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市場調査レポート
商品コード
1273619
無人交通管理市場の2028年までの予測- タイプ別、コンポーネント別、ソリューション別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Unmanned Traffic Management Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type, Component, Solution, Application, End User and Geography |
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カスタマイズ可能
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無人交通管理市場の2028年までの予測- タイプ別、コンポーネント別、ソリューション別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の無人交通管理市場は、2022年に1億600万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 35.9%で成長し、2028年には6億6,700万米ドルに達すると予想されています。
無人交通管理とは、連邦航空局の航空管制とは別に運行を管理する交通管理システムに付けられた名称です。ドローンの導入に関心を持つ企業には、メディア、測量、エンターテインメント、広告、リモートセンシング、精密農業、汚染地域の清掃、不動産、建設、環境モニタリング、森林モニタリング、緊急管理・災害対応アプリケーションなどがあります。
リモートバーチャルタワーは、最近市場に参入した斬新なアイデアです。管制官は、リモートバーチャルタワーによって、世界のどこからでも管制塔のすべての任務を遂行することができます。管制塔のない空港と比較して、管制塔はアクセスの簡素化、遅延の減少、安全マージンの強化を実現します。空港と航空航法サービスプロバイダー(ANSP)は、ICAOの航空航法サービスのための手続き(PANS)ATMの修正が、目視観測の改善にどのようにつながるかについて考えています。さらに、特化した地域の航空交通サービスが実行可能か費用対効果が低いと判断された場合、多くの飛行場の飛行場管制サービスを提供するかもしれないです。地上職員から空港管理者、サービスプロバイダーまで多くの人に影響を与えるため、混乱と変化は時に実際の興奮を伴わずに実施されることがあります。
ドローンには様々なサイズやデザインがあり、様々なタスクを実行することができます。UASはどこでも重さを量ることができ、地表に非常に近いところから宇宙の果てまで、さまざまな高度で飛行することができます。UASの中には、非常に速く飛行できるものもあれば、非常に遅い速度でしか飛行できないものもあり、ほんの一握りのものは何日も空中にとどまることができます。ドローンは、管制空域を飛行し、計器飛行規則(IFR)の下で運用される航空機とは別に検討されています。遠隔操縦航空機システム(RPAS)は、規制当局の認定を受け、ライセンスを持つパイロットが積極的に飛行操作に関与することで、従来の有人航空機と同様の方法で航空航法サービスプロバイダー(ANSP)と相互作用する能力を備えています。RPASの活動が妨げられることはありませんが、特別活動空域、高度制限、またはその他の空域の分離のために、その統合が制約されています。その結果、RPASのオペレータは現在、空域へのアクセスの自由度を高めるよう求めており、これによってより大規模なATMシステムとの相互作用がますます強まると思われます。
航空貨物サービスへの関心が高まるにつれ、ドローンの需要は高まると思われます。ドローンやその他の無人航空機(UAV)の調査は、過去数年間、数多くの産業で増加しています。ドローン技術の自律性は、業務プロセスや企業のアプリケーションを向上させています。さらに、高価な人間の監視は、従来の航空機の数を制御するために、既存のATMシステムによって使用されています。
アメリカ航空宇宙局(NASA)によると、無人交通管理(UTM)は、連邦航空局(FAA)が民間航空機に使用している航空管制システムとは若干異なります。UTMの基盤は、各利用者の予定飛行情報のデジタル交換です。航空管制とは異なり、空域の状況認識の程度はすべての利用者にとって同じものとして機能することになります。音声通信を除き、この情報は、アプリケーション・プログラミング・インターフェースを使用した高度に自動化されたシステムの分散したネットワークを通じて配信されます。その結果、UTMシステムを利用するドローンパイロットが、データハッキングやその他のサイバー脅威の犠牲になる可能性があります。
世界の大流行となったCOVID-19は、世界中を震撼させ、あらゆる産業がその影響を受けました。ロックダウンや人や車の移動の制限は、航空部門に大きな影響を与えました。航空会社は大きな収入減の結果、交通管理への投資を控え、結局、無人交通管理産業の拡大を抑制しました。
Persistentセグメントは、ドローンの運用に高度な安全性とセキュリティを提供できることから、有利な成長を遂げると推定されます。ドローンの飛行監視、制御、管理を継続的かつ長期的に提供するシステムは、パーシステントUTMと呼ばれるものです。パーシステントUTMシステムは、地上と空中の機器のネットワークを通じて、分離保証、飛行計画、通信、ナビゲーション、監視など、さまざまな機能を提供することが多いです。これらの機能により、ドローンの飛行オペレーションを継続的に監視・管理することが可能となり、上空でのドローンの安全かつ効果的な利用を促進します。
ソフトウェア分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されています。予測期間中、無人交通管理ソフトウェアが大幅に増加すると予測されています。UAMソフトウェアは、制限された空域と制限されていない空域をパイロットに通知し、エリア内のすべてのUAVに関するリアルタイムのデータを提供します。様々な商業・軍事用途のドローン購入が各国から増加していることが、このセグメントの拡大の原動力となっています。予測期間中、航空交通計画用の最先端ソフトウェアソリューションの開発への投資が増加し、市場の成長を支えるでしょう。このプログラムは、視覚的な情報とリアルタイムの洞察を提供することにより、派遣された兵士が現場で判断することを可能にします。その結果、予測期間中、無人航空機の需要とその開発への支出の両方が大幅に増加することが予想されます。
欧州は、主要企業の強力な事業計画により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。これらの企業は、この地域で最も優れた企業の一つであり、世界中の顧客にサービスを提供しています。欧州の航空部門が世界のリーダーとしての地位を取り戻すためには、イノベーションを生み出すことが極めて重要であり、当然です。
予測期間中、北米のCAGRが最も高くなると予測されています。米国やカナダの民間企業や政府機関によるUTMソリューションの開拓が進むと予想され、市場の成長を加速させるでしょう。商用ドローン分野は、主に北米に集中しています。米国とカナダでは、大気圏の調査のために、さまざまな厳しい環境でドローンが使用されています。また、ドローンは軍用・民生用ともに普及が進んでいます。
2022年12月、Altitude AngelはSAAB Groupとデジタルタワー技術に関する提携を発表しました。正式なパートナーシップ契約を締結したことで、Altitude AngelはSaabが提供するr-TWRデジタルタワーソリューションにGuardianUTMサービスの統合を開始し、ANSPや適切な利害関係者が乗員付きフライトと連動して非乗員フライトをデジタル的に承認・管理し、承認、許可、飛行中の指示を直接伝達してドローン運用の状況認識を強化できるようにします。
2022年11月、レイセオン・テクノロジーズの事業であるレイセオンインテリジェンス&スペースは、バージニア工科大学中大西洋航空パートナーシップ(MAAP)およびローンスターUASセンターオブエクセレンス&イノベーションと共同で、連邦航空局(FAA)により、非搭乗機システム交通管理(UTM)フィールドテストへの参加が決定しています。この取り組みの一環として、チームは複雑な環境でのUTM飛行テストを実施する予定です。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Unmanned Traffic Management Market is accounted for $106 million in 2022 and is expected to reach $667 million by 2028 growing at a CAGR of 35.9% during the forecast period. Unmanned traffic management is the name given to a traffic management system that manages operations apart from the federal aviation administration's air traffic control. A few businesses that are interested in adopting drones include the media, surveying, entertainment, advertising, remote sensing, precision agriculture, cleaning up polluted areas, real estate, construction, environment monitoring, forest monitoring, and emergency management & disaster response applications.
The remote virtual tower is a novel idea that has recently entered the market. Controllers may carry out all of the duties of a control tower from anywhere in the world thanks to remote virtual towers. Compared to airports without towers, these towers provide simplified access, less delays, and enhanced safety margins. Airports and air navigation service providers (ANSPs) are thinking about how the ICAO's Procedures for Air Navigation Services (PANS) ATM modifications can lead to improvements in visual observation. Additionally, if specialised local air traffic services are not deemed viable or cost-effective, they might offer aerodrome control services for many aerodromes. Since it affects so many people from the ground handler to the airport manager, as well as the service providers disruption and change are sometimes implemented without any actual excitement.
Drones come in a variety of sizes and designs and may carry out a wide range of tasks. UAS can weigh anywhere and they fly at altitudes that range from very close to the surface to the edge of space. While some UAS can fly very quickly, some can only do so at very slow rates, and a select handful can stay in the air for days. Drones are being considered separately from aircraft that may fly in controlled airspace and operate under instrument flight rules (IFR). Remotely piloted aircraft systems (RPAS), which are certified by a regulator and flown with a licensed pilot actively involved in flight operations, have the ability of interacting with air navigation service providers (ANSPs) in ways similar to traditional manned aircraft. While RPAS operations have not been hindered by this, their integration has been constrained because of special activity airspace, altitude restrictions, or other airspace separations. As a result, RPAS operators are currently pushing for more freedom of access to airspace, and this will interact with the larger ATM system more and more.
Demand for drones will rise as interest in air freight services grows. Research in drones and other unmanned aerial vehicles (UAVs) has increased during the past several years across numerous industries. The autonomy of drone technology is improving operational processes and corporate applications. Additionally, expensive human monitoring is used by the existing ATM systems to control the number of conventional aircraft.
Unmanned traffic management (UTM) differs slightly from the air traffic control system used by the Federal Aviation Administration (FAA) for commercial aircraft, according to the National Aeronautics and Space Administration (NASA).The foundation of UTM is the digital exchange of each user's scheduled flight information.Unlike air traffic control, the degree of situational awareness in the airspace will serve as the same for all users.In order for drone / unmanned aerial vehicle pilots to handle actions safely and based on information, UTM systems share real-time information with them.With the exception of voice communication, this information is delivered over a dispersed network of highly automated systems using application programming interfaces.As a result, it is possible for drone pilots utilising UTM systems to become victim to data hacking or other cyberthreats.
The globe was shaken by the global epidemic COVID-19, and every industry felt the effects. Lockdowns and limitations on person and vehicle mobility had a significant impact on the aviation sector. The airlines made less investment in traffic management as a result of the significant income loss, which eventually restrained the expansion of the unmanned traffic management industry.
The Persistent segment is estimated to have a lucrative growth owing to its ability to offer a high degree of safety and security for drone operations. A system that offers continuous and long-term drone flight monitoring, control, and management is referred to as persistent UTM. A persistent UTM system often provides a wide variety of functions, including separation assurance, flight planning, communication, navigation, and surveillance, through a network of ground-based and aerial equipment. These features make it possible to continuously monitor and manage drone flight operations, facilitating the safe and effective use of drones in the sky.
The software segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. During the projection period, unmanned traffic management software is anticipated to increase significantly. The UAM software notifies pilots of the restricted and unrestricted airspace and offers real-time data on all UAVs in the area. Growing drone purchases for a variety of commercial and military uses from nations are what are driving the segment's expansion. Growth of the market will be supported by rising investments in creating cutting-edge software solutions for air traffic planning during the projected period. The programme enables deployed soldiers to make judgements in the field by providing visual information and real-time insights. As a result, throughout the projection period, it is expected that both the demand for unmanned aerial vehicles and the spending on their development would increase significantly.
Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to strong business plans from major companies. These businesses are among the best in the area and serve customers all around the globe. It is crucial and obvious that innovation be produced if Europe's aviation sector is to regain its position as a global leader.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. The development of UTM solutions by US and Canadian private businesses and governmental organisations is expected to increase, which will accelerate the market's growth. The commercial drone sector is mainly focused in North America. Drones are being used in a variety of challenging environments in the US and Canada for atmospheric researches. Drones are also becoming more prevalent in both military and civilian applications.
Some of the key players profiled in the Unmanned Traffic Management Market include: Frequentis, Lockheed Martin Corporation, Precisionhawk, Airbus , Thales Group, Nokia Corporation, 3Harris Technologies Inc., Nova Systems, Altitude Angel, Taiwan Fluoro Technology Co., Ltd., DroneUp, LLC, Raytheon Intelligence & Space and ANRA Technologies.
In December 2022, Altitude Angel announced a partnership with SAAB Group on Digital Tower technology. With the formal partnership agreement in place, Altitude Angel will begin integrating its GuardianUTM services into the r-TWR digital tower solution offered by Saab, allowing ANSPs and appropriate stakeholders to digitally authorize and manage uncrewed flights in conjunction with crewed flights, directly communicating authorization, clearance, and in-flight instructions to provide the enhanced situational awareness of drone operations.
In November 2022, Raytheon Intelligence & Space, a Raytheon Technologies business, in collaboration with the Virginia Tech Mid-Atlantic Aviation Partnership, or MAAP, and the Lone Star UAS Center of Excellence & Innovation has been selected by the Federal Aviation Administration (FAA) to participate in the Uncrewed Aircraft Systems Traffic Management (UTM) field test. As a part of this effort, the team will conduct UTM flight tests in complex environments.