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市場調査レポート
商品コード
1273581
ルート最適化ソフトウェア市場の2028年までの予測- 展開別、コンポーネント別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Route Optimization Software Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Deployment, Component, Organization Size, End User and By Geography |
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ルート最適化ソフトウェア市場の2028年までの予測- 展開別、コンポーネント別、組織規模別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、ルート最適化ソフトウェアの世界市場は、2022年に46億8,000万米ドルを占め、2028年には99億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に13.4%のCAGRで成長します。
ルート最適化ソフトウェアは、効率性に加え、時間とコストの節約を活用し、車両の最も効果的なルートを計画、スケジュール、計算します。顧客との打ち合わせや製品の配送、一時停止など、さまざまな場面でルート最適化ソフトウェアは重要です。このソフトウェアは、シナリオテストと過去のデータを使って、どのルートが最も遅くなるか、または最も混雑するかを予測し、交通渋滞の回避を支援します。
Data Reportal社によると、世界のインターネットユーザー数は49億5,000万人で、そのうち中国が最も多く、2021年には10億人を超えます。2021年には全体のユーザー数は55億人に達し、そのうち40%以上をアジアが占めると予想されています。このようなインターネットユーザーの増加により、世界中でルート最適化ソフトウェアが増加しています。
オンラインショッピングは世界中でブームになっています。デジタル化やスマートフォンの普及に伴い、世界のeコマースは活況を呈しています。アジア太平洋地域でeコマースが拡大し、オンライン配送が増加しています。ルート最適化ソリューションは、配送の効率と顧客の満足度を高めるために、eコマース事業者の利用頻度が高まっています。消費者が誤った配送を受けた場合、その企業との取引を中止するため、企業は顧客維持のためにルート最適化ソフトウェアに依存しています。サプライチェーンやロジスティクスでは、配送の遅れ、ルートプランニングの不備、配送コストの増加、車両の遊休化などによって、業務に支障をきたしています。
UNCTADの評価によると、経済開発を加速し貧困をなくすためには、アフリカ諸国は産業成長を支援する必要があります。さらに、アフリカのデジタル化率は低く、ITインフラも未発達です。そのため、ルート最適化ソフトウェアの導入が限定的であることが、同地域の市場成長を制約しています。同地域では、政府の取り組みやスマートフォンの普及が進んでおり、近い将来、経路最適化ソフトウェア市場の成長が加速すると予想されています。
ルート最適化ソフトウェアの使用により、コスト削減が可能になると同時に、要件を満たし、遅延による罰金をなくすことができるようになりました。さらに、ルート最適化ソフトウェアを使用する企業は、大規模な車両投資を行うことなく、より多くの顧客にサービスを提供することができます。このプログラムの迅速な導入により、分割注文や外部輸送を排除することができます。GPS追跡とこのソフトウェアの使用により、リアルタイムの車両追跡も可能です。手動による計画よりも最大35%短いルートを提供することで、この種のソフトウェアは燃料費を劇的に削減します。これらの要素が、予測期間中の市場成長の原動力となっています。
中小企業や小規模ベンダーは、一般的に、入手可能だが無料ではないルート最適化ソフトウェアの一部を使用しています。このプログラムは、単に2地点間のルート設備を提供するもので、すべての地点でマルチルート設備を提供するものではありません。オープンソースのコードを使用して構築されているため、これらのルートプランナーは必ずしも安全に使用できるわけではありません。また、導入が困難です。これらのルートプランナーの機能は比較的限定的であり、市場の拡大を妨げています。
COVID-19の流行は、世界中の人々の生活やビジネスに影響を与えました。COVID-19の流行は、デリバリーサービスプロバイダーにとって、さまざまな課題をもたらしています。厳しい制限の結果、より多くの消費者がオンラインで購入するようになりました。その結果、eコマースやオンライン小売&食品事業者にとって、商品を時間通りに届けることが大きな問題となっています。ルート最適化ソフトウェアは、パンデミック危機の際、配送担当役員に最適なルートを教えることで、車両のアイドリング時間を減らし、効率を高めることでルート最適化ソフトウェア業界を促進しました。
クラウド分野は、配送コストの削減と生産性の向上により、有利な成長を遂げると推定されます。クラウドベースで展開することにより、道路計画、GPSモバイルトラッキング、アイドリングタイムモニタリングなどのツールにより、流通業者は商品やサービスをより効率的に、時間通りに届けることができます。これらのツールはすべて、高速インターネットを介してクラウドに接続されています。クラウドベースの導入により、リアルタイムの正確なデータ配信が可能になります。
大企業セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。中小企業に比べ、より多くのリソース(ソフトウェア)と計画手法を利用できるため、ルート最適化ソフトウェアアプリケーションはますます普及しています。ルート最適化プランニングとソフトウェアを通じて、物流サービスプロバイダーなどのエンドユーザーの1つは、輸送実績と収益性を向上させています。これらの要素は、市場の拡大を後押ししています。
アジア太平洋地域は、eコマースの拡大、インターネット利用の増加、物流サービスプロバイダーの増加などにより、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。インド、中国、インドネシア、マレーシア、その他のAPAC地域の国々では、インターネット利用やeコマースサービスの拡大により、ビジネスパフォーマンスの向上や顧客の需要に応えるために経路最適化ソフトウェアを利用するエンドユーザー層が大半を占めています。小売・物流サービス企業は、インドのような国のGDPに大きく貢献しています。
予測期間中、北米のCAGRが最も高くなると予測されています。タクシーサービスプロバイダー、食品チェーン、FMCGなど、複数の業界におけるさまざまな運用・開拓の要求に応えるため、この市場のベンダーは、最先端の位置情報分析ルート最適化ソフトウェアソリューションを開発しました。この分野では、ルート最適化のためのソリューションを提供するソフトウェアサプライヤーが複数存在し、ソフトウェアベンダーとデリバリーサービスプロバイダーとのパートナーシップの数は増加傾向にあります。
2018年7月、The Greater Jakarta Transportation Agency、Googleと提携し、Google Mapsのプラットフォームで特別な機能を開始しました。Google Mapsは、製品のアップデートに関して、サードパーティプロバイダー、パブリックソース、およびユーザーコントリビューターと協力しています。
2018年7月、パラゴンソフトウェアは、テレマティクスプロバイダーとの新たな技術提携により、40種類以上の車両追跡システムとのインターフェースを実現するために、ルーティングおよびスケジューリングソフトウェアを強化しました。この機能は、輸送業務が輸送計画プロセスを改善するリアルタイム情報を利用することを支援するものです。
2017年8月、デカルトは、位置情報に基づくトラック追跡と予測的な貨物輸送能力データコンテンツを提供する電子輸送ネットワークであるマクロポイントを買収しました。この買収により、顧客は世界中のマルチモーダル輸送の調査、計画、実行、監視を行うことができました。
2017年2月、Omnitracsは統合型Routing, Dispatching, and Compliance(RDC)ソリューションを発表しました。RDCは、ルーティング、ディスパッチ、トリップ管理、配達証明、サービス時間、DVIR(Driver-Vehicle Inspection Report)コンプライアンスをシームレスに統合しています。RDCは、フリートに対して、ルーティング効率、トラッキング、安全性、コンプライアンスに関するリアルタイムの情報を提供します。
According to Stratistics MRC, the Global Route Optimization Software Market is accounted for $4.68 billion in 2022 and is expected to reach $9.96 billion by 2028 growing at a CAGR of 13.4% during the forecast period. Utilising time and cost savings in addition to efficiency, route optimisation software plans, schedules, and calculates the most effective route for a vehicle. When there are various customer meetings, product deliveries, and pauses to make, route optimisation software is crucial. This software assists in avoiding traffic congestion by predicting which route will be the slowest or busiest using scenario testing and historical data.
According to Data Reportal, internet user worldwide is 4.95 billion among which China has the biggest number of internet users with just over a billion in 2021. The overall number is set to rise to 5.5 billion by 2021 with Asia accounting for over 40% of this number. Owing to these rising internet users there is rise in route optimization software across the globe.
Online purchasing is booming all around the world. Global e-Commerce is flourishing as a result of rising digitalization and smartphone use. Online delivery has increased as e-Commerce has grown in the Asia-Pacific region. Route optimisation solutions are being used more frequently by e-commerce businesses to increase both delivery effectiveness and customer happiness. Businesses rely on route optimisation software to keep clients because if a consumer receives an incorrect delivery, they stop doing business with that company. Operations in the supply chain and logistics are impeded by late deliveries, poor route planning, increasing delivery costs, and idle vehicles.
In order to accelerate economic development and end poverty, African states must support industrial growth, according to a UNCTAD assessment. Additionally, Africa's digitalization rate is low and its IT infrastructure is underdeveloped. As a result, the market growth in the region is constrained by the limited adoption of route optimisation software. Government initiatives and the quick use of smartphones in the region are anticipated to accelerate the growth of the route optimisation software market in the near future.
The use of route optimisation software has made it possible to reduce costs while also fulfilling requirements and removing fines for delays. Additionally, businesses using route optimisation software might serve more customers without making significant vehicle investments. Split orders and external transports can be eliminated as a result of the rapid adoption of this programme. Through the use of GPS tracking and this software, real-time vehicle tracking is also possible. By providing routes that are up to 35% shorter than those provided by manual planning, this type of software dramatically lowers fuel expenses. These elements are fueling the market growth over the forecast period.
Small and medium-sized businesses and small vendors typically use some of the route optimisation software that is available but is not free. This programme simply offers route facilities between two locations; it does not offer multi-route facilities at every location. Because they are built using open-source code, these route planners are not necessarily safe to use. Additionally, these route planners are difficult to deploy. These route planners have relatively limited capability, which is preventing the market from expanding.
The COVID-19 outbreak had an impact on people's lives and businesses all around the world. The COVID-19 epidemic presents a number of challenges for delivery service providers. More consumers are making online purchases as a result of the tough limitations. As a result, delivering goods on time became a major problem for e-commerce and online retail & food businesses. Route optimisation software promoted the route optimisation software industry during the pandemic crisis by giving delivery executives the best routes to take, which decreased vehicle idling time and increased efficiency.
The cloud segment is estimated to have a lucrative growth, due to lower shipping costs and increased productivity. By using a cloud-based deployment, distributors can deliver goods and services more effectively and on time thanks to tools for road planning, GPS mobile tracking, and idle time monitoring. These tools are all connected to the cloud via high-speed internet. Real-time, accurate data delivery is made possible by cloud-based deployment.
The large enterprises segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, due to the availability of more resources (software) and planning methodologies compared to small and medium firms, route optimisation software applications have become increasingly popular. Through route optimisation planning and software, one of the end users, such as logistics service providers, has increased their transportation performances and profitability. These elements are fueling the market's expansion.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the expansion of e-commerce, increased internet usage, increased number of logistics service providers, and other factors. The majority of end user groups who utilise route optimisation software to improve business performance and satisfy customer demand are being driven by the expansion in internet use and e-commerce services in nations like India, China, Indonesia, Malaysia, and other APAC area countries. Retail and logistics service companies make a significant contribution to the GDP of a nation like India.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period. To meet the different operational and development demands among several industries, including taxi service providers, food chains, FMCG, and others, vendors in this market have created cutting-edge location analytics route optimisation software solutions. There are several software suppliers in the area offering solutions for route optimisation, and the number of partnerships between software vendors and delivery service providers is on the rise.
Some of the key players profiled in the Route Optimization Software Market include Route4me, Google, Caliper, Verizon Connect, Paragon Software Systems, Llamasoft, Workwave, Descartes, Quintiq, Microlise, ALK Technologies, Routific, PTV Group, Omnitracs, Ortec, ESRI, Routesolutions, Truckstops, Blujay Solutions and Geoconcept.
In July 2018, The Greater Jakarta Transportation Agency, partnered with Google to launch a special feature on its Google Maps platform. Google Maps is working with third-party providers, public sources, and user contributors regarding the update of the product.
In July 2018, Paragon Software enhanced its routing and scheduling software to interface with more than 40 different vehicle tracking systems, with a number of new technology partnerships with telematics providers. This functionality would aid transport operations to use real-time information that will improve their transport planning process.
In August 2017, Descartes acquired MacroPoint, an electronic transportation network providing location-based truck tracking and predictive freight capacity data content. This acquisition helped customers research, plan, execute, and monitor multi-modal shipments around the world.
In February 2017, Omnitracs launched its integrated Routing, Dispatching, and Compliance (RDC) solution. RDC seamlessly combines routing, dispatching, trip management, proof of delivery, hours of service, and Driver-Vehicle Inspection Report (DVIR) compliance. RDC provides fleets with real-time information about routing efficiency, tracking, safety, and compliance.