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市場調査レポート
商品コード
1296960
超軽量ジェットの世界市場Global Very Light Jet Market |
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超軽量ジェットの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: お問合せ
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超軽量ジェットは、1 人のパイロットが操縦できる入門レベルのジェット機の一種です。パーソナルジェットまたはエントリーレベルジェットとも呼ばれます。これらの航空機はかつてマイクロジェットと呼ばれ、最大離陸重量は 10,000 ポンド未満です。これらの飛行機は、パイロットの所有者が 1 人でも操縦できるように設計および製造されており、多くの場合、ビジネス ジェットとしても知られるプライベート ジェットのチャーター機よりも軽量です。
ビジネスチャーター機で一度に輸送される乗客は 1 人か 2 人だけであることがよくあります。プライベートで飛行機に乗ることが多いのは、空席が7席ある飛行機に乗れる幹部だけです。この主張により、航空機メーカーは特定の市場をターゲットとした製品を開発し、宣伝するチャンスを認識しました。プライベートジェット旅行の費用と手間を軽減するために、結果として非常に軽いジェット機が作られました。顧客はビジネスや時間節約のために、超軽量ジェット分野のプライベート飛行機をよく利用します。その結果、この種の短時間のフライトでは、チャーター料金が最も安い航空機が選択されます。
一般的な軽飛行機の価格は 400 万米ドルから 800 万米ドルの範囲ですが、超軽量ジェットの価格は 100 万米ドルから 360 万米ドルの範囲です。軽量複合材料、最先端のデジタルアビオニクス、そして約 1,700 ポンドの推力を提供し、重量がわずか 100 ~ 200 ポンドである小型ながら信じられないほど効率的なジェット エンジンを使用した革新的な製造技術のおかげで超軽量ジェットの価格は低下しました。航続距離 1,000 マイル、最高速度 340 ~ 420 ノット、座席数 4 ~ 7 人はすべて、超軽量ジェットの特徴です。
超軽量ジェットは小さな空港も通過でき、運航コストを節約できることが実証されています。したがって、価格、タイミング、場所でより大型の輸送機と競合します。小規模なチャーター会社や航空タクシー会社は、新しい超軽量ジェット機の低価格のおかげで、ジェット機を購入できるようになりました。現在、十数機の超軽量飛行機が生産されており、それぞれが異なる競争力のある機能を備え、消費者の需要を満たすことを目指しています。
非常に軽量なジェット機のほとんどは、タクシーやプライベート ジェットとして使用するように設計されています。 Taxi Jets の目標は、ジャンボ ジェット機の従来のビジネス クラスの航空券と同じ価格で、プライベート ジェット サービスの特典を付加した航空券を販売することです。現在、ほとんどのジェット機は所有者間で共有されており、コストが削減され、ハンガー料金が下がり、飛行時間が最大化されています。
民間やタクシー部門で使用される小型プロペラ機と比較すると、非常に軽いジェット機は新しいものではありません。タクシー飛行機を飛行・運航する施設はすでに存在しますが、ジェットエンジンと混合される軽量のため、飛行時間が大幅に短縮され、場合によっては最大2倍の速度で飛行します。
新しい千年紀の初めに、小型航空機輸送システム (SATS) とエア タクシー業界への関心が大幅に高まり、超軽量ジェット機業界の成長に貢献しました。現代的なコンセプトには、エンブラエル フェノム 100、セスナ サイテーション マスタング、エクリプス 500 がありました。
超軽量ジェット機の市場は中東で顕著な需要を持っています。この地域、特に中東では、キャビンが大きく超長距離の航空機がより普及しています。しかし、過去 25 年間にわたるこの地域の成長により、現在では軽、中型、超中型航空機の需要と活動が増加しています。エンブラエルによれば、特にプラエトール 600 はドバイ-ロンドン線に適していることが実証されているといいます。
少数のジェット カード サプライヤーは、超軽量ジェット カテゴリで販売する特定の種類の航空機に対して在庫保証を提供し、片道運賃を設定しています。つまり、フェリー料金はかかりません。たとえば、ニコラス航空は、エンブラエル フェノム 100 および 300、ベリー ライト ジェット側のサイテーション CJ3 など、自社の航空機から任意の航空機を選択するオプションを提供しています。 Executive AirShare、Flexjet、JetSuite、Magellan Jets、NetJets、ProspAir、Silverhawk Aviation、TeeBee Jets、および Wheel Up はそれぞれ、特定のタイプの超軽量ジェットを中心としたプログラムを提供していますが、ブローカー プログラムである OneFlight International は、さまざまな超軽量ジェットを提供しています。
世界の超軽量ジェットの市場規模は、運航コストの節約に対する需要の高まりによって成長しています。当レポートでは、世界の超軽量ジェット市場について調査しており、市場分析、市場予測、市場動向など、包括的な情報を提供しています。
10年間の超軽量ジェット市場分析により、超軽量ジェット市場の成長、市場力学の変化、採用技術の概要、全体的な市場の魅力について説明しています。
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上記のセグメントにわたり、この市場の10年間の超軽量ジェット市場予測について説明しています。
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A very light jet is a class of entry-level jet aircraft that can be flown by a single pilot. It is also known as a personal jet or an entry-level jet. These aircraft once referred to as micro jets, have a maximum takeoff weight of fewer than 10,000 pounds. These planes are designed and constructed so that single pilot owners can fly them, and they are frequently lighter than private jet charters, which are also known as business jets.
Only one or two passengers are frequently transported on business charter aircraft at a time. Only the top executives, who can board a plane with seven empty seats, frequently fly privately. Because of this claim, airplane manufacturers recognized a chance to create and promote a product that targets a certain market. Very light jets were created as a result to lessen the expense and hassle of private jet travel. Customers often use private planes in the very light jet sector for business and to save time. As a result, for these kinds of brief flights, the aircraft with the lowest charter rates are chosen.
While the price of a typical light aircraft ranges from USD 4 million to USD 8 million, the price of a very light jet can range from USD 1 million to USD 3.6 million. The price of a very light plane has decreased because of innovative manufacturing techniques using lightweight composite materials, cutting-edge digital avionics, and smaller yet incredibly efficient jet engines that provide about 1,700 pounds of thrust and weigh only 100 to 200 pounds. A thousand-mile range, a top speed of 340 to 420 knots, and seating for four to seven passengers are all characteristics of very light jets.
Very light jets can pass through smaller airports and have been demonstrated to save operating costs. They, therefore, compete on price, timing, and location with larger scaled transportation aircraft. Smaller charter and air taxi companies can now buy a jet plane thanks to the low cost of the new very light jets. There are currently a dozen or so very light planes being produced, each with a different set of competitive features and all trying to satisfy consumer demand.
The majority of very light jets are designed to be used as a taxi or private jets. Taxi Jets' goal is to sell a flight ticket for the same price as a conventional business class ticket on a jumbo jet, but with the added benefit of private jet service. Most jets are now shared among owners, lowering costs, lowering hanger fees, and maximizing flight time.
Very light jets are not new when compared to small propeller planes used in the private or taxi sector. There is already a facility where taxi planes fly and operate, but because of the low weight mixed with the jet engine, the flying duration is greatly shortened, with speeds up to twice as fast in some instances.
Early in the new millennium, the small aircraft transportation system (SATS) and air taxi industries saw a major increase in interest, which contributed to the growth of the very light jet industry. Among the contemporary concepts were the Embraer Phenom 100, the Cessna Citation Mustang, and the Eclipse 500.
The market for very light jets has a prominent demand in the Middle East. Large cabin, ultra-long-range aircraft are more prevalent in the region, particularly in the Middle East. But because of the region's growth over the past 25 years, there is now increased activity and demand for light, mid, and super-midsized aircraft. According to Embraer, the Praetor 600 in particular has demonstrated that it is a good fit for the Dubai-London route.
A small number of jet card suppliers offer guaranteed availability and set one-way fares for specific aircraft types they sell in the very light jet category, which means there are no ferry fees. For instance, Nicholas Air offers the option to select any aircraft from its fleet, which includes the Embraer Phenom 100 and 300 as well as the Citation CJ3 on the Very Light Jet side. While Executive AirShare, Flexjet, JetSuite, Magellan Jets, NetJets, ProspAir, Silverhawk Aviation, TeeBee Jets, and Wheels Up each have programs centered around particular types of very light jets, OneFlight International, a broker program, offers a variety of very light jet alternatives.