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市場調査レポート
商品コード
1308577

トイレットペーパー市場の2030年までの予測:タイプ別、プライ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の世界分析

Toilet Paper Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Ply Count, Application, End User, Distribution Channel and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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トイレットペーパー市場の2030年までの予測:タイプ別、プライ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の世界分析
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、トイレットペーパーの世界市場は2023年に319億3,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.9%で2030年には509億3,000万米ドルに達すると予測されています。

トイレットペーパー(バスルームティッシュまたはトイレットティシュとも呼ばれる)は、トイレの横のディスペンサーに保管するもので、ボール紙の芯に巻かれたミシン目入りストリップとして提供されます。トイレットペーパーは、一般家庭でよく見かけるもので、他にも用途があります。トイレットペーパーのロールや束と呼ばれます。トイレットペーパーは、汗を吸収したり取り除いたりすることができます。ペーパータオルの代わりにトイレットペーパーを使えば、研磨剤が少ないので掃除ができます。裕福な国で販売されている現代のトイレットペーパーの大半は、他のトイレタリーやティッシュとは異なり、浄化槽で分解されるように作られています。濡れたトイレットペーパーは環境によってすぐに分解されます。トイレットペーパーのロールには1~6層のプライ(厚さの層)があり、プライが多いほど強度と吸収性に優れています。

QS Suppliesによると、中国は年間40億マイル以上のトイレットペーパーを使用しており、これは他のどの国よりも多いです。

市場力学:

促進要因

環境に優しい製品への関心の高まり

紙パルプ製造のための森林破壊に関する知識が広まった結果、トイレットペーパーの使用は消費者の間で論争の的となっています。しかし、生産者は常にバージン紙パルプの需要を減らすための代替品を探しており、原料資源を適切に入手する努力をしています。さらに、参加企業は、製品の全生産チェーンにわたって、より環境に優しい慣行を用いることを約束しています。例えば、Georgia-PacificのCompact Coreless 2-Ply Bathroom Tissueは、ティッシュロールの芯に使用する紙パルプの使用をさらに最小限に抑え、環境保全に貢献します。これと同様に、Lucart Groupは、消費者のリサイクル飲料カートン繊維からこれらの紙を製造しています。その結果、環境への関心の高まりから、環境に優しいバスティッシュのニーズが高まっています。

抑制要因

ウォシュレットのイントロダクション

天然資源保護に対する意識の高まりから、この紙の使用を減らすことが急務となっています。市場にはウォシュレットトイレを含む多くの重要な選択肢があり、トイレットペーパーの需要を減らすはずです。さらに、原料である紙パルプのコスト上昇が市場規模に悪影響を及ぼすと思われます。

機会:

商業ビルの増加

旅行と観光の人気の高まりにより、世界のホスピタリティビジネスは拡大しています。これにより、ホテル、リゾート、レストランでのティッシュ製品のニーズが高まり、清潔基準の厳格化とともに業界の発展に寄与しています。また、労働者人口の増加により、従業員のニーズに応えるため、オフィスやビジネス分野での製品使用も増加しています。これと同様に、働く女性の増加により、オフィスや公共施設が高い衛生基準を維持する必要性が高まっています。したがって、商業施設の拡大がこの市場の拡大を促進すると予想されます。

脅威

原材料価格の高騰

トイレットペーパー業界では、原材料のサプライヤーが重要な企業です。市場の拡大は原材料価格の上昇によって妨げられます。さらに、トイレットペーパー製品の採用は、木材のような原材料の製造と輸入に厳しい制限が設けられていること、高品質の木材の供給が限られていることによって制約を受けています。

COVID-19の影響:

COVID-19の発生により、トイレットペーパーの売上と需要が増加しました。ロックダウンの初期段階では、市場でトイレットペーパーの需要が顕著に増加しました。裕福な国では、トイレットペーパーは基本的な必需品であるため、ロックダウンは国民の間にパニック的なショッピング狂を引き起こしました。

予測期間中、ロール式セグメントが最大となる見込みである:

ロール式セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。使いやすさと製品の詰め替え能力を提供する従来型の構造のため、ロール式カテゴリーは市場で大きなシェアを維持すると予想されます。しかし、消費者からの熱烈な反応のため、企業は折りたたみ形状の新製品を開発しています。例えば、 Kimberly-Clarkは、一度に1枚しか使用できない折りたたみ式バスティッシュを販売しています。その結果、ロール状に比べ、紙の使用量は約40%少なくなります。したがって、このカテゴリーは、折りたたみ式に対する顧客の需要が高まっているため、急速に増加すると予想されます。

予測期間中、CAGRが最も高いのは家庭用セグメントである:

家庭用セグメントは予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。住宅施設では使用量が増加しており、これが同セグメントの成長をかなり後押ししています。これと同様に、母子家庭や核家族の増加によって世帯数が増加し、一世帯当たりの紙の消費量も増加しています。その結果、トイレットペーパー市場のかなりの部分は家庭部門に属すると予想されます。

最大のシェアを占める地域:

アジア太平洋地域は、一人当たりの使用量が大幅に少ないアジア諸国のため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。しかし、人口密集国の存在、都市化の進展、工業化によってトイレ設備が改善され、製品需要が増加しています。さらに、トイレを設置する家庭や事業所の数が増加していることから、アジア文化の欧米化の動向が製品需要を維持すると予想されます。

CAGRが最も高い地域:

中東・アフリカは予測期間中CAGRが最も高いと予測されますが、これは発展途上国の存在とその悲惨な経済状況、そして全地域市場のティッシュ消費量の平均が全体的に低いためであり、中東・アフリカ市場は現在シェアが小さいです。しかし、同地域の衛生ティッシュ製品に対する需要は、個人の衛生とケアに対する意識の高まりが原動力となっており、同市場は着実に拡大すると予想されます。

主な発展

2019年7月、CascadesはOrchid Paper Products Companyを買収し、前者が同市場における足跡を強化することを支援すると予想されます。

2019年4月、Georgia Pacificは、バスティッシュを生産する米国のNaheola Millに約1億2,000万米ドルを投資すると発表しました。この投資により、同社のバスティッシュ事業の成長が期待されます。

レポート内容

  • 地域レベル、国レベルセグメントの市場セグメンテーション
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2021年、2022年、2023年、2026年、2030年の市場データをカバー
  • 市場動向
  • 市場推定に基づく主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料カスタマイズサービス:

本レポートをご購読のお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズオプションをご提供いたします:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • エグゼクティブサマリー
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 一次調査情報源
    • 二次調査情報源
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 トイレットペーパーの世界市場:タイプ別

  • 折りたたみ式
  • ロール式

第6章 トイレットペーパーの世界市場:プライ別

  • 1層
  • 2層
  • その他

第7章 トイレットペーパーの世界市場:用途別

  • ヘルスケア
  • 家庭
  • ホスピタリティ
  • その他の用途

第8章 トイレットペーパーの世界市場:エンドユーザー別

  • 商業
  • 住宅

第9章 トイレットペーパーの世界市場:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

第10章 トイレットペーパーの世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、提携、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の上市
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • Kimberly-Clark
  • Georgia-Pacific LLC
  • Essity AB
  • Procter & Gamble Co.
  • Sofidel Group
  • Kruger Inc
  • WEPA Hygieneprodukte GmbH
  • Empresas CMPC S.A
  • Unilever
  • Hengan Group
  • Asia Pulp and Paper(APP)
  • Wausau Paper Corporation
  • Svenska Cellulosa Aktiebolaget
  • Cascades Tissue Group Inc.
  • Absormex CMPC Tissue
  • Caprice Paper Products Pty. Ltd.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Toilet Paper Market Outlook, By Region (2021-2030) ($MN)
  • Table 2 Global Toilet Paper Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 3 Global Toilet Paper Market Outlook, By Folded (2021-2030) ($MN)
  • Table 4 Global Toilet Paper Market Outlook, By Rolled (2021-2030) ($MN)
  • Table 5 Global Toilet Paper Market Outlook, By Ply Count (2021-2030) ($MN)
  • Table 6 Global Toilet Paper Market Outlook, By One (2021-2030) ($MN)
  • Table 7 Global Toilet Paper Market Outlook, By Two (2021-2030) ($MN)
  • Table 8 Global Toilet Paper Market Outlook, By Other Ply Counts (2021-2030) ($MN)
  • Table 9 Global Toilet Paper Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 10 Global Toilet Paper Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 11 Global Toilet Paper Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 12 Global Toilet Paper Market Outlook, By Hospitality (2021-2030) ($MN)
  • Table 13 Global Toilet Paper Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 14 Global Toilet Paper Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 15 Global Toilet Paper Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 16 Global Toilet Paper Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 17 Global Toilet Paper Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 18 Global Toilet Paper Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 19 Global Toilet Paper Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
  • Table 20 North America Toilet Paper Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 21 North America Toilet Paper Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 22 North America Toilet Paper Market Outlook, By Folded (2021-2030) ($MN)
  • Table 23 North America Toilet Paper Market Outlook, By Rolled (2021-2030) ($MN)
  • Table 24 North America Toilet Paper Market Outlook, By Ply Count (2021-2030) ($MN)
  • Table 25 North America Toilet Paper Market Outlook, By One (2021-2030) ($MN)
  • Table 26 North America Toilet Paper Market Outlook, By Two (2021-2030) ($MN)
  • Table 27 North America Toilet Paper Market Outlook, By Other Ply Counts (2021-2030) ($MN)
  • Table 28 North America Toilet Paper Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 29 North America Toilet Paper Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 30 North America Toilet Paper Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 31 North America Toilet Paper Market Outlook, By Hospitality (2021-2030) ($MN)
  • Table 32 North America Toilet Paper Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 33 North America Toilet Paper Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 34 North America Toilet Paper Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 35 North America Toilet Paper Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 36 North America Toilet Paper Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 37 North America Toilet Paper Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 38 North America Toilet Paper Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
  • Table 39 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 40 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 41 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Folded (2021-2030) ($MN)
  • Table 42 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Rolled (2021-2030) ($MN)
  • Table 43 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Ply Count (2021-2030) ($MN)
  • Table 44 Europe Toilet Paper Market Outlook, By One (2021-2030) ($MN)
  • Table 45 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Two (2021-2030) ($MN)
  • Table 46 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Other Ply Counts (2021-2030) ($MN)
  • Table 47 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 48 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 49 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 50 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Hospitality (2021-2030) ($MN)
  • Table 51 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 52 Europe Toilet Paper Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 53 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 54 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 55 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 56 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 57 Europe Toilet Paper Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
  • Table 58 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 59 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 60 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Folded (2021-2030) ($MN)
  • Table 61 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Rolled (2021-2030) ($MN)
  • Table 62 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Ply Count (2021-2030) ($MN)
  • Table 63 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By One (2021-2030) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Two (2021-2030) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Other Ply Counts (2021-2030) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Hospitality (2021-2030) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 73 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 74 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 75 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 76 Asia Pacific Toilet Paper Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
  • Table 77 South America Toilet Paper Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 78 South America Toilet Paper Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 79 South America Toilet Paper Market Outlook, By Folded (2021-2030) ($MN)
  • Table 80 South America Toilet Paper Market Outlook, By Rolled (2021-2030) ($MN)
  • Table 81 South America Toilet Paper Market Outlook, By Ply Count (2021-2030) ($MN)
  • Table 82 South America Toilet Paper Market Outlook, By One (2021-2030) ($MN)
  • Table 83 South America Toilet Paper Market Outlook, By Two (2021-2030) ($MN)
  • Table 84 South America Toilet Paper Market Outlook, By Other Ply Counts (2021-2030) ($MN)
  • Table 85 South America Toilet Paper Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 86 South America Toilet Paper Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 87 South America Toilet Paper Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 88 South America Toilet Paper Market Outlook, By Hospitality (2021-2030) ($MN)
  • Table 89 South America Toilet Paper Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 90 South America Toilet Paper Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 91 South America Toilet Paper Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 92 South America Toilet Paper Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 93 South America Toilet Paper Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 94 South America Toilet Paper Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 95 South America Toilet Paper Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
  • Table 96 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Country (2021-2030) ($MN)
  • Table 97 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Type (2021-2030) ($MN)
  • Table 98 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Folded (2021-2030) ($MN)
  • Table 99 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Rolled (2021-2030) ($MN)
  • Table 100 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Ply Count (2021-2030) ($MN)
  • Table 101 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By One (2021-2030) ($MN)
  • Table 102 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Two (2021-2030) ($MN)
  • Table 103 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Other Ply Counts (2021-2030) ($MN)
  • Table 104 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Application (2021-2030) ($MN)
  • Table 105 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Healthcare (2021-2030) ($MN)
  • Table 106 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Household (2021-2030) ($MN)
  • Table 107 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Hospitality (2021-2030) ($MN)
  • Table 108 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Other Applications (2021-2030) ($MN)
  • Table 109 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By End User (2021-2030) ($MN)
  • Table 110 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Commercial (2021-2030) ($MN)
  • Table 111 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Residential (2021-2030) ($MN)
  • Table 112 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Distribution Channel (2021-2030) ($MN)
  • Table 113 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Online (2021-2030) ($MN)
  • Table 114 Middle East & Africa Toilet Paper Market Outlook, By Offline (2021-2030) ($MN)
目次
Product Code: SMRC23292

According to Stratistics MRC, the Global Toilet Paper Market is accounted for $31.93 billion in 2023 and is expected to reach $50.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. Toilet paper (also known as bathroom tissue or toilet tissue) for storage in a dispenser next to a toilet, it is often provided as a long strip of perforated paper wrapped around a paperboard core. Toilet paper has additional applications as it is a commonly found home item. It is referred to as a roll or bundle of toilet paper. Sweat may be absorbed or removed using it. One can clean using toilet paper instead of a paper towel since it is less abrasive. The majority of contemporary toilet paper sold in wealthy countries is made to degrade in septic tanks, unlike certain other toiletries and tissues. The environment quickly decomposes wet toilet paper. There are one to six plies (layers of thickness) on a roll of toilet paper, with more back-to-back plies offering better strength and absorbency.

According to QS Supplies China uses over 4 billion miles of toilet paper each year, more than any other country.

Market Dynamics:

Driver:

Growing interest in greener products

The use of toilet paper is becoming a contentious issue among consumers as a result of growing knowledge about the destruction of forests for the manufacturing of paper pulp. However, producers are always looking for alternatives to lessen the demand for virgin paper pulp and are making an effort to properly obtain raw resources. Additionally, participants are committed to using greener practises across the product's full production chain. For instance, Georgia-Pacific's Compact Coreless 2-Ply Bathroom Tissue will further minimise the use of paper pulp for the tissue roll's core and contribute to environmental preservation. Similar to this, Lucart Group manufactures these papers from post-consumer recycled beverage carton fibres. As a result, there is now a greater need for environmentally friendly bath tissues due to rising environmental concerns.

Restraint:

Introduction of bidet toilets

A pressing need to reduce the use of this paper has arisen due to growing awareness about the preservation of natural resources. The market has a number of significant options, including bidet toilets, which should reduce the demand for toilet paper. Additionally, the growing cost of paper pulp as a raw material would have an adverse effect on market size.

Opportunity:

Increasing number of commercial buildings

The global hospitality business has expanded as a result of the rising popularity of travel and tourism. This has driven the need for tissue products in hotels, resorts, and restaurants, which will help the industry, develop along with the stricter cleanliness standards. In addition, the growing working-class population has increased the use of products in offices and business sectors to meet employee needs. Similar to this, the rise in the number of working women has raised the need for offices and public facilities to maintain high standards of hygiene. Therefore, the expansion of commercial facilities is anticipated to drive this market's expansion.

Threat:

Excessive price of raw commodities

Suppliers of raw materials are important players in the toilet paper industry. The market's expansion is hampered by rising raw material prices. Additionally, the adoption of toilet paper products is constrained by strict limitations placed on the manufacturing and import of raw materials like wood, are limited supply of high-quality wood.

COVID-19 Impact:

Sales and demand for toilet paper have increased as a result of the COVID-19 outbreak. In the early stages of the lockdown, there was a noticeable increase in demand for toilet paper in the market. In affluent nations, toilet paper is a basic necessity, therefore the lockdown caused a panicky shopping frenzy among the public.

The rolled segment is expected to be the largest during the forecast period:

The rolled segment is estimated to have a lucrative growth, due to its conventional structure, which provides ease of use and the ability to refill products, the rolled category is anticipated to keep a significant share of the market. However, because of the enthusiastic response from consumers, players are developing new product offers in the folded shape. Kimberly-Clark, for instance, sells folded bath tissue, which only enables the use of one tissue at a time. As a result, compared to the rolled form, around 40% less paper is used. Therefore, the category is anticipated to increase quickly because to the rising customer demand for folded form.

The household segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period:

The household segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to paper is a need for everyday use, families utilise it at a higher rate. Residential facilities are increasing their usage, which is considerably boosting the segment's growth. Similar to this, the rise in single-parent homes and nuclear families has increased the number of households and the consumption of these papers per family. As a result, a substantial portion of the toilet paper market is anticipated to belong to the domestic sector.

Region with largest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the Asian nations that have substantially lower per capita use. But the existence of densely populated nations, rising urbanisation, and industrialization have improved lavatory facilities, increasing product demand. Furthermore, given the rise in the number of families and business establishments that have toilets in the restrooms, the trend of westernising Asian cultures is anticipated to sustain product demand.

Region with highest CAGR:

Middle East & Africa is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the existence of less developed nations, their dire economic situations, and the overall lower average volume of tissue consumption across all regional markets, the Middle East and Africa market now has a smaller share. However, the market is anticipated to expand steadily, with the demand for sanitary tissue products in the area being driven by the rising awareness of personal hygiene and care.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Toilet Paper Market include Kimberly-Clark, Georgia-Pacific LLC, Essity AB, Procter & Gamble Co., Sofidel Group, Kruger Inc, WEPA Hygieneprodukte GmbH, Empresas CMPC S.A, Unilever, Hengan Group, Asia Pulp and Paper (APP), Wausau Paper Corporation, Svenska Cellulosa Aktiebolaget, Cascades Tissue Group Inc., Absormex CMPC Tissue and Caprice Paper Products Pty. Ltd.

Key Developments:

In July 2019, Cascades acquired Orchid Paper Products Company, which is expected to support the former in strengthening its footprint in the market.

In April 2019, Georgia Pacific announced to invest of around USD 120 million in its Naheola Mill, the U.S. which produces bath tissues. This investment is expected to grow the company's bath tissue business.

Types Covered:

  • Folded
  • Rolled

Ply Counts Covered:

  • One
  • Two
  • Other Ply Counts

Applications Covered:

  • Healthcare
  • Household
  • Hospitality
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Commercial
  • Residential

Distribution Channels Covered:

  • Online
  • Offline

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2021, 2022, 2023, 2026, and 2030
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Toilet Paper Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Folded
  • 5.3 Rolled

6 Global Toilet Paper Market, By Ply Count

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 One
  • 6.3 Two
  • 6.4 Other Ply Counts

7 Global Toilet Paper Market, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Healthcare
  • 7.3 Household
  • 7.4 Hospitality
  • 7.5 Other Applications

8 Global Toilet Paper Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Commercial
  • 8.3 Residential

9 Global Toilet Paper Market, By Distribution Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Online
  • 9.3 Offline

10 Global Toilet Paper Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 Kimberly-Clark
  • 12.2 Georgia-Pacific LLC
  • 12.3 Essity AB
  • 12.4 Procter & Gamble Co.
  • 12.5 Sofidel Group
  • 12.6 Kruger Inc
  • 12.7 WEPA Hygieneprodukte GmbH
  • 12.8 Empresas CMPC S.A
  • 12.9 Unilever
  • 12.10 Hengan Group
  • 12.11 Asia Pulp and Paper (APP)
  • 12.12 Wausau Paper Corporation
  • 12.13 Svenska Cellulosa Aktiebolaget
  • 12.14 Cascades Tissue Group Inc.
  • 12.15 Absormex CMPC Tissue
  • 12.16 Caprice Paper Products Pty. Ltd.