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市場調査レポート
商品コード
1273555
ココアとチョコレート市場の2028年までの予測-ココアの種類別(ココアパウダー、コンパウンドチョコレート、ココアリカー、ココアバター、その他のココアタイプ)、チョコレートの種類別、用途別、地域別の世界分析Cocoa and Chocolate Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Cocoa Type (Cocoa Powder, Compound Chocolate, Cocoa Liquor, Cocoa Butter and Other Cocoa Types), Chocolate Type, Application and By Geography |
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カスタマイズ可能
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ココアとチョコレート市場の2028年までの予測-ココアの種類別(ココアパウダー、コンパウンドチョコレート、ココアリカー、ココアバター、その他のココアタイプ)、チョコレートの種類別、用途別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のココアとチョコレート市場は、2022年に211億米ドルを占め、2028年には予測期間中に6.4%のCAGRで成長し307億米ドルに達すると予想されています。
チョコレートの真の姿はココアです。カカオを作るのと同じ製造工程で、チョコレートも作られました。しかし、チョコレートはココアバターを失うことはないです。チョコレートの柔らかくて深い食感は、ココアバターのおかげです。このように、家庭が普通の食料品店を持つようになったのは、コンフォートフードとして食べるチョコレート菓子の売り上げが伸びたことが原因です。世界では、チョコレートはお祭りや特別なイベントのプレゼントとして習慣化されています。また、消費者はチョコレートを優れた食事として、また快適な食べ物として消費するようになってきており、市場に新たな成長の可能性を豊富に生み出すと期待されています。
国際カカオ機構によると、世界最大のカカオの供給国はアフリカで、世界のカカオ生産量の72%を占めています。バリー・カレボー社が最近実施した調査によると、欧州人の36%が健康効果のあるチョコレートを、38%が糖分を抑えたチョコレートを希望しています。
チョコレートフレーバーの既製食品や飲食品の需要増により、業界は拡大しています。チョコレートは、セロトニンを生成して幸福感を促進するトリプトファンなどの化合物を含んでいるため、消費頻度が高まっています。さらに、家庭でのパン作りへの関心の高まりや、レストランチェーン、ベーカリー、キャンディーショップの増加が、市場の需要を押し上げています。
チョコレートに対する消費者の嗜好は、チョコレート業界にとって大きな課題となっています。以前は甘いお菓子として使われていたチョコレートの消費は、現在では健康的な選択肢へとシフトしており、ポリフェノールを多く含むダークチョコレートが好まれるようになっています。チョコレートは腐りやすい商品であるため、特定の商品に対する需要が減少した場合、使い切るまでの時間がほとんどなく、大量の在庫が蓄積される可能性があります。
カカオを多く含む商品を摂取することが健康に良いという消費者の知識が高まった結果、業界は拡大しています。ココアは、人体に多くの健康特典を提供することに加え、血圧を下げ、慢性疲労症候群を治療するのに役立ちます。さらに、ココアにはポリフェノールが含まれており、酸化ストレスやそれに関連する病気から体内組織を保護します。これらの原因により、市場も前進しています。
チョコレートのコストに大きな影響を与えるのが原材料のコストです。チョコレートの製造において最も重要な原材料はカカオと砂糖であり、原材料費全体の80%以上を占めています。生のカカオから最小限の加工を施した製品は、抗酸化作用が高く、砂糖の添加もほとんどないです。その結果、チョコレート市場は原材料費の高騰の影響を受けることになります。
パンデミックに関連した販売量の低下や、認証や品質に関する供給側の問題が、カカオ市場に影響を及ぼしました。ファインカカオ&チョコレート協会(FCCI)は、COVID-19パンデミックの輸出への影響に関する調査を行い、その結果は憂慮すべきものだっています。原料のサプライチェーンが遮断され、その後ロックダウンが行われた結果、長期休業する専門店が増え、高級チョコレートの消費量は減少しています。
フィルドチョコレート分野は、様々なフィルドチョコレートの人気が高まっていることから、有利な成長を遂げると推定されます。市場参入企業は、充填チョコレートの需要の急増に対応し、この分野の拡大を促進するために、ユニークな形態の充填チョコレートを作り出す試みをすると予想されます。また、主要な人口層は、マルチフレーバーチョコレートの消費量を増加させると予測されます。
菓子類は、チョコレート菓子の人気が高まっていることから、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。退廃的な菓子類への消費支出の増加により、チョコレート菓子の需要は新興国において好ましい傾向を示しています。新興国市場におけるモールドチョコレートやカウントラインチョコレートの需要増が、同市場に影響を及ぼすと予想されます。
アジア太平洋地域は、チョコレートの消費量が継続的に増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。市場促進要因は、一人当たりの所得が増加していることと、欧米化が進んでいることです。プレミアムタイプへの需要の高まりは、国際的なブランドにとって市場参入のチャンスとなります。また、衝動買いの増加や小売チャネルの拡大も市場を牽引しています。
北米は、チョコレートベースの菓子類に対する需要の増加や、食品に配合するチョコレート原料の獲得が増加していることから、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。また、ココアやチョコレートの摂取による健康上の利点に関する消費者の知識の増加は、ココア製品の需要を促進し、市場の拡大につながると予想されます。ココアの健康上の利点に関する消費者の知識の増加は、地域市場の需要を促進すると予想されます。
2022年3月、Hershey Company、消費者の朝食用にクランチクッキーチョコレートスプレッドをインドで発売しました。
2021年3月、カーギルはネスレと提携し、インドネシア・スラウェシ島のカカオ農家のネットワークに利益をもたらすためにネスレ・ココア・プラン(NCP)を拡大しました。活動には、NCPの3つの主要な柱である「より良い農業」「より良い生活」「より良いココア」が含まれています。
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According to Stratistics MRC, the Global Cocoa and Chocolate Market is accounted for $21.1 billion in 2022 and is expected to reach $30.7 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.4% during the forecast period. A true form of chocolate is cocoa. The same production process that produces cocoa was also used to create chocolate. The chocolate does not, however, lose its cocoa butter. The softer and deeper texture of the chocolate is a result of the cocoa butter. The rise in sales of chocolate candies meant to be eaten as comfort food is to blame for families developing a regular grocery store. Around the world, chocolate is a customary present for festivals and special events. In addition, consumers are increasingly consuming chocolate as a superior meal and as a comfort food, which is expected to create a wealth of new growth potential for the market.
According to the International Cocoa Organization, the world largest supplier of cocoa is Africa, which accounts for 72% of the global production of cocoa. As per a recent survey conducted by Barry Callebaut, 36% of Europeans want chocolates with health benefits, while 38% would like chocolates with reduced sugar content.
The industry is expanding as a result of the increased demand for ready-to-eat foods and beverages with chocolate flavours. Chocolates are being consumed more frequently because of compounds like tryptophan, which produces serotonin and promotes happiness. Additionally, the increased interest in baking at home and the growth of restaurant chains, bakeries, and candy stores are driving up market demand.
Consumer preferences for chocolate are a significant challenge to the chocolate industry. Previously used as a sweet treat, chocolate consumption is now shifting towards the healthier option, with a preference for dark chocolate, which is a good source of polyphenols. Being a perishable good, chocolate may accumulate significant stockpiles with very little time to be used up if demand for a particular product declines.
The industry is expanding as a result of rising consumer knowledge of the health advantages of ingesting cocoa-rich goods. In addition to providing the human body with numerous health benefits, cocoa helps to lower blood pressure and treat chronic fatigue syndrome. Additionally, cocoa includes polyphenols, which shield the body's tissues against oxidative stress and its associated illnesses. The markets are also moving forward as a result of these causes.
The cost of raw materials has a big impact on chocolate costs. The most crucial raw resources in the production of chocolate are cocoa and sugar, which account for more than 80% of the total cost of raw materials. Products made from raw cacao that have undergone minimum processing are higher in antioxidants and contain little to no added sugar. Consequently, the market for chocolate would be impacted by the rising cost of raw materials.
Low pandemic-related sales volumes and supply-side problems with certification and quality had an effect on the cocoa market. The Fine Cacao & Chocolate Institute (FCCI) undertook a study on the COVID-19 pandemic's effects on exports, and the findings were alarming. A growing number of specialised stores are staying closed for a longer amount of time as a result of the interruption in the raw material supply chain, which was followed by lockdown, and the volume consumption of luxury chocolates is declining.
The filled chocolate segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increased popularity of various filled chocolates. It is anticipated that market participants will experiment with creating unique forms of filled chocolates in order to meet the spike in demand for filled chocolate and fuel the segment's expansion. Key demographics are also projected to indulge in multiflavored chocolate consumption at a rising rate.
The confectionery segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to increasing popularity of chocolate confectionery. Due to increased consumer spending on decadent confectionery goods, the demand for chocolate confectioneries has shown a favourable trend in emerging nations. The market is expected to be impacted by the developed markets' rising demand for moulded and countline chocolates.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to chocolate consumption volume is continuously rising in the country. The market's primary drivers are the rising per capita income and the tendency towards westernisation. A possible opportunity for international brands to enter the market is provided by the rising demand for premium types. The market is also being driven by growing impulse purchases and expanding retail channels.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to to increasing demand for chocolate-based confectioneries and increasing acquisition of chocolate ingredients to infuse food products. Additionally, increasing consumer knowledge of the health advantages of cocoa and chocolate intake is anticipated to spur demand for cocoa products and therefore market expansion. Growing consumer knowledge of cocoa's health advantages is anticipated to fuel demand in the regional market.
Some of the key players profiled in the Cocoa and Chocolate Market include: DP Cocoa Products Pvt Ltd, Puratos Group, Barry Callebaut Group, Cargill, Incorporated, Aadra International, Nestle S.A., Fuji Oil Holdings Inc., The Hershey Company, Lotus Chocolate Company Ltd., Mars Incorporated, Blommer Chocolate Company, Ferrero International S.A. , JB Foods Limited, Cocoa Processing Company Limited and Meiji Holdings Co., Ltd.
In March 2022, Hershey Company, launched a crunch cookie chocolate spread in India for the consumer's breakfast.
In March 2021, Cargill has partnered with Nestle to extend the Nestle Cocoa Plan (NCP) to benefit its network of cocoa farmers in Sulawesi, Indonesia. Activities include three key NCP pillars: better farming, better lives, and better cocoa.
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