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市場調査レポート
商品コード
1463639
中南米の乗務員管理システム:2030年市場予測- 地域別分析-コンポーネント別、展開別、航空会社タイプ別、用途別South & Central America Crew Management System Market Forecast to 2030 - Regional Analysis - by Component, Deployment, Airline Type, and Application |
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中南米の乗務員管理システム:2030年市場予測- 地域別分析-コンポーネント別、展開別、航空会社タイプ別、用途別 |
出版日: 2024年01月23日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 75 Pages
納期: 即納可能
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中南米の乗務員管理システム市場は2022年に4,915万米ドルとなり、2030年には7,947万米ドルに達すると予測され、2022~2030年のCAGRは6.2%で成長すると予測されます。
航空業界における熟練・経験者不足が中南米乗務員管理システム市場に拍車をかける
熟練スタッフが不足する中、航空会社や航空関連企業は既存の労働力の活用を最適化する必要があります。乗組員管理システムは、乗組員のスケジュールと管理をより効率的に行い、利用可能なスタッフを最大限に活用するのに役立ちます。乗組員管理システムは、乗組員のスケジューリング、トレーニング、コンプライアンス管理に関連するさまざまな作業を自動化し、プロセスを合理化することで、従業員の負担を軽減し、より重要な業務に集中できるようにします。ワークライフバランスの改善、効率的なスケジューリング、明確なコミュニケーションチャネルを提供することで、乗務員管理システムは乗務員の満足度と定着率の向上に貢献します。その結果、航空会社は人手不足にもかかわらず、安定した経験豊富な労働力を維持することができます。さらに、乗務員管理システムは、既存の労働力におけるスキルのギャップやトレーニングの必要性を特定することができます。航空会社は、訓練リソースを効率的に配分することで、スタッフのスキルアップを図り、変化する運航要件に対応することができます。航空業界が労働力不足に直面する中、高度な管理技術を採用することは、企業の近代化と従業員福祉へのコミットメントを示すことができます。したがって、熟練した航空スタッフの不足は、労働力を最適化し、業務効率を高め、厳しいマーケットプレースで競合を維持するために、乗務員管理システムに投資することを航空会社に促しています。さらに、乗務員の嗜好やワークライフバランスを考慮した、これらのシステムを使ったスマートな乗務員管理は、従業員の満足度や定着率の向上につながります。幸福でよく管理された乗務員は、優れた顧客サービスを提供し、航空会社全体の成功に貢献する可能性が高くなります。
中南米乗務員管理システム市場概要
国際航空運送協会(IATA)のデータによると、南米の2022年8月の航空貨物量は、2021年8月と比較して9.0%の増加を記録しました。世界銀行のデータによると、南米の航空旅客数は2020年の約8,100万人から2021年には約1億2,700万人に急増しました。この成長の主要要因は、COVID関連の規制緩和とともに、新規路線の開設と容量の拡大です。同地域の政府機関は、技術を基盤とする企業を誘致し、さまざまな地域企業と提携し、航空関連技術の進歩に関するより良いエコシステムを確立するよう努めています。
COVID-19パンデミックによっていくつかのビジネスが中断された一方で、エグゼクティブ航空は南米で活動の増加を示しました。安全性の重要性の高まりから、SARS-CoV-2から乗客を完全に保護するプライベートフライトの採用が増加し、これがエアタクシー事業者の乗務員管理システムに対する需要の引き金となりました。
中南米の乗務員管理システム市場の収益と2030年までの予測(US$Mn)
中南米の乗務員管理システム市場セグメンテーション
中南米の乗務員管理システム市場は、コンポーネント、展開、航空会社タイプ、用途、国に区分されます。
コンポーネントに基づいて、中南米の乗務員管理システム市場はソフトウェアとサービスに二分されます。2022年の市場シェアはソフトウェアセグメントが大きいです。
展開に基づき、中南米の乗務員管理システム市場はオンクラウド型とサーバー型に分けられます。2022年の市場シェアはサーバーベースが大きいです。
航空会社のタイプに基づき、中南米の乗務員管理システム市場は旅客航空会社と貨物・防衛航空会社に二分されます。旅客航空会社セグメントが2022年に大きな市場シェアを占めました。
用途別では、中南米の乗務員管理システム市場は乗務員業務と乗務員訓練に区分されます。2022年の市場シェアは乗務員業務部門が大きいです。
国別では、中南米の乗組員管理システム市場はブラジル、アルゼンチン、その他の南米に区分されます。その他の南米が2022年の中南米乗務員管理システム市場シェアを独占しました。
Airbus SE、CAE Inc、IBS Software Pvt Ltd、The Boeingなどが中南米乗務員管理システム市場で事業を展開する大手企業です。
The South & Central America crew management system market was valued at US$ 49.15 million in 2022 and is expected to reach US$ 79.47 million by 2030; it is estimated to grow at a CAGR of 6.2% from 2022 to 2030.
Shortage of Skilled and Experienced Candidates in Aviation Industry Fuels the South & Central America Crew Management System Market
With a shortage of skilled staff, airlines and aviation companies need to optimize the utilization of their existing workforces. Crew management systems can help them schedule and manage crew members more efficiently, ensuring that available staff is utilized to their fullest potential. Crew management systems can automate various tasks related to crew scheduling, training, and compliance management, streamlining processes, and reducing the burden on employees, enabling them to focus on more critical tasks. By conferring better work-life balance, efficient scheduling, and clear communication channels, crew management systems can contribute to improved crew satisfaction and retention rates. This, in turn, helps airlines maintain a stable and experienced workforce despite the shortage. Further, crew management systems can identify skill gaps and training needs within the existing workforce. Airlines can upskill their staff and adapt to changing operational requirements by efficiently allocating training resources. As the aviation industry faces a workforce shortage, adopting advanced management technologies can demonstrate enterprises' commitment to modernization and employee welfare. Therefore, the shortage of skilled aviation staff encourages aviation companies to invest in crew management systems to optimize their workforce, enhance operational efficiency, and stay competitive in a challenging marketplace. Moreover, smart management of crews using these systems, which considers crew preferences and work-life balance, can lead to higher employee satisfaction and retention rates. Happy and well-managed crews are more likely to provide excellent customer service and contribute to the airline's overall success.
South & Central America Crew Management System Market Overview
As per data from the International Air Transport Association (IATA), SAM recorded a 9.0% increase in air freight volumes in August 2022 compared to August 2021. According to data from the World Bank, the number of air passengers in SAM jumped from ~81 million in 2020 to ~127 million in 2021. The growth is mainly attributed to the new routes and expanded capacities, along with the relaxation of COVID-related restrictions. Government bodies of the region strive to attract the technology-based companies, to partner with various regional companies, and establish a better ecosystem of aviation-related technology advancements.
While the COVID-19 pandemic disrupted several businesses, executive aviation saw an increase in activity in SAM. The increased importance of safety led to a rise in the adoption of private flights, which provided complete protection to passengers from SARS-CoV-2; this triggered the demand for crew management systems from air taxi operators.
South & Central America Crew Management System Market Revenue and Forecast to 2030 (US$ Mn)
South & Central America Crew Management System Market Segmentation
The South & Central America crew management system market is segmented into component, deployment, airline type, application, and country.
Based on component, the South & Central America crew management system market is bifurcated into software and services. The software segment held a larger market share in 2022.
Based on deployment, the South & Central America crew management system market is divided into on-cloud and server-based. The server-based segment held a larger market share in 2022.
Based on airline type, the South & Central America crew management system market is bifurcated into passenger airlines and cargo & defense airlines. The passenger airlines segment held a larger market share in 2022.
Based on application, the South & Central America crew management system market is segmented into crew operations and crew training. The crew operations segment held a larger market share in 2022.
Based on country, the South & Central America crew management system market is segmented into Brazil, Argentina, and the Rest of South & Central America. The Rest of South & Central America dominated the South & Central America crew management system market share in 2022.
Airbus SE, CAE Inc, IBS Software Pvt Ltd, and The Boeing are some of the leading companies operating in the South & Central America crew management system market.