デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1284095

コスメシューティカル市場の2028年までの予測- 製品タイプ、流通チャネル、成分、包装材料、地域別の世界分析

Cosmeceuticals Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Distribution Channel, Ingredient, Packaging Material and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
コスメシューティカル市場の2028年までの予測- 製品タイプ、流通チャネル、成分、包装材料、地域別の世界分析
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界のコスメシューティカル市場は、2022年に560億2,000万米ドルを占め、2028年には10.4%のCAGRで成長し1,014億4,000万米ドルに達すると予想されています。

コスメシューティカルとは、医療への応用が検討されている生理活性物質を配合した化粧品です。皮膚疾患の有病率は世界的に上昇しており、皮膚科医が代替治療よりもこれらの商品を推奨する傾向があるため、これらの商品に対する需要が高まっています。このような背景から、コスメシューティカル産業の拡大が期待されており、市場参入企業によるeコマースプラットフォームの導入により、需要の高まりに対応しています。

世界銀行のデータによると、日本では2016年に65歳の人口が26.59%を占め、2021年には28.7%に増加するとされています。2021年に米国形成外科学会が実施した調査によると、ボトックス注射は最も人気のある非侵襲的な美容整形術となり、2020年には440万件の施術が行われました。

市場力学

促進要因

皮膚および毛髪疾患の高い普及率

世界中で皮膚や毛髪の問題の発生率が上昇していることは、予測期間中に世界のコスメシューティカル市場の成長を促進すると予測される主要な理由の1つです。皮膚や毛髪の疾患の有病率の増加は、コスメシューティカル製品の需要を高め、市場の拡大を加速させると予測されています。世界保健機関(WHO)は、世界で9億人以上が皮膚疾患に罹患していると推定しており、これらの疾患は人間の健康に影響を与える最も一般的な病気の一つです。湿疹、皮膚感染症、皮膚掻痒症は、高齢者に最も多く見られる皮膚疾患であり、市場拡大の原動力となっています。

抑制要因

偽造品の存在

偽造品の存在は、世界の化粧品産業の成長を抑制すると予想される主要な要因の1つです。例えば、化粧品を別個の法的存在として認めている国が少ないにもかかわらず、世界的に統一された規制がないです。特に、インドや中国のような発展途上国では、化粧品に関する規制機関が多数存在し、法律も異なるため、その傾向が顕著です。しかし、人々の意識が高まるにつれて、コスメシューティカルに対する需要も増加しています。

機会

多機能製品への高い需要

コスメシューティカルは、1つの製品でSPFとアンチエイジングの2つの効果が期待できる製品が豊富にあるため、世界的に急速に拡大しています。消費者が製品を選ぶ際に最も重要視する要素のひとつが、複数のメリットを提供する製品です。高級化粧品ブランドが、敏感肌や頭皮のために有効成分を配合した製品(スキンケアやヘアケア製品など)を提供した結果、世界的に多機能製品への需要が急増しています。

脅威

人々の認知度の低さ

化粧品とその効果に関する一般的な知識の欠如は、化粧品市場の成長を妨げるもう一つの問題です。化粧品と医薬品の中間に位置する「コスメシューティカル」は、肌の健康や見た目を改善することを目的とした新しい商品のクラスです。新商品が続々と発売され、人々の意識も高まっています。しかし、コスメシューティカルの持つ危険性についての知識不足は、致命的ともいえる深刻な悪影響を及ぼす可能性があります。

COVID-19の影響:

COVID-19の登場により、世界のコスメシューティカル市場はかなりの支障をきたすことになりました。主要な皮膚科医からは、患者の受診が激減したとの報告があり、閉鎖中にこれらの医薬品の流通に関わる小売業者が閉鎖されたことも、市場に害を及ぼす主な要因の一つとなっています。さらに、COVID-19の発生により、医療美容を含む選択的施術のキャンセルが発生し、美容治療を行う専門クリニックを訪れる患者数が減少しました。これらの処置の減少に伴う患者の処方箋の減少が、市場に悪影響を及ぼしました。

予測期間中、ヘアケア分野が最大となる見込み

ヘアケア分野は、毛髪の強化や維持を助ける様々な商品の需要により、有利な成長を遂げると推定されます。今後数年間は、シャンプー、コンディショナー、ヘアカラー、ヘアオイルが最も人気のある商品となるでしょう。今後数年間は、ドライシャンプーやエアマスクの人気上昇により、市場拡大が促進されると予測されます。

予測期間中に最もCAGRが高くなると予想されるオンラインストア分野

オンラインストア分野は、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されます。これは、これらの製品がオンラインプラットフォームで販売されていること、また、これらのオンラインプラットフォームが業界の拡大を促進するプロモーションを提供していることが理由です。顧客による新技術の採用や、継続的な技術的ブレークスルーが市場拡大の原動力となります。アマゾンのようなオンライン小売業者によるこれらの製品の販売は、市場に大きな影響を及ぼしています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、この地域の経済が急速に勃興した結果、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。幸いなことに、この地域の人口が非常に多い国々に企業がオフィスを構えることができるようになりました。また、この地域の国々ではeコマースやe-tailingが盛んであるため、人々はより品質の高いブランド品に切り替えることができるようになりました。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、最先端のコスメシューティカル製品の使用増加やニキビなどの肌トラブルの発生により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。また、需要の高まりに対応するため、同地域で販売チャネルを拡大する市場参入企業の取り組みが活発化しており、欧州地域の市場を後押しすると予想されます。

主な発展:

2021年9月、Croda International Plc.は、髪や頭皮の皮脂を抑える新規のコスメシューティカル成分「Nutrinvent Balance」を発売しました。この新成分は、消費者向けのヘアケア製剤に使用されることを目的としています。この開拓は、市場地位の向上とともに、同社の製品ポートフォリオを強化することを目的としています。

2021年7月、ロレアルは、老化の臨床的兆候を検出する新規デジタルバイオマーカー検出システムの特許を出願したことを発表しました。これにより、カスタマイズされた処方や製品の推奨とともに、一般消費者の肌老化に対する認識が向上します。これにより、消費者層が拡大し、同社の製品ポートフォリオの採用率が向上する可能性があります。

2021年2月、バイヤスドルフはフェイスケアブランド「O.W.N.」の発売を発表しました。このブランドは、独自のアルゴリズムによる人工知能(AI)を用いて、消費者に提供する製品をさらにカスタマイズするものです。この発売は、欧州の消費者に焦点を当て、同地域での市場プレゼンスを強化することを目的としています。

当レポートが提供するもの

  • 地域および国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の化粧品市場:製品タイプ別

  • 注射可能
    • 皮膚充填剤
    • ボツリヌス毒素
  • スキンケア
    • プロのスキンケア
    • アンチエイジング
    • 日焼け止め
    • 美白
    • ニキビ対策
  • ヘアケア
    • フケ防止
    • 髪の伸び
    • ヘアカラー剤と染料
    • シャンプーとコンディショナー
  • その他の製品タイプ
    • 歯のホワイトニング
    • オーラルケア
    • リップケア
    • 抗セルライト/ボディスリミング製剤

第6章 世界のコスメシューティカル市場:流通チャネル別

  • オンラインストア
  • 薬局・ドラッグストア
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • 専門店
  • その他の流通チャネル

第7章 世界のコスメシューティカル市場:成分別

  • レチノイド
  • 日焼け止め
  • ペプチドとタンパク質
  • 酸化防止剤
  • 美白剤
  • ヒドロキシ酸
  • ボタニカル
  • アミン
  • ビタミン
  • セラミド
  • 角質除去剤
  • 他の材料

第8章 世界のコスメシューティカル市場:包装材料別

  • プラスチック
  • ガラス
  • 金属
  • その他の梱包材

第9章 世界のコスメシューティカル市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 会社概要

  • Procter and Gamble
  • Coty Inc.
  • Clarins
  • Johnson & Johnson Services, Inc.
  • L'Oreal
  • LVMH
  • Estee Lauder Companies Inc.
  • BASF SE
  • Shiseido Company Limited
  • Beiersdorf
  • Unilever
  • Elementis Plc
  • Croda International Plc
  • Avon
  • Allergan
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Product Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Injectable (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Dermal Fillers (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Botulinum Toxin (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Skin Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Professional Skincare (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Anti-Ageing (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Sun Protection (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Skin Whitening (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Anti-Acne (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Hair Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Anti-Dandruff (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Hair Growth (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Hair Colorants and Dyes (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Shampoos and Conditioners (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Other Product Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Tooth Whitening (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Oral Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Lip Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Anti-Cellulite/Body Slimming Preparations (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Distribution Channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Online Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Pharmacy/Drug Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Supermarket/Hypermarkets (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Convenience Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Specialist Stores (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Other Distribution Channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Ingredient (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Retinoids (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Sunscreens (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Peptides and Proteins (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Antioxidants (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Skin lightening agents (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Hydroxy acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Botanicals (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Amines (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Vitamins (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Ceramides (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Exfoliants (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Other Ingredients (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Packaging Material (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Plastic (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Glass (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Metal (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Cosmeceuticals Market Outlook, By Other Packaging Materials (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22986

According to Stratistics MRC, the Global Cosmeceuticals Market is accounted for $56.02 billion in 2022 and is expected to reach $101.44 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.4% during the forecast period. Cosmeceuticals are cosmetic formulations with bioactive chemicals that have been studied for their potential in medicine. The prevalence of skin problems is rising globally, and dermatologists are more likely to recommend these items than alternative forms of treatment, which is driving up demand for these goods. This is expected to promote the expansion of the cosmeceuticals industry, along with the introduction of e-commerce platforms by major market participants to meet the escalating demand for these goods.

According to World Bank data, in Japan, the population of 65 years old accounted for 26.59% in 2016, which increased to 28.7% in 2021. According to the survey conducted by American Society of Plastic Surgeons in 2021, Botox injections became the most popular non-invasive cosmetic procedure, with 4.4 million procedures performed in 2020.

Market Dynamics:

Driver:

High prevalence of skin and hair disorders

The rise in the incidence of skin and hair issues around the world is one of the major reasons anticipated to fuel the growth of the global cosmeceutical market over the forecast period. It is projected that the increased prevalence of skin and hair diseases will raise demand for cosmeceutical products and accelerates market expansion. The World Health Organisation (WHO) estimates that over 900 million people worldwide are affected by skin disorders, which are among the most prevalent illnesses affecting human health. Eczema, skin infections, and pruritus are the most prevalent skin illnesses in older individuals, which is fueling market expansion.

Restraint:

Presence of counterfeit products

The existence of counterfeit goods is one of the major factors anticipated to restrain the growth of the global cosmeceutical industry. For instance, despite the fact that few nations recognise cosmeceuticals as distinct legal entities, there is a lack of uniform regulation worldwide. This is especially true for developing nations like India and China, where there are numerous regulatory agencies and distinct laws regarding cosmetics. However, as people become more aware, there is a corresponding rise in the demand for cosmeceuticals.

Opportunity:

High demand for multifunctional products

The industry is expanding quickly globally as a result of a wide variety of products that offer dual benefits including SPF content and anti-aging qualities in a single product. One of the most important factors consumers look for when choosing a product is products that offer multiple benefits. There is a surge in demand for multifunctional products globally as a result of premium cosmetic brands offering products (such as skin and hair care products) with active ingredients designed for sensitive skin or scalp.

Threat:

Lack of awareness among people

Lack of public knowledge of cosmeceuticals and their benefits is another problem impeding the growth of the cosmeceutical market. Between cosmetics and pharmaceuticals, a new class of goods known as "cosmeceuticals" is designed to improve the health and appearance of skin. New products are being released, and this is raising people's awareness as well. However, a lack of knowledge about the dangers that cosmeceuticals may pose could have serious, even fatal, negative consequences.

COVID-19 Impact:

The global market for cosmeceuticals was considerably hampered by the advent of COVID-19. Leading dermatologists have reported a sharp drop in patient visits, and the closure of retailers involved in the distribution of these medications during the shutdown are two of the main factors harming the market. Additionally, the COVID-19 outbreak caused the cancellation of elective procedures, including medical aesthetic procedures, which decreased the number of patients visiting specialty clinics offering aesthetic therapy. Lower patient prescriptions for these items as a result of the drop in these procedures had a negative impact on the market.

The hair care segment is expected to be the largest during the forecast period

The hair care segment is estimated to have a lucrative growth, due to the demand for a variety of products that aid in strengthening and maintaining hair. The most popular goods in the upcoming years will be shampoo, conditioner, hair colour, and hair oil. In the upcoming years, it is anticipated that the rising popularity of dry shampoos and air masks will propel market expansion.

The online stores segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The online stores segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the fact that these products are available on online platforms, and that these online platforms offer promotions that help to fuel the expansion of the industry. The adoption of new technologies by customers and ongoing technological breakthroughs will fuel market expansion. These products' sales through online retailers like Amazon have had a significant impact on the market.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period as a result of the fast growing rising economies in the area. Fortunately, this has allowed companies to open offices in the very populous nations in this region. People have been able to switch to better quality brands of these goods owing to the rise of e-commerce and e-tailing in the countries in this region.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the rising use of cutting-edge cosmeceutical products and the incidence of skin problems like acne. Additionally, it is anticipated that growing initiatives by key market participants, who are expanding distribution channels in the area to meet the rising demand, will boost the market in the European region.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Cosmeceuticals Market include Procter and Gamble, Coty Inc., Clarins, Johnson & Johnson Services, Inc., L'Oreal, LVMH, Estee Lauder Companies Inc., BASF SE, Shiseido Company Limited, Beiersdorf, Unilever, Elementis Plc, Croda International Plc, Avon and Allergan.

Key Developments:

In September 2021, Croda International Plc. launched Nutrinvent Balance, a novel cosmeceutical ingredient to reduce sebum from hair and scalp. The new ingredient is intended to be used in hair care formulations for consumers. The development is aimed at strengthening the company's product portfolio along with improving its market position.

In July 2021, L'Oreal announced the filing of a patent for a novel digital biomarker detection system that detects clinical signs of aging. This improves awareness of skin aging among the general population along with recommending customized formulations and product recommendations. This may increase the consumer base, thereby improving the company's product portfolio adoption.

In February 2021, Beiersdorf announced the launch of O.W.N., a face care brand. The brand uses Artificial Intelligence (AI) with a proprietary algorithm to further customize product offerings to the consumer. The launch is focused on European consumers with a view to strengthening market presence in the region.

Product Types Covered:

  • Injectable
  • Skin Care
  • Hair Care
  • Other Product Types

Distribution Channels Covered:

  • Online Stores
  • Pharmacy/Drug Stores
  • Supermarket/Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Specialist Stores
  • Other Distribution Channels

Ingredients Covered:

  • Retinoids
  • Sunscreens
  • Peptides and Proteins
  • Antioxidants
  • Skin lightening agents
  • Hydroxy acids
  • Botanicals
  • Amines
  • Vitamins
  • Ceramides
  • Acids
  • Exfoliants
  • Other Ingredients

Packaging Materials Covered:

  • Plastic
  • Glass
  • Metal
  • Other Packaging Materials

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Cosmeceuticals Market, By Product Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Injectable
    • 5.2.1 Dermal Fillers
    • 5.2.2 Botulinum Toxin
  • 5.3 Skin Care
    • 5.3.1 Professional Skincare
    • 5.3.2 Anti-Ageing
    • 5.3.3 Sun Protection
    • 5.3.4 Skin Whitening
    • 5.3.5 Anti-Acne
  • 5.4 Hair Care
    • 5.4.1 Anti-Dandruff
    • 5.4.2 Hair Growth
    • 5.4.3 Hair Colorants and Dyes
    • 5.4.4 Shampoos and Conditioners
  • 5.5 Other Product Types
    • 5.5.1 Tooth Whitening
    • 5.5.2 Oral Care
    • 5.5.3 Lip Care
    • 5.5.4 Anti-Cellulite/Body Slimming Preparations

6 Global Cosmeceuticals Market, By Distribution Channel

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Online Stores
  • 6.3 Pharmacy/Drug Stores
  • 6.4 Supermarket/Hypermarkets
  • 6.5 Convenience Stores
  • 6.6 Specialist Stores
  • 6.7 Other Distribution Channels

7 Global Cosmeceuticals Market, By Ingredient

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Retinoids
  • 7.3 Sunscreens
  • 7.4 Peptides and Proteins
  • 7.5 Antioxidants
  • 7.6 Skin lightening agents
  • 7.7 Hydroxy acids
  • 7.8 Botanicals
  • 7.9 Amines
  • 7.10 Vitamins
  • 7.11 Ceramides
  • 7.12 Acids
  • 7.13 Exfoliants
  • 7.14 Other Ingredients

8 Global Cosmeceuticals Market, By Packaging Material

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Plastic
  • 8.3 Glass
  • 8.4 Metal
  • 8.5 Other Packaging Materials

9 Global Cosmeceuticals Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 Procter and Gamble
  • 11.2 Coty Inc.
  • 11.3 Clarins
  • 11.4 Johnson & Johnson Services, Inc.
  • 11.5 L'Oreal
  • 11.6 LVMH
  • 11.7 Estee Lauder Companies Inc.
  • 11.8 BASF SE
  • 11.9 Shiseido Company Limited
  • 11.10 Beiersdorf
  • 11.11 Unilever
  • 11.12 Elementis Plc
  • 11.13 Croda International Plc
  • 11.14 Avon
  • 11.15 Allergan