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市場調査レポート
商品コード
1284199
航空インフラ市場の2028年までの予測- 空港タイプ別、インフラタイプ別、タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Aviation Infrastructure Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Airport Type, By Infrastructure Type, By Type, By Application, By End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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航空インフラ市場の2028年までの予測- 空港タイプ別、インフラタイプ別、タイプ別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の航空インフラ市場は予測期間中にCAGR7.0%で成長しています。
空港は、人や貨物の迅速な移動を可能にし、貿易や商取引を促進するため、国の経済成長にとって不可欠な存在です。毎年、世界中の空港で扱われる航空機の数が増加し、ターミナルの混雑が顕著になっています。多くの空港では、現在の旅行者数を処理するのに苦労しています。
民間航空局(DGCA)によると、2018年、インドは世界規模で最も急成長した国内旅行市場で、国内航空旅行者数は1億3,900万人で、前年比18.6%の成長を示しています。
航空会社や空港当局は、航空旅客数の増加や航空機の保有台数の増加に伴い、より良い管理体制や旅客管理を構築するための新たな戦略やインフラの強化にますます注目しています。一般的に航空輸送される製品には、書類、医薬品、衣類、生産サンプル、家電製品、生鮮食料品、生鮮農水産物など、価値が高く、迅速に配送する必要があるものがあります。
航空運賃は海上輸送や陸上輸送に比べて高いため、航空輸送コストは世界の航空インフラ産業の成長にとって大きな障壁となっています。輸出が十分でない場合、航空貨物で商品を輸入するとコストが高くなり、その国や地域から出荷される商品の種類や量が制限される可能性があります。
どの地域の経済活動も、世界の航空産業に大きく依存しています。したがって、世界的に航空インフラを近代化し、強化することが重要です。世界の航空インフラ市場の成長を支えるその他の重要な側面として、小型空港の建設増加や、世界中の既存空港の拡張計画などが挙げられます。
世界中の空港インフラ整備プロジェクトが直面するいくつかの共通の問題があります。例えば、インフラ整備プロジェクトのリードタイムが長くなると、空港ターミナルの通常運用に支障をきたし、顧客の不満につながる可能性があること、拡張に必要な土地の取得がしばしば困難になること、国内外の政治問題や規制の枠組みがプロセスをより困難にする可能性があること、などです。
流行病は、世界中のほとんどの産業に悪影響を及ぼしています。これは、世界各国の政府機関が行った様々な予防的閉鎖やその他の制限により、それぞれの生産およびサプライチェーン業務に大きな混乱が生じたことに起因しています。このことは、世界の航空インフラ市場においても同様です。また、多くの人々の一般的な経済状況がこの感染症によって悪影響を受けたため、各自の予算から不要不急の出費を削減する傾向が強まり、消費者の需要は減少しました。
国際基準を満たす空港へのニーズが高まっていることから、グリーンフィールド空港は予測期間中に最大の市場シェアを獲得すると予測されています。2024年までにインド国内に100以上の空港を建設するというインド政府の野心的な目標により、インド国内の様々な指定場所で複数の空港プロジェクトが進行しています。Larsen &Toubro Limited(L&T)は、2019年に都市・産業開発公社(CIDCO)の理事会からナビ・ムンバイ国際空港の建設を受注しました。
予測期間中、国内空港セグメントの成長率が最も高くなると予測されています。COVID-19の影響は、いくつかの政府が外国人旅行者の入国を禁止しているため、海外旅行者には深刻ですが、国内旅行者には同等の制限が適用されません。そのため、国内空港部門は今後数年で急速に回復すると予想されています。
アジア太平洋地域は、過去10年間に航空旅客輸送量が急速に増加したため、予測期間中、この地域が市場を独占すると予想されます。しかし、空港インフラの整備は一貫しておらず、そのため混雑が深刻化しています。予測期間終了時には、航空旅客数の上位2カ国である中国とインドが、この業界の主要拠点になると予測されています。さらに、IATAは、中国の航空産業が最終的に米国のそれを上回ると予測しています。2035年までに450の空港を建設するという目標を達成するため、中国の民間航空局(CAAC)は200以上の新しい空港を建設する計画を発表しています。
アジア太平洋地域は、急増する旅客輸送量に対応するため、予測期間中に有利な成長を遂げると予想されます。インド政府は、国内の航空インフラの近代化に多額の投資を行っており、予測期間中に開始または完了する予定のグリーンフィールドおよびブラウンフィールドのプロジェクトをいくつか立ち上げています。アクセスしやすい航空接続を促進するため、政府は2019年12月にUDANとしても知られる地域接続スキーム(RCS)の第4サイクルを導入しました。さらに、RCSは2017年10月に初めて導入され、航空会社が小規模な空港と大規模な空港を結ぶ便を運航するための補助金を競うことができるようになっています。
2021年6月、Varaha infra limitedは、インド空港庁から、インド、グジャラート州での新グリーンフィールド空港の開発に関する契約を獲得しました。
2019年9月、米国の80以上の空港で地上設備(GSE)メンテナンスサービスを乗客に提供するために、プライムフライト航空サービスは、世界航空サービス、LLCを買収しました。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Aviation Infrastructure Market is growing at a CAGR of 7.0% during the forecast period. Airports are essential for a country's economic growth because they make it possible for people and cargo to travel quickly, promoting trade and commerce. Every year, there is an increase in the number of aircraft handled by airports around the world, resulting in an evident rise in terminal congestion. Many airports are having trouble handling the current level of travelers.
According to the Directorate General of Civil Aviation (DGCA), in 2018, India was the fastest-growing domestic travel market, on a global scale, with 139 million domestic air travelers, representing a Y-o-Y growth of 18.6%.
Airline companies and airport authorities are increasingly looking to implement new strategies and infrastructure enhancements that will help them build better control and passenger management due to the rise in air passengers as well as the growing fleet sizes of aircraft. Products that are typically shipped by air include those that have a high value or need to be delivered rapidly, such as documents, medicines, clothing, production samples, consumer electronics, perishable food items, and perishable agricultural and seafood products.
The cost of air transportation is a significant barrier to the growth of the global aviation infrastructure industry since air freight rates are higher than those of marine or land transportation. Without an adequate inflow of exports, an economy may find it more expensive to import goods via air freight, which could restrict the variety and volume of products that are flown out of that nation or region.
Any region's economic activity heavily relies on the global aviation industry. Therefore, it is crucial to modernize and enhance aviation infrastructure globally. Other significant aspects that are anticipated to support the growth of the global aviation infrastructure market include the rise in the construction of small airports as well as the planned expansion of existing airports around the world.
There are a few common issues that face airport infrastructure improvement projects around the world. For instance, longer lead times for infrastructure projects can interfere with the regular operation of airport terminals and result in customer dissatisfaction; acquiring the land needed for expansion is frequently challenging; and local and international political issues as well as regulatory frameworks can make the process more difficult.
The epidemic has had a negative influence on most industries worldwide. This can be attributed to the enormous disruptions that various precautionary lockdowns and other limitations that were imposed by governing agencies around the world caused in their respective production and supply-chain operations. The same holds throughout the market for aviation infrastructure worldwide. Additionally, consumer demand has decreased as people have been more intent on cutting non-essential expenses from their individual budgets, as the general economic condition of the majority of people has been adversely impacted by this outbreak.
Due to the increasing need for airports that meet international standards, greenfield airports are predicted to experience the largest market share over the forecast period. Several airport projects are underway at various designated sites around India due to the Indian government's ambitious aim to create more than 100 airports in the nation by 2024. Larsen & Toubro Limited (L&T) was given the contract to build the Navi Mumbai International Airport by the Board of the City and Industrial Development Corporation (CIDCO) in 2019.
During the projected period, it is anticipated that the domestic airport segment will experience the highest rate of growth. The impact of COVID-19 is severe for international travelers because several governments have banned foreign travellers' entry into their nations; however, comparable limitations are not applicable to domestic travelers. Therefore, it is anticipated that the domestic airport sector will quickly recover in the years to come.
Due to the rapid rate of growth in air passenger traffic over the past decade in the Asia-Pacific region, this region is predicted to dominate the market over the projected period. However, the development of airport infrastructure has been inconsistent, which has led to more congestion. By the end of the forecast period, China and India, the top two nations for processing air passengers, are anticipated to become major centers for the industry. Additionally, IATA predicts that China's aviation industry will ultimately surpass that of the US. In order to accomplish its objective of building 450 airports by 2035, China's Civil Aviation Administration (CAAC) has announced plans to build more than 200 new airports.
Asia Pacific region is expected to experience lucrative growth over the forecast period in order to accommodate the rapidly increasing passenger traffic. The Indian government is investing substantially in the modernization of aviation infrastructure in the nation, and it has initiated several greenfield and brownfield projects scheduled to commence or be completed during the forecast period. In an effort to promote accessible air connectivity, the government introduced the fourth cycle of the Regional Connectivity Scheme (RCS), also known as UDAN, in December 2019. Moreover, the RCS was first introduced in October 2017 and enables airlines to compete for subsidies for running flights connecting smaller airports with larger ones.
Some of the key players in Aviation Infrastructure market include Adani Group, AECOM, ALEC Engineering and Contracting LLC, Austin Industries, BAM International, BIC Contracting LLC, Clark Construction Group, LLC, Crisdel Group, Inc., GMR Group, Hensel Phelps, Hill International Inc., ITD Cementation India Limited, Larsen & Toubro Limited, Manhattan Construction Group, PCL Constructors Inc., Punj Lloyd Group, Ramky Group, Skanska, Sundt Construction, TAV Construction and Turner Construction Company.
In June 2021, Varaha infra limited got a contract from the Airports Authority of India for the Development of New Greenfield Airport at, Gujarat, India.
In September 2019, to serve passengers with ground equipment (GSE) maintenance services at more than 80 airports in the United States, prime flight aviation services acquired global aviation services, LLC.