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市場調査レポート
商品コード
1284175
チョコレート市場の2028年までの予測 - タイプ別、製品形態別、価格別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析Chocolate Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Product Form, Pricing, Distribution, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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チョコレート市場の2028年までの予測 - タイプ別、製品形態別、価格別、流通チャネル別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、チョコレートの世界市場は、2022年に452億4,000万米ドルを占め、2028年には678億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に6.98%のCAGRで成長する見込みです。
チョコレートは、古代から存在する甘い食品です。その起源は、カカオ豆が貨幣として利用されていたコロンブス以前の社会にあります。今日、あらゆる年代の人々がチョコレートに憧れ、定期的に摂取しています。また、近年は健康面への配慮から、チョコレートの需要が高まっています。セロトニンは神経伝達物質であり、脳を落ち着かせ、健康全般を促進するのに役立ちます。チョコレートには、抗酸化物質、ミネラル、ビタミン、その他の健康成分が含まれています。
全米菓子協会(NCA)の「State of Treating Report 2021」によると、2020年のパンデミック期にチョコレートは4.2%上昇しました。
消費者の需要は、チョコレート市場の重要な促進要因です。あらゆる年齢層や背景の人々がチョコレートを楽しんでおり、その需要は長年にわたって着実に増加しています。チョコレートの需要の高まりは、その味や食感、喜びや安らぎを与えるなど、いくつかの要因に起因しています。消費者の健康志向が高まるにつれ、天然素材や有機素材を使用した高品質でプレミアムなチョコレート製品への需要が高まっています。また、人工的な添加物や保存料、香料を使用していないチョコレート製品も求められています。このような健康的で自然な製品を求める傾向は、抗酸化物質やその他の有益な栄養素を多く含むことで知られるダークチョコレートの需要の増加につながり、予測期間中の市場成長を加速させると考えられます。
政府は、より健康的な選択肢を推進し、消費量を減らすために、チョコレート製品の生産とマーケティングに関する規制を実施する可能性があります。これには、砂糖の含有量の制限、カロリー表示の義務、子どもへの広告の制限などが含まれる可能性があります。政府は、水の使用量や排出量の制限など、チョコレートの生産に環境規制を課すことができます。これは、この産業が環境に与える影響を軽減するのに役立つかもしれませんが、生産者のコストを増加させ、製品の品質を低下させる可能性もあり、フォグコンピューティング市場の成長を妨げると予測されます。
政府の取り組みやインセンティブは、特に米国、英国、ドイツ、日本などのOECD諸国において、CHP分野の拡大を促進すると予想されます。米国では2012年にエネルギー効率化のためのCHP開発の新戦略が採択され、当時の米国大統領も企業のエネルギー効率化を奨励する大統領令に署名しています。CHPの設置については、米国連邦政府と多くの州政府がインセンティブや税制上の優遇措置を行っています。この指令は、環境保護庁(EPA)、米国エネルギー省、商務省、農業省、その他の連邦政府機関に対して、産業用エネルギー効率への投資を促進するために、各州に商業・技術支援を提供するための努力を調整するように指示しています。
予測期間中、チョコレートの主原料であるカカオの価格は大きく変動しています。市場関係者は、カカオの価格が不安定なため、年間の生産費を予測することができず、チョコレートの生産コストの変動幅が大きくなっています。チョコレートは世界市場で最も人気のある菓子類の一つであるため、地域の菓子類市場はカカオ価格の変動により大きな困難に直面しています。
COVID-19のパンデミックは、この地域の主要な経済に最悪の影響を与えたため、欧州市場に影響を与えました。しかし、ワクチン接種の普及やその他の政府の対応により、封鎖が解かれ、経済活動が再開されました。また、顧客の多忙なライフスタイルに伴い、手軽で健康的なスナックとしてチョコレート入りの栄養バーの利用が増加しました。その結果、予測期間中、上記の要因が地域市場を推進することになります。
スーパーマーケット/ハイパーマーケット分野は、予測期間中、他の分野と比較して最も大きなシェアを占めると予測されます。この市場開拓は、これらの場所で提供されるユニークで興味深い商品や、スーパーマーケットやハイパーマーケットにおけるブランド・プレミアム・チョコレートの社内マーケティング・キャンペーンが、チョコレートの売上を増加させたことに起因していると思われます。ミレニアル世代がオンラインショッピングに依存しているため、オンライン売上が伸びています。オンライン小売業者は、オンライン・オファーによる顧客獲得に注力しており、これがオンライン売上を増加させ、市場成長を後押ししています。
チョコレート市場では、ソフトライン/セルフラインタイプのCAGRが最も高く、次いでカウントラインのCAGRが高いです。菓子類の専門用語で「カウントライン」とは、重量ではなく数で販売するアイテムの定義です。カウントラインは、1つのセンターが1つになっており、片手で食べられるような形状が一般的です。また、モールドチョコレートは、贈答用としての魅力も獲得しています。高級チョコレートの人気が高まり、パッケージも魅力的なことから、成型品市場の需要が高まっています。お祝い事や贈り物には、これらのチョコレートが欠かせません。この分野は、クラフトチョコレート産業や専門小売店の拡大により、成長が加速すると予想されます。
欧州は、世界最大のチョコレートメーカーの一つです。この地域のほとんどの国で、消費者はプレミアムチョコレートを好みます。欧州のチョコレート製造業はカカオ豆に大きく依存しているため、同地域ではファインフレーバーカカオの需要が高いです。欧州のチョコレート市場の成長に貢献している主な市場には、英国、ドイツ、イタリア、ベルギー、スイス、ロシアといった国々があります。これらの国々は、チョコレートの製造と消費に強い伝統を持っています。さらに、フェレロなど欧州に本社を置く多くのチョコレートメーカーが存在することも、市場の成長を後押ししています。
中東・アフリカのCAGRは6.7%と予測され、最も高い成長を遂げている地域です。この地域の小売店では、より多くの製品が販売されていることが、この拡大の理由です。さらに、この地域では、チョコレートメーカーやグラインダーに対する減税措置など、政府の取り組みが奨励されているため、商品へのアクセスが容易になるはずです。さらに、消費者の意識の高まり、製品の革新、中産階級の消費者の可処分所得の増加、より広い市場に到達するための生産者の流通経路の拡大などが、この地域のチョコレート販売を増加させると予想される主要な要素の一部です。
2022年2月、Hershey'sはすべての女性と女の子を祝うためのチョコレートバーを作りました。この限定版は「Celebrate SHE」バーと名付けられました。同ブランドは、ミルクチョコレートバーの中央で「SHE」を強調しました。
2022年2月、リンツ・ジャパンは、日本で販売するチョコレートボール「サクラ」と「クリーム・リンドール」を新たに発売しました。これらのチョコレートは、ホワイトチョコレートを使用しています。
2021年10月、ゴディバジャパン株式会社は、カカオ100%のフルーツを使用した「ホールフルーツチョコレート」を使用したチョコレートドリンク3種を期間限定(2021年10月13日~11月9日)・数量限定で発売すると発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global Chocolate Market is accounted for $45.24 billion in 2022 and is expected to reach $67.81 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.98% during the forecast period. Chocolate is a sweet food that has been around since ancient times. Its origins can be found in pre-Columbian societies where cocoa beans were utilized as money. People of all ages adore chocolate today and regularly consume it. Due to its health advantages, chocolate has seen an increase in demand in recent years. Serotonin is a neurotransmitter that helps to soothe the brain and promote overall wellbeing. Chocolate contains antioxidants, minerals, vitamins, and other healthy ingredients.
According to the State of Treating Report 2021 by the National Confectioners Association (NCA), chocolate rose by 4.2% during the pandemic period in 2020.
Consumer demand is a significant driver of the chocolate market. People of all ages and backgrounds enjoy chocolate, and the demand for it has been increasing steadily over the years. The rising demand for chocolate is attributed to several factors, including its taste, texture, and the feelings of pleasure and comfort it can provide. As consumers become more health-conscious, there is a growing demand for high-quality, premium chocolate products that are made with natural and organic ingredients. Consumers are also seeking out chocolate products that are free from artificial additives, preservatives, and flavors. This trend towards healthier and more natural products has led to an increase in demand for dark chocolate, which is known to have higher levels of antioxidants and other beneficial nutrients, which will accelerate market growth over the course of the forecast period.
Governments could implement regulations on the production and marketing of chocolate products to promote healthier options and reduce consumption. This could include limits on sugar content, calorie labeling requirements, and restrictions on advertising to children. Governments could impose environmental regulations on chocolate production, such as limits on water usage and emissions. This could help reduce the environmental impact of the industry, but it could also increase costs for producers and potentially lead to lower quality products, which are projected to impede the fog computing market's growth.
Government initiatives and incentives are anticipated to fuel the expansion of the CHP sector, especially in OECD nations like the US, UK, Germany, Japan, and others. A new strategy for the development of CHP for energy efficiency was adopted by the US in 2012, and the then-US President also signed an executive order to encourage energy efficiency in businesses. For CHP installations, the US federal government and a number of state governments have offered incentives and tax breaks. The directive instructs the Environmental Protection Agency (EPA), the US Departments of Energy, Commerce, and Agriculture, and other federal agencies to coordinate their efforts to provide commercial and technical assistance to states in order to encourage investments in industrial energy efficiency.
Over the forecast period, the price of cocoa, the main ingredient in chocolate, has fluctuated widely. Marketers are unable to predict their annual production expenses due to the erratic price of cocoa, which increases the volatility of the cost of producing chocolate. The regional confectionery market is facing significant difficulties as a result of the volatility in cocoa prices because chocolates are one of the most popular confectionary products on the global market.
The COVID-19 pandemic has had an impact on the European market because it has had the worst effects on the major economies in the area. However, the widespread vaccination campaign and other government actions led to the lifting of the lockdown and the restart of economic activities. Additionally, due to customers' busier lifestyles, the usage of nutrition bars with chocolate in them as a quick and wholesome snack has increased. As a result, during the forecast period, the aforementioned factors will propel the regional market.
The Supermarkets/Hypermarkets segment is projected to witness the largest share as compared to other segments over the forecast period. This development can be attributed to the unique and interesting products that are offered in these places, as well as internal marketing campaigns for branded premium chocolates in supermarkets and hypermarkets, which increased chocolate sales. Due to the millennial generation's dependency on online shopping, online sales are growing. Online retailers are concentrating on attracting customers with online offers, which has increased online sales, thereby boosting market growth.
Softlines/ Selflines type has a highest CAGR in the chocolate market followed by countlines. The definition of "countline" in confectionery industry jargon for items sold by number rather than by weight. Countlines consider a single individual center, commonly in a configuration that permits one-handed eating. Apart from that, molded chocolates have acquired appeal for gifting purposes. The rising popularity of high-end chocolates and appealing packaging has increased demand for the molded market. Both celebrations and gift-giving involve these chocolates. This segment's growth is anticipated to be accelerated by the expansion of the craft chocolate industry and specialty retailers.
Europe is one of the largest chocolate manufacturers in the world. Consumers prefer premium chocolates in most of the countries in the region. Europe's chocolate manufacturing industry is heavily dependent on cocoa beans, and as such, there is a high demand for fine flavour cocoa in the region. The major markets contributing to the growth of the European chocolate market include countries such as the UK, Germany, Italy, Belgium, Switzerland, and Russia. These countries have a strong tradition of chocolate making and consumption. Additionally, the presence of many chocolate manufacturers headquartered in Europe, such as Ferrero, also helps to drive growth in the market.
The CAGR for the Middle East and Africa is predicted to be 6.7% the region with the highest growth. This expansion is due to the region's retail stores having more products available. Additionally, the region ought to have easier access to goods as a result of encouraging government initiatives like tax breaks for chocolate makers and grinders. Additionally, growing consumer awareness, product innovation, middle-class consumers' increased disposable incomes, and the expansion of producers' distribution channels to reach a wider market are some of the key elements anticipated to raise the region's chocolate sales.
Some of the key players in Chocolate Market include Amul, Arcor Group, AUGUST STORCK KG, Barry Callebaut AG, BD Associates Ghana Ltd., Cadbury, Cargill, Chocoladefabriken Lindt and Sprungli AG, Cocoa Processing Co. Ltd., Crown Confectionery Co. Ltd, Delfi Ltd., ECOM Agroindustrial Corporation Ltd., Ezaki Glico Co. Ltd., Ferrero International S.A., Fuji Oil Company Ltd., Ghirardelli Chocolate Co., Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation, Kraft Foods, Lindt & Sprungli Ag., Lotte Corp, Mars, Incorporated, Meiji Holdings Co., Ltd., Mondelez International, Inc., Moonstruck Chocolatier Co., Nestle, Olam International, Orion Corp., The Australian Carob Co., The Hershey Company, Touton S. A. and Yildiz Holding AS.
In February 2022, Hershey's created a chocolate bar to celebrate All Women and Girls. This limited edition was named "Celebrate SHE" bars. The brand highlighted 'SHE' at the center of the milk chocolate bar.
In February 2022, Lindt Japan released new Sakura and Cream Lindor chocolate balls for sale in Japan. These chocolates are made with white chocolate.
In October 2021, Godiva Japan Co., Limited announced that it launched three new chocolate drinks which are used "Whole Fruit Chocolate," made with 100% cacao fruit, for a limited time (October 13th to November 9th, 2021) and quantities.