表紙:コスメシューティカル市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1302947

コスメシューティカル市場-2023年から2028年までの予測

Cosmeceutical Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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コスメシューティカル市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のコスメシューティカル市場は、2021年の米国492億8,300万米ドルから2028年には915億5,700万米ドルまで、CAGR 9.25%で成長すると予測されています。

化粧品業界では「コスメシューティカル」という言葉を、連邦食品医薬品化粧品法が認めていないにもかかわらず、治療効果や医薬品のような効果を持つ化粧品を表すために使用しています。製品には化粧品と医薬品の両方が含まれる場合があります。化粧品は、身体の外観や機能を変化させるものではないため、FDAは販売を許可していません。FDAは化粧品の販売を許可していません。むしろ、美を向上させたり、魅力を刺激したり、外見を変えたり、清潔にしたりするものです。

コスメシューティカルの登場は、美容とパーソナルケアの分野を完全に変えました。化粧品とは異なり、これらのアイテムは単なる隠蔽を超え、根本的な問題に対処することができます。この品質により、化粧品とパーソナルケア分野は市場シェアと製品需要が大きく伸びました。コスメシューティカル商品の市場は、皮膚や髪のトラブルの増加、人口の高齢化、皮膚科治療に関する知識の向上により、世界的に拡大しています。また、世界的に一般消費者の自然派志向が高まっており、化粧品にとって有利な状況が続くと予想されます。消費者は利便性と購入の簡便性から、オンライン・チャネルを通じてこれらの商品を購入することを好むため、トップ企業はまた、有利な市場ニッチとしてeコマースに注目しています。

製品の品質、色、質感、治療上の利点、保存期間を維持するためにパッケージは不可欠であるため、メーカーはパッケージングに重点を置いています。市場シェアを拡大し、営業コストを下げるため、メーカー各社はM&Aで他企業と提携し、地理的範囲を広げることに注力しています。

オーガニック製品に対する需要の高まりは、市場の成長を促進すると思われます。

オーガニック製品に対する世界の需要の高まりにより、皮膚や髪に良い活性物質を含む製品をより多く生産することが奨励されると思われます。これらの製品は、さまざまな肌や髪の問題に驚くほど役立つものばかりです。皮膚科医が推奨する薬剤を使用することで、最も深刻な病気の回復を助けるのです。止まることを知らない研究開発は、奇跡的に機能する画期的なアイテムを生み出すのに役立っています。これらの要素は、コスメシューティカル市場の成長に影響を与えると思われます。

高齢化人口の急増が、予測期間中のコスメシューティカル需要を押し上げています。

顧客、特に高齢化人口は、特にアンチエイジングソリューションの知識が高まるにつれて、若々しく魅力的であり続けるために、見た目を維持・向上させる方法や商品を求めています。高齢化指標の増加も、中高年層の老化懸念の増加に寄与しています。化粧品と医薬品の境界線を曖昧にするコスメシューティカルには、アンチエイジング・スキンケア製品が含まれます。特に中国と日本では、出生率と死亡率が低下しているため、高齢化率はこの20年間で着実に上昇しています。この地域の男女は、若々しい外見を維持したいと強く望んでおり、それが化粧品部門を育成し、維持しています。

アジア太平洋地域は、予測期間を通じてコスメシューティカル製品の有力市場であり続けると予測されています。

都市化の加速、都市住民の増加、ライフスタイルの嗜好の変化などが、アジア太平洋地域における化粧品用スキンケア、マウスケア、ヘアケア製品の需要増加の要因であると考えられています。中国、インド、ベトナムなどの新興国では可処分所得が増加しており、コスメシューティカルの需要に拍車をかけています。中国では、「コスメシューティカル」というフレーズが最近人気を集め始め、今や最も人気のある商品カテゴリーの一つとなっています。肌の若返りグッズを求める顧客は、同地域の消費者の多忙でストレスの多いライフスタイルや環境条件の悪化により、肌トラブルへの関心が高まっていました。

加えて、日本は、その人口の化粧品使用量の多さから、パーソナルケア商品の国内市場トップ5に入ります。日本は、その規模、動向、市場需要から、他のアジア市場への入り口と見なされるかもしれません。製品やブランドの知名度や露出度は、日本市場での成功、特に他のアジア地域での成功によって高まる可能性があります。さらに、この地域ではミレニアル世代の人口が増加しており、美を保つために化粧品への支出が増えています。

市場動向:

  • 2022年7月、ロレアルのプロフェッショナル製品部門であるロレアル・プロフェッショネル・パリから「カール・エクスプレッション」ラインがナイジェリアで発売されました。ナチュラルでくせのある髪質向けに特別に作られた10アイテムが特徴です。
  • 2022年5月には、資生堂がフランスで開発した新しいマインドフルラグジュアリースキンケアライン「ウレ」のデビューを発表しました。同ブランドのeコマースサイトでは、初公開となる8アイテムを展開し、近々パリにブティックがオープンします。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のコスメシューティカル市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • スキンケア
    • 老化防止
    • ニキビ対策
    • 日焼け止め
    • 保湿剤
    • その他
  • ヘアケア
    • シャンプーとコンディショナー
    • ヘアカラー剤と染料
    • その他
  • リップケア
  • オーラルケア

第6章 世界のコスメシューティカル市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • オンライン小売店
  • コンビニエンスストア
  • 専門店
  • その他

第7章 世界のコスメシューティカル市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • L'Oreal SA
  • Procter & Gamble
  • Unilever PLC
  • Shiseido Co. Ltd
  • Revlon Inc.
  • Groupe Clarins SA
  • Beiersdorf AG
  • Johnson & Johnson Inc.
  • Kao Corporation
  • Avon Products Inc.
目次
Product Code: KSI061615246

The global cosmeceutical market is expected to grow at a CAGR of 9.25% from US$49.283 billion in 2021 to US$91.557 billion in 2028.

The cosmetics industry uses the word "cosmeceutical" to describe cosmetic products that have therapeutic or drug-like benefits, even though the Federal Food, Drug, and Cosmetic Act does not recognize it. Products might include both cosmetics and drugs. Cosmetics are not intended to alter how the body appears or functions, and the FDA has not authorized them for sale. Rather, they are supposed to improve beauty, stimulate attractiveness, modify the appearance, or cleanse.

The arrival of cosmeceuticals completely altered the beauty and personal care sectors. Unlike cosmetics, these items go beyond mere concealment and can address the underlying issue. Due to this quality, the cosmetic and personal care sectors saw a large growth in market share and product demand. The market for cosmeceutical goods is growing globally due to the rising incidence of skin and hair problems, the aging population, and the greater knowledge of dermatological therapy. In addition, the rising demand for natural goods among the general public globally is anticipated to continue to be advantageous for cosmetics. The top businesses are also looking at e-commerce as a lucrative market niche because consumers prefer to buy these items through online channels owing to convenience and simplicity of purchase.

Manufacturers are placing more emphasis on packaging since it is essential for maintaining the product's quality, color, texture, therapeutic advantages, and shelf life. To increase their market share and lower operating costs, they are concentrating on extending their geographic reach by partnering with other businesses in mergers and acquisitions.

Increasing demand for organic goods will augment market growth.

Producing more products with active substances that are good for the skin and hair will be encouraged by the rising worldwide demand for organic goods. These products are all amazingly helpful for various skin and hair issues. Through the use of drugs that a dermatologist has recommended, they assist in the withdrawal of the most severe illnesses. Research and development that never stops have helped to create groundbreaking items that function miraculously. These elements will impact the growth of the cosmeceutical market.

A rapid upsurge in the aging population is boosting the cosmeceuticals demand over the forecast period.

Customers, particularly the aging population, seek ways and goods to preserve and enhance their looks to remain young and attractive, especially with the growing knowledge of anti-aging solutions. The increased incidence of aging indicators is also contributing to an increase in aging concerns among middle-aged persons. Cosmeceuticals, which blur the line between cosmetics and medicines, include anti-aging skin care products. Especially in China and Japan, the aging population has steadily increased over the past 20 years due to the region's dropping birth and death rates. Men and women in the region greatly desire to maintain their youthful appearances, which has cultivated and maintained the cosmetic sector.

Asia Pacific is projected to remain the prominent market for cosmeceutical products throughout the projected period.

Accelerated urbanization, growth in the number of urban residents, and shifting lifestyle preferences are all considered to be contributing factors to Asia Pacific's rising demand for cosmetic skin care, mouth care, and hair care products. The rising disposable income in emerging nations like China, India, Vietnam, etc., is fueling the demand for cosmeceuticals. In China, the phrase "cosmeceuticals" started to gain popularity recently and is now one of the most popular product categories there. Customers looking for skin rejuvenation goods were increasingly concerned about skin issues due to the busier and more stressful lifestyles of consumers in the area and the worsening environmental conditions.

Additionally, Japan is one of the top five national markets for personal care goods due to its population's prodigious use of cosmetics. Japan may be seen as a doorway to other Asian markets based on its size, trends, and market demand. The prominence and exposure of a product or brand can increase with success in the Japanese market, particularly in other Asian regions. In addition, the region's growing millennial population is spending more on cosmetics to keep up their beauty.

Market Developments:

  • In July 2022, the "Curl Expression" line was introduced in Nigeria by L'Oreal Professionnel Paris, the company's professional product division. It features ten items made especially for hair textures that are natural and kinky.
  • In May 2022, the company announced the debut of Ule, a new mindful luxury skincare line developed by Shiseido in France. The brand's e-commerce website offers eight goods in its maiden launch, and a boutique will soon be established in Paris.

Market Segmentation:

By Product Type

  • Skin Care
  • Anti-aging
  • Anti-acne
  • Sun Protection
  • Moisturizers
  • Others
  • Hair Care
  • Shampoos and Conditioners
  • Hair Colorants and Dyes
  • Others
  • Lip Care
  • Oral Care

By Distribution Channel

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Online Retail Stores
  • Convenience Stores
  • Specialist Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL COSMECEUTICAL MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Skin Care
    • 5.2.1. Anti-aging
    • 5.2.2. Anti-acne
    • 5.2.3. Sun Protection
    • 5.2.4. Moisturizers
    • 5.2.5. Others
  • 5.3. Hair Care
    • 5.3.1. Shampoos and Conditioners
    • 5.3.2. Hair Colorants and Dyes
    • 5.3.3. Others
  • 5.4. Lip Care
  • 5.5. Oral Care

6. GLOBAL COSMECEUTICAL MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Supermarkets/Hypermarkets
  • 6.3. Online Retail Stores
  • 6.4. Convenience Stores
  • 6.5. Specialist Stores
  • 6.6. Others

7. GLOBAL COSMECEUTICAL MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. L'Oreal SA
  • 9.2. Procter & Gamble
  • 9.3. Unilever PLC
  • 9.4. Shiseido Co. Ltd
  • 9.5. Revlon Inc.
  • 9.6. Groupe Clarins SA
  • 9.7. Beiersdorf AG
  • 9.8. Johnson & Johnson Inc.
  • 9.9. Kao Corporation
  • 9.10. Avon Products Inc.