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市場調査レポート
商品コード
1284179
脱油レシチン市場の2028年までの予測- 性質(GMO、非GMO)、ソース、形態、抽出方法、用途、地域別、世界分析De-oiled Lecithin Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Nature (GMO and NON-GMO ), Source, Form, Method Of Extraction, Application, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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脱油レシチン市場の2028年までの予測- 性質(GMO、非GMO)、ソース、形態、抽出方法、用途、地域別、世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、脱油レシチンの世界市場は、2022年に2億30万米ドルを占め、2028年には3億5,110万米ドルに達すると予測され、予測期間中に9.8%のCAGRで成長します。
脱石油レシチンは、オイルフリーでリン脂質成分を多く含んでいます。ほとんどオイルフリーかオイルが少なく、多価不飽和脂肪酸を多く含んでいます。デスケーリングレシチンは、粉末状と顆粒状があります。粉末または顆粒状で提供されるため、取り扱いが容易で、保管や出荷の際にコンパクトに梱包されます。分散性の高い粉末または顆粒状のレシチンは、他の液体状のレシチンと比較して競争力があります。
UN Comtradeによると、インドのパン、菓子、ケーキなどのベーカリー製品の輸出額は4億760万米ドルで、前年の3億4,680万米ドルを上回っています。したがって、ベーカリー製品の販売増が、この地域のレシチン市場を牽引しています。
より健康的な生活を選択する個人が増えるにつれ、天然素材やクリーンラベルの健康食品の売上が拡大しています。天然素材やオーガニックの健康食品は、より信頼性が高く、高品質であると考えられています。また、慣行農法が環境に与える影響を懸念し、有機農法を好む人も少なくありません。さらに、オーガニック食品や飲食品には合成食品添加物が含まれていないです。このため、低開発国の天然食品添加物供給業者にとって、新たな市場が形成されています。有機食品産業の拡大に伴い、天然食品添加物のニーズは高まっています。消費者の健康志向が高まり、合成物質や添加物を含まない食品を求めるようになったのです。脱石油レシチンは、合成の乳化剤や安定剤に代わる天然素材であるため、有機・自然食品メーカーの間で人気があります。
原材料価格の変動がもたらす生産コストへの影響は、重要な課題の一つです。大豆の価格が上昇すると、脱石油レシチンの製造コストも上昇し、メーカーの製造コストが高くなります。その結果、脱石油レシチンを含む最終製品は、より高価にならざるを得ないかもしれません。消費者はこのような価格上昇に躊躇し、これらの商品に対する需要、ひいては生産者の収益性が損なわれる可能性があります。製造業者は、原料コストの変動に伴って製造手順を変更する必要があり、完成品の品質や均一性に影響を及ぼす可能性があります。
低脂肪食品に対する消費者の欲求は急速に高まっており、低脂肪ドレッシングとして使用される低脂肪食品の使用と健康上の利点を促進するマーケティング活動が行われ、低脂肪食品を製造しようとする企業の関心を集めています。低脂肪商品の需要は、肉製品、乳製品、ベーカリーや菓子類など、実質的にすべてのカテゴリーにおける加工食品の製造と技術革新の増加によってもたらされると考えられます。しかし、脱石油レシチンの需要は、日本のような早期採用国では安定的に、オーストラリアやその他のアジア太平洋諸国などの新規・新興市場では飛躍的に伸びると予想されます。
脱石油レシチン業界は、世界的に牽引役となっています。食品、飼料、ヘルスケア、パーソナルケアなどに急速に採用され、顧客の健康や関心に直接影響を及ぼしています。その結果、食品、飲料、ヘルスケア、パーソナルケアなどの重要な産業で使用されるため、脱油レシチン市場は、消費者の利益を守るために管理されています。脱油レシチンの生産、流通、消費を監視、管理、規制する厳しい政府の規則が、市場の成長を阻害することになります。
COVID-19の大流行により、消費者の機能性食品に対する需要が高まり、その結果、製造工程における脱油レシチンの需要が増加し、大流行期間中の市場成長を支援しました。また、脱石油レシチンを含む食品は、パンデミック後の期間も高い需要が見込まれます。
大豆セグメントは、潤滑油や乳化剤としての利用や、食事に加えることで抗酸化作用を発揮することが知られていることから、有利な成長が見込まれています。また、大豆レシチンは、食品の風味を保つのに役立ちます。大豆は供給が簡単なため、脱石油レシチン製造業者に人気があります。さらに、他の商品と比較して、大豆からの脱油レシチンの抽出は安価であるため、生産者にとって費用対効果の高い取り組みとなっています。その結果、大豆の開発は、パーソナルケアおよび医薬品分野の拡大から恩恵を受けることになります。
食品・飲料分野は、その天然の保存特性により焼き菓子の保存期間を延ばすことができるため、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれます。焼き菓子の水分保持を助け、保存期間を延ばします。食品の風味を保ち、酸化防止剤も含まれているため、食品事業での使用量が増加しています。乳化剤として包装食品に使用されています。脱石油レシチンは現在、ヴィーガン食品の一貫性、風味、保存性、食感を向上させるために使用されています。食品分野での脱石油レシチンの使用量の増加は、このセグメントの拡大を後押ししています。
インド、中国、日本の巨大な農業セクターは、レシチン合成のための大豆やヒマワリなどの原料を提供しており、アジア太平洋地域は現在、脱油レシチン業界をリードしているため、予測期間中に最も高い市場シェアを占めると予測されます。また、アジア太平洋地域では家畜の飼育が盛んであり、この地域の大規模な農業コミュニティにとって余分な収入源となります。さらに、同地域は労働コストが低く、製造およびビジネス環境が良好なため、レシチン抽出は費用対効果の高いプロセスであり、主要な市場関係者を惹きつけています。
北米は、米国やカナダなどの食品・製パン業界からの需要増加により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。また、パーソナルケア用品や化粧品の需要が増加していることから、脱石油レシチンの需要が増加すると予測されています。さらに、これらの国には複数のトップ企業が存在しており、脱石油レシチン市場の今後の成長をさらに後押しすると考えられます。
2023年3月、CargillとCUBIQ FOODSは、植物性食品の顧客イノベーションを加速させる新規脂肪技術で協力。この戦略的パートナーシップにより、Cargillは、動物性脂肪や熱帯油を使った典型的な製品を上回るメリットを持つ植物性代替食品の顧客開発を支援するためにCUBIQの革新技術へのアクセスを得ることになります。
2023年1月、カーギルはOwensboro Grain Companyの買収を完了しました。Owensboro Grain Companyを加えることで、食品、飼料、再生可能燃料市場によって高まる油糧種子の需要を支えるため、カーギルの北米油糧種子ネットワーク全体の生産能力を増強する取り組みを強化します。
2022年8月、ADMとBenson Hill Partner to Scale Innovative Ultra-High Protein Soy for North American Food Ingredient Marketsでは、この提携により、植物由来の様々な食品・飲料市場に対応し、風味調味料、甘味、乳製品の顧客ニーズに対応します。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global De-oiled Lecithin Market is accounted for $200.3 million in 2022 and is expected to reach $351.1 million by 2028 growing at a CAGR of 9.8% during the forecast period. De-oiled lecithin is oil-free and high in phospholipid components. It is mostly oil-free or has very little oil, and it includes a lot of polyunsaturated fatty acids. Descaling lecithin is available in powder or granular form. The product is available in powder or granule form, which is easy to handle and compactly packed for storage and shipment. Highly dispersible powder or granular lecithin has a competitive edge over other liquid forms of lecithin.
According to the UN Comtrade, India exported bread, pastry, cakes, and other bakery products worth USD 407.6 million, which was higher than the previous year's exports valued at USD 346.8 million. Hence, the rise in sales of bakery products has been driving the lecithin market across the region.
As more individuals choose healthier lives, sales of natural and clean label health products are expanding. Natural and organic health products are thought to be more reliable and of higher quality. Many people are concerned about conventional farming's environmental impact and prefer organic farming methods. Furthermore, organic food and beverages do not contain any synthetic food additives. This creates a new market for providers of natural food additives in underdeveloped nations. The need for natural food additives is increasing as the organic food industry expands. Consumers are growing more health-conscious, and they want food that is devoid of synthetic substances and additives. De-oiled lecithin is a natural alternative to synthetic emulsifiers and stabilisers, making it a popular choice among organic and natural food makers.
The influence on production costs is one of the key issues provided by changes in raw material prices. When the price of soybeans rises, so does the cost of producing de-oiled lecithin, which can result in higher production costs for manufacturers. As a result, final products containing de-oiled lecithin may have to be more expensive. Consumers may be hesitant to pay these increased prices, which may impair demand for these items and, as a result, producers' profitability. Manufacturers may need to alter their manufacturing procedures as raw material costs vary, which can affect the quality and uniformity of the completed product.
Consumer desire for low-fat goods is rapidly growing, and marketing initiatives to promote their use and health benefits are being created which is used as a low-fat dressing, catching the attention of firms looking to produce low-fat food items. Demand for low-fat goods may be driven by the increase of processed food manufacturing and innovation in practically all categories, such as meat products, dairy, and bakery and confectionery items. However, demand for de-oiled lecithin is expected to grow steadily in early adopting countries such as Japan, and exponentially in new and emerging markets such as Australia and other Asia Pacific countries.
The de-oiled lecithin industry is gaining traction across the world. It is rapidly being employed in food, feed, healthcare, and personal care, directly influencing customers' health or interests. As a result, because it is used in critical industries such as food, drinks, healthcare, and personal care, the de-oiled lecithin market is controlled to safeguard consumers' interests. The strict government rules that monitor, manage, and regulate the production, distribution, and consumption of de-oiled lecithin will impede market growth.
The COVID-19 pandemic raised consumer demand for functional food items, which resulted in a rise in demand for de-oiled lecithin in the manufacturing process, assisting in market growth during the pandemic period. In addition food items containing de-oiled lecithin are expected to be in high demand throughout the post-pandemic period as well.
The soybean segment is estimated to have a lucrative growth, due to its utilization as lubricant and an emulsifier and it is also known to offer antioxidants when added to meals. Soy lecithin also aids in the preservation of food flavours. Soybean is popular among de-oiled lecithin producers due to its simplicity of supply. Furthermore, in comparison to other commodities, the extraction of de-oiled lecithin from soybean is inexpensive, making it a cost-effective endeavour for producers. As a result, soybean development will benefit from the expanding personal care and pharmaceutical sectors.
The food & beverages segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to its natural preservative property that extends the shelf life of baked goods. It aids in the preservation of moisture in baked goods, extending their shelf life. It preserves food flavour and includes antioxidants, which contribute to its growing usage in the food business. It is used in packaged foods as an emulsifier. De-oiled Lecithin is currently used to enhance the consistency, flavour, shelf-life, and texture of vegan food. The increasing usage of de-oiled lecithin in the food sector drives the segment's expansion.
Asia Pacific is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the huge agricultural sectors of India, China, and Japan, which offer raw materials such as soybean and sunflower for lecithin synthesis, the Asia Pacific region now leads the de-oiled lecithin industry. Livestock is also prevalent in Asia Pacific, providing an extra source of income for the region's sizable farming community. Furthermore, because of the region's low labour costs and favourable manufacturing and business environments, lecithin extraction is a cost-effective process, attracting major market players.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to to increased demand from the food and baking industries in nations such as the United States and Canada. Moreover the increased demand for personal care goods and cosmetics in the nations, on the other hand, is predicted to raise demand for de-oiled lecithin as well as the presence of multiple top companies in these nations may further assist to future growth in the de-oiled lecithin market.
Some of the key players profiled in the De-oiled Lecithin Market include Cargill Incorporated, ADM, IMCD Group B.V, Bunge, Stern-Wywiol Gruppe, Avril Group, American Lecithin Company, VAV Life Sciences Pvt. Ltd, Sonic Biochem, Clarkson Grain Company, LECICO GmbH, DuPont, Austrade Inc., Amitex Agro Product Pvt. Ltd, Novastell, GIIAVA, LASENOR EMUL, S.L. and Lecital
In March 2023, Cargill, CUBIQ FOODS collaborate on novel fat technology to accelerate customer innovation of plant-based foods, with this strategic partnership, Cargill will now have access to CUBIQ's innovative technologies to help customers develop plant-based alternative foods with benefits that surpass typical products made with animal fats or tropical oils
In Jan 2023, Cargill completes acquisition of Owensboro Grain Company The addition of Owensboro Grain Company will enhance Cargill's efforts to increase capacity across its North American oilseeds network to support growing demand for oilseeds driven by food, feed and renewable fuel markets.
In August 2022, ADM and Benson Hill Partner to Scale Innovative Ultra-High Protein Soy for North American Food Ingredient Markets, the partnership will serve a variety of plant-based food and beverage markets to meet savory, sweet and dairy customer needs.