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市場調査レポート
商品コード
1284051
自動車再製造市場の2028年までの予測-部品タイプ別、車両タイプ別、地域別の世界分析Automotive Remanufacturing Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Part Type, Vehicle Type, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動車再製造市場の2028年までの予測-部品タイプ別、車両タイプ別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車再製造の世界市場は、2022年に607億8,000万米ドルを占め、2028年には1,193億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に11.9%のCAGRで成長すると予想されています。
自動車再製造は、自動車部品の洗浄、分解、修理、交換を通じて、古くなった部品、以前販売された部品、機能しない部品を新品の部品に変える標準化された産業プロセスです。
国際エネルギー機関(IEA)によると、EVの販売台数は2021年に倍増し、660万台という新記録を達成します。この要因により、EVバッテリーやタイヤなどのEV用リマニュファクチャリングパーツの大きな需要が見込まれます。
世界のメガトレンドである自動車の電動化により、電気自動車用の再製自動車部品の需要が高く保たれ、この市場は急速に拡大しています。そのため、タイヤやバッテリーなど、電気自動車の再製部品の需要が大幅に増加することが予想されます。このため、メーカーは電気自動車用部品の再製・リサイクルソリューションの提供に注力しています。これらは、世界の自動車再製造業界の成長に影響を与える動向の一部です。
再製造された自動車部品は、新品と同様に優れています。政府が再生品のマーケティングや導入に力を入れていないため、再製部品の分野の潜在力が過小評価されることがあります。未開発・新興経済諸国の顧客は、再製品の経済的・環境的メリットを認識していない可能性があり、予測期間中の市場の拡大を阻害する可能性があります。
原材料の不足は、拡大し続ける自動車産業が直面する主要な課題の一つです。自動車メーカーが製造能力を増強するにつれて、原材料の必要性は著しく高まっています。自動車部品の交換需要の増加に対応するため、アフターマーケット事業者は、さまざまな地域で原材料の供給が制限されていることから、再製造プロセスの利用を推奨しています。これにより、世界市場の拡大が見込まれます。
市場の成長を妨げるいくつかの制約として、リサイクル・修理された車体部品のサプライヤーとの激しい競合、このポートフォリオとオリジナル商品との価格差の縮小、部品の保証期間の延長などが挙げられます。また、自動車部品再生事業の成長を阻む問題として、中古品と遺品の区別がつかないという、言葉の意味合いによる顧客の無知があります。特に新興国では、純正品の6割の価格で購入できるため、品質に対する消費者の誤解を解くことが困難です。また、インドをはじめとするアジア諸国では、リマニュファクチャリングに必要な部品であるコアの輸入が違法とされています。これらの要因により、この分野の拡大が著しく阻害されることが予測されます。
COVID-19の流行により、世界の自動車産業は大きな影響を受けた。再製造工場がリソース不足でフル稼働できず、一時的に操業が停止し、市場が停滞しました。パンデミックは深刻な原材料不足を引き起こし、自動車の再製造を含むさまざまな業界のサプライチェーン・ネットワークに深刻なダメージを与えました。さらに、流行病は企業の所得を著しく減少させ、売上全体に影響を及ぼしました。キャッシュフローの創出が不十分であったため、現在進行中の製品関連の研究開発プログラムのいくつかを保留せざるを得ず、その結果、再製造業界の成長は鈍化しました。
エンジン・関連部品分野は、ICエンジンを搭載した自動車が世界的に普及していることから、有利な成長が見込まれています。エンジンおよび関連部品は、摩耗や損傷に対してより脆弱です。そのため、ドライブベルト、オイルフィルター、エアフィルターなどの部品は、他の自動車部品よりも定期的に交換する必要があります。消費者からの需要の高まりに対応するため、主要なアフターマーケット企業の大半は、エンジン関連部品の再生産に注力しています。
乗用車セグメントは、予測期間中にCAGRが最も速く成長すると予測されています。これは、オンロード乗用車の生産が増加していることが、このセグメントの成長を促進しているためです。また、自動車販売台数の増加や、世界の自動車産業における電気自動車の普及により、今後の同分野の発展が期待されます。また、様々な車種に対応する再製部品の認知度が向上しており、今後の分野拡大を後押しするものと期待されます。
アジア太平洋地域は、中国、インド、日本、韓国などの国々で自動車生産台数が増加しているため、予測期間中に最も高いシェアを占めると予想されます。また、この地域には自動車産業のOEMメーカーが多数存在し、効果的なエンジンを開発するための研究開発に多大な投資を行っています。
北米は、米国にトップ企業が存在し、自動車アフターマーケットが確立されていることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。また、北米では電気自動車の普及が進んでおり、今後数年間は収益拡大のチャンスとなることが予想されます。このような状況により、電気自動車の再製造ソリューションに対するニーズが高まり、市場の拡大に拍車をかけています。
2023年5月、ボッシュエンジニアリングとリジェオートモーティブが、水素エンジン搭載の高性能車に関する戦略的開発パートナーシップを締結、プロジェクトの目標は、従来のガソリンエンジン搭載のスポーツカーと同等の駆動力を実現する水素エンジン搭載の高性能車を作ること。
2023年5月、ボルグワーナーがインディアナポリス・モータースピードウェイと共同ブランドのボルグワーナートロフィー(R)グッズを発売、グッズはレジェンドの小売店で独占販売。
2023年4月、ボッシュが炭化ケイ素チップで半導体事業を拡大します。このテクノロジー企業は、カリフォルニア州ローズビルに拠点を置く米国のチップメーカーTSIセミコンダクターズの資産を買収する予定です。
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Remanufacturing Market is accounted for $60.78 billion in 2022 and is expected to reach $119.33 billion by 2028 growing at a CAGR of 11.9% during the forecast period. Through cleaning, disassembly, repair, and replacement of worn-out or non-functional automobile components, automotive remanufacturing is a standardised industrial process that turns outdated, previously sold, non-functional parts into brand-new ones.
According to the International Energy Agency (IEA), EV sales doubled in 2021 to a new record of 6.6 million units. This factor is expected to generate significant demand for remanufactured EV parts such as EV batteries, tires, and other components.
This market is expanding quickly as the demand for remanufactured auto components for electric cars is kept high by the worldwide megatrend of automotive electrification. This element is anticipated to significantly increase demand for remanufactured EV parts, including tyres, batteries, and other components. To seize early revenue growth prospects, manufacturers are concentrating on offering automotive remanufacturing and recycling solutions for electric vehicle parts. These are a few of the trends influencing the growth of the global automobile remanufacturing industry.
Auto parts that have been remanufactured are just as excellent as new ones. Due to the government's lack of efforts in marketing and implementing remanufactured goods, the potential of the sector for remanufactured components is sometimes underestimated. Customers in undeveloped and developing economies may not be aware of the economic and environmental advantages of remanufactured products, which might impede the market's expansion over the projection period.
Lack of raw materials has been one of the main challenges facing the continuously expanding automobile sector. As automakers increase their manufacturing capacity, the need for raw materials has increased significantly. To meet the rising demand for car part replacement, aftermarket businesses are being encouraged to use remanufacturing processes due to the restricted supply of raw materials in diverse geographic areas. This will boost expansion in the worldwide market.
A few constraints limiting market growth include fierce competition from suppliers of recycled and repaired vehicle body parts, dwindling pricing disparities between this portfolio and the original goods, and longer warranty on components. Another problem impeding the growth of the automobile parts remanufacturing business is customer ignorance of the distinctions between used and remains items due to erroneous language connotations. In particular in emerging markets, suppliers find it challenging to dispel consumer misunderstandings about the product quality due to the product's availability for 60% of the original equipment price. Along with these requirements, several Asian nations, notably India, have made it illegal to import cores, which are a necessary component for remanufacturers. The expansion of the sector is predicted to be significantly hampered by these factors
The worldwide automobile sector was significantly impacted by the COVID-19 epidemic. Remanufacturing factories were unable to operate at full capacity because of a lack of resources, which led to a temporary shutdown of those operations and a slowdown in the market. The pandemic caused a severe lack of raw materials and severely damaged the supply chain networks in many different industries, including the remanufacturing of automobiles. Additionally, the epidemic severely reduced income for businesses and had an effect on their entire sales. Due to insufficient cash flow creation, several ongoing product-related R&D programmes had to be placed on hold, which resulted in the remanufacturing industry's growth slowing down.
The engine & related parts segment is estimated to have a lucrative growth, due vehicles using IC engines are currently widely offered globally. Engine and associated parts are more vulnerable to wear and damage. This is why elements like drive belts, oil filters, and air filters need to be changed more regularly than other automobile components. To meet the rising demand from consumers, the majority of the major aftermarket firms are concentrating on remanufacturing engine-related parts.
The passenger cars segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the increasing on-road passenger car production is propelling the segment's growth. Future category development is also predicted to be boosted by rising automobile sales and the use of EVs in the global automotive industry. Remanufactured components that are compatible with a variety of cars are becoming more widely known about, and this is expected to fuel segment expansion in the years to come.
Asia Pacific is projected to hold the highest market share during the forecast period owing to the increased vehicle production in nations like China, India, Japan, and South Korea is to blame for this. Additionally, the area is home to a number of Original Equipment Manufacturers (OEMs) for the automobile industry that is heavily invested in R&D for the creation of effective engines.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the presence of top companies and well-established automotive aftermarkets in the US. Additionally, North America's growing use of electric cars is in the upcoming years, predicted to produce profitable chances for revenue development. This situation has raised the need for EV remanufacturing solutions, which is further fueling market expansion.
Some of the key players profiled in the Automotive Remanufacturing Market include Robert Bosch GmbH, BorgWarner Inc, ZF Friedrichshafen AG, Valeo, ATC Drivetrain, CARDONE Industries, Caterpillar, BBB Industries, Carwood Group, Meritor Inc, Monark Automotive GmbH, Genuine Parts Company, Maval Manufacturing Inc, Teamec BVBA and Jasper Engines
In May 2023, Bosch Engineering and Ligier Automotive establish strategic development partnership for high-performance vehicles with a hydrogen engine, the goal of the project is to build a high-performance vehicle with a hydrogen engine that delivers drive dynamics equivalent to those of conventional gasoline-powered sports cars.
In May 2023, BorgWarner Launches Exclusive Co-Branded Borg-Warner Trophy® Merchandise with Indianapolis Motor Speedway, Merchandise exclusively available through Legends retail operations.
In April 2023, Bosch is expanding its semiconductor business with silicon carbide chips. The technology company plans to acquire assets of the U.S. chipmaker TSI Semiconductors, based in Roseville, California.