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市場調査レポート
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1284206

軽量ジェット機と超軽量ジェット機の2028年までの市場予測-航空機タイプ、材料、推進方式、エンドユーザー、地域別の世界分析

Light and Very Light Jets Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Aircraft Type,Material, Propulsion, End-User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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軽量ジェット機と超軽量ジェット機の2028年までの市場予測-航空機タイプ、材料、推進方式、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
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概要

Stratistics MRCによると、世界の軽量ジェット機と超軽量ジェット機市場は、2022年に50億3,400万米ドルを占め、予測期間中に13%のCAGRで成長し、2028年には104億8,100万米ドルに達すると予想されています。

超軽量ジェット機とは、最大離陸重量が5,900kg未満で、乗客定員が9~10人以下のコンパクトな航空ソリューションのことを指します。超軽量ジェット機は、コンパクトなビジネスジェットソリューションと考えられており、シングルパイロットによる運航が許可されています。超軽量ジェット機は、費用対効果に優れ、燃料効率の良いソリューションであるため、他の航空オプションに比べていくつかの利点があります。超軽量ジェット機は、訓練、旅客通勤、民間および軍用前線調査など、さまざまな用途に使用されています。

米国国立医学図書館のバイオテクノロジー情報センターによると、米国では毎年、約60人がVery Light Jetsの墜落事故で死亡しています。

市場力学:

促進要因

プライベートアビエーションソリューションの利用増加

他の選択肢と比較して、超軽量ジェット機はスピード、高いレベルの快適性とアメニティを提供し、燃費の良い空の旅モードです。豪華で快適な移動手段と通勤時間の短さから、超軽量ジェット機のようなプライベート航空ソリューションは、最近、世界中で、特にビジネスプロフェッショナルや超富裕層の間で絶大な人気を博しています。また、過去10年間で、超軽量ジェット機の運航コストは30%から50%減少しています。このコストは、民間航空会社のファーストクラスやビジネスクラスの運賃に匹敵します。

抑制要因:

原材料費の高騰別価格の上昇変動率

超軽量ジェット機メーカーとそのサプライヤーは、全体的な需給ギャップ、為替変動、為替レート、採掘活動、不透明な貿易活動の結果、鉄鋼、アルミニウム、銅などの原材料の価格が上昇し、変動しているのを最近目にしています。これらの原材料の多くは、超軽量ジェット機の部品やコンポーネントの製造に使用されています。これらの部品の価格が上昇すると、超軽量ジェット機の総コストが直接的に上昇しました。超軽量ジェット機市場は、これらの航空機のコスト上昇により、成長課題が発生すると予想されます。

機会:

長期的なビジネスチャンス契約

快適性や健康への関心の高まりから、企業幹部や超富裕層が超軽量ジェット機への需要を生み出しています。超軽量ジェット機の受注生産品は、通常、契約書や協定書に基づき、最小限の数量で製造されます。超軽量ジェット機ソリューションの導入は、超軽量ジェット機のエンドユーザーと開発者の間の契約や協定によって予想されます。これらの契約は、指定された期間内に満たさなければならない要求事項のリストを規定します。これらの契約や協定は、エンドユーザーとの長期的な投資機会を伴うものです。市場参入企業は、世界な競争力を獲得するために、契約や協定の締結に注力する必要があります。

脅威:

軽量ジェット機と超軽量ジェット機の運航安全への配慮

世界の軽飛行機および超軽飛行機市場は、予測期間中の成長を妨げると予想されます。超軽飛行機は小型で部品点数が少なく、軽量であるためです。小型で軽量であるため、大型の航空機に見られる安全機能を使用することができません。ハンググライダー、トライク、PPGなどを含む超軽量ジェット機の大半は、胴体がないです。パイロットは屋外に座っているため、風や雨などの気象条件にさらされることになります。さらに、これらの機体には、危機の際にパイロットを保護する高度なアビオニクスや通信システムもありません。

COVID-19の影響:

COVID-19のパンデミックは2020年に世界中に広まりました。健康リスクに対する懸念は、COVID-19健康危機の間に急速に高まり、民間航空通勤ソリューションの主要な要因となっています。超富裕層やビジネスエグゼクティブなど、超軽量ジェットのエンドユーザーは、民間機やチャーター機でのウイルス拡散のリスクが高いため、民間旅行の選択肢に対する懸念を強めています。2~10人乗りの超軽量ジェット機は、ウイルスのリスクを軽減すると同時に、実用的な移動手段としての選択肢を提供します。ライフスタイルの変化と散発的な必要性が、COVID-19健康危機の間、超軽量ジェット機の需要を維持するのに役立ちました。

予測期間中、軽量ジェット機部門が最大になると予想される

軽量ジェット機機分野は、有利な成長が期待されます。軽量ジェット機機の市場シェアはより高いです。超軽量ジェット機と比較して、軽量ジェット機機の納入台数は増加しました。2018年には、Cessna CitationJet 3+/4、Learjet 70、Embraer Phenom 300、Pilatus PC-24、TBM 910/930など、この市場で有名な航空機モデルの納入によって16億米ドル以上の収益が生み出されました。これらの納入実績は、合計で約200件にのぼります。さらに、軽量ジェット機の低価格は900万米ドル以上であり、これは超軽量ジェット機の平均コストの約2.5倍でもあります。調査対象年度のこのセグメントのシェアが高いのは、これらすべての要因によるものです。

予測期間中、軍用分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

軍用セグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予測されています。主に情報収集、監視、偵察に使用される軍用機は、超軽量航空機と呼ばれます。軍や国土安全保障省は、これらの小型ジェット機の主な所有者です。世界中の軍隊が、低コストでの作戦遂行を可能にする最先端技術による航空ソリューションの実現に注力しています。超軽量ジェット機は、捜索・救助活動や訓練などの用途に最適な運用オプションのひとつです。

最もシェアの高い地域

北米が市場のかなりの部分を占めています。米国とカナダは企業旅行の需要が高いため、この地域は軽量ジェット機と超軽量ジェット機の出荷台数が地理的に最も多い地域の一つです。米国では、ビジネスで国際線を利用する人が多く、軽量ジェット機や超軽量ジェット機が好まれる傾向にあるようです。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、世界の超軽量ジェット機市場は、アジア太平洋地域で最も高いCAGRで成長すると予想されます。この地域は、多くの国々で航空旅行者の基盤が拡大し、政府の政策が有利で、航空動向も変化しているためです。中国、インド、日本など、経済規模が大きく拡大しているアジア太平洋諸国は、地域全体で柔軟な航空輸送手段を必要としています。アジア太平洋地域における近代化の需要と民間航空輸送ソリューションへの動向は、同地域の航空輸送量の増加によってもたらされています。アジア太平洋地域における航空需要の高まりも、予想される期間における超軽量ジェット機市場の拡大に寄与しています。

主な発展:

2020年2月、ホンダエアクラフトカンパニーは、2月11日~16日に開催されたシンガポールエアショー2020において、HondaJet Eliteがシンガポールで初お目見えしたことを発表しました。シンガポールのチャンギ・エキシビション・センターでのHondaJet Eliteのデビューは、同社の世界展開における重要なマイルストーンとなります。

2020年9月、The Phenom 100EVは非公開の産業企業に納入され、同企業はCOVID-19パンデミック時に不可欠な事業活動を維持するために同機を選択しました。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、抑制要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の軽量ジェット機と超軽量ジェット機市場:航空機の種類別

  • 超軽量ジェット機
  • 軽量ジェット機

第6章 世界の軽量ジェット機と超軽量ジェット機市場:材料別

  • アルミニウム
  • 複合材料
  • その他の素材

第7章 世界の軽量ジェット機と超軽量ジェット機市場:推進方式別

  • 電気/ハイブリッド
  • 従来の燃料

第8章 世界の軽量ジェット機と超軽量ジェット機市場:エンドユーザー別

  • 民事および商業
  • 軍隊
  • その他のエンドユーザー

第9章 世界の軽量ジェット機と超軽量ジェット機市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 会社概要

  • Aviation Industry Corporation of China
  • Bombardier Inc.
  • Cessna Aircraft
  • Cirrus Industries, Inc.
  • Daher
  • Diamond Aircraft Industries GmbH
  • Embraer SA
  • Exclusive Jets
  • Honda Aircraft Company
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • MSC Aerospace LLC
  • Nextant Aerospace Holdings, LLC
  • Pilatus Aircraft Ltd.
  • Stratos Aircraft Inc.
  • Textron Aviation Inc
  • Wanfeng Aviation Industry Co. Ltd
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aircraft Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Very Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aluminum (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Composites (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Electric/Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Conventional Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Civil & Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aircraft Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Very Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aluminum (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Composites (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Electric/Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Conventional Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Civil & Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aircraft Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Very Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aluminum (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Composites (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Electric/Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Conventional Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Civil & Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Europe Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aircraft Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Very Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aluminum (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Composites (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Electric/Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Conventional Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Civil & Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Asia Pacific Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aircraft Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Very Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aluminum (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Composites (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Electric/Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Conventional Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Civil & Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 South America Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aircraft Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Very Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Light Jet (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Aluminum (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Composites (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other Materials (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Propulsion (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Electric/Hybrid (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Conventional Fuel (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Civil & Commercial (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Military (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 Middle East & Africa Light and Very Light Jets Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC23038

According to Stratistics MRC, the Global Light and Very Light Jets Market is accounted for $5,034 million in 2022 and is expected to reach $10,481 million by 2028 growing at a CAGR of 13% during the forecast period. Very light jet and Light jets are referring to a compact aviation solution with a maximum takeoff weight of less than 5,900 kg with passenger capacity, not more than 9 to 10 passengers. Very light jets are considered the compact business jet solution and are approved for single-pilot operation. A very light jet has several benefits over other aviation options as it is a cost-effective and fuel-efficient solution. Very light jets have various applications, including training, passenger commute, and civil and military front research.

According to the National Centre for Biotechnology Information, US National Library of Medicine, every year, around 60 people die in the US in Very Light Jets crashes.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing use of private aviation solutions

In comparison to other options, a very light jet provides speed, a high level of comfort and amenities, and is a fuel-efficient mode of air travel. Due to their opulent and comfortable transportation options and quick commute times, private aviation solutions like very light jets have recently grown immensely popular across the globe, especially among business professionals and the ultra-wealthy. Additionally, over the past ten years, the cost of running a very light jet has decreased by 30% to 50%. These costs are comparable to first- and business-class fares on commercial airlines.

Restraint:

Increasing Prices due to the cost of raw materials Volatility

Very light jet manufacturers and their suppliers have recently seen rising and volatile prices for raw materials like steel, aluminum, and copper as a result of the overall demand-supply gap, currency fluctuations, exchange rates, mining activities, and uncertain trade activities. Many of these materials are used to create ultralight jet parts and components. The overall cost of very light jets directly increased as the price of these components increased. The market for very light jets is expected to experience growth challenges due to the rising cost of these aircraft.

Opportunity:

Long-Term Business Opportunities Agreements

Due to growing comfort and health concerns, corporate executives and the ultra-wealthy generate demand for ultra-light jet solutions. Made-to-order product lines for very light jets are typically manufactured in minimal quantities under signed contracts and agreements. Implementing the very light jet solution is anticipated through contracts and agreements between very light jet end-users and developers. These contracts stipulate a list of requirements that must be met within a specified time frame. These contracts and agreements involve long-term investment opportunities with end-users. To achieve a competitive edge globally, market participants must concentrate on securing contracts and agreements.

Threat:

Very Light Jet and Light Aircraft Operation Safety Considerations

The global Light and Very Light Jets market expected to hamper growth during the forecast period, due to the very light jets are small and have few parts, which makes them lightweight. Its small size and light weight prevent it from using safety features found in larger aircraft. The majority of very light jets, including hang gliders, trikes, and PPGs, among others, lack a fuselage. The pilot is exposed to weather conditions like wind and rain because he or she is sitting outside. Furthermore, these aircraft lack sophisticated avionics and communication systems that would safeguard the pilot in a crisis.

COVID-19 Impact:

COVID-19 pandemic was spread across the globe in 2020. Concern about health risks has grown quickly during the COVID-19 health crisis and is a major factor in commercial aviation commute solutions. End users of very light jets, such as extremely wealthy people and business executives, have grown more concerned about commercial travel options due to the high risk of virus spread on commercial and charter aircraft. The 2 to 10 passenger seating capacity of very light jets reduces the risk of a virus while also providing a practical transportation option. Changes in lifestyle and sporadic necessity helped to sustain the demand for very light jets throughout the COVID-19 health crisis.

The light jet segment is expected to be the largest during the forecast period

The light jet segment is expected to have a lucrative growth. The market share for light jet aircraft was higher. Compared to very light jets, deliveries of light jet aircraft increased. In 2018, more than 1.6 billion dollars in revenue was produced by the deliveries of some well-known aircraft models in this market, including the Cessna CitationJet 3+/4, Learjet 70, Embraer Phenom 300, Pilatus PC-24, and TBM 910/930. These deliveries totaled about 200. Furthermore, the low cost of light jets is over USD 9 million, which is also roughly 2.5 times the average cost of very light jets. The high share of the segment in the studied year is due to all of these factors.

The military segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The military segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. The military aircraft that are primarily used for intelligence, surveillance, and reconnaissance are referred to as very light aircraft. The military and homeland security departments are the primary owners of these small jets. All over the world, militaries are focusing on creating an aviation solution with cutting-edge technology that makes it possible to conduct operations at a low cost. The very light jet is one of the best operational options for search and rescue operations, training, and other applications.

Region with highest share:

North America held a sizable portion of the market. Due to the high demand for corporate travel from the United States and Canada, the region has one of the highest numbers of light and very light jet shipments geographically. In the United States, there are many people who fly internationally for business, and they tend to favor the light and very light jets.

Region with highest CAGR:

During the forecast period, the very light jet market in the world is expected to grow at the highest CAGR in Asia-Pacific. Due to the region's expanding air traveler base across many nations, favorable government policies, and changing aviation trends. Asia-Pacific countries with large and expanding economies, including China, India, Japan, and others, need flexible air transportation options throughout the region. The demand for modernization and a trend toward private aviation transportation solutions in the Asia-Pacific region are driven by the region's increasing air traffic. The rise in demand for air travel across the Asia-Pacific region also contributes to the very light jet market's expansion during the anticipated period.

Key players in the market:

Some of the key players in Light and Very Light Jets market include Aviation Industry Corporation of China, Bombardier Inc. , Cessna Aircraft, Cirrus Industries, Inc., Daher, Diamond Aircraft Industries GmbH, Embraer SA, Exclusive Jets, Honda Aircraft Company , Honda Motor Co., Ltd., MSC Aerospace LLC, Nextant Aerospace Holdings, LLC, Pilatus Aircraft Ltd., Stratos Aircraft Inc., Textron Aviation Inc and Wanfeng Aviation Industry Co. Ltd.

Key Developments:

In February 2020, Honda Aircraft Company announced that the HondaJet Elite mad its first appearance in Singapore at the Singapore Airshow 2020, February 11 - 16. The debut of a HondaJet Elite in Singapore at the Changi Exhibition Centre marks an important milestone in the company's global expansion.

In September 2020, The Phenom 100EV was delivered to an undisclosed industrial company, which selected the aircraft to maintain essential business operations during the COVID-19 pandemic.

Aircraft Types Covered:

  • Very Light Jet
  • Light Jet

Materials Covered:

  • Aluminum
  • Composites
  • Other Materials

Propulsions Covered:

  • Electric/Hybrid
  • Conventional Fuel

End Users Covered:

  • Civil & Commercial
  • Military
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Light and Very Light Jets Market, By Aircraft Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Very Light Jet
  • 5.3 Light Jet

6 Global Light and Very Light Jets Market, By Material

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Aluminum
  • 6.3 Composites
  • 6.4 Other Materials

7 Global Light and Very Light Jets Market, By Propulsion

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Electric/Hybrid
  • 7.3 Conventional Fuel

8 Global Light and Very Light Jets Market, By End User

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Civil & Commercial
  • 8.3 Military
  • 8.4 Other End Users

9 Global Light and Very Light Jets Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Aviation Industry Corporation of China
  • 11.2 Bombardier Inc.
  • 11.3 Cessna Aircraft
  • 11.4 Cirrus Industries, Inc.
  • 11.5 Daher
  • 11.6 Diamond Aircraft Industries GmbH
  • 11.7 Embraer SA
  • 11.8 Exclusive Jets
  • 11.9 Honda Aircraft Company
  • 11.10 Honda Motor Co., Ltd.
  • 11.11 MSC Aerospace LLC
  • 11.12 Nextant Aerospace Holdings, LLC
  • 11.13 Pilatus Aircraft Ltd.
  • 11.14 Stratos Aircraft Inc.
  • 11.15 Textron Aviation Inc
  • 11.16 Wanfeng Aviation Industry Co. Ltd