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市場調査レポート
商品コード
1308665
スポーツフード市場の2030年までの予測- タイプ別、製剤別、消費者別、用途別、地域別の世界分析Sports Food Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type (Meal Replacement Products, Weight Loss Products, Sports Supplements, Sports Food, Sports Drinks and Other Types), Formulation, Consumer, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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スポーツフード市場の2030年までの予測- タイプ別、製剤別、消費者別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のスポーツフード市場は2023年に759億米ドルを占め、予測期間中にCAGR 10.3%で成長し、2030年には1,509億米ドルに達すると予測されています。
スポーツフードとは、アスリートが特定の食事またはパフォーマンスの目標を達成するのを支援するために特に調製された食品、または食品の組み合わせです。最高のパフォーマンスを発揮するためには、適切な食品と栄養が必要です。その利点から、アスリートはマルチビタミンのサプリメントを頻繁に摂取しているが、これはこうしたスポーツフードがデパートやスーパーマーケット、オンラインショップで入手しやすくなっているためです。
MuscleBlazeによると、ホエイサプリメントは2019年にインドのジム通いの40%が利用していました。ニューイングランド・ジャーナル・オブ・メディシン誌に掲載された研究によると、肥満は2030年までに米国人口の約半数に影響を及ぼすと推定されています。ユーロスタットは、欧州連合(EU)市民の52.7%が太り過ぎであると推定しています。
消費者需要は、あらゆる産業における都市化の進展に後押しされています。加えて、人々はライフスタイルの変化に影響されて健康的な食習慣を身につけるようになっており、これがエネルギー・バー、プロテイン・バー、スポーツ・ジェルなどのスポーツフード市場に拍車をかけています。さらに、消費パターンの変化がスポーツフードメーカーに、消費者の健康目標の達成を早める可能性のある新製品の創出を促しています。こうした要素が市場の拡大を加速させています。
スポーツ・サプリメントは市販やオンラインで購入できます。それらには、アンドロゲンステロイドのような隠れた物質が含まれています。サプリメントの使用は危険である可能性が高いという警告が発表されました。その使用は、健康な人の血中尿素値やクレアチニン値を上昇させることが予想されます。サプリメントの不適切な使用や過剰摂取は、健康に悪影響を及ぼし、アスリートを傷つける可能性があります。このように、市場はスポーツ栄養、特にステロイドがもたらす悪影響によって制約を受けています。
スポーツ栄養製品の使用は、最近の健康とフィットネスに対する意識の著しい高まりに大きく影響されています。また、陸上競技の発展動向は、栄養補助食品に対する消費者の需要を高めると予測されています。予測期間中に売上を押し上げる可能性のあるその他の要因としては、フィットネスクラブの増加、疾病の高い蔓延、健康的なライフスタイルの受け入れ拡大、食の選択肢の変化、肥満や糖尿病に対する意識の高まりなどが挙げられます。
廉価な模倣品が大量に出回り、正規品の売上に悪影響を与えているため、こうした商品の入手可能性が世界のスポーツフード市場のさらなる成長を妨げていると考えられます。スポーツ栄養のコストは高いです。しかし、この分野は、顧客の不利な認識によってスポーツフードの普及が遅れた結果、困難に直面し続けています。スポーツ栄養製品はより広く入手できるようになってきているが、多くの消費者はまだ悪いイメージを持っています。その結果、市場の成長は妨げられると予想されます。
封鎖によるジムやフィットネスセンターの閉鎖により、パンデミックはスポーツフード業界に大きな悪影響を与えました。人々の健康に対する関心が高まるにつれて、ナチュラルでクリーンなラベルの製品の使用が大きな支持を得る可能性が高いです。健康とフィットネスへの関心の高まり、ジムやフィットネス施設の再開は、COVID-19後のシナリオにおける市場の成長に寄与するであろう。
健康グッズやサプリメントへの支出が増加し、健康に対する意識が高まっていることから、成人セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。さらに、この年齢層の顧客はスポーツやフィットネスに特に関心が高いです。この年齢層における女性用スポーツ栄養食品のニーズは、働く女性の増加によって高まっています。可処分所得が増加し、健康的なライフスタイルを維持することへの関心が高まるにつれて、サプリメントの利用が増加しています。
運動後用サプリメントには多くの利点があり、運動後用サプリメントに対する認知度も高まっていることから、運動後用セグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。ポストワークアウトサプリメントは、損傷した筋肉を回復させ、筋肉の発達、回復、質量維持を改善する能力など、いくつかの利点を提供します。分岐鎖アミノ酸、グルタミン、カゼインなど、運動後のサプリメントの利点に気づく人が増えています。
北米は、健康とフィットネスに対する意識の高まりにより、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。同地域における商品需要の主な原動力のひとつは、オンライン・フィットネス教室の増加、フィットネス施設の新設、若い世代における運動人気の高まりです。この地域ではヘルスクラブやスポーツジムが増加しており、スポーツイベントを支援する政府の取り組みも相まって、商品の需要を後押ししています。
欧州は、持続可能性への関心の高まりと動物由来食品の消費に関する倫理的懸念から、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。臨床栄養学やスポーツ栄養学で使用される動物性食品に代わる菜食主義食品の研究開発への投資の結果、スポーツ栄養サプリメントの今後の輸出増加が予想されます。地域市場は、サプリメントへの高い需要とアスリート数の増加により上昇すると予想されます。
2022年8月、米国のスポーツ栄養ブランドであるSpacemilk社は、非遺伝子組み換えタンパク質の代替品であるProteVinを供給するため、イスラエルの食品技術新興企業であるNextFerm Technologies社と契約を締結しました。この契約は4年半の供給で約300万米ドルと評価されました。
2021年5月、ペプシコ社は「迅速な水分補給」を必要とするアスリート向けにゲータライトを発売しました。ゲータライトには、チェリーライム、オレンジ、ストロベリーキウイの3つのフレーバーがあります。通常のゲータレードよりも糖分が少なく、ナトリウム、カリウム、カルシウム、塩化物、マグネシウムを含む5種類の電解質が配合されています。
According to Stratistics MRC, the Global Sports Food Market is accounted for $75.9 billion in 2023 and is expected to reach $150.9 billion by 2030 growing at a CAGR of 10.3% during the forecast period. Sports food is a food, or a food combination, that has been particularly prepared to assist athletes in achieving specific dietary or performance objectives. Appropriate food and nutrition are required for peak performance. Because of its benefits, athletes frequently consume multivitamin supplements, which can be attributed to these sport food products' greater accessibility in department stores, supermarkets, and online.
According to MuscleBlaze, Whey supplements were utilized by 40% of gym-goers in India in 2019. According to a study published in the New England Journal of Medicine, Obesity is estimated to affect around half of the U.S. population by 2030. Eurostat estimates that 52.7% of European Union citizens are overweight.
Consumer demand has been fueled by the rise in urbanisation across all industries. In addition, people are being influenced by the changing lifestyle to develop healthy eating habits, which is fueling the market for sports food products including energy bars, protein bars, and sports gels. Additionally, the change in consumption patterns has prompted sports food producers to create new products that might hasten the achievement of consumers' health objectives. These elements are accelerating the market's expansion.
Sports supplements can be purchased over the counter and online. They contain hidden substances like androgenic steroids. It issued a warning that using supplements is likely to be hazardous. Their use is anticipated to raise blood urea or creatinine levels in healthy individuals. The improper usage or excessive ingestion of supplements might have negative health impacts and possibly hurt athletes. The market is thus being constrained by negative consequences brought on by sports nutrition, particularly steroids.
The use of sports nutrition products has been significantly influenced by the recent significant rise in awareness of health and fitness. It is also projected that the developing athletics trend would increase consumer demand for dietary supplements. Other factors that could potentially boost sales over the course of the predicted period include the rise in fitness clubs, high illness prevalence, expanding acceptance of healthy lifestyles, shifting food choices, and rising awareness of obesity and diabetes.
It is believed that the availability of such items is preventing the global sports food market from growing further since a huge number of low-cost counterfeit products negatively impact the sales of genuine businesses. The cost of sports nutrition is high. However, the sector continues to face difficulties as a result of the slow uptake of sports food caused by unfavourable customer perception. Sports nutrition products are becoming more widely available, but many consumers still have a bad opinion of them. The market's growth is anticipated to be hampered as a result.
Due to gym and fitness centre closures because of lockdown, the pandemic had a significant detrimental impact on the sports food industry. Use of natural and clean label products is likely to gain significant traction as people's concerns about their health grow. Increased interest in health and fitness as well as the reopening of gyms and fitness facilities would contribute to market growth in the post-COVID-19 scenario.
The adult segment is estimated to have a lucrative growth, due to rising expenditure on health goods and supplements and rising awareness about well-being. Additionally, customers in this age group are particularly interested in sports and fitness. The need for women's sports nutrition in this age range is being driven by the increase in the number of working women. As disposable income rises and concerns about maintaining a healthy lifestyle grow, supplement use is rising.
The post-workout segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to numerous advantages of post-workout supplements as well as increased awareness of post-workout supplements. Post-workout supplements provide several benefits, including the ability to restore damaged muscles and improve muscle development, recovery, and mass maintenance. A growing number of people are becoming aware of the benefits of post-workout supplements including branched-chain amino acids, glutamine, and casein.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increasing awareness about health and fitness. One of the main drivers of demand for goods in the area is the rise of online fitness classes, the creation of new fitness facilities, and the rising popularity of athleticism among the younger generation. The region's growing health clubs and gyms, combined with government initiatives to support sporting events, are fueling demand for the products.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increasing focus on sustainability and ethical concerns regarding the consumption of animal-derived food products. Future exports of sports nutrition supplements are anticipated to increase as a result of investments in the study and development of vegan substitutes for animal products used in clinical and athletic nutrition. The regional market is expected to rise due to a high demand for supplements and an increase in the number of athletes.
Some of the key players profiled in the Sports Food Market include The Coca-Cola Company, GlaxoSmithKline plc, GNC Holdings LLC, Nestle S.A., Abbott Laboratories, Clif Bar & Company, Glanbia plc, PepsiCo, The Bountiful Company, BA Sports Nutrition, Quest Nutrition, Lovate Health Sciences, Post Holdings, MusclePharm, Reckitt Benckiser Group Plc and Danone S.A.
In August 2022, Spacemilk, an American sports nutrition brand signed an agreement with NextFerm Technologies, an Israeli food technology start-up to supply ProteVin, a non-GMO protein alternative. The agreement was valued at around US$ 3 million for a 4.5 years supply.
In May 2021, Pepsico launched Gatorlyte which is created for athletes who needed "rapid rehydration," according to the manufacturer. Gatorlyte comes in three flavours: cherry lime, orange, and strawberry kiwi. It has less sugar than standard Gatorade and a five-electrolyte combination that includes sodium, potassium, calcium, chloride, and magnesium.