市場調査レポート
商品コード
1308577
トイレットペーパー市場の2030年までの予測:タイプ別、プライ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の世界分析Toilet Paper Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Type, Ply Count, Application, End User, Distribution Channel and By Geography |
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トイレットペーパー市場の2030年までの予測:タイプ別、プライ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、トイレットペーパーの世界市場は2023年に319億3,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは6.9%で2030年には509億3,000万米ドルに達すると予測されています。
トイレットペーパー(バスルームティッシュまたはトイレットティシュとも呼ばれる)は、トイレの横のディスペンサーに保管するもので、ボール紙の芯に巻かれたミシン目入りストリップとして提供されます。トイレットペーパーは、一般家庭でよく見かけるもので、他にも用途があります。トイレットペーパーのロールや束と呼ばれます。トイレットペーパーは、汗を吸収したり取り除いたりすることができます。ペーパータオルの代わりにトイレットペーパーを使えば、研磨剤が少ないので掃除ができます。裕福な国で販売されている現代のトイレットペーパーの大半は、他のトイレタリーやティッシュとは異なり、浄化槽で分解されるように作られています。濡れたトイレットペーパーは環境によってすぐに分解されます。トイレットペーパーのロールには1~6層のプライ(厚さの層)があり、プライが多いほど強度と吸収性に優れています。
QS Suppliesによると、中国は年間40億マイル以上のトイレットペーパーを使用しており、これは他のどの国よりも多いです。
紙パルプ製造のための森林破壊に関する知識が広まった結果、トイレットペーパーの使用は消費者の間で論争の的となっています。しかし、生産者は常にバージン紙パルプの需要を減らすための代替品を探しており、原料資源を適切に入手する努力をしています。さらに、参加企業は、製品の全生産チェーンにわたって、より環境に優しい慣行を用いることを約束しています。例えば、Georgia-PacificのCompact Coreless 2-Ply Bathroom Tissueは、ティッシュロールの芯に使用する紙パルプの使用をさらに最小限に抑え、環境保全に貢献します。これと同様に、Lucart Groupは、消費者のリサイクル飲料カートン繊維からこれらの紙を製造しています。その結果、環境への関心の高まりから、環境に優しいバスティッシュのニーズが高まっています。
天然資源保護に対する意識の高まりから、この紙の使用を減らすことが急務となっています。市場にはウォシュレットトイレを含む多くの重要な選択肢があり、トイレットペーパーの需要を減らすはずです。さらに、原料である紙パルプのコスト上昇が市場規模に悪影響を及ぼすと思われます。
旅行と観光の人気の高まりにより、世界のホスピタリティビジネスは拡大しています。これにより、ホテル、リゾート、レストランでのティッシュ製品のニーズが高まり、清潔基準の厳格化とともに業界の発展に寄与しています。また、労働者人口の増加により、従業員のニーズに応えるため、オフィスやビジネス分野での製品使用も増加しています。これと同様に、働く女性の増加により、オフィスや公共施設が高い衛生基準を維持する必要性が高まっています。したがって、商業施設の拡大がこの市場の拡大を促進すると予想されます。
トイレットペーパー業界では、原材料のサプライヤーが重要な企業です。市場の拡大は原材料価格の上昇によって妨げられます。さらに、トイレットペーパー製品の採用は、木材のような原材料の製造と輸入に厳しい制限が設けられていること、高品質の木材の供給が限られていることによって制約を受けています。
COVID-19の発生により、トイレットペーパーの売上と需要が増加しました。ロックダウンの初期段階では、市場でトイレットペーパーの需要が顕著に増加しました。裕福な国では、トイレットペーパーは基本的な必需品であるため、ロックダウンは国民の間にパニック的なショッピング狂を引き起こしました。
ロール式セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。使いやすさと製品の詰め替え能力を提供する従来型の構造のため、ロール式カテゴリーは市場で大きなシェアを維持すると予想されます。しかし、消費者からの熱烈な反応のため、企業は折りたたみ形状の新製品を開発しています。例えば、 Kimberly-Clarkは、一度に1枚しか使用できない折りたたみ式バスティッシュを販売しています。その結果、ロール状に比べ、紙の使用量は約40%少なくなります。したがって、このカテゴリーは、折りたたみ式に対する顧客の需要が高まっているため、急速に増加すると予想されます。
家庭用セグメントは予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。住宅施設では使用量が増加しており、これが同セグメントの成長をかなり後押ししています。これと同様に、母子家庭や核家族の増加によって世帯数が増加し、一世帯当たりの紙の消費量も増加しています。その結果、トイレットペーパー市場のかなりの部分は家庭部門に属すると予想されます。
アジア太平洋地域は、一人当たりの使用量が大幅に少ないアジア諸国のため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。しかし、人口密集国の存在、都市化の進展、工業化によってトイレ設備が改善され、製品需要が増加しています。さらに、トイレを設置する家庭や事業所の数が増加していることから、アジア文化の欧米化の動向が製品需要を維持すると予想されます。
中東・アフリカは予測期間中CAGRが最も高いと予測されますが、これは発展途上国の存在とその悲惨な経済状況、そして全地域市場のティッシュ消費量の平均が全体的に低いためであり、中東・アフリカ市場は現在シェアが小さいです。しかし、同地域の衛生ティッシュ製品に対する需要は、個人の衛生とケアに対する意識の高まりが原動力となっており、同市場は着実に拡大すると予想されます。
2019年7月、CascadesはOrchid Paper Products Companyを買収し、前者が同市場における足跡を強化することを支援すると予想されます。
2019年4月、Georgia Pacificは、バスティッシュを生産する米国のNaheola Millに約1億2,000万米ドルを投資すると発表しました。この投資により、同社のバスティッシュ事業の成長が期待されます。
According to Stratistics MRC, the Global Toilet Paper Market is accounted for $31.93 billion in 2023 and is expected to reach $50.93 billion by 2030 growing at a CAGR of 6.9% during the forecast period. Toilet paper (also known as bathroom tissue or toilet tissue) for storage in a dispenser next to a toilet, it is often provided as a long strip of perforated paper wrapped around a paperboard core. Toilet paper has additional applications as it is a commonly found home item. It is referred to as a roll or bundle of toilet paper. Sweat may be absorbed or removed using it. One can clean using toilet paper instead of a paper towel since it is less abrasive. The majority of contemporary toilet paper sold in wealthy countries is made to degrade in septic tanks, unlike certain other toiletries and tissues. The environment quickly decomposes wet toilet paper. There are one to six plies (layers of thickness) on a roll of toilet paper, with more back-to-back plies offering better strength and absorbency.
According to QS Supplies China uses over 4 billion miles of toilet paper each year, more than any other country.
The use of toilet paper is becoming a contentious issue among consumers as a result of growing knowledge about the destruction of forests for the manufacturing of paper pulp. However, producers are always looking for alternatives to lessen the demand for virgin paper pulp and are making an effort to properly obtain raw resources. Additionally, participants are committed to using greener practises across the product's full production chain. For instance, Georgia-Pacific's Compact Coreless 2-Ply Bathroom Tissue will further minimise the use of paper pulp for the tissue roll's core and contribute to environmental preservation. Similar to this, Lucart Group manufactures these papers from post-consumer recycled beverage carton fibres. As a result, there is now a greater need for environmentally friendly bath tissues due to rising environmental concerns.
A pressing need to reduce the use of this paper has arisen due to growing awareness about the preservation of natural resources. The market has a number of significant options, including bidet toilets, which should reduce the demand for toilet paper. Additionally, the growing cost of paper pulp as a raw material would have an adverse effect on market size.
The global hospitality business has expanded as a result of the rising popularity of travel and tourism. This has driven the need for tissue products in hotels, resorts, and restaurants, which will help the industry, develop along with the stricter cleanliness standards. In addition, the growing working-class population has increased the use of products in offices and business sectors to meet employee needs. Similar to this, the rise in the number of working women has raised the need for offices and public facilities to maintain high standards of hygiene. Therefore, the expansion of commercial facilities is anticipated to drive this market's expansion.
Suppliers of raw materials are important players in the toilet paper industry. The market's expansion is hampered by rising raw material prices. Additionally, the adoption of toilet paper products is constrained by strict limitations placed on the manufacturing and import of raw materials like wood, are limited supply of high-quality wood.
Sales and demand for toilet paper have increased as a result of the COVID-19 outbreak. In the early stages of the lockdown, there was a noticeable increase in demand for toilet paper in the market. In affluent nations, toilet paper is a basic necessity, therefore the lockdown caused a panicky shopping frenzy among the public.
The rolled segment is estimated to have a lucrative growth, due to its conventional structure, which provides ease of use and the ability to refill products, the rolled category is anticipated to keep a significant share of the market. However, because of the enthusiastic response from consumers, players are developing new product offers in the folded shape. Kimberly-Clark, for instance, sells folded bath tissue, which only enables the use of one tissue at a time. As a result, compared to the rolled form, around 40% less paper is used. Therefore, the category is anticipated to increase quickly because to the rising customer demand for folded form.
The household segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to paper is a need for everyday use, families utilise it at a higher rate. Residential facilities are increasing their usage, which is considerably boosting the segment's growth. Similar to this, the rise in single-parent homes and nuclear families has increased the number of households and the consumption of these papers per family. As a result, a substantial portion of the toilet paper market is anticipated to belong to the domestic sector.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the Asian nations that have substantially lower per capita use. But the existence of densely populated nations, rising urbanisation, and industrialization have improved lavatory facilities, increasing product demand. Furthermore, given the rise in the number of families and business establishments that have toilets in the restrooms, the trend of westernising Asian cultures is anticipated to sustain product demand.
Middle East & Africa is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the existence of less developed nations, their dire economic situations, and the overall lower average volume of tissue consumption across all regional markets, the Middle East and Africa market now has a smaller share. However, the market is anticipated to expand steadily, with the demand for sanitary tissue products in the area being driven by the rising awareness of personal hygiene and care.
Some of the key players profiled in the Toilet Paper Market include Kimberly-Clark, Georgia-Pacific LLC, Essity AB, Procter & Gamble Co., Sofidel Group, Kruger Inc, WEPA Hygieneprodukte GmbH, Empresas CMPC S.A, Unilever, Hengan Group, Asia Pulp and Paper (APP), Wausau Paper Corporation, Svenska Cellulosa Aktiebolaget, Cascades Tissue Group Inc., Absormex CMPC Tissue and Caprice Paper Products Pty. Ltd.
In July 2019, Cascades acquired Orchid Paper Products Company, which is expected to support the former in strengthening its footprint in the market.
In April 2019, Georgia Pacific announced to invest of around USD 120 million in its Naheola Mill, the U.S. which produces bath tissues. This investment is expected to grow the company's bath tissue business.