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市場調査レポート
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1638810

CNGパワートレイン市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測

CNG Powertrain Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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CNGパワートレイン市場の機会、成長促進要因、産業動向分析、2024~2032年予測
出版日: 2024年11月05日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のCNGパワートレイン市場は、2023年に903億米ドルと評価され、2024年から2032年にかけてCAGR17.2%で成長すると予測されています。

この成長の主因は、世界の環境規制と排出基準の強化です。各国政府は、温室効果ガスの排出を削減し、特に汚染レベルの高い都市部の大気の質を改善するための取り組みを強化しています。その結果、従来のガソリン車やディーゼル車よりも窒素酸化物、粒子状物質、二酸化炭素の排出量が少ないCNG車の人気が高まっています。

こうした規制強化は、自動車メーカーと車両運行会社の双方に、税制上の優遇措置や補助金の恩恵を受けながら、環境基準を遵守するためにCNG技術に投資するよう促しています。環境意識の高まりに伴い、CNGパワートレインのような環境に優しい輸送ソリューションへの需要が高まり、市場の拡大にさらに拍車がかかると予想されます。

規制による支援に加え、CNG燃料補給インフラの拡大も市場成長を促す主な要因です。政府や民間団体による給油所増設への投資の増加は、個人消費者とフリート事業者の両方にとってのアクセシビリティを高めています。このように広く利用できるようになることで、燃料補給の選択肢に関する懸念が解消され、CNG車のオーナーは安心して運転できるようになります。

市場範囲
開始年 2023
予測年 2024-2032
開始金額 903億米ドル
予測金額 3,650億米ドル
CAGR 17.2%

インフラの改善も、公共交通機関や商用車両へのCNG車の採用を後押しし、よりクリーンなエネルギー・ソリューションへのシフトを加速させています。強固な給油ネットワークの存在は、メーカーがCNG使用向けに設計されたより多くのモデルを生産することを促し、市場成長をさらに刺激します。インフラが拡大し続ける中、CNGはますます実行可能で魅力的な代替燃料の選択肢となりつつあります。

市場は車両タイプ別に小型商用車(LCV)、大型商用車(HCV)、乗用車に区分されます。乗用車セグメントは2023年に45%以上を占めて最大の市場シェアを占め、2032年には1,800億米ドルを超えると予想されています。CNGを燃料とする乗用車は、一般的にガソリンやディーゼルよりも手ごろな価格であるため、所有コストが低いことから人気があります。さらに、CNG技術の進歩により燃費が向上したため、環境意識の高い消費者にとってCNG車はより魅力的な選択肢となっています。

市場はまた、前輪駆動(FF)、後輪駆動(RWD)、全輪駆動(AWD)など、駆動タイプによっても区分されます。FF駆動方式は、特に都市部や乗用車向けの費用対効果と効率性の高さから、2023年には約58%と最大のシェアを占めています。FFシステムは小型~中型車に最適で、燃費向上と生産コスト削減に貢献します。

2023年には、アジア太平洋地域が世界のCNGパワートレイン市場収益の45%を占め、中国が市場をリードしています。同地域はクリーンエネルギーに重点を置き、CNGインフラに投資しているため、特に都市部や商業部門でCNG車の普及が進んでいます。厳しい排出規制と費用対効果の高い輸送ソリューションへの需要も、この地域の市場成長に寄与しています。

目次

第1章 調査手法と調査範囲

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 業界洞察

  • エコシステム分析
  • サプライヤーの状況
    • 天然ガスサプライヤー
    • CNGキットメーカー
    • 車両メーカー
    • CNG充填ステーション事業者
    • アフターマーケット・サービス・プロバイダー
  • 利益率分析
  • 自動車パワートレインとCNGパワートレインの比較
  • 技術革新の状況
  • 主要ニュースと取り組み
  • 規制状況
  • 影響要因
    • 促進要因
      • 世界の環境規制と排出基準の厳格化
      • 気候変動と持続可能性に対する意識の高まり
      • エンジンと燃料貯蔵技術の技術的進歩
      • CNG燃料補給インフラの拡大
      • さまざまな地域の政府が補助金、税制優遇措置、助成金を提供
    • 業界の潜在的リスク&課題
      • 車両および燃料転換の初期コストが高い
      • 従来の燃料に比べて走行距離が短い
  • 成長可能性分析
  • ポーターの分析
  • PESTEL分析

第4章 競合情勢

  • イントロダクション
  • 企業シェア分析
  • 競合のポジショニング・マトリックス
  • 戦略展望マトリックス

第5章 市場推計・予測:コンポーネント別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • エンジン
  • 燃料噴射装置
  • トランスミッション
  • 燃料タンク
  • 排気システム
  • コントロールユニット

第6章 市場推計・予測:車種別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 乗用車
    • セダン
    • ハッチバック
    • SUV車
  • 商用車
    • 小型商用車(LCV)
    • 大型商用車(HCV)

第7章 市場推計・予測:ドライブ別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 前輪駆動(FF)
  • 後輪駆動(RWD)
  • 全輪駆動(AWD)

第8章 市場推計・予測:燃料別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 単燃料
  • Bi-fuel

第9章 市場推計・予測:用途別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 輸送
  • 物流
  • 産業用

第10章 市場推計・予測:地域別、2021年~2032年

  • 主要動向
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • ロシア
    • 北欧
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • ニュージーランド
    • 東南アジア
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン
  • 中東・アフリカ
    • UAE
    • 南アフリカ
    • サウジアラビア

第11章 企業プロファイル

  • AB Volvo
  • Continental AG
  • Cummins Inc.
  • Ford Motor Company
  • FPT Industrial S.P.A.
  • General Motors Company
  • Honda Motor Company
  • Hyundai Motor Company
  • IVECO S.p.A.
  • Landi Renzo
  • Mahindra & Mahindra Ltd.
  • MAN SE
  • NGV Motori
  • Nissan Motor Co., Ltd.
  • Robert Bosch GmbH.
  • Stellantis N.V.
  • Suzuki Motor Corporation
  • Tata Motors Limited
  • Volkswagen AG
  • Westport Fuel Systems Inc.
目次
Product Code: 12106

The Global CNG Powertrain Market, valued at USD 90.3 billion in 2023, is projected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 17.2% from 2024 to 2032. This growth is primarily driven by increasing environmental regulations and emissions standards worldwide. Governments are intensifying efforts to reduce greenhouse gas emissions and improve air quality, particularly in urban areas with high pollution levels. As a result, CNG vehicles, which emit lower levels of nitrogen oxides, particulate matter, and carbon dioxide than traditional gasoline and diesel vehicles, are gaining popularity.

These stricter regulations encourage both automakers and fleet operators to invest in CNG technology to comply with environmental standards while benefiting from tax incentives and subsidies. With growing environmental awareness, the demand for eco-friendly transportation solutions like CNG powertrains is expected to rise, further fueling market expansion.

In addition to regulatory support, the expansion of CNG refueling infrastructure is a key factor driving market growth. Increased investments by governments and private entities in building more refueling stations enhance accessibility for both individual consumers and fleet operators. This widespread availability helps alleviate concerns about refueling options, allowing CNG vehicle owners to drive with confidence.

Market Scope
Start Year2023
Forecast Year2024-2032
Start Value$90.3 Billion
Forecast Value$365 Billion
CAGR17.2%

The improved infrastructure also supports the adoption of CNG vehicles in public transportation and commercial fleets, accelerating the shift towards cleaner energy solutions. The presence of a robust refueling network encourages manufacturers to produce more models designed for CNG use, further stimulating market growth. As the infrastructure continues to expand, CNG is becoming an increasingly viable and attractive alternative fuel option.

The market is segmented by vehicle type into light commercial vehicles (LCVs), heavy commercial vehicles (HCVs), and passenger cars. The passenger car segment held the largest market share in 2023, accounting for over 45%, and is expected to surpass USD 180 billion by 2032. CNG-powered passenger cars are popular due to their lower cost of ownership, as CNG is typically more affordable than gasoline or diesel. Additionally, advancements in CNG technology have improved fuel efficiency, making CNG vehicles a more attractive option for environmentally conscious consumers.

The market is also segmented by drive type, including front-wheel drive (FWD), rear-wheel drive (RWD), and all-wheel drive (AWD). The FWD segment held the largest share in 2023, at around 58%, owing to its cost-effectiveness and efficiency, especially for urban and passenger vehicles. FWD systems are ideal for small to mid-sized vehicles and contribute to better fuel economy and reduced production costs.

In 2023, the Asia Pacific region accounted for 45% of the global CNG powertrain market revenue, with China leading the market. The region's focus on clean energy and investments in CNG infrastructure has driven the widespread adoption of CNG vehicles, particularly in urban and commercial sectors. Stringent emissions regulations and the demand for cost-effective transportation solutions also contribute to market growth in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Natural gas suppliers
    • 3.2.2 CNG kit manufacturers
    • 3.2.3 Vehicle manufacturers
    • 3.2.4 CNG filling station operators
    • 3.2.5 Aftermarket service providers
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Comparison of automotive powertrain vs CNG powertrain
  • 3.5 Technology & innovation landscape
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Stricter environmental regulations and emission standards worldwide
      • 3.8.1.2 Rising awareness of climate change and sustainability
      • 3.8.1.3 Technological advancements in engine and fuel storage technology
      • 3.8.1.4 Expansion in the CNG refueling infrastructure
      • 3.8.1.5 Governments in various regions are offering subsidies, tax incentives, and grants
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 Higher initial vehicle and conversion costs
      • 3.8.2.2 Reduced driving range compared to conventional fuels
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Component, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Engine
  • 5.3 Fuel injector
  • 5.4 Transmission
  • 5.5 Fuel tank
  • 5.6 Exhaust system
  • 5.7 Control unit

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Passenger cars
    • 6.2.1 Sedans
    • 6.2.2 Hatchbacks
    • 6.2.3 SUV
  • 6.3 Commercial vehicles
    • 6.3.1 Light Commercial Vehicles (LCV)
    • 6.3.2 Heavy Commercial Vehicles (HCV)

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Drive, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Front Wheel Drive (FWD)
  • 7.3 Rear Wheel Drive (RWD)
  • 7.4 All-Wheel Drive (AWD)

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By Fuel, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Mono-fuel
  • 8.3 Bi-fuel

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Application, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 Transportation
  • 9.3 Logistics
  • 9.4 Industrial

Chapter 10 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn, Units)

  • 10.1 Key trends
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 U.S.
    • 10.2.2 Canada
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Spain
    • 10.3.5 Italy
    • 10.3.6 Russia
    • 10.3.7 Nordics
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 India
    • 10.4.3 Japan
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 ANZ
    • 10.4.6 Southeast Asia
  • 10.5 Latin America
    • 10.5.1 Brazil
    • 10.5.2 Mexico
    • 10.5.3 Argentina
  • 10.6 MEA
    • 10.6.1 UAE
    • 10.6.2 South Africa
    • 10.6.3 Saudi Arabia

Chapter 11 Company Profiles

  • 11.1 AB Volvo
  • 11.2 Continental AG
  • 11.3 Cummins Inc.
  • 11.4 Ford Motor Company
  • 11.5 FPT Industrial S.P.A.
  • 11.6 General Motors Company
  • 11.7 Honda Motor Company
  • 11.8 Hyundai Motor Company
  • 11.9 IVECO S.p.A.
  • 11.10 Landi Renzo
  • 11.11 Mahindra & Mahindra Ltd.
  • 11.12 MAN SE
  • 11.13 NGV Motori
  • 11.14 Nissan Motor Co., Ltd.
  • 11.15 Robert Bosch GmbH.
  • 11.16 Stellantis N.V.
  • 11.17 Suzuki Motor Corporation
  • 11.18 Tata Motors Limited
  • 11.19 Volkswagen AG
  • 11.20 Westport Fuel Systems Inc.