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市場調査レポート
商品コード
1308580
メープルウォーターの2030年までの市場予測-製品別(フレーバー、ノンフレーバー)、包装タイプ別(カートン、ボトル、テトラパック、パウチ)、流通チャネル別、地域別の世界分析Maple Water Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Product (Flavoured and Unflavoured), Packaging Type (Cartons, Bottles, Tetra Packs and Pouches), Distribution Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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メープルウォーターの2030年までの市場予測-製品別(フレーバー、ノンフレーバー)、包装タイプ別(カートン、ボトル、テトラパック、パウチ)、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のメープルウォーター市場は、2023年に5億337万米ドルを占め、予測期間中に30.4%のCAGRで成長し、2030年までに32億4,117万米ドルに達すると予想されています。
メープルウォーターは、春先の短い期間にカエデの木から勢いよく流れ出る、植物由来の透明な液体水です。メープルウォーターに含まれる46種類の生理活性化合物には、カリウム、亜鉛、石灰石、クロムなどのミネラルや抗酸化作用を持つものが含まれます。運動後に失われた水分を補給するのに適しています。メープルウォーターに含まれるアブシジン酸というホルモンは、血糖値の調節を助ける。メープルシロップや砂糖、またメープルバターやリキュール、焼き菓子などの関連製品を作る際、メープルウォーターは製造原料として使用されます。
International Maple Institute Reportによると、米国のメープルシロップ生産能力は2030年までに100万タップに達する見込みです。
メープルウォーターに含まれる電解質と生理活性物質は身体の治癒を助ける。運動後の水分補給に最適です。ライフスタイルや栄養パターンの変化により、炭酸飲料、ジュース、スパークリング飲料よりもオーガニック飲料や植物性飲料への需要が高まっています。世界の消費者も、魅力的な栄養プロファイルを持つおいしい飲料を探しています。スポーツドリンクやフルーツジュースの代用としても使われています。さらに、韓国やロシアのような国々では、メープルウォーターは治療用飲料ともみなされており、その魅力を高めることで消費者の需要を高めています。
ココナッツウォーターはメープルウォーターに最も近い代替品です。ココナッツウォーターは消費者の間で人気があり、水分補給に最適な水の代替品の1つとして認識されています。ココナツ・ウォーターは、より甘くほのかにナッツの香りがするアイランド・フレーバーです。栄養成分表を比較すると、メープルウォーターの方がココナッツウォーターよりも1食あたりのカロリーが低いことがわかる。しかし、メープルウォーターが栄養的に優れているという証拠がほとんどないのに対し、ココナッツウォーターにはカリウム、塩分、カルシウム、リン、マグネシウムが含まれています。メープルウォーターには1杯あたり2~14mgのビタミン・ミネラルが含まれているが、ココナッツウォーターには60mgも含まれています。このセグメントの成長は、前述の要因によって妨げられています。
ベンダーは、多様なニーズを持つ幅広い顧客層を満足させるため、製造技術の先進性を活用することで、製品の品質とパッケージ・デザインを向上させてきました。新しい機械技術によって樹液から水分が除去された結果、糖分濃度が高まっています。また、優れた真空技術により樹液が樹から流れ出る際に常に真空密閉されるため、樹液の入った容器を頻繁に回収・交換する必要がないです。こうした発展は、衛生的な選択肢、品質基準、メープル製品の信頼性を提供し、市場拡大を促進しています。
気候の変化はメープルウォーター生産に大きな影響を与えます。乾燥した気候や気温の上昇による悪影響は、カエデの木に感じられます。世界の平均気温の上昇により、メープルウォーターの質と量が悪化する可能性があります。樹液の流れは気温の変化によって遅くなります。さらに、気温の上昇、降水パターンの変化、凍結融解サイクルの変化などの変動要因によって、市場の拡大が大きく妨げられます。
コビットの流行はメープルウォーター市場に好影響を与えます。農業労働、加工、輸送、物流の遅れと需要の大幅な変動により、COVID-19の流行は飲食品のサプライチェーンにかつてないほどの負担をかけた。大手メーカーは、メープルウォーターが免疫力を高めることも認められていることから、通常の健康的な水分補給のカテゴリーにメープルウォーターを徐々に組み入れつつあります。これは市場の潜在力を利用するためです。
フレーバー・セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。消費者は主に、風味のある飲料を通じて本格的でよく知られた風味に接します。消費者が最もよく飲むメープルウォーターのフレーバーは、クランベリー、レモン、スイカです。これらはバターのようで、キャラメルのようで、非常に香り高いです。メーカーはまた、地域の好みや嗜好に合わせてフレーバーを製造し、ブランドの評価を高めています。オーガニックで本物のピュアで絶妙な甘さが、市場の拡大を後押ししています。
ボトル・セグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。ほとんどの流通チャネルでは、ペットボトルに加え、メープルウォーターやその他同様の飲料を販売するためにガラス瓶が一般的に使用されています。ボトルは様々な形状、サイズ、色で製造され、製造会社のロゴが焼印されるため、顧客の需要に適応できます。メープルウォーターのボトルの大半は、透明、つや消し、鮮やかなものなど、さまざまな色合いがあります。通常、プラスチックやガラスなど成形しやすい素材でできています。
北米は、肥満人口と糖尿病人口の増加により、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されています。この地域は強いカエデの木にアクセスでき、天然製品に対する消費者の需要も大幅に増加しています。さらに、カナダ東部と米国北東部ではサトウカエデの植林が増加しており、メープルウォーターの生産量増加に貢献しています。さらに、この地域の市場シェア拡大は、フレーバー飲料のパッケージ需要の高まりと、メープルウォーターの健康効果に対する一般消費者の意識の高まりに後押しされています。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと予測されます。同地域では、低カロリーで自然な甘さのウォーター製品の動向が拡大しています。同地域にはSEVA Maple WaterやMaple 3などの大手企業が進出しています。固有の栄養素が含まれているため、多くの企業がプレミアム価格を設定しています。メープルは抗炎症作用や肝臓保護作用があるため、東アジアでは伝統的な治療に広く利用されています。
2021年7月、メープルママ(MapleMama)はブランド名をサマラ(Samara)に変更する一方、現代の消費者の嗜好に対応するため、オーガニックスパークリングフルーツドリンクの人気製品ラインの砂糖含有量を半減します。
2021年5月、KiKiメイプルウォーターはユアインディペンデントグロサー、バリューマート、シティーマートを含むロブローズブランドへの商品展開を発表しました。
2021年5月、MapleMamaはラズベリーライム、ジンジャーレモン、ブルーベリーザクロ、ストロベリーキウイの4フレーバーのオーガニックスパークリングフルーツドリンクラインを発売しました。
According to Stratistics MRC, the Global Maple Water Market is accounted for $ 503.37 million in 2023 and is expected to reach $ 3241.17 million by 2030 growing at a CAGR of 30.4% during the forecast period. Maple water is clear liquid plant-based water that flows speedily from maple trees for a short period of time in early spring. The 46 distinct bioactive compounds found in maple water include minerals including potassium, zinc, limestone, and chromium as well as those that have antioxidant properties. It is a great option for replenishing lost fluids after exercise. The hormone abscisic acid, which is present in maple water, aids in regulating blood sugar levels. When making maple syrup and sugar, as well as related products like maple butter, liqueur, baked goods, and other delicacies, maple water is used as a manufacturing ingredient.
According to the International Maple Institute Report, maple syrup production capacity in the US is likely to reach 1 million taps by 2030.
Electrolytes and bioactive substances included in maple water aid in the body's healing. It is the best option for hydrating the body after exercise. There is a growing demand for organic and plant-based beverages over carbonated drinks, juices, and sparkling drinks as a result of changing lifestyles and nutritional patterns. Global consumers are also searching for delicious drinks with enticing nutritional profiles. It is used as a substitute for sports drinks and fruit juices. Additionally, in nations like South Korea and Russia, maple water is also regarded as a therapeutic beverage, which is increasing consumer demand by enhancing its appeal.
Coconut water is the closest substitute for maple water. It is popular among customers and recognized as one of the best alternatives to water for hydration. Coconut water has an island flavor that is sweeter and slightly nutty. When comparing the nutritional information charts, it can be seen that maple water has fewer calories per serving than coconut water. However, while maple water nearly completely lacks any evidence of its nutritional advantages, coconut water includes potassium, salt, calcium, phosphorus, and magnesium. While maple water has between 2 and 14 mg of vitamin and mineral content per drink, coconut water has 60 mg. The segment's growth is being hampered by the aforementioned factor.
Vendors have been able to enhance product quality and package designs by leveraging advancements in manufacturing technology in order to satisfy a broad customer base with a variety of needs. The enhanced elimination of water from sap by the new machine technology results in a greater sugar concentration. Since the sap is continually vacuum-sealed as it flows from the tree by superior vacuum technology, there is no need to frequently collect and replace sap-filled containers. These developments are providing hygienic options, quality standards, and the authenticity of maple goods, which is promoting market expansion.
Changes in climate have a significant impact on maple water production. The detrimental effects of a dry climate and a rise in temperature are felt by maple trees. The quality and quantity of maple water may deteriorate as a result of an increase in the global average temperature. The sap flow is slowed down by temperature variations. Additionally, the market's expansion is severely hampered by variables including warming temperatures, changing precipitation patterns, and changing freeze-thaw cycles.
The covid pandemic has positive impact on the maple water market. With delays in agricultural labor, processing, transportation, and logistics as well as significant swings in demand, the COVID-19 epidemic put an unprecedented amount of strain on the food and beverage supply chains. Leading producers are progressively incorporating maple water into the usual healthy hydration category because it is also recognized for boosting immunity. This is done to take advantage of the market potential.
The flavoured segment is estimated to have a lucrative growth. Consumers mostly interact with authentic and well-known flavours through beverages that have flavour. The most common maple water flavours that consumers drink are cranberry, lemon, and watermelon. They are buttery, caramelized and extremely aromatic. Manufacturers also produce the flavours according to regional preferences and tastes, which improves the reputation of the brand. Their organic, real, pure, and exquisite sweetness is boosting the market's expansion.
The bottles segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. In most distribution channels, in addition to plastic pet bottles, glass bottles are commonly used for marketing maple water and other similar beverages. Bottles are adaptable to customer demands since they may be made in a variety of shapes, sizes, or colours and are branded with the producing company's logo. The majority of maple water bottles come in a variety of shades, including clear, frosted, and vibrant varieties. They are usually composed of easily mouldable materials like plastic and glass.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rise in obese and diabetic populations. This region has access to strong maple trees and there is also huge rise in consumer demand for natural products. Additionally, an increase in the planting of sugar maple trees in eastern Canada and the North-eastern United States helps to increase the production of maple water. Furthermore, the region's expanding market share is being fuelled by the rising demand for packaged flavoured beverages and growing public awareness of the health benefits of maple water.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The trend for low-calorie and naturally sweetened water products is growing in this region. Major corporations that include SEVA Maple Water and Maple 3 are present there. Due to the inherent nutrients present, many businesses charge premium prices. Maple has been widely utilized in the traditional treatment of several ailments in East Asia because of the anti-inflammatory and hepato protective properties of the plant.
Some of the key players profiled in the Maple Water Market include Maple 3, Feronia Forests LLC, Happytree Maple Water, Drink Simple, Belorganic Naturprodukte, Lower Valley Beverage Company, Sibberi Ltd., SEVA Maple Water, WAHTA Maple Water, MapleMama Beverages, LLC., Smith & Salmon Inc, Kiki Maple Water, Loblaws Companies Ltd and Pure Maple Water Company Ltd.
In July 2021, MapleMama is changing its brand name to Samara while cutting the sugar content in half across its popular line of organic sparkling fruit drinks to address contemporary consumer preferences.
In May 2021, KiKi Maple Water announced an expansion of its products into Loblaw's Brand locations, including Your Independent grocers, Valu-Mart, and City Mart.
In May 2021, MapleMama launched Organic Sparkling Fruit Drink Line in four flavors, Raspberry Lime, Ginger Lemon, Blueberry Pomegranate, and Strawberry Kiwi, all with just a touch of sweetness, containing only 70 calories.