市場調査レポート
商品コード
1284247
自動車用NVH材料市場の2028年までの予測- 材料タイプ別、車種別、機能別、用途別、地域別の世界分析Automotive NVH Materials Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material Type, Vehicle Type, Function, Application and By Geography |
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自動車用NVH材料市場の2028年までの予測- 材料タイプ別、車種別、機能別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用NVH材料の世界市場は、2022年に62億米ドルを占め、2028年には86億米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.7%のCAGRで成長すると予想されています。
自動車用NVH材料市場は、より安全で静かな自動車を求める政府規制の高まりと、自動車産業からの需要の増加により拡大しています。自動車メーカーや部品サプライヤーは、騒音や振動を低減するためにさまざまな材料を使用し、部品の性質やアーキテクチャを改善しようと試みています。耐久性の向上、車内騒音の低減、燃費向上のため、自動車メーカーは乗用車や商用車の音響管理や騒音低減にますます重点を置くようになってきています。
国際自動車製造者連合(OICA)によると、近年、世界の自動車生産はアジア太平洋がリードしています。中国は自動車の最大の生産国であり、国だけで2019年に2、57、20、665台の自動車を生産しました。
大型車は、輸送や長距離運転など様々な分野で有利なため、大量に生み出されています。しかし、その堅牢な性格、重い原材料、耐久性のある部品のため、自動車用NVH材料は道路性能の向上のために必要とされています。したがって、予測期間中、世界の自動車用NVH材料市場は、大型車の製造が増加しているため、利用率が高くなると予想されます。
自動車は、NVHレベルを下げると車両全体の重量が増加します。そのため、GM、フォード、BMW、トヨタなどの自動車メーカーは、自動車のNVHレベルを下げるために、斬新で過激な技術を生み出してきました。その一つがアクティブ・ノイズ・コントロール・システムです。この技術は、低周波の望ましくない騒音を抑制するために、車のオーディオシステムを通じて、同じ振幅で元の音とは逆位相の音波を送り出すものです。
ICエンジンを搭載した一般的な自動車とは対照的に、ハイブリッド車やバッテリー車はNVH規制が異なります。内燃機関と比較すると、バッテリーを動力源とする自動車は、ほとんどノイズが発生しないです。そのため、ハイブリッド車やバッテリー車では、NVH制御材料はそれほど必要ではありません。一方、従来の自動車では、多くの低デシベル(dB)ノイズが、ICエンジンの轟音にかき消されることが多いです。そのため、これらの騒音を除去するために、従来のNVH制御材料と最新のNVH制御材料の両方が必要となります。この開発は、将来的にバッテリー車やハイブリッド車向けのNVH制御部材の需要を早める可能性があります。
NVH制御部品の追加により、車両全体の重量が増加します。自動車燃料の高騰や、自動車が温室効果ガスにどれだけ寄与しているかという社会的認識の高まりから、自動車メーカーはより燃費の良い自動車を作り出しました。かつて大手自動車メーカーは、2000ccのエンジンを搭載したセダンを販売していました。同じセダンでも、現在では1000ccから1500ccのエンジンが搭載され、1.5倍以上の燃費性能と2000ccのエンジンと同じパワーを実現しています。また、1キロメートルあたりのCO2排出量は、旧来の2000ccエンジンの約半分となっています。そのため、自動車メーカーにとっては、車両重量とNVHレベルの理想的な条件を決定することが課題となっています。
COVID-19の流行により、自動車用NVH材料であるエンジニアリング樹脂、ゴム、金属などの輸出入に影響が出ており、主要生産国の政府が輸出規制を実施したため、供給が大幅に滞っています。さらに、このパンデミックは、世界に連携している自動車産業に急速かつ深刻な影響を与え、中国の部品輸出の停止や欧州全域での製造の中断を招きました。自動車生産の減少により、自動車用NVH材料の需要は著しく減少し、自動車用NVH材料市場に大きな影響を及ぼしています。
軽量、高密度、均質性などの優れた特性を持つゴムは、自動車の吸音材として一般的に利用されているため、ゴム分野は有利な成長を遂げると推定されます。軽量、高密度、均質といった優れた特性を持つゴムは、自動車の吸音材としてよく利用されています。ゴムは密度が高いため、音や振動を吸収しやすく、NVH構造に適しています。さらに、その均質性により、材料の騒音や振動が均等に分散されます。
予測期間中にCAGRが最も速く成長すると予測されるのは、吸収分野です。過剰な放射ノイズが発生した場合の一般的な対策は、ノイズ源が受信機に伝わる前に吸音材で囲むことです。フォームの種類、厚さ、フォームに接着するカバーフィルムなどの設計要素を変更することで、希望する周波数範囲において許容できる吸音率を達成することができます。
アジア太平洋地域は、自動車産業が急速に発展していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。人口の増加により、中国やインドなどの新興国は、予測期間中に効率的な輸送ソリューションの需要が増加するはずです。中流家庭の生活レベルや消費力の向上に伴い、乗用車や商用車の需要が増加すると予想されます。
北米は、自動車産業が急成長していることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。米国は重要な自動車生産国です。米国では近年、電気自動車の販売が急速に増加しており、この傾向は予測期間中も続くと予想されます。消費者ニーズの高まりから、自動車の電動化に注目が集まっており、このことが市場に利益をもたらし、力強い成長につながると予測されます。
2022年2月、DupontとCelanese Corporationは、エンジニアリングポリマー事業、パフォーマンスレジン、アドバンスドソリューションを含むモビリティ&マテリアル部門を分割する契約を締結しました。
2020年11月、BASF SEは、Ultracureブランドでエンジニアリング樹脂をベースにした製品を発売しました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive NVH Materials Market is accounted for $6.2 billion in 2022 and is expected to reach $8.6 billion by 2028 growing at a CAGR of 5.7% during the forecast period. The automotive NVH materials market is expanding because to rising government regulations for safer and quieter vehicles as well as increased demand from the automotive industry. Vehicle manufacturers and component suppliers are attempting to improve the nature and architecture of components by using a variety of materials to reduce noise and vibration. In order to increase durability, decrease cabin noise, and improve fuel efficiency, automakers are placing more and more emphasis on acoustic management and noise reduction in passenger and commercial vehicles.
According to the Organisation International des Constructers d'Automobiles (OICA), Asia-Pacific leads global automobile production in recent years. China is the largest producer of automobiles the country alone produced 2, 57, 20,665 vehicles in 2019.
Heavy vehicles are created in large quantities due to their advantages in transportation, long-distance driving, and many other areas. However, because of its robust character, heavy raw materials, and durable components, automotive NVH materials are required for improved road performance. Therefore, it is anticipated that throughout the projected period, the worldwide automotive NVH materials market will have higher utilisation rates due to the rising manufacturing of heavy cars.
A vehicle's overall vehicle weight increases when its NVH levels are reduced. As a result, automakers including GM, Ford, BMW, and Toyota have created novel and radical techniques to lower the levels of NVH in their vehicles. One such technology is the active noise control system, which enables automakers to improve noise control without adding extra NVH components to vehicles. This technology sends out sound waves with the same amplitude but an inverted phase to the original sound through the vehicle's audio system to suppress low-frequency undesirable noise.
In contrast to ordinary cars with IC engines, hybrid and battery-powered vehicles have differing NVH regulations. Comparatively speaking to internal combustion engines, the cars powered by batteries make nearly little noise. Therefore, NVH control materials are not as necessary in hybrid and battery-powered vehicles. In contrast, a number of low decibel (dB) noises are often drowned out in conventional cars by the roar of the IC engine. As a result, both conventional and modern NVH control materials are required to eliminate these noises. This development can hasten the demand for NVH control components for battery- and hybrid-powered cars in the future.
The weight of the entire vehicle is increased by additional NVH control components. Automobile manufacturers have created more fuel-efficient automobiles as a result of the rising cost of automotive fuels and growing public awareness of how much of a contribution to greenhouse gases vehicles make. Leading automakers used to sell sedans with 2000 cc engines. The same sedans are powered by 1000 to 1500 cc engines today, which are over 1.5 times more fuel-efficient and have the same power as the 2000 cc engines. The new engine emits approximately half as much CO2 per kilometre as the older 2000 cc engines did. Consequently, the problem for automakers is to determine the ideal terms between vehicle weight and NVH levels.
The COVID-19 pandemic outbreak has affected imports and exports of automotive NVH materials such engineering resins, rubbers, metals, and others since governments of the top manufacturing nations have implemented export restrictions that are seriously disrupting supplies. Additionally, the pandemic has had a rapid and severe impact on the globally linked automobile sector, resulting in the suspension of Chinese component exports, widespread disruption of manufacturing across Europe. The demand for automotive NVH materials has significantly decreased due to the decline in vehicle production, which is having a significant effect on the automotive NVH materials market.
The rubber segment is estimated to have a lucrative growth, due to its excellent characteristics, such as light weight, high density, and homogeneity, rubbers are commonly utilised for sound absorption in automobiles. It provides the best vibration dampening and sound isolation. Rubber's high density makes it a great choice for NVH construction because it easily absorbs sound and vibration. Additionally, due to its homogeneity, the material's noise and vibration are evenly dispersed.
The absorption segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. A common countermeasure for circumstances involving excessive radiated noise is to enclose the noise source in acoustic absorbent materials before it is transmitted to the receiver. Design elements including foam type, thickness, and cover films adhered to the foam are altered to achieve acceptable acoustic absorption across the desired frequency range.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its quickly growing automobile sector. Due to population expansion, emerging nations like China and India should experience an increase in demand for efficient transportation solutions during the projection period. Demand for passenger automobiles and commercial vehicles are anticipated to increase in the area as middle-class households' level of living and spending power increase.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to its rapidly growing automobile industry. The United States is a significant auto producer. Sales of electric vehicles have increased quickly in the United States during recent years, and this trend is anticipated to continue throughout the forecast period. Due to growing consumer demand is focusing on electrifying their vehicles, which is projected to benefit the market and lead to strong growth.
Some of the key players profiled in the Automotive NVH Materials Market include Huntsman Corporation, BASF SE, N.V.H. Korea CO., LTD., DOW Inc., Recticel, Celanese Corporation, Covestro AG, Nitto Denko Corporation, The 3M company, Henkel AG, Dupont DE Nemours, Inc., Solvay, Eastman Chemical Company, Sumitomo Riko Company Limited, Johns Manville, Borgers SE & CO. KGAA, Arlanxeo and Lanxess AG.
In February 2022, Dupont and Celanese Corporation entered into an agreement to divest mobility and materials segment including the engineering polymers business, performance resins and advanced solutions.
In November 2020 BASF SE launched product based on engineering resin under the Ultracure brand that include Ultracure 3D which provides high stiffness to the material with the flexibility and used in automotive parts.