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市場調査レポート
商品コード
1273604
航空乗務員管理システム市場の2028年までの予測 - デバイス別(パーソナル、コンピュータ、スマートフォン、タブレット)、ソリューション別、用途別、地域別の世界分析Aviation Crew Management System Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Device (Personal, Computers, Smartphones and Tablets), Solution, Application and By Geography |
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航空乗務員管理システム市場の2028年までの予測 - デバイス別(パーソナル、コンピュータ、スマートフォン、タブレット)、ソリューション別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、航空乗務員管理システムの世界市場は、2022年に21億米ドルを占め、予測期間中に10.41%のCAGRで成長して2028年には38億2,000万米ドルに達すると予想されています。
航空会社が乗務員をより効果的に管理するためのソフトウェアプログラムは、航空乗務員管理システムと呼ばれています。このシステムには、パフォーマンス管理、ロスタリング、乗務員スケジューリングなど、さまざまなモジュールがあります。航空会社では、乗務員管理システムを利用することで、リソースを最大限に活用し、コスト削減を図ることができます。安全な運航のためには、乗務員管理システムは欠かせません。航空機の安全運航を維持するために、これらの技術の重要性、必要性、有効性は広く認知されています。そのため、航空会社では、乗務員の疲労を軽減するために、フライトとフライトの間に十分なダウンタイムを確保するために、これらの技術を活用するケースが増えています。
国際航空運送協会(IATA)によると、世界の航空需要は現在から2034年にかけて年率4.1%の成長が見込まれています。
航空乗務員管理システム市場を牽引しているのは、乗客の飛行安全に対する要求です。安全性の向上は、航空交通量の増加の結果です。デジタルソリューション、クラウドベースのサービス、最先端のエレクトロニクス、最先端の航法装置の導入も、市場の拡大に大きく貢献しています。また、主要企業は、デジタル監視データなどの技術の研究開発に注力しています。さらに、ヒューマンエラーの可能性を低くするために、視覚的な記録技術が市場を牽引しています。
これらのシステムのコストは、市場の主な障壁となっています。システムの機能や複雑さによって、航空乗務員管理システムの価格は数千ドルから数百万米ドルに及ぶことがあります。このような高コストにより、市場の成長はやや制約を受けると予想されます。
業務効率を高めるために、より自動化されたシステムに対するニーズが高まっていることが、この市場を牽引する主な要因です。航空旅行の増加と航空会社の保有台数の増加が、世界規模でこれらのシステムに対する需要を高めています。さらに、迅速な意思決定を可能にする専門的な自動化システムに対する需要の高まりも、世界市場を牽引する大きな要因となっています。世界中の多くの政府機関や非政府組織による研究開発の活発化により、この市場は世界規模で拡大すると予想されます。多数の航空会社、空港当局、政府、航空サービスプロバイダーからの需要の増加により、この業界は投資の増加により拡大しています。これらの要素は、航空乗務員管理システムの市場成長を促進する可能性があります。
中小企業の間で、これらのシステムの利点に関する知識が不足していることが、航空乗務員管理システム市場の主な障壁となっています。航空業界のかなりの部分が中小企業で構成されており、認知度の低さが市場拡大の妨げになると予測されます。
航空業界は、COVID-19の影響を大きく受けています。国際航空運送協会(IATA)によると、4月の旅客需要は過去最低となり、前年同月比で94.3%2も減少しています。COVID-19が発生したとき、航空会社、航空機関、そしてそのスタッフは何の準備もできていませんでした。国際線や欧州の航空会社の大半は運航を停止し、あるいは帰国便や医療・救助活動、貨物便に集中しています。大多数の国が厳しい検疫と物理的分離の規制を実施しました。航空業界に対する政府や業界の規制が緩み始める中、COVID-19パンデミックのようなリスクを制御・管理するためには、関連業界団体や当局が定めたガイドラインに一貫して従うことが極めて重要です。
予測期間中、ソフトウェア分野が最大の市場シェアを占めると推定されます。最先端のオンクラウドソフトウェアソリューションに対する需要の高まりが、この成長の原因となっています。この技術の助けを借りて、ユーザーはタブレット、ノートパソコン、スマートフォンなど、あらゆるデバイスでデータにアクセスすることができます。航空乗務員管理システムアプリは、乗務員の管理に使用されます。より多くの航空会社が、顧客満足度と業務効率を高めるために、クラウドコンピューティングを活用していることがわかります。さらに、乗務員業務においても、クラウドソフトウェアの活用が不可欠になっています。
予測期間中、乗務員業務分野は最も速いCAGRで成長すると予測されています。乗務員管理システムのこのアプリケーションは、従業員のスケジュールと現在のフライト情報を融合させ、管制官が悪天候によるフライトの遅れなど特定の事柄に集中できるようにする役割を担っています。さらに、旅行者と直接やりとりする乗務員は、顧客体験を決定する重要な役割を担っています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想されます。より多くの航空会社が市場に参入することで、北米の乗務員管理部門の成長が加速すると予測されます。北米市場には、アメリカン航空、デルタ航空、サウスウエスト航空など、世界的に有名な航空会社が存在するため、乗務員管理システムのサプライヤーに対する需要が最も高くなると予想されます。
アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高い成長率を記録すると予想されます。同地域における新型航空機の需要の増加は、旅客輸送量の増加をもたらし、同地域の市場を牽引すると予想されます。アジア太平洋地域は、長期的な成長が見込まれています。経済成長により、中国、インド、韓国などの国から旅行に対する大きな需要が生まれています。IATAによると、中国は2024年までに米国を抜いて世界最大の航空市場になると予想されており、こうした新興国市場の発展がこの地域の航空乗務員管理システム市場を牽引しています。
2023年3月、CAEは、オーストラリア連邦がCAE Australia Pty Ltdに対し、オーストラリア国防軍(ADF)の航空宇宙シミュレータ統合支援・訓練(ASIST)プログラムにおける総合訓練・維持支援サービスを提供する長期契約を締結したことを発表しました。
2022年9月、世界有数の航空・旅行テクノロジー企業であるHititは、トルコのパートナーに新たなパートナーを加えました。Hititは、代理店のネットワークを拡大するため、トルコ観光における企業旅行とイベント管理のリーダーの1つであるAlabandaと契約を締結しました。この契約の範囲内で、Alabandaは革新的なトラベルマーチャンダイジングプラットフォーム「Crane TM」を5年間使用することになります。Alabanda Tourismは、Hititの技術を使用する最初のトルコの観光旅行会社となります。
2022年8月、CAEは、オーストラリア連邦がCAE Australia Pty Ltdに対し、オーストラリア国防軍(ADF)の航空宇宙シミュレータ統合支援・訓練(ASIST)プログラムにおける包括的な訓練および持続性支援サービスを提供する長期契約を締結したことを発表しました。
According to Stratistics MRC, the Global Aviation Crew Management System Market is accounted for $2.10 billion in 2022 and is expected to reach $3.82 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.41% during the forecast period. A software program that helps an airline manage its crew more effectively is called an aviation crew management system. This system has a number of modules, including ones for performance management, rostering, and crew scheduling. The use of an aviation crew management system by airline operators helps them to maximize their resources and cut costs. For ensuring safe flight operations, crew management systems are essential. These technologies' significance, necessity, and effectiveness in sustaining safe and effective aircraft operations are all widely acknowledged. Airlines are therefore increasingly utilizing these technologies to ensure that crew members have enough downtime in between flights to lessen fatigue.
According to the International Air Transport Association (IATA), the global demand for air travel is expected to grow by 4.1% per year between now and 2034.
The demand for flight safety among passengers is what drives the aviation crew management system market. The improvement in safety is a result of increased air traffic. The introduction of digital solutions, cloud-based services, cutting-edge electronics, and cutting-edge navigational equipment has also significantly contributed to the market's expansion. Key players are also concentrating on R&D for technologies like digital monitoring data. Moreover, the market is being driven by visual recording technology to lower the possibility of human error.
The cost of these systems is the primary barrier to the market. Depending on the system's features and complexity, the price of an aviation crew management system can range from a few thousand dollars to a few million dollars. The market's growth is anticipated to be somewhat constrained by these high costs.
The increasing need for more automated systems to increase operational efficiency is the main factor driving this market. The increase in air travel and growing airline fleets are driving up demand for these systems on a global scale. Furthermore, a significant factor driving the global market is the rise in demand for expert automated systems that enable prompt decision-making. Due to increased research and development efforts made by numerous government and non-government organizations worldwide, this market is expected to expand on a global scale. Due to growing demand from numerous airlines, airport authorities, governments, and airline service providers, this industry is expanding thanks to increased investments. These elements could fuel market growth for aviation crew management systems.
The lack of knowledge among small and medium enterprises (SMEs) about the advantages of these systems is the main barrier to the market for aviation crew management systems. A significant portion of the aviation industry is made up of SMEs, and the lack of awareness is predicted to impede market expansion.
The aviation industry has been greatly impacted by COVID-19. According to the International Air Transport Association (IATA), April saw the lowest passenger demand ever, dropping by 94.3% 2 from the same month last year. When COVID-19 broke out, airlines, aviation organizations, and their staff were unprepared. The majority of international and European airlines have ceased operations or are concentrating on return flights, medical and rescue missions, and cargo flights. The majority of nations have implemented strict quarantine and physical separation regulations. As government and industry restrictions on the aviation sector start to loosen, it is crucial to consistently follow the guidelines established by the relevant industry bodies and authorities to control and manage risks like the COVID-19 pandemic.
During the forecast period, the software segment is estimated to hold the largest market share. The increased demand for cutting-edge on-cloud software solutions is the cause of this growth. With the help of this technology, users can access data on any device, including tablets, laptops, and smartphones. Aviation crew management system apps are used to manage the crew. It is evident that more and more airlines are utilizing cloud computing to boost customer satisfaction and operational effectiveness. Additionally, the use of cloud software is now vital to flight crew operations.
Over the forecast period, the crew operations segment is anticipated to grow at the fastest CAGR. This application of the crew management system is in charge of fusing employee schedules with current flight information to let controllers concentrate on particular things like flight delays brought on by bad weather. Additionally, the crew members who interact with travelers directly play a significant role in determining the customer experience.
Over the predicted timeline, North America is anticipated to have the largest market share. It is anticipated that more airlines entering the market will accelerate the growth of the North American crew management sector. The North American market is expected to have the highest demand for suppliers of crew management systems due to the presence of several globally renowned airlines, including American Airlines, Delta Air Lines, and Southwest Airlines.
The Asia-Pacific region market is expected to witness the highest growth rate over the prediction timeline. Increasing demand for new aircraft in the region has resulted from increased passenger traffic, which is expected to drive the market in this region. Asia Pacific is anticipated to show long-term growth prospects. The growing economy has created a significant demand for travel from countries such as China, India, South Korea, and others. According to IATA, China is expected to become the world's largest aviation market by 2024, surpassing the U.S. Such developments drive the aviation crew management systems market in the region.
Some of the key players profiled in the Aviation Crew Management System Market include: Advanced Optimization System, Inc., AIMS, Inc., Aviolinx, BlueOne Software, CAE Inc., Fujitsu, Hexaware Technologies Limited, Hitit, IBS Software Services Pvt. Ltd., Intelisys Aviation Systems Inc., Jeppesen, LAMINAAR Aviation Infotech Pte. Ltd., Lufthansa Systems GmbH & Co. KG, Maureva Ltd, NAVBLUE, PDC A/S, S.A. Blue One Management N.V. and Sabre Corporation.
In March 2023, CAE announced that the Commonwealth of Australia has awarded CAE Australia Pty Ltd a long-term contract to deliver comprehensive training and sustainment support services under the Australian Defence Force (ADF) Aerospace Simulator Integrated Support and Training (ASIST) program.
In September 2022, Hitit, one of the leading airline and travel technology companies worldwide, added a new partner to its Turkish partners. Hitit, in order to expand its network of agencies, signed a deal with Alabanda which is one of the leaders of corporate travel and event management in Turkish tourism. Within the scope of the agreement, Alabanda will be using the innovative travel merchandising platform Crane TM for five years. Alabanda Tourism will be the first Turkish tourism travel agency to use Hitit's technology.
In August 2022, CAE announced that the Commonwealth of Australia has awarded CAE Australia Pty Ltd a long-term contract to deliver comprehensive training and sustainment support services under the Australian Defence Force (ADF) Aerospace Simulator Integrated Support and Training (ASIST) program.