。大型スーパーマーケットや倉庫のような大企業では在庫量が多いため、在庫を管理するためにスマートシェルフを採用するケースが増えています。手作業による在庫管理は伝統的なものであり、小規模な小売店(i.e. 500平方メートル以下)にしか適していないことに留意すべきです。規模が大きくなると、このプロセスはコストが高く、時間がかかり、人為的ミスが発生しやすくなります。小売業者は、シェルフ卸しプロセスを自動化することで、時間とコストを節約し、業務効率を向上させ、恐ろしい小売店のシュリンクを軽減することができます。

予測期間中、CAGRが最も高いのはハードウェア・セグメントである:

予測期間中、ハードウェア分野のCAGRが最も高くなると予想されます。これは、あらゆる無線周波数(RF)デバイス、言語、モバイルネットワークプロバイダなど、さまざまなデバイスとハードウェアの互換性が高まっているためです。マイクロコントローラはハードウェアとも統合できます。また、RESTベースの設計を採用しており、拡張性と互換性が高く、高周波(HF)および超高周波(UHF)と最新技術との互換性があり、プラットフォームへのデータ追加が容易で、販売時点情報管理(POS)、店舗、倉庫の企業資源計画(ERP)システムとのリンクも容易です。

最大のシェアを占める地域

北米地域市場は、予測期間中、世界のスマートシェルフ市場で最も高いシェアを占めると予測されており、これは同地域の国々における主要市場プレイヤーの活動が活発化していることに起因しています。例えば、エイブリー・デニソンとSAPは、それぞれ別個の分析製品群を統合することで、小売部門における廃棄物問題に対処したいと考えています。これにより、スーパーマーケットは商品の賞味期限を監視・管理しやすくなるはずです。両社は、SAP Business Technology PlatformのコンポーネントであるSAP Analytics Cloudと、エイブリー・デニソンのatma.ioコネクテッド・プロダクト・クラウドを統合するOEM(相手先商標製品製造業者)契約を締結しました。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高い成長率を示すと予想されるが、これは同地域の国々における主要市場プレイヤーの活動が活発化していることに起因します。例えば、パンデミックの最中、世界の測定・データ分析企業であるニールセンと、コンピュータビジョンソリューションと小売分析のパイオニアであるトラックスは、データプラットフォームであるシェルフパルスの改良を発表しました。このプラットフォームは、COVID-19の現実をナビゲートするために小売業者がより多くの支援を必要としていた時期に、小売業者の信頼できるアドバイザーとなり、継続的なカテゴリーの成長と売上を促進するために、CPGブランドに重要なシェルフの洞察力と分析力を提供します。それゆえ、この地域の主要市場プレイヤーの活動が活発化し、スマートシェルフに対する需要の高まりにつながっています。

主な発展:

2022年9月、物理的取引と電子シェルフラベルのデジタル技術のリーダーであるSES-imagotagは、小売IoTオペレーティングシステムであるVUSION OS(V:OS)を発表しました。これはクラウドネイティブのデバイスとセンサーの管理ソリューションで、小売業者がロケーションをデジタル化し、より自動化されたコネクテッド化を実現し、リアルタイムで洞察とデータを活用できるようにするものです。

2022年6月、エンド・ツー・エンドのRFID専門企業であるSML RFIDは、RFIDシステムの設計、製造、実装を行い、小売顧客向けのサプライチェーン提供を強化する技術企業であるRIELECへの投資を発表しました。

2022年5月、エイブリー・デニソン・コーポレーションは、ラベル・包装資材の需要拡大に対応するため、欧州における製造能力の拡大と工場の効率化を目的とした2つの大型投資を発表し、投資額は4,500万ユーロ(4,821万米ドル)となっています。

レポート内容

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向(市場促進要因・制約要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な一般的動向をマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術動向をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のスマートシェルフ市場:コンポーネント別

  • ハードウェア
    • カメラ
    • IoTセンサー
    • Radio Frequency Identification(RDFI)タグとリーダー
    • デジタルディスプレイ
    • 電子シェルフ札
  • ソフトウェアとソリューション
  • プロフェッショナルサービス
    • 統合と展開
    • コンサルティング
    • サポートとメンテナンス
  • その他のコンポーネント

第6章 世界のスマートシェルフ市場:組織規模別

  • 大企業
  • 中小企業(SME)
  • その他の組織規模

第7章 世界のスマートシェルフ市場:用途別

  • シェルフ割管理
  • 在庫管理
  • 価格管理
  • コンテンツ管理
  • サプライチェーンマネジメント
  • その他の用途

第8章 世界のスマートシェルフ市場:エンドユーザー別

  • 百貨店
  • スーパーマーケット
  • 専門店
  • その他のエンドユーザー

第9章 世界のスマートシェルフ市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • Avery Dennison Corporation
  • AWM Smart Shelf
  • E Ink Holdings Inc.
  • Happiest Minds Technologies Limited
  • Honeywell International Inc.
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Intel Corporation
  • Lenovo PCCW Solutions Limited
  • Minew
  • NXP Semiconductors NV
  • PCCW Solutions
  • Pricer
  • Samsung Electronics Co. Ltd
  • SES-Imagotag
  • Solum
  • Trax Technology Solutions
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Smart Shelves Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Smart Shelves Market Outlook, By Component (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Smart Shelves Market Outlook, By Hardware (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Smart Shelves Market Outlook, By Cameras (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Smart Shelves Market Outlook, By IoT Sensors (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Smart Shelves Market Outlook, By Radio Frequency Identification (RDFI) Tags & Readers (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Smart Shelves Market Outlook, By Digital Displays (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Smart Shelves Market Outlook, By Electronic Shelf Labels (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Smart Shelves Market Outlook, By Software & Solutions (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Smart Shelves Market Outlook, By Professional Services (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Smart Shelves Market Outlook, By Integration & Deployment (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Smart Shelves Market Outlook, By Consulting (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Smart Shelves Market Outlook, By Support & Maintenance (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Smart Shelves Market Outlook, By Other Components (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Smart Shelves Market Outlook, By Organization Size (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Smart Shelves Market Outlook, By Large Enterprises (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Smart Shelves Market Outlook, By Small & Medium-Sized Enterprises (SMEs) (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Smart Shelves Market Outlook, By Other Organization Sizes (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Smart Shelves Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 Global Smart Shelves Market Outlook, By Planogram Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 Global Smart Shelves Market Outlook, By Inventory Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 Global Smart Shelves Market Outlook, By Pricing Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 Global Smart Shelves Market Outlook, By Content Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 Global Smart Shelves Market Outlook, By Supply Chain Management (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 Global Smart Shelves Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 Global Smart Shelves Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 Global Smart Shelves Market Outlook, By Departmental Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 Global Smart Shelves Market Outlook, By Supermarkets (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 Global Smart Shelves Market Outlook, By Specialty Stores (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 Global Smart Shelves Market Outlook, By Other End Users (2021-2030) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23398

According to Stratistics MRC, the Global Smart Shelves Market is accounted for $3.32 billion in 2023 and is expected to reach $14.33 billion by 2030 growing at a CAGR of 23.2% during the forecast period. Smart shelves that deals with technologically advanced shelving systems used in retail environments. Smart shelves incorporate various sensors, Internet of Things (IoT) connectivity, and data analytics capabilities to transform traditional store shelves into intelligent and interactive displays. These shelves can monitor inventory levels, track product movements, and provide real-time data on product availability and stock levels. Smart shelves can also collect data on customer interactions, such as product interactions and purchasing patterns, which can be leveraged to gain insights and make informed business decisions.

According to the US Census Bureau, commercial e-commerce in the United States was about USD 266 billion from July to September 2022, a 3% increase over the past quarter.

Market Dynamics:

Driver:

Increased use of technologies like IoT and RFID

Smart technologies like IoT and RFID are driving the adoption of smart shelves. RFID technology is becoming increasingly significant in enhancing the competitiveness of contemporary retail organizations, leading to the emergence of smart retail and intense competition among businesses. Due to the increase in labor expenses and the need to lower the operational costs of logistics, there is a greater demand for the quick implementation of RFID in modern retail.

Restraint:

Privacy concerns related to in build data tags

The importance of privacy to consumers has increased, and this is reflected in the way they shop. Large businesses like Walmart have had failure with an app that allowed shoppers to scan things as they were taken from the shelves. Customers questioned whether product tagging tags may be misused, compromised, and used to track customers from retailers to their houses. This demonstrates how businesses are failing to raise public knowledge of the privacy precautions they are taking. Organizations should handle this issue as customers are becoming more aware of their privacy owing to greater online exposure.

Opportunity:

Need for retailers to build closer connections with customers at the front of the store

In order to compete in a market that is constantly changing, industries are utilizing more automation, improving efficiency, lowering costs, and contributing to data collection. A technical survey, reported in an article by Modern Retail, revealed where this use of technology is largely accepted, with 75% of decision-makers planning to deploy more technology and create smart warehouse systems by 2020. With the introduction of smart shelves, IoT and AI will be able to help with warehouse difficulties and tracking products along the supply chain. One of the technologies that is gaining popularity in the retail and fulfillment industries is smart shelving.

Threat:

Shifting of customers to the online retail store

E-commerce platforms have attracted a lot of consumer attention. Over USD 860 billion was spent by US consumers in 2020, up 44% from 2019. Besides the established nations, developing nations like Nigeria, which have a booming young population and high internet penetration, have embraced technology advancements in day-to-day living. The International Telecommunication Union (ITU) reports that sub-Saharan Africa is seeing an increase in internet access. 51% of people in South Africa now shop online as a result of the rise in cell phone usage. Particularly in the retail industry during the COVID period, a significant movement toward online retail establishments is currently a big problem for the market for smart shelves.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 epidemic has had a mixed influence on the market. The disruptions caused by the pandemic, such as supply chain challenges and fluctuating consumer demand, have highlighted the importance of efficient inventory management. The pandemic has accelerated the adoption of smart shelves as retailers seek to mitigate inventory-related risks. Additionally, the economic impact of the pandemic has resulted in budget constraints for many businesses, including retailers. Some retailers have had to delay or scale back their investments in smart shelves and other technology solutions due to financial uncertainties.

The large enterprises segment is expected to be the largest during the forecast period:

The large enterprises segment held the largest share in the market owing to the increasing demand. Smart shelves are increasingly being adopted in large enterprises, such as large supermarkets and warehouses, to keep a track of their inventory, as there is a high volume of inventory in such organizations. It should be noted that manual inventory management is traditional and only suitable for small retailers (i.e., less than 500 square meters). On a larger scale, this process is more expensive, time-consuming, and prone to human error. Retailers can automate the inventory process to save time and money, improves operational effectiveness, and lessen dreaded retail shrink.

The hardware segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

During the projection period, the hardware segment is expected to have the greatest CAGR. This is owing to increasing compatibility of hardware with various devices such as any Radio Frequency (RF) device, language, and mobile network provider. Microcontrollers can be integrated with hardware as well. They also use REST-based design, which is highly scalable and compatible, is High Frequency (HF) and Ultra-High Frequency (UHF) compatible with modern technology, easy to add data to the platform and link with Point-Of-Sale (POS), store, and warehouse Enterprise Resource Planning (ERP) systems.

Region with largest share:

The North America region market is estimated to witness the highest share of the global Smart Shelves market during the forecast period, which is attributed to increasing activities by key market players in countries in this region. For instance, Avery Dennison and SAP hope to address waste issues in the retail sector, by merging their separate analytic product clouds. This should make it easier for supermarkets to monitor and manage product expiration dates. The companies have signed an Original Equipment Manufacturers (OEMs) integrate SAP Analytics Cloud, a component of SAP Business Technology Platform, with atma.io connected product cloud from Avery Dennison.

Region with highest CAGR:

The Asia Pacific region is expected to have the highest growth rate over the forecast period, which is attributed to increasing activities by key market players in countries in this region. For instance, during the pandemic, Nielsen, a global measurement and data analytics company, and Trax, a pioneer in computer vision solutions and retail analytics, announced the improvement of Shelf Pulse, a data platform. This platform offers CPG brands crucial shelf insights and analytics to become retailers' trusted advisors and drive ongoing category growth and sales at a time when retailers needed more assistance to navigate COVID-19 reality. Hence, increasing activities by key market players in this region is leading to a rise in demand for smart shelves, which is in turn, expected to drive market revenue growth.

Key players in the market

Some of the key players in Smart Shelves market include Avery Dennison Corporation, AWM Smart Shelf, E Ink Holdings Inc., Happiest Minds Technologies Limited, Honeywell International Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., Intel Corporation, Lenovo PCCW Solutions Limited, Minew, NXP Semiconductors NV, PCCW Solutions, Pricer, Samsung Electronics Co. Ltd, SES-Imagotag, Solum and Trax Technology Solutions.

Key Developments:

In September 2022, SES-imagotag, a leader in digital technologies for physical trade and electronic shelf labels, introduced VUSION OS (V:OS), a retail IoT operating system. It is a cloud-native device and sensor management solution that helps retailers digitize their locations to become more automated and connected, allowing them to leverage insights and data in real-time.

In June 2022, SML RFID, the end-to-end RFID specialist, announced an investment in RIELEC, a technology company that designs, manufactures, and implements RFID systems to enhance its supply chain offerings for its retail customers.

In May 2022, Avery Dennison Corporation announced two major investments for expanding its manufacturing capacity and improving factory efficiency in Europe to meet the growing demand for its label and packaging materials, with an investment of EUR 45 million (USD 48.21 million)

Components Covered:

  • Hardware
  • Software & Solutions
  • Professional Services
  • Other Components

Organization Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • Small & Medium-Sized Enterprises (SMEs)
  • Other Organization Sizes

Applications Covered:

  • Planogram Management
  • Inventory Management
  • Pricing Management
  • Content Management
  • Supply Chain Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Departmental Stores
  • Supermarkets
  • Specialty Stores
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Smart Shelves Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Hardware
    • 5.2.1 Cameras
    • 5.2.2 IoT Sensors
    • 5.2.3 Radio Frequency Identification (RDFI) Tags & Readers
    • 5.2.4 Digital Displays
    • 5.2.5 Electronic Shelf Labels
  • 5.3 Software & Solutions
  • 5.4 Professional Services
    • 5.4.1 Integration & Deployment
    • 5.4.2 Consulting
    • 5.4.3 Support & Maintenance
  • 5.5 Other Components

6 Global Smart Shelves Market, By Organization Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Large Enterprises
  • 6.3 Small & Medium-Sized Enterprises (SMEs)
  • 6.4 Other Organization Sizes

7 Global Smart Shelves Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Planogram Management
  • 7.3 Inventory Management
  • 7.4 Pricing Management
  • 7.5 Content Management
  • 7.6 Supply Chain Management
  • 7.7 Other Applications

8 Global Smart Shelves Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Departmental Stores
  • 8.3 Supermarkets
  • 8.4 Specialty Stores
  • 8.5 Other End Users

9 Global Smart Shelves Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Avery Dennison Corporation
  • 11.2 AWM Smart Shelf
  • 11.3 E Ink Holdings Inc.
  • 11.4 Happiest Minds Technologies Limited
  • 11.5 Honeywell International Inc.
  • 11.6 Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 11.7 Intel Corporation
  • 11.8 Lenovo PCCW Solutions Limited
  • 11.9 Minew
  • 11.10 NXP Semiconductors NV
  • 11.11 PCCW Solutions
  • 11.12 Pricer
  • 11.13 Samsung Electronics Co. Ltd
  • 11.14 SES-Imagotag
  • 11.15 Solum
  • 11.16 Trax Technology Solutions