表紙:スポーツ用多目的車市場の2028年までの予測- クラス別、価格帯別、乗車定員別、タイプ別、EVタイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別の世界分析
市場調査レポート
商品コード
1273613

スポーツ用多目的車市場の2028年までの予測- クラス別、価格帯別、乗車定員別、タイプ別、EVタイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別の世界分析

Sport Utility Vehicle Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Class, Price Range, Seating Capacity, Type, EV Type, Fuel Type, Application and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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スポーツ用多目的車市場の2028年までの予測- クラス別、価格帯別、乗車定員別、タイプ別、EVタイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場は、2022年に8,850億米ドルを占め、2028年には1兆4,530億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは8.6%で成長すると予想されています。

SUV(スポーツ用多目的車)は、軽トラックに分類される郊外型多目的車の一種で、ファミリーカーとして活用されています。地上高が高く、頑丈なのが特徴です。軽量化と燃費の向上を図るため、SUVは標準的な自動車のシャーシをベースに作られ、4つの車輪が同時に回転するようになっています。ディーゼル車、ガソリン車、電気自動車のカテゴリーに分けられます。

IEAによると、2021年には世界の道路でSUVの数が3,500万台以上増加し、CO2排出量が1億2,000万トン増加すると言われています。

市場力学:

促進要因

SUVの電化と先進的なコネクテッドテクノロジーの採用拡大

世界中の政府や規制機関は、世界の自動車販売の拡大に対応するため、GHG排出量を削減するための厳しい排出規制を実施しています。世界の注目は、厳しい公害規制の結果、電気自動車やハイブリッド車に切り替わり、近年、電気SUVとこれらの自動車の同時急激な上昇につながりました。市場では、自動車OEMから多くの電動SUVが導入されています。SUVは最も重く、最も燃料を消費する車の一つであり、電動化することで厳しい公害基準を満たすことができるため、電動化されるかもしれません。

抑制要因

SUVの高コスト

SUVは、ハッチバックやセダンと比べていくつかの利点があるため、バイヤーはSUV市場に引き寄せられます。しかし、多くの利点があるにもかかわらず、これらの自動車は小型車や中型車、特にフルサイズSUVよりも高価です。中型SUVの需要はフルサイズSUVをはるかに上回り、コンパクトSUVの市場は先進国、新興国を問わず飛躍的に伸びています。これらのフルサイズSUVは、強力なエンジンを搭載し、オフロード走行が可能ですが、セキュリティや快適性のためのサービスも数多く備えています。フロントシートヒーター、3列目の強力なエアコン、アップグレードされたインフォテイメントタッチスクリーンシステム、駐車支援、インテリジェント警告、運転支援機能など、これらのアメニティは、多くのことを含んでいます。これらのフルサイズSUVの大半はプレミアムおよびウルトラプレミアム分野で販売されているため、競合は競争力を維持するために、より洗練された機能を採用せざるを得ず、最終的に車両全体の価格を引き上げています。

機会

大型車・高級車の需要拡大

高級車や大型車の需要の急増、ディーゼルエンジン車の拡大により、市場の成長は加速すると予想されます。さらに、セキュリティ、安全性、インフォテインメントシステムを備えたスポーツカーの生産にメーカーが注力するようになったことや、オフロード走行能力、より高い快適性など、これらの大型車や高級車の利点や能力に対する認知度の向上が、予測期間中の市場成長に寄与しています。

脅威

燃費と排ガス規制の達成に向けた課題

ミッドサイズやフルサイズのSUVは、燃費が悪く、CO2排出量が多い大型エンジンを搭載していることが多いです。最も人気のある米国のフルサイズSUVは、355HPから420HPのエンジンを搭載しています。一方、欧州で最も人気のある大型SUVは、315馬力から400馬力のエンジンを搭載しています。OEMは、電動化された大型SUVの製造に集中しています。しかし、フルサイズの電動SUVには、充電に長い時間がかかる大型バッテリーが必要です。さらに、フルサイズSUVの重量と価格も上昇することになります。厳しい排ガス規制や特定のOEMの取り組みに加え、いくつかの国の当局者は、最も汚染物質を排出する重い自動車に課徴金や罰金を課しました。これと同様に、インドの道路交通高速道路局は、より古い、より汚染度の高い自動車に対する「グリーン税」の計画を受け入れました。したがって、伝統的なSUVや燃費の悪い車に対してより厳しい政府の規則が増えることで、ICEエンジンSUV市場の拡大が遅れるかもしれないです。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は、さまざまなビジネスの展開にまだ影響を及ぼしています。しかし、流行の初期の影響はさまざまです。需要が減少する業界もあれば、影響を受けずに拡大が期待できる業界もあります。COVID-19がSUV市場に与える影響は限定的であろう。

予測期間中、ミニSUVセグメントが最大になると予想される

ミニSUVセグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。ミニSUVは、コンパクトSUVより大きく、フルサイズSUVより小さい車です。小型SUVよりも荷室が広く、市街地走行に適していることが多いです。そのため、コンパクトSUV以上の容量を求めるが、フルサイズSUVのような高い価格は払いたくないという人にとって、素晴らしい選択肢となります。また、小型車でありながら、大きな荷物を運ぶことができるSUVを希望される方にもよく選ばれています。

予測期間中、7人乗りセグメントのCAGRが最も高くなると予想されます。

7人乗りセグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。7人乗りのオプションは、フルサイズのSUVやMPVでよく見られます。現在、OEMは、7人または8人乗りのミッドサイズSUVのバリエーションをいくつか提供しています。7人乗りのミッドサイズSUVは、通常、全長が100~200mm長くなっています。大家族で、ミッドサイズSUVと同程度の価格で座席を増やしたいという方に最適な車種です。7人乗りのSUVは、必要な標準装備や最先端の安全・快適装備をすべて備えたハイエンド車であることが一般的です。7人乗りSUVは、フルサイズSUVの割合が最も高い南北アメリカ地域がこの分野の最大の市場であり、アジア太平洋諸国が中型およびフルサイズSUVをますます受け入れていることから、人気が高まると予測されています。

最もシェアの高い地域

予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを占めると予測されます。また、予測期間中、中国や日本などのアジア太平洋諸国は、その優位性を維持すると予想されます。SUV業界における大型乗用車の需要拡大が、SUV市場を牽引する主な要因となっています。今後数年間は、買い替え需要の増加により、SUVの市場が持続的に拡大すると予測されます。さらに、予測期間中、アジア太平洋諸国の生活の質の向上がSUVの需要を押し上げると予想されます。

CAGRが最も高い地域:

北米は、自動車の近代化計画が継続されていることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。人口増加に伴う自動車投資の増加は、SUV市場の拡大に好影響を与えると予測されます。地域別市場の拡大を後押しする主な要素は、米国のような国に富裕層が集中していることです。また、予測期間中、ハイエンドSUVの人気が北米のSUV市場の拡大をさらに促進すると予想されます。

主な発展:

2022年12月、現代自動車は「Ioniq 5 EV」の発売を発表しました。国際モデルには72.6kWhと58kWhのバッテリーモデルがあり、それぞれ480キロメートルと385キロメートルの航続距離を提供する予定です。また、両モデルとも4WDと2WDが用意されています。

2022年7月、本田技研工業株式会社は、新型SUVであるZR-Vを発売しました。新型ZR-Vは、エレガントでスマートなデザインを採用し、都市環境に適したモデルとなっています。この新型ZR-Vのハイブリッドモデルは、2.0L直噴エンジンと先進の2モーターハイブリッドシステム(e-CVT)を組み合わせたSports e:HEVを、ホンダのスポーツ多目的車(SUV)として初めて用意するものです。

2022年6月、スズキ株式会社とトヨタ自動車株式会社は、ハイブリッドSUVの生産をstrtする計画を発表しました。この提携は、スズキの小型車に関する能力とトヨタの電動化に関する専門知識に影響を与え、EVのより広い普及と複合的な製造につなげるものです。したがって、これは最終的に市場の成長に役立つと思われます。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域別・国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項)。
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢。
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

無料のカスタマイズ提供:

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかを提供させていただきます:

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地域的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査ソース
    • 1次調査ソース
    • 2次調査ソース
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:クラス別

  • クラスD
  • クラスB
  • クラスE
  • クラスC
  • その他のクラス

第6章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:サイズ別

  • コンパクト
  • 中規模
  • ミニSUV
  • 中型サイズの延長長さ(MPV/MUV)
  • その他のサイズ

第7章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:価格帯別

  • プレミアム
  • 中くらい

第8章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:乗車定員別

  • 8人乗り以上
  • 5人乗り
  • 7人乗り

第9章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:タイプ別

  • SUV-E
  • SUV-C
  • SUV-D
  • SUV-F
  • その他のタイプ

第10章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:EVタイプ別

  • 燃料電池電気自動車(FCEV)
  • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
  • バッテリー電気自動車(BEV)

第11章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:燃料タイプ別

  • 電動SUV
  • ディーゼル
  • ガソリン
  • その他の燃料タイプ

第12章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:用途別

  • モータースポーツ
  • 遠隔地
  • レクリエーション
  • その他の用途

第13章 世界のスポーツ用多目的車(SUV)市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第14章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第15章 会社概要

  • Nissan Motor Co., Ltd
  • Toyota Motor Corporation
  • Tesla
  • BMW Group
  • Continental AG
  • Ford Motor Company
  • Honda Motor Co., Ltd
  • General Motors
  • Hyundai Motor Company
  • Volkswagen
  • Daimler
  • Renault
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Class (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Class D (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Class B (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Class E (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Class C (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Other Classes (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Compact (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Mid-Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Mini-SUV (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Mid-Size Extended-Length (MPV/MUV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Other Sizes (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Price Range (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Premium (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Medium (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Seating Capacity (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By 8 and above Seater (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By 5-Seater (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By 7-Seater (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By SUV-E (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By SUV-C (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By SUV-D (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By SUV-F (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Other Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By EV Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Battery Electric Vehicle (BEV) (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Fuel Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Electric SUV (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Diesel (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Petrol (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Other Fuel Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Motorsport (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Remote Areas (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Recreation (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22911

According to Stratistics MRC, the Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market is accounted for $885 billion in 2022 and is expected to reach $1,453 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.6% during the forecast period. A SUV (Sports Utility Vehicle) is a type of suburban utility vehicle that is categorised as a light truck and is utilised as a family vehicle. It has higher ground clearance and rugged features. In order to be lighter and more fuel-efficient, SUVs are built on standard car chassis and have all four wheels turning simultaneously. It is divided into categories for diesel, petrol, and electric vehicles.

According to IEA, the number of SUVs will grow by more than 35 million on the world's roads in 2021, increasing CO2 emissions by 120 million tonnes.

Market Dynamics:

Driver:

Electrification of SUVs & growing adoption of advanced connected technologies

Government and regulatory organisations across the world have implemented strict emission limits for lowering GHG emissions in response to the expanding worldwide vehicle sales. Global attention has switched to electric and hybrid cars as a result of strict pollution regulations, which has led to the simultaneous exponential rise of electric SUVs and these vehicles in recent years. The market is seeing the introduction of many electric SUVs from automobile OEMs. SUVs might be electrified since they are among the heaviest and most fuel-hungry cars, and electrification would help them fulfil strict pollution standards.

Restraint:

High cost of SUV

Buyers are gravitating towards the SUV market because it has several advantages over hatchbacks and sedans. However, although having many benefits, these automobiles are more expensive than small and mid-size cars, particularly full-size SUVs. The demand for mid-size SUVs is far better than that for full-size ones, and the market for compact SUVs has grown dramatically in both developed and developing countries. These full-size SUVs have strong engines and offer off-roading capability, but they also have a number of security and comfort services. These amenities include heated front seats, strong third-row air conditioners, an upgraded infotainment touch screen system, parking assistance, intelligent warnings, driver assistance functions, and many more. Since the majority of these full-size SUVs are sold in the premium and ultra-premium sectors, OEMs are forced to embrace more sophisticated features in order to remain competitive, which ultimately raise the price of the vehicle as a whole.

Opportunity:

Increasing demand of heavy and luxury vehicles

The market's growth is anticipated to be accelerated by the spike in demand for luxury and heavy cars as well as the expansion of diesel-powered vehicles. Additionally, the increased focus of manufacturers to produce sports cars with security, safety, and infotainment systems as well as the rising awareness of the benefits and capabilities of these heavy and luxury vehicles, such as off-roading capabilities, greater comfort, and these benefits are contributing to the market's growth during the forecast period.

Threat:

Challenges in meeting fuel economy and emission limits

Mid-size and full-size SUVs often feature bigger engines with worse fuel economy and greater CO2 emissions. The most popular full-size US SUVs have engines of 355 HP to 420 HP. In contrast, the most popular big SUVs in Europe have engines with between 315 and 400 horsepower. OEMs are concentrating on building big electrified SUVs. However, the full-size electric SUVs would need large batteries that would take a long time to charge. Additionally, the weight and price of full-size SUVs would also increase. In addition to tight emission standards and specific OEM initiatives, several nations' officials placed levies and fines on heavier automobiles, which produce the most pollutants. Similar to this, India's Road Transport and Highways Department accepted a plan for a "green tax" on older, more polluting automobiles. Therefore, increasing government rules that are more onerous on traditional SUVs and lower fuel efficiency might slow the expansion of the ICE engine SUV market.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 pandemic is still having an impact on how different businesses are developing. The outbreak's early effects, however, vary. While some industries may see a decline in demand, many others will continue to be unaffected and offer bright prospects for expansion. The impact of COVID-19 on the SUV market will be limited.

The mini SUV segment is expected to be the largest during the forecast period

The mini SUV segment is estimated to have a lucrative growth. A mini SUV is a car that is bigger than a compact SUV but smaller than a full-size SUV. They often have greater cargo room than a small SUV and are suited for city driving. They are therefore a fantastic option for those who want more capacity than a compact SUV but do not want to pay the higher price of a full-size SUV. People who desire to drive a smaller vehicle but yet be able to haul huge objects frequently choose this style of SUV.

The 7 seater segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The 7 seater segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. 7 seat options are often seen in full-size SUVs and MPVs. OEMs now provide a few mid-size SUV variations with seating for seven or eight passengers. Mid-size SUVs with 7-seater layouts typically have an additional 100-200 mm in length. These vehicles are perfect for buyers with large families who want extra seats at a comparable price to a mid-size SUV. SUVs with seven seats are typically high-end vehicles with all necessary standard and cutting-edge safety and comfort equipment. The 7 passenger SUV is predicted to grow in popularity as the Americas area has the greatest market for this sector with the highest percentage of full-size SUVs, and as Asia Pacific countries increasingly embrace mid-size and full-size SUVs.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period. Additionally, during the course of the projected period, Asia Pacific nations like China and Japan are anticipated to maintain their supremacy. The growing demand for heavy passenger vehicles in the SUV industry is the main factor driving the SUV market. In the approaching years, it is projected that increasing replacement demands would lead to a sustained market for SUVs. Additionally, throughout the projection period, an increase in the quality of living in Asia-Pacific nations is anticipated to drive up SUV demand.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to continuing automotive modernisation programmes. It is anticipated that rising population auto expenditure would favourably affect the expansion of the SUV market. The main element fueling the expansion of the regional market is the significant concentration of HNWIs in nations like the US. Additionally, it is anticipated that throughout the forecast period, the popularity of high-end SUVs would help to further drive the expansion of the SUV market in North America.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Sport Utility Vehicle (SUV) Market include: Nissan Motor Co., Ltd, Toyota Motor Corporation, Tesla, BMW Group, Continental AG, Ford Motor Company, Honda Motor Co., Ltd, General Motors, Hyundai Motor Company, Volkswagen, Daimler and Renault.

Key Developments:

In December 2022, Hyundai Motor announced the launch of Ioniq 5 EV. The international model will come in 72.6kWh and 58kWh battery models, offering 480 kms and 385 kilometres driving range respectively. Additional, both battery models will come in 4WD and 2WD options.

In July 2022, Honda Motor Co., Ltd. launched a ZR-V, an all-new SUV. All-new ZR-V adopts elegant and smart design, making this model fit for urban environments. This hybrid model of all-new ZR-V will be the first Honda sport utility vehicle (SUV) to be prepared with Sports e: HEV that combines a 2.0-liter direct injection engine and the advanced 2-motor hybrid system (e-CVT).

In June 2022, Suzuki Motor Corporation and Toyota Motor Corporation have announced plans to stsrt manufacturing of hybrid SUV vehicles. The alliance influences Suzuki's capability in compact vehicles and Toyota's expertise in electrification for wider adoption and combined manufacturing of EVs. Thus, this is eventually going to help in market growth.

Classes Covered:

  • Class D
  • Class B
  • Class E
  • Class C
  • Other Classes

Sizes Covered:

  • Compact
  • Mid-Size
  • Mini-SUV
  • Mid-Size Extended-Length (MPV/MUV)
  • Other Sizes

Price Ranges Covered:

  • Premium
  • Medium

Seating Capacities Covered:

  • 8 and above Seater
  • 5-Seater
  • 7-Seater

Types Covered:

  • SUV-E
  • SUV-C
  • SUV-D
  • SUV-F
  • Other Types

EV Types Covered:

  • Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV)
  • Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
  • Battery Electric Vehicle (BEV)

Fuel Types Covered:

  • Electric SUV
  • Diesel
  • Petrol
  • Other Fuel Types

Applications Covered:

  • Motorsport
  • Remote Areas
  • Recreation
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Class

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Class D
  • 5.3 Class B
  • 5.4 Class E
  • 5.5 Class C
  • 5.6 Other Classes

6 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Compact
  • 6.3 Mid-Size
  • 6.4 Mini-SUV
  • 6.5 Mid-Size Extended-Length (MPV/MUV)
  • 6.6 Other Sizes

7 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Price Range

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Premium
  • 7.3 Medium

8 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Seating Capacity

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 8 and above Seater
  • 8.3 5-Seater
  • 8.4 7-Seater

9 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Type

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 SUV-E
  • 9.3 SUV-C
  • 9.4 SUV-D
  • 9.5 SUV-F
  • 9.6 Other Types

10 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By EV Type

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Fuel Cell Electric Vehicles (FCEV)
  • 10.3 Plug-In Hybrid Electric Vehicle (PHEV)
  • 10.4 Battery Electric Vehicle (BEV)

11 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Fuel Type

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Electric SUV
  • 11.3 Diesel
  • 11.4 Petrol
  • 11.5 Other Fuel Types

12 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Application

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 Motorsport
  • 12.3 Remote Areas
  • 12.4 Recreation
  • 12.5 Other Applications

13 Global Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Geography

  • 13.1 Introduction
  • 13.2 North America
    • 13.2.1 US
    • 13.2.2 Canada
    • 13.2.3 Mexico
  • 13.3 Europe
    • 13.3.1 Germany
    • 13.3.2 UK
    • 13.3.3 Italy
    • 13.3.4 France
    • 13.3.5 Spain
    • 13.3.6 Rest of Europe
  • 13.4 Asia Pacific
    • 13.4.1 Japan
    • 13.4.2 China
    • 13.4.3 India
    • 13.4.4 Australia
    • 13.4.5 New Zealand
    • 13.4.6 South Korea
    • 13.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 13.5 South America
    • 13.5.1 Argentina
    • 13.5.2 Brazil
    • 13.5.3 Chile
    • 13.5.4 Rest of South America
  • 13.6 Middle East & Africa
    • 13.6.1 Saudi Arabia
    • 13.6.2 UAE
    • 13.6.3 Qatar
    • 13.6.4 South Africa
    • 13.6.5 Rest of Middle East & Africa

14 Key Developments

  • 14.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 14.2 Acquisitions & Mergers
  • 14.3 New Product Launch
  • 14.4 Expansions
  • 14.5 Other Key Strategies

15 Company Profiling

  • 15.1 Nissan Motor Co., Ltd
  • 15.2 Toyota Motor Corporation
  • 15.3 Tesla
  • 15.4 BMW Group
  • 15.5 Continental AG
  • 15.6 Ford Motor Company
  • 15.7 Honda Motor Co., Ltd
  • 15.8 General Motors
  • 15.9 Hyundai Motor Company
  • 15.10 Volkswagen
  • 15.11 Daimler
  • 15.12 Renault