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市場調査レポート
商品コード
1284046
CNGパワートレイン市場の2028年までの予測- 駆動タイプ、燃料タイプ、車両タイプ、地域別の世界分析CNG Powertrain Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Drive Type, Fuel Type, Vehicle Type, and By Geography |
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カスタマイズ可能
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CNGパワートレイン市場の2028年までの予測- 駆動タイプ、燃料タイプ、車両タイプ、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年06月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のCNGパワートレイン市場は、2022年に821億4,000万米ドル、2028年には2,377億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間中に19.38%のCAGRで成長するとされています。
炭素排出量ゼロの目標を達成するために、代替燃料のニーズが高まっています。圧縮天然ガス(CNG)は、二酸化炭素の排出量が少なく、自動車汚染の原因となる粒子状物質も排出しないため、ディーゼル、ガソリン、LPGといった他の燃料を抜いて、主要なエネルギー源となると予測されています。世界中の政府が、CNG車を購入する人々に減税、補助金、その他のインセンティブを提供する戦略的措置をとっており、予測期間中にCNGパワートレイン車の需要が大幅に増加すると予想されます。
国際エネルギー機関によると、2012年、インドのEV車の在庫は約2,800台であったが、2021年には約23,000台まで増加します。重工業省によると、過去3年間にインドで登録されたEVは52万台以上です。
過渡的な代替燃料の需要の高まりは、二酸化炭素排出量ゼロの達成という目標を前進させています。ディーゼル、ガソリン、液化石油ガス(LPG)などの他の燃料に比べ、圧縮天然ガス(CNG)は大気中に排出される二酸化炭素が少ないです。公害の主な原因である粒子状物質も、そこには存在しないです。世界中の政府が減税や補助金などの恩恵を国民に与えるために計算された行動をとっているため、予測期間中にCNGパワートレイン車に対するかなりの需要が発生すると予想されます。
CNGおよびLPGパワートレイン車は、余分な部品があるため、従来のガソリン車よりも高価であることが多いです。これらの車の多くは潤滑油がないため、より頻繁なメンテナンスが必要であり、一部の部品がガソリン車よりも早く劣化するため、時間の経過とともにコストが増加します。また、寿命の長いガソリン車よりも頻繁に部品を交換する必要があります。例えば、出張の多い事業者はCNGを使うかもしれません。CNG車やLPG車は、使用頻度が高い場合にのみ、費用対効果が高いと判断されます。
CNGパワートレイン用のより効率的なエンジンの開発は、業界にとって最重要課題です。体積効率の低下を抑え、炎の広がりを速め、エンジンからのガソリン蒸発を抑えることで、エンジンの性能を高めるための投資を行っているのです。大手自動車メーカーも、CNG車に革新的な技術を搭載しています。例えば、燃費を向上させるために、乗用車にS-CNG技術を付加しています。そのために、燃料と空気の比率を変更し、インテリジェント燃料噴射システムを電気制御ユニットと同期させる。
CNGやLPGを燃料とする自動車は、通常のガソリンを燃料とする自動車よりも高価です。これは、これらの自動車に余分な部品が追加されていることが原因です。潤滑油がないため、オーバーヒートしやすい部分など、ガソリン車より劣化が早い部分があります。そのため、定期的なメンテナンスが必要になり、コストアップにつながります。さらに、通常、同等の機器よりも寿命が長いガソリン車とは対照的に、部品は頻繁に交換する必要があります。
COVID-19の流行はエコシステム全体を麻痺させ、新車の製造と販売を停止させました。メーカーが生産を再開するためには、封鎖が解除されるのを待たなければならないため、操業に悪影響が出ました。その結果、自動車メーカーは生産台数の変更を余儀なくされました。さらに、部品の生産も停止し、極小のTier2およびTier3メーカーはキャッシュフロー上の問題を経験しました。自動車産業は資本集約度が高く、事業を継続するために頻繁に金融を必要とします。その結果、パンデミックによる需要減と生産停止は、CNGパワートレイン市場に著しい影響を及ぼしました。
前輪駆動車には、軽量、燃費の良さ、バランスの取れた重量配分など、悪路での車全体の安定性を高めるメリットがあるため、前輪駆動セグメントは有利な成長を遂げると推定されます。さらに、駆動系のメンテナンスが少なく、エンジンの燃費が良いため、ユーザーは前輪駆動を選択することでコストを節約することができます。
S-CNGのような最新技術の利用が増加しているため、バイフューエルセグメントは予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予想されています。この技術により、ガソリンとCNGの切り替えは簡単で、エンジン性能に影響を与えません。燃料噴射技術の進歩により、既存の燃焼室にCNGを直接噴射できるようになったため、バイフューエルCNGパワートレインの販売が増加しています。
アジア太平洋地域は、中国やインドなどにおける自動車産業の爆発的な成長により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。この地域は、重要な現地企業の支援により、特にCNGインフラの拡張において、かなりの技術的改善を経験しています。これらの車両は、CNGエンジンを搭載しており、全地形の操縦性を向上させ、効果的な燃料噴射システムによって優れた性能を発揮しています。
予測期間中、南米が最も高いCAGRを示すと予測されています。アルゼンチン、ブラジル、コロンビアの消費者の一人当たりの所得が上昇した結果、自動車への支出が増加しました。圧縮天然ガスを燃料とする自動車の実行可能性、手頃な価格、環境への配慮から、消費者は個人所有の自動車を購入するために多額の資金を投じています。また、アルゼンチン政府は、CNG自動車の普及を促進するため、「Conectar Gas Industria」プログラムを開始しました。
2022年6月、Volvo EnergyがConnected Energyに投資し、二次電池事業を行う。ボルボ・グループのバッテリー事業とサステナビリティの機会をさらに加速させるため、ボルボ・エナジーは、英国に拠点を置く二次電池エネルギー貯蔵の専門企業、コネクテッド・エナジーに投資します。
2022年6月、ボルボCEは、化石を含まない鋼材を使用して製造された建設機械を初めてお客様にお届けします。同社は、鋼材の入手可能性などの側面に依存しながら、機械や部品に化石を含まない鋼材を使用した生産を導入していく予定です。
According to Stratistics MRC, the Global CNG Powertrain Market is accounted for $82.14 billion in 2022 and is expected to reach $237.76 billion by 2028 growing at a CAGR of 19.38% during the forecast period. The pursuit of the net-zero carbon emissions target is driven by a rising need for an alternate transitional fuel. Compressed Natural Gas (CNG) is predicted to overtake other fuels like diesel, petrol and LPG as a dominating energy source since it emits fewer carbon emissions and no particle matter, which is a significant source of vehicle pollution. Governments all over the world are taking strategic steps to offer tax breaks, subsidies, and other incentives to people who buy CNG vehicles, which is anticipated to lead to a significant increase in demand for CNG powertrain vehicles during the projected period.
According to the International Energy Agency, in 2012, India had a stock of EV cars of about 2,800 units, which increased to about 23,000 units in 2021. According to the Ministry of Heavy Industries, more than 0.52 million EVs were registered in India in the last three years.
The rising demand for alternative transitional fuels is advancing the objective of achieving zero carbon emissions. Compared to other fuels including diesel, petrol and liquefied petroleum gas (LPG), compressed natural gas (CNG) emits less carbon dioxide into the atmosphere. Particulate matter, a major contributor to pollution, is absent from it. Governments all over the world are taking calculated actions to provide citizens with tax breaks, subsidies, and other benefits, therefore it is anticipated that a sizable demand for CNG powertrain vehicles will arise over the projection period.
Since these vehicles have extra components, CNG and LPG powertrain are often more expensive than conventional petrol vehicles. Because most of these cars lack lubrication, they require more frequent maintenance, which over time increases the cost because some parts degrade more quickly than in gasoline-powered cars. The parts also need to be replaced more frequently than those in gasoline-powered cars, whose lifespan is usually longer. For instance, fleet operators that frequently travel for business purposes might use CNG. Only when they are used often can CNG and LPG vehicles be considered cost-effective.
The development of more efficient engines for CNG powertrain is a top priority for the industry. By lowering the volumetric efficiency loss, speeding up flame spread, and lowering petrol evaporation from the engine, they are making an investment in enhancing the engine's performance. Leading automakers are also putting innovative technologies onto their CNG vehicles. For instance, S-CNG technology is added to passenger cars to increase fuel efficiency. To do this, the fuel-to-air ratio is modified, and the intelligent fuel injection system is synchronised with the electric control units.
Automobiles powered by CNG and LPG are more expensive than those powered by regular petrol. This is caused by the extra parts that have been added to these cars. Because most of these vehicles lack lubricants, different parts of them deteriorate more quickly than those powered by petrol, including parts that are more prone to overheating. As a result, these vehicles need a lot more regular maintenance over time, which increases their overall cost. Additionally, the parts need to be changed frequently, as opposed to petrol cars, which normally have a longer lifespan than comparable equipment.
The COVID-19 epidemic had paralysed the whole eco-system and stopped the manufacture and sale of new cars. Operations were negatively impacted since manufacturers had to wait for the lockdowns to be lifted before they could resume production. Automakers were forced to change their manufacturing volumes as a result. Additionally, the production of components was stopped, and tiny Tier 2 and Tier 3 manufacturers experienced cash flow issues. The automotive sector has high capital intensity and frequently needs finance to remain afloat. As a result, the pandemic's reduced demand and production standstill had a remarkable effect on the CNG Powertrain market.
The front wheel drive segment is estimated to have a lucrative growth, due to the benefits of front-wheel drive cars, including their light weight, better fuel economy, and balanced weight distribution, which helps the car's overall stability on rough terrain. Additionally, users can save money by choosing front-wheel drive because the drive trains need less maintenance and the engine has better fuel efficiency.
The bi-fuel segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the rising use of contemporary technologies like S-CNG. With this technology, switching between petrol and CNG is simple and doesn't affect engine performance. Sales of bi-fuel CNG powertrains have increased as a result of the advancement of fuel injection technology, which enables CNG to be directly injected into the existing combustion chamber.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the automotive industry's explosive growth in nations like China and India. With the help of important local enterprises, the region is also experiencing considerable technological improvements, particularly in the expansion of CNG infrastructure. These vehicles have a CNG engine that improves all-terrain manoeuvrability and provides excellent performance thanks to an effective fuel injection system.
South America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Automobile spending has increased as a result of rising per capita incomes among consumers in Argentina, Brazil, and Colombia. Due to the viability, affordability, and environmental friendliness of automobiles powered by compressed natural gas, consumers are investing a lot of money to buy a personal vehicle. The "Conectar Gas Industria" programme was also started by the Argentine government to encourage the widespread usage of CNG-powered cars.
Some of the key players profiled in the CNG Powertrain Market include FPT Industrial S.P.A., Nissan Motor Co. Ltd., Cummins Inc., Honda Motor Company., Maruti Suzuki India Limited, AB Volvo, Hyundai Motor Company, Robert Bosch GmbH., Volkswagen AG and Ford Motor Company.
In June 2022, Volvo Energy invests in Connected Energy for the second-life battery business. Volvo Energy invests in the UK-based, second-life battery energy storage specialist Connected Energy in order to further accelerate Volvo Group's battery business and sustainability opportunities.
In June 2022, Volvo CE will be the first to deliver construction machines built using fossil-free steel to customers. The company will continue to introduce production using fossil-free steel into its machines and components, dependent on aspects such as steel availability.