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市場調査レポート
商品コード
1284203
衛星航法補強システム(SBAS)市場の2028年までの予測-タイプ別、用途別、販売チャネル別、地域別の世界分析Satellite Based Augmentation System Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, By Application, By Sales Channel and By Geography |
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カスタマイズ可能
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衛星航法補強システム(SBAS)市場の2028年までの予測-タイプ別、用途別、販売チャネル別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、衛星航法補強システム(SBAS)の世界市場は、2022年に12億8,000万米ドルを占め、予測期間中に6.74%のCAGRで成長し、2028年には18億9,000万米ドルに達すると予想されています。
衛星利用補強システム(SBAS)は、GPSや全地球測位システム(GLONASS)を含むGNSS信号の精度と完全性を向上させるナビゲーションシステムです。SBASは、地上の基準局のネットワークを利用して追加データを放送し、そのデータを静止衛星を介してユーザーの受信機に中継します。ユーザーは、この追加情報によって、大気の乱れ、衛星の時計や軌道の問題、GNSS信号を変化させる他の要素によって引き起こされる位置の間違いを修正することができます。
米国の政府機関であり、民間航空およびその周辺国際水域の規制機関である連邦航空局(FAA)によると、現在4,099のLPVが公開されており、1,979の空港に就航しています。また、認定された滑走路にさらにLPVを追加する計画もあると述べています。
航空機が使用する空港アプローチ技術は、LPV(Localizer Performance with Vertical Guidance)と呼ばれています。進入の最終段階で、衛星ベースのナビゲーション技術と地上のナビゲーション補助装置を組み合わせて使用し、横方向と縦方向の両方を誘導する精密進入法です。さらに、空港当局によるLPVの利用が増加しているのは、航空交通量の増加や航空輸送インフラの強化の結果であると考えられます。空港の近代化および開発イニシアチブの開拓は、航空旅行の有効性とアクセシビリティを向上させ、飛行する乗客数を増加させ、市場を助けています。世界化と貧困国の経済発展は、衛星航法補強システム(SBAS)市場をさらに活性化させると思われます。
SBASは、具体的なシステムの理解や衛星航法、測地学、その他の関連科目に関する専門知識など、幅広い専門知識を持つ専門家のチームを必要とします。しかし、この業界では有資格者が不足しており、スタッフの離職率が高く、システムを効率的に運用・維持することが困難な状況となっています。SBASはナビゲーションペイロード、通信トランスポンダー、地上基準局など、さまざまな衛星部品に依存しているため、市場の主要企業はサプライチェーンの問題も経験しています。
全地球測位システム(GPS)は、ナビゲーション、飛行計画、航空交通管理など、航空業界に広く依存しているため、GPSに問題があれば、この業界に大きな影響を与える可能性があります。GPS受信機により多くの航法データと補正情報を与えることで、GPS信号の干渉を軽減することができます。さらに、このシステムは、衛星航法補強システム(SBAS)の信号に特徴的なマーカーを追加することで、スプーフィングを防止します。このマーカーによって、受信機は本物のGEO衛星信号と何らかの方法で操作された信号を区別することができます。
ソフトウェアの不具合、ハードウェアの問題、人為的なミスなど、さまざまなものがシステムの技術的エラーを引き起こす可能性があります。デバイスの故障、不正確な位置情報、信号の喪失などがそれにあたります。これらのミスによる深刻な影響としては、ナビゲーションやコミュニケーション能力の喪失が考えられます。これらの要素は、市場の拡大を妨げると予想されます。
COVID-19ウイルスの流行以来、この病気は世界のほぼすべての国に広がり、世界保健機関(WHO)が公衆衛生上の緊急事態を宣言することになっています。2020年のコロナウイルス流行の世界の影響により、衛星航法補強システム(SBAS)の市場は大きな影響を受けると思われます。フライトのキャンセル、渡航禁止、検疫、レストランの閉鎖、屋内外のあらゆるイベントの制限、40カ国以上での非常事態宣言、サプライチェーンの大幅な減速、株式市場の変動、景況感の低下、国民のパニックの高まり、将来への不安は、COVID-19の流行による影響のほんの一例にすぎません。
EGNOSセグメントは、中国政府と民間企業が投資活動を活発化させているため、有利な成長を遂げると推定されます。中国の新興企業は、Weilai DaohangやGeespaceのように、自律走行の高精度要件を念頭に置いたGNSS強化衛星コンステレーションを開発しています。
道路・鉄道分野は、政府がいくつかの地域で高速鉄道網の建設に多額の投資を行っていることから、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。また、都市や人口の増加に伴い、道路に対する需要が高まっており、世界各国で道路インフラの建設が加速しています。このような背景から、今後数年間は業界の成長を支えるものと期待されています。
アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々で航空技術の利用が拡大していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。また、これらの国々は、道路、高速道路、鉄道などのインフラ整備に多額の投資を行っています。予測期間中、これらの変数が衛星航法補強システム(SBAS)の需要を促進すると予想されます。
北米は、米国、カナダ、メキシコの交通網の拡大に向けた政府の大規模な投資や、州の高速道路局や機関、自治体の議会、州の交通局、連邦交通局、交通局などの企業による道路インフラ支出の増加により、予測期間中最も高いCAGRを記録すると予測されます。
2022年12月、オランダに本社を置く航空宇宙企業Airbus S.Eは、航空機の航行や着陸など最も安全性が求められるアプリケーションに重要な安全機能を追加し、海や陸のユーザーに全く新しいサービスを提供するために開発した衛星ベースの強化システムEGNOS V3(European Geostationary Navigation Overlay Service)のシステム重要設計レビュー(CDR)に合格しました。EGNOS V3は、オーバーレイシステムの第2世代で、GPSとGalileoの性能を向上させるものです。
2022年9月、レイセオン・テクノロジーズの子会社であるレイセオン知能・宇宙社は、米国を拠点とする政府機関であり民間航空および周辺国際水域の規制機関である連邦航空局から、今後10年間で上限額3億7,500万米ドルのWAAS DFO-2契約を獲得し、FAAの広域拡張システム(WAAS)への技術リフレッシュと二周波運用(DFO)アップグレードを提供しました。
2022年6月、タレス・アレニア・スペースは、欧州宇宙計画庁(EUSPA)と、欧州静止航法オーバーレイサービス(EGNOS)の新バージョンの開発、認証、配備に関する新しい契約を締結しました。タレス・アレニア・スペース社は、新しい衛星をガリレオの地上ミッションセグメント(GMS)に統合することで、ガリレオ計画の新たなマイルストーンに到達しました。これにより、33億人のユーザーに対する位置情報サービスが改善されます。
2022年4月、インド民間航空省は、インド空港庁(AAI)がラジャスタン州のキシャンガル空港で、GAGAN(GPS Aided GEO Augmented Navigation)という独自の衛星利用補強システム「SBAS」に由来する最新技術の適用試験に成功したと発表しました。インターグローブ・アビエーション社(InterGlobe Aviation Ltd.(IndiGo)は、GAGANサービスを利用して、LPVを最低250フィートとする計器進入法(IAP)で航空機を飛行させました。
According to Stratistics MRC, the Global Satellite Based Augmentation System Market is accounted for $1.28 billion in 2022 and is expected to reach $1.89 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.74% during the forecast period. The satellite-based augmentation system (SBAS) is a navigation system that improves the precision and integrity of GNSS signals, including GPS and the Global Positioning System (GLONASS). SBAS uses a network of ground-based reference stations to broadcast additional data, which is then relayed to user receivers via geostationary satellites. The users can fix positional mistakes brought on by air disturbances, satellite clock and orbit issues, and other elements that alter GNSS signals thanks to this additional information.
According to the Federal Aviation Administration (FAA), a U.S.-based government agency and regulatory body of civil aviation and surrounding international waters, there are currently 4,099 published LPVs serving 1,979 airports. It also stated that its plans to add more LPVs to qualified runways.
An airport approach technique used by aircraft is called Localizer Performance with Vertical Guidance (LPV). During the last stages of the approach, the precision approach uses a combination of satellite-based navigation technology and ground-based navigation aids to guide flights both laterally and vertically. Additionally, more LPV usage by airport authorities may be a result of increased air traffic and enhanced air transport infrastructure. Growing airport modernization and development initiatives have improved the effectiveness and accessibility of air travel, increasing the number of passengers that fly, which is helping the market. Globalisation and economic development in poorer nations will further fuel the market for satellite-based augmentation systems.
SBAS requires a team of professionals with a wide range of expertise, including understanding of the system specifically and expertise in satellite navigation, geodesy, and other related subjects. However, there is a lack of qualified workers in this industry, which can result in a high staff turnover rate and make it challenging to run and maintain the system efficiently. Due to the fact that SBAS depends on a variety of satellite components, including navigation payloads, communication transponders, and ground-based reference stations, significant market players are also experiencing supply chain issues.
The Global Positioning System (GPS) is extensively reliant on the aviation sector for navigation, flight planning, and air traffic management, therefore any issues with GPS might have a big impact on the sector. By giving GPS receivers more navigational data and correctional information, the method aids in reducing interference in GPS signals. Additionally, the system provides spoofing protection by adding distinctive markers to satellite-based augmentation system signals. These markers allow receivers to distinguish between genuine GEO satellite signals and signals that have been manipulated in any way.
Many different things, including software faults, hardware problems, or human error, can cause technical errors in systems. It involves device failure, inaccurate location information, and signal loss. Serious repercussions from these mistakes could include a loss of navigation or communication abilities. These elements are anticipated to prevent market expansion.
Since the COVID-19 viral epidemic, the illness has spread to nearly all of the world's nations, prompting the World Health Organisation to declare a public health emergency. The market for Satellite Based Augmentation Systems (SBAS) would be greatly impacted by the global effects of the coronavirus epidemic in 2020. Flight cancellations, travel bans, and quarantines, restaurant closures, restrictions on all indoor and outdoor events, the declaration of states of emergency in more than 40 countries, a significant slowdown in the supply chain, stock market volatility, a decline in business confidence, rising public panic, and uncertainty about the future are just a few of the effects of the COVID-19 outbreak.
The EGNOS segment is estimated to have a lucrative growth, due to Chinese government and private enterprises have increased their investment activity. Chinese start-ups are developing GNSS-enhancing satellite constellations with the high-precision requirements of autonomous driving in mind, like Weilai Daohang and Geespace.
The road & rail segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the government has made significant investments in building high-speed rail networks in several regions. Additionally, as cities and populations have grown, there has been an increasing demand for roads, which has sped up the construction of road infrastructure in many nations throughout the world. This is expected to support industry growth over the coming years.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing use of aviation technology in nations like China, India, and Japan. Additionally, these nations are making significant investments in infrastructure development projects, such as building roads, highways, and railroads. Over the course of the projected period, these variables are anticipated to fuel demand for satellite-based augmentation systems (SBAS).
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to significant governmental investments in expanding transportation networks throughout the United States, Canada, and Mexico, as well as rising road infrastructure spending by businesses like state highway departments and agencies, municipal councils, provincial departments of transportation, the federal Department of Transportation, transit authorities, etc.
Some of the key players profiled in the Satellite Based Augmentation System Market include Advanced Navigation and Positioning Corporation (ANPC) , Airbus, ComSoft VSAT Solutions GmbH, Copperchase Limited , Garmin Ltd., Honeywell International, Inc., Intelcan Technosystems, Inc., Lockheed Martin Corporation, Mitsubishi, Northrop Grumman Corporation, Raytheon Company, Rockwell Collins, Inc., SAAB AB, Searidge Technologies Inc., SES, Space Systems Loral, Thales Group and Universal Avionics System Corporation.
In December 2022, Airbus S.E, a Netherlands-based Aerospace Corporation, has passed the System Critical Design Review (CDR) for the satellite based enhanced system EGNOS V3 (European Geostationary Navigation Overlay Service) which is developed to add critical safety features to the most safety-critical applications, including aircraft navigation and landing and to provide sea and land users with entirely new services. EGNOS V3 is the 2nd generation of the overlay system and improves the performance of GPS and Galileo.
In September 2022, Raytheon Intelligence & Space, a subsidiary of Raytheon Technologies, has been awarded a WAAS DFO-2 contract by the Federal Aviation Administration, a U.S.-based government agency and regulatory body of civil aviation and surrounding international waters with a ceiling value of USD 375 million over the next ten years, to provide technical refresh and Dual Frequency Operation (DFO) upgrades to the FAA's Wide-Area Augmentation System (WAAS).
In June 2022, Thales Alenia Space has signed a new contract with the E.U. Space Program Agency (EUSPA) to develop, certify, and deploy a new version of the European Geostationary Navigation Overlay Service (EGNOS). Thales Alenia Space reached a new milestone in its Galileo program by integrating a new satellite into Galileo's Ground Mission Segment (GMS). This will improve location services for 3.3 billion users.
In April 2022, The Indian Ministry of Civil Aviation announced that the Airports Authority of India (AAI) has successfully conducted trials applying the latest technology derived from its proprietary satellite based augmentation system 'SBAS' called GAGAN (GPS Aided GEO Augmented Navigation) at Kishangarh Airport in Rajasthan. InterGlobe Aviation Ltd. (IndiGo) flew an aircraft using Instrument Approach Procedure (IAP) with an LPV minimum of 250 feet using the GAGAN service.