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市場調査レポート
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1284183

大豆タンパク原料の2028年までの市場予測- タイプ、形態、由来、機能、流通チャネル、用途、地域別の世界分析

Soy Protein Ingredients Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Form, Nature, Function, Distributive channel, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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大豆タンパク原料の2028年までの市場予測- タイプ、形態、由来、機能、流通チャネル、用途、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、大豆タンパク原料の世界市場は、2022年に73億3,000万米ドルを占め、2028年には143億2,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に11.8%のCAGRで成長します。

大豆プロテインは、大豆に含まれる完全なタンパク質源で、90%のタンパク質を含み、減量、エネルギー増加、筋肉増強に役立つとされています。大豆食品は、乳製品、卵、鶏肉などの動物性タンパク質に匹敵し、菜食主義者、ベジタリアン、フレキシタリアンがタンパク質の必要量を満たすのを助けることができます。大豆は、食物繊維、亜鉛、鉄、カルシウム、ビタミンB群に加え、8種類の必須アミノ酸をすべて含んでいます。

有機農業研究所によると、2013年には162カ国、約180万人の農家が3,700万ヘクタール以上の農地で有機栽培を行ったとされています。有機食品市場の成長も、有機大豆タンパク原料市場の成長を後押しすると期待されています。

市場力学:

促進要因

より安価なタンパク質源への需要

大豆タンパク質の利用可能性は、すでに全世界で普及している栽培に加え、南米やアジア太平洋などの発展途上地域での作物栽培の増加により高まっています。その結果、原料は契約農家や大豆ミールを提供する油糧粉砕業者から容易に入手できるようになりました。大豆タンパク原料に関連する低い加工コストは、メーカーの業務上の要求に適しており、加工業者は製品開発により効果的な費用をかけることができるようになります。これらの動向の結果、大豆たん白は、肉、乳製品、ホエイたん白などの他のたん白源よりも安価になっています。

抑制要因:

遺伝子組換え大豆製品は禁止されています。

欧州などの先進地域では、遺伝子組み換え作物の栽培が禁止されており、EU加盟国の中には、それを禁止する法律が制定されている国もあります。重要な国として、ドイツ、フランス、北アイルランド、スコットランドがあります。この地域の在来種大豆市場は影響を受けており、結果として今後の拡大が妨げられると予想されます。また、GMベースの大豆作物が主流であるアルゼンチンなどの新興諸国からの大豆輸出にも影響が出ることが予想されます。

機会

有機大豆タンパクの需要

有機大豆たんぱく市場は、大豆たんぱく原料市場全体を変革する可能性を秘めています。有機農業研究所によると、2013年には、162カ国の約180万人の農家が、3,700万ヘクタール以上の農地で有機農業を実践しています。有機食品市場の成長が、有機大豆タンパク原料市場を牽引すると期待されています。政府や非政府組織は、従来の農家が有機農業に移行するのを支援するために、資金援助、研究開発プログラム、補助金などを提供しています。これらの組織には、スイスの有機農業研究機関、インドの農業・加工食品輸出開発局、米国農務省などがあります。有機食品原料は、北米や欧州などの先進地域で高い需要があります。消費者が有機食品を食べることによる健康上のメリットを認識するようになり、健康的な製品への嗜好が高まっています。その結果、その使用や健康上の利点の主張を強調するマーケティングキャンペーンが計画されています。

脅威

ホルモンバランスの乱れの問題

大豆プロテインと大豆プロテインパウダーにはフィチン酸塩が含まれており、体内のミネラルを吸収する能力を低下させる。そのため、ミネラル不足による健康被害が発生する可能性があります。また、大豆イソフラボンはゴイトロゲンとして作用し、甲状腺機能を乱すため、ホルモン分泌に影響を及ぼす可能性があります。また、大豆プロテインには植物に自然に含まれ、体内のエストロゲン受容体に結合するエストロゲン様作用のあるフィトエストロゲンが含まれています。大豆タンパク質を過剰に摂取すると、体内の正常なホルモンバランスを乱す可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19に起因するロックダウンや貿易制限は、F&Bセクターに影響を与え、特に2020年の病院業界の製品需要を減少させました。一方、小売業は盛況で、栄養価の高い植物由来の食品へのシフトが見られます。IFIC Food and Health Survey 2020によると、85%近くの消費者が食習慣を変え、自然派製品に関心を持っています。

予測期間中、分離大豆タンパク質セグメントが最大となる見込み

分離大豆タンパクセグメントは、全体の約44%を占め、大豆タンパクのセグメントを支配しています。高いシェアの主な理由は、食用であるにもかかわらず、大豆にはコレステロールや飽和脂肪酸がほとんど含まれていないためです。大豆は植物性食品で、人間の成長に必要な8種類のアミノ酸をすべて含んでいます。大豆たんぱく分離物は、大豆たんぱくを精製したもので、たんぱく質を90%含んでいます。肉製品の品質や食感を向上させるために使用されます。店頭で販売されることはほとんどなく、主に食品業界で使用されています。人体ではアレルギーを引き起こす可能性があるため、分離大豆たん白はあまり一般的に使用されていません。

パーソナルケアおよび化粧品分野が予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想される

パーソナルケアおよび化粧品分野は、予測期間中、収益ベースでCAGR 5.9%の成長が見込まれています。ライフスタイルの変化、総合的な個性を磨くことの重要性に対する消費者の意識の広がり、GDPの上昇、化粧品の製造における天然成分の使用などが、このセグメント市場の需要を促進すると予想されます。米国、フランス、英国などの国々は、新興国での市場シェア獲得に注力しています。国際貿易局(ITA)によると、アジア諸国は30億人以上の潜在的な顧客層を持ち、化粧品およびパーソナルケア製品において最も急速に成長している地域です。

最もシェアの高い地域

北米が市場を牽引し、2022年の世界売上高の約32%を占める。この地域の主要プレイヤーの強い存在感と、大豆および乳製品タンパク質の新しい技術的進歩に対する有利なサポートが、この地域の高い市場シェアの要因となっています。ここ数年、菜食主義者の増加により、大豆や乳製品をベースにした製品の需要が高まっています。消費者の需要増に対応するため、主要メーカーはオールビーガン製品ポートフォリオへの切り替えや新製品の投入など、さまざまな戦略を実施しています。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域のCAGRは3.96%で、予測期間中に32億2,864万米ドルを生み出すと予想されます。インドではベジタリアンの人口が多いため、大豆などの植物性タンパク質の原料が市場を独占しています。ビーガンスナックの人気の高まりとその高い栄養価は、同国の大豆タンパク原料の需要に影響を与える主要な要因の一つです。小売業への直接投資やスマートシティ構想など、最近の政府の取り組みが大豆たんぱく製品市場の成長を促進し、結果として大豆タンパク原料市場の成長も促進すると予想されます。インドの米飯レシピでは、パンやサンバルなどの郷土料理に使われる大豆粉よりも、食感調整大豆たんぱくが使用されています。

主な発展:

2021年4月、不二製油ホールディングス株式会社のオランダ法人が、食品技術に特化した大手ファンド「UNOVIS NCAP II Fund」に出資しました。同社は、植物性食品素材の加工技術で、世界中の消費者が抱える課題に取り組み、持続可能な社会に貢献していく方針です。

2021年3月、不二製油グループは新社長兼CEOに酒井幹夫を任命しました。酒井幹夫は、油脂事業、チョコレート事業と並ぶ第3の事業の柱として成長させるため、「プラントベースフードソリューション」をコアコンセプトとした開発に取り組みます。プラントベースフードソリューションとは、植物性タンパク質の原料となる大豆や大豆肉などのことです。

2021年2月、Bungeは地元の粉砕業者Imcopaから大豆加工工場2基を1,200万米ドルで購入し、大豆タンパク質の製造工場を拡大し、国内最大の油脂加工業者としての地位を強化しました。

本レポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因、抑制要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の大豆タンパク原料市場:タイプ別

  • 大豆たんぱく質濃縮物
  • 分離大豆タンパク質
  • 大豆たん白加水分解物
  • テクスチャード大豆プロテイン
  • 大豆粉
  • その他のタイプ

第6章 世界の大豆タンパク原料市場:形態別

  • ドライ
  • 液体
  • すぐに飲める
  • バー
  • カプセルと錠剤
  • その他の形式

第7章 世界の大豆タンパク原料市場:由来別

  • 従来型
  • オーガニック

第8章 世界の大豆タンパク原料市場:機能別

  • 筋肉の健康
  • 心臓の健康
  • 体重管理
  • その他の機能

第9章 世界の大豆タンパク原料市場:流通チャネル別

  • 専門店
  • コンビニ
  • Eコマース/オンライン販売チャネル
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット

第10章 世界の大豆タンパク原料市場:用途別

  • 食品
    • 肉の代替品
    • 乳製品の代替品
    • ベーカリー・コンフェクショナリー
    • パフォーマンス栄養学
    • インスタント食品
    • 機能性食品
    • 飲料
    • 幼児用食品
    • 医薬品および栄養補助食品
    • 肉増量剤と代替品
    • 栄養補助食品
    • パーソナルケアと化粧品
    • その他
  • 飼料
    • 家禽
    • ペットフード
    • 水産飼料
    • その他

第11章 世界の大豆タンパク原料市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 会社概要

  • AG Processing Inc
  • Archer Daniels Midland Company
  • Arla Foods amba
  • BIC Services
  • Cargill, Incorporated
  • Danone
  • Dean Foods
  • Devansoy Inc.
  • DuPont Solae
  • E. I. du Pont de Nemours and Company
  • KELLOGG CO.
  • Kerry Group plc
  • Manildra Group
  • Mead Johnson
  • MGP Ingredients, Inc.
  • Natural Products Inc.
  • Nisshin Oillio Group, Ltd.
  • Ruchi Soya Industries Ltd
  • The Nisshin OilliO Group Ltd
  • Wilmar International Limited
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Soy Protein Concentrates (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Soy Protein Isolates (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Soy Protein Hydrolysates (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Textured Soy Protein (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Soy Flours (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Dry (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Ready-to-Drink (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Bars (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Capsules & Tablets (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Other Forms (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Nature (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Conventional (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Organic (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Muscle Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Heart Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Other Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Specialty Store (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Convenience Store (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By E-Commerce/Online Sale Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Supermarket/Hypermarket (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Meat Alternatives (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Dairy Alternatives (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Bakery & confectionary (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Performance Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Convenience Foods (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Functional foods (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Infant foods (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Pharmaceuticals & Nutraceuticals (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Meat Extenders and Substitutes (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Nutritional Supplements (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Personal care and Cosmetics (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Other Food Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Feed (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Cattle (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Swine (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Poultry (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By PetFood (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By AquaFeed (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Soy Protein Ingredients Market Outlook, By Other Feed Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC23015

According to Stratistics MRC, the Global Soy Protein Ingredients Market is accounted for $7.33 billion in 2022 and is expected to reach $14.32 billion by 2028 growing at a CAGR of 11.8% during the forecast period. Soy protein is a complete source of protein found in soybeans that contains 90% protein and aids in weight loss, energy increase, and muscle building. Soy foods are comparable to animal proteins such as dairy products, eggs, and chicken and can help vegans, vegetarians, and flexitarians meet their protein needs. Soybeans are high in fiber, zinc, iron, calcium, and B vitamins, as well as all eight essential amino acids.

According to the Research Institute of Organic Agriculture, around 1.8 million farmers across 162 countries carried out organic cultivation on more than 37.0 million hectares of agricultural land in 2013. Growth in the organic food products market is also expected to boost the growth of the organic soy protein ingredients market.

Market Dynamics:

Driver:

Demand for a less expensive protein source

Soy protein availability has increased due to increased crop cultivation in developing regions such as South America and Asia Pacific, in addition to the already widespread cultivation across the globe. As a result, raw materials are easily obtained from contract farmers or oilseed crushers that offer soy meal. The low processing costs associated with soy protein ingredients are suitable for manufacturers' operational demands, allowing processors to spend more effectively on product development. As a result of these trends, soy proteins are less expensive than other protein sources like meat, dairy, and whey proteins.

Restraint:

GM-derived soy products are prohibited.

The cultivation of genetically modified crops is prohibited in developed regions such as Europe, where some European Union member states have passed laws prohibiting it. Among the important nations are Germany, France, Northern Ireland, and Scotland. The area's conventional soybean market has been impacted, and future expansion is expected to be hampered as a result. It is also expected to have an impact on soybean exports from developing countries such as Argentina, where GM-based soybean crops are the norm.

Opportunity:

Organic soy protein demand

The organic soy protein market has the potential to transform the overall soy protein ingredient market. According to the Research Institute of Organic Agriculture, in 2013, approximately 1.8 million farmers in 162 countries practiced organic agriculture on more than 37.0 million hectares of agricultural land. Growth in the organic food products market is expected to drive the organic soy protein ingredients market. Government and non-government organizations provide financial assistance, research and development programs, and subsidies to help traditional farmers transition to organic farming. These organizations include the Swiss Research Institute of Organic Agriculture, India's Agricultural and Processed Food Products Export Development Authority, and the United States Department of Agriculture. Organic food ingredients are in high demand in developed regions such as North America and Europe. Consumer preference for healthy products is increasing as consumers become more aware of the health benefits of eating organic foods. As a result, marketing campaigns highlighting their use and health benefit claims are being planned.

Threat:

Hormonal imbalance issues

Soy protein and soy protein powder contain phytates, which reduce the body's ability to absorb minerals. This could lead to health problems caused by a mineral deficiency. Soy isoflavones also act as goitrogens, which can disrupt thyroid function and thus influence hormone production. Soy protein also contains phytoestrogen, which is found naturally in plants and has estrogen-like properties that bind to estrogen receptors in the body. Soy protein consumption in excess may disrupt the body's normal hormone balance.

COVID-19 Impact:

The COVID-19-induced lockdowns and trade restrictions had an impact on the F&B sector and reduced product demand from the hospitality industry, particularly in 2020. On the other hand, the retail sector is thriving, and there is a shift toward nutritional plant-based food products. According to the IFIC Food and Health Survey 2020, nearly 85% of consumers have changed their eating habits and are interested in natural products.

The soy protein isolate segment is expected to be the largest during the forecast period

The soy protein isolate segment dominated the soy protein segment, accounting for approximately 44% of the total. The main reason for the high share is that, despite being edible, soy contains very little cholesterol and saturated fat. Soybeans are vegetable foods that contain all eight amino acids required for human growth. Soy protein isolates are a refined form of soy protein that contains 90% protein. It is used to improve the quality and texture of meat products. It is rarely sold in stores and is primarily used in the food industry. Because of its allergenic potential in the human body, soy protein isolate is less commonly used.

The personal care and cosmetics segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The personal care and cosmetics segment is expected to grow at a CAGR of 5.9% in terms of revenue during the forecast period. Changing lifestyles, widespread consumer awareness of the importance of improving one's overall personality, rising GDP, and the use of natural ingredients in the manufacturing of cosmetics are expected to drive demand for the segment market. Countries such as the United States, France, and the United Kingdom are focusing on capturing market share in emerging regions. According to the International Trade Administration (ITA), Asian countries have a potential customer base of over three billion people and are the fastest-growing region for cosmetics and personal care products.

Region with highest share:

North America led the market, accounting for approximately 32% of global revenue in 2022. The strong presence of the region's key players, combined with favorable support for new technological advancements in soy and dairy protein, are factors contributing to the region's high market share. Over the last few years, the vegan population has increased demand for soy and dairy-based products. To meet rising consumer demand, major manufacturers are implementing a variety of strategies, including switching to an all-vegan product portfolio and launching new products.

Region with highest CAGR:

Asia-Pacific is expected to grow at a CAGR of 3.96%, generating USD 3,228.64 million during the forecast period. Because of the country's large vegetarian population, plant-protein ingredients like soy dominate the Indian market. The growing popularity of vegan snacks and their high nutritional profile is one of the major factors influencing the nation's demand for soy protein ingredients. Recent government initiatives, such as FDI in retail and smart city initiatives, are expected to drive growth in the soy protein products market and, as a result, the soy protein ingredients market. Textured soy protein is used in Indian rice recipes rather than soy flour, which is used in bread and regional foods such as sambar.

Key players in the market:

Some of the key players in Soy Protein Ingredients market include AG Processing Inc, Archer Daniels Midland Company, Arla Foods amba, BIC Services, Cargill, Incorporated, Danone, Dean Foods, Devansoy Inc., DuPont Solae, E. I. du Pont de Nemours and Company, KELLOGG CO., Kerry Group plc, Manildra Group, Mead Johnson, MGP Ingredients, Inc., Natural Products Inc. , Nisshin Oillio Group, Ltd., Ruchi Soya Industries Ltd, The Nisshin OilliO Group Ltd and Wilmar International Limited.

Key Developments:

In April 2021, Fuji Oil Holdings Inc.'s Dutch subsidiary invested in UNOVIS NCAP II Fund, a major fund specializing in food technology. The company plans to contribute to a sustainable society using its processing technologies for plant-based food materials to tackle the issues consumers face across the world.

In March 2021, Fuji Oil Group appointed Mikio Sakai as the new president and CEO. Mikio Sakai is engaged in developing Plant-based Food Solutions as a core concept to grow a third business pillar, along with the Oil and Fat and Chocolate businesses. Plant-based Food Solutions include soy meat and soybeans, which are used as raw materials for plant-based protein.

In February 2021, Bunge has expanded its soy protein manufacturing plants by purchasing two soy processing plants from the local crusher Imcopa for USD 12 million, reinforcing its position as the country's biggest oilseed processor.

Types Covered:

  • Soy Protein Concentrates
  • Soy Protein Isolates
  • Soy Protein Hydrolysates
  • Textured Soy Protein
  • Soy Flours
  • Other Types

Form Covered:

  • Dry
  • Liquid
  • Powder
  • Ready-to-Drink
  • Bars
  • Capsules & Tablets
  • Other Forms

Natures Covered:

  • Conventional
  • Organic

Functions Covered:

  • Muscle Health
  • Heart Health
  • Weight Management
  • Other Functions

Distributive channels Covered:

  • Specialty Store
  • Convenience Store
  • E-Commerce/Online Sale Channel
  • Supermarket/Hypermarket

Applications Covered:

  • Food
  • Feed

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Soy Protein Ingredients Market, By Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Soy Protein Concentrates
  • 5.3 Soy Protein Isolates
  • 5.4 Soy Protein Hydrolysates
  • 5.5 Textured Soy Protein
  • 5.6 Soy Flours
  • 5.7 Other Types

6 Global Soy Protein Ingredients Market, By Form

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Dry
  • 6.3 Liquid
  • 6.4 Powder
  • 6.5 Ready-to-Drink
  • 6.6 Bars
  • 6.7 Capsules & Tablets
  • 6.8 Other Forms

7 Global Soy Protein Ingredients Market, By Nature

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Conventional
  • 7.3 Organic

8 Global Soy Protein Ingredients Market, By Function

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Muscle Health
  • 8.3 Heart Health
  • 8.4 Weight Management
  • 8.5 Other Functions

9 Global Soy Protein Ingredients Market, By Distribution Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Specialty Store
  • 9.3 Convenience Store
  • 9.4 E-Commerce/Online Sale Channel
  • 9.5 Supermarket/Hypermarket

10 Global Soy Protein Ingredients Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Food
    • 10.2.1 Meat Alternatives
    • 10.2.2 Dairy Alternatives
    • 10.2.3 Bakery & confectionary
    • 10.2.4 Performance Nutrition
    • 10.2.5 Convenience Foods
    • 10.2.6 Functional foods
    • 10.2.7 Beverages
    • 10.2.8 Infant foods
    • 10.2.9 Pharmaceuticals & Nutraceuticals
    • 10.2.10 Meat Extenders and Substitutes
    • 10.2.11 Nutritional Supplements
    • 10.2.12 Personal Care and Cosmetics
    • 10.2.13 Other Food Applications
  • 10.3 Feed
    • 10.3.1 Cattle
    • 10.3.2 Swine
    • 10.3.3 Poultry
    • 10.3.4 PetFood
    • 10.3.5 AquaFeed
    • 10.3.6 Other Feed Applications

11 Global Soy Protein Ingredients Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 AG Processing Inc
  • 13.2 Archer Daniels Midland Company
  • 13.3 Arla Foods amba
  • 13.4 BIC Services
  • 13.5 Cargill, Incorporated
  • 13.6 Danone
  • 13.7 Dean Foods
  • 13.8 Devansoy Inc.
  • 13.9 DuPont Solae
  • 13.10 E. I. du Pont de Nemours and Company
  • 13.11 KELLOGG CO.
  • 13.12 Kerry Group plc
  • 13.13 Manildra Group
  • 13.14 Mead Johnson
  • 13.15 MGP Ingredients, Inc.
  • 13.16 Natural Products Inc.
  • 13.17 Nisshin Oillio Group, Ltd.
  • 13.18 Ruchi Soya Industries Ltd
  • 13.19 The Nisshin OilliO Group Ltd
  • 13.20 Wilmar International Limited