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市場調査レポート
商品コード
1273301
自動券売機市場の2028年までの予測- 決済タイプ別(モバイル決済、スマートカード決済、現金決済)、用途別(エンターテインメント・ゲーム、公共交通、その他用途)、地域別の世界分析Automatic Ticket Machine Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Payment Type (Mobile Payment, Smart Card Payment and Cash Payment), Application (Entertainment and Gaming, Public Transport and Other Applications) and By Geography |
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カスタマイズ可能
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自動券売機市場の2028年までの予測- 決済タイプ別(モバイル決済、スマートカード決済、現金決済)、用途別(エンターテインメント・ゲーム、公共交通、その他用途)、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年05月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動券売機の世界市場は2022年に36億米ドルを占め、予測期間中に15.2%のCAGRで成長し、2028年には84億3,000万米ドルに達すると予想されています。
自動券売機(ATM)は、公共交通機関や公共のアクセスポイントでチケットを自動生成するために使用されます。これらの機械は、利用者に静的または動的な情報を表示することで、都市のヘルプとして機能します。デジタル決済方法の技術の進歩は、増加傾向にあります。デジタル決済オプションを備えた自動チケット生成装置は、チケットフレンドソリューションと呼ばれ、スマートカードの使用により輸送パラメータを事前に決定することができます。
米国鉄道協会(AAR)によると、鉄道輸送量は昨年と比較して21.9%近く減少しています。
チケットカウンターの混雑を緩和するため、著名な企業はATMとデジタル決済システムを融合させています。また、リアルタイムの消費者データを取得するために、デジタル決済手段の統合を継続的に進めています。世界中で飛行機や列車を利用する人が予想以上に増えているため、旅行中にスマートカードで自動生成されるチケットの人気が高まっています。さらに、インド、ハンガリー、南アフリカ、マレーシア、インドネシアなどの国々では、エンターテインメント分野において、デジタル決済手段を用いて発行されるEチケットの利用が急増しています。これは、公共交通機関、公共アクセス、エンターテインメントやゲームの分野で、タッチスクリーンのチケット販売キオスクが広く使用されているためです。
毎日通勤する乗客が多く、セキュリティが不十分なため、公共交通機関は自動券売機のメンテナンスに資金を投じるという課題に直面しています。さらに、多数の業務を一度に実行するためには強力なインターネット接続が必要なため、ネットワーク接続の問題が機械の設置に支障をきたしています。さらに、自動券売機の突然の故障は、商業店舗のインフラ、複合施設、交通業界に負担をかける。突然の故障とは、不適切な使用方法によるネットワーク接続の障害や停電のことを指します。
メーカーは、機械の革新性、配送速度、信頼性、アフターサービスなどの変数に基づいて、市場で競争しています。競争上の優位性を確保するため、主要企業は、無線周波数識別(RFID)、Zigbee技術、近距離無線通信(NFC)技術などの技術進歩を採用した機械の革新に重点を置いています。これらの新技術は、製品提供の重要な要素になると言われています。これらの新技術は、自動券売機の適切な運用を追跡し、問題を発見するための遠隔監視とプロアクティブメンテナンスを支援します。これらの技術の進歩は、自動券売機を補完し、より多くの旅客を惹きつける。
自動券売機会社の設置には、自動券売機設備とチェック機器の設置、通信ネットワーク(有線ネットワーク)の設定とネットワーク機器(あらゆる種類のネットワーク)の設置、設置されたシステムハードウェアの修正、システムハードウェアの微調整とテスト、システムコンポーネント間の相互作用が含まれ、コストがかかります。バス交通機関ではハンドヘルド型の収集装置が必要ですが、地下鉄や鉄道ではかなり大規模なインフラが必要です。このため、全体的な設置コストが高くなり、市場の拡大が遅れます。
COVID-19の流行は、自動券売機分野の拡大にマイナスの影響を与えました。世界中の公共交通機関や娯楽・ゲームの拠点に設置されたATMシステムの運用フローを混乱させたのです。さらに、国際航空運送協会(IATA)は、COVID-19がさらに広がれば、世界の旅客収入は約19%減少すると予測しています。これらの変数は市場に間接的な影響を及ぼし、世界中の製造業を含む多数の業界垂直統合が部分的または全体的に停止した結果、本年度はほぼゼロの運用作業に直面することになります。
スマートカード分野は、利便性の向上、セキュリティの強化、現金決済タイプに比べて手作業による現金の取り扱いを減らすなどの利点があるため、有利な成長を遂げると推定されます。近距離無線通信機能を持つスマートカードは、非接触型決済システムに利用することができます。公共交通機関では、RFIDチップを内蔵したスマートカードが受け入れられています。さらに、スマートカードは、ゲームや映画鑑賞の際に現金を扱う必要がないため、エンターテインメントやゲーム産業でよく使われています。
エンターテインメントおよびゲーム分野は、予測期間中に最も高いCAGRの成長が見込まれています。これは、複合専門施設や商業店舗の建設が増加していることに起因していると考えられます。この分野では、ジャストインタイム方式による迅速な発券ソリューションが提供され、所要時間が短縮されます。さらに、スマートチケッティングシステムは、人工知能(AI)技術の向上とIoTの実装に助けられ、マルチメディアを使用した結果、劇的に発展しました。
アジア太平洋地域は、中国とインドで商業用不動産への投資が継続的に増加していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。さらに、この地域の都市化の進展と公共交通機関への需要の高まりは、いずれも現地市場にとって有利な指標です。鉄道の乗客数が増加し、空港や商業施設のインフラ改修に対する財政支援が増加していることから、この地域の政府機関は、インフラプロジェクトに大規模な投資を行い、市場での競合を有利にするために提携を結んでいます。
欧州は、ドイツや英国などの国に最大手のチケットキオスクメーカーの大半が存在するため、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。また、一人当たりの支出額が高いことも、前述の欧州諸国の市場成長に寄与しています。さらに、政府機関が鉄道や路面電車などを利用する際に自動チケットソリューションを提供していることも、欧州連合(EU)諸国における自動チケット販売機システムの利用を後押ししています。
2022年7月、NXPセミコンダクターズは、鴻海科技集団(以下、Foxconn)と共同で、新世代のスマートコネクテッドカーのプラットフォームを開発しました。
2019年5月、Infineon Technologies AGは、Rambus.comと協業し、スマートカードやモバイル向けのスマートチケットソリューションにおけるモビリティサービスを全世界に提供。両社は、スマートチケッティングおよびモバイルソリューションのための「CIPURSE」オープンスタンダードに関する専門知識を組み合わせ、将来性のある輸送用チケッティングソリューションを提供しています。
According to Stratistics MRC, the Global Automatic Ticket Machine Market is accounted for $3.60 billion in 2022 and is expected to reach $8.43 billion by 2028 growing at a CAGR of 15.2% during the forecast period. Automatic ticket machines (ATMs) are used to generate tickets automatically in public transport and public access points. These machines can act as urban help by displaying static or dynamic information to the user. The advancement of technology in digital payment methods is an increasing trend. Automatic ticket-generating devices with digital payment options are referred to as ticket friend solutions, which allow the use of a smart card to predetermine the transport parameters.
According to the Association of American Railroads (AAR), rail traffic is experiencing a downfall by nearly 21.9% compared to last year.
To ease the high traffic at ticket counters, prominent firms are merging ATMs with digital payment systems. They are also continually integrating digital payment methods in order to acquire real-time consumer data. The unexpected increase in people travelling by airline and train around the world has contributed to the growing popularity of automated tickets generated by smart cards while travelling. Furthermore, nations such as India, Hungary, South Africa, Malaysia, Indonesia, and others are seeing a surge in the use of E-tickets issued using digital payment methods in the entertainment sector. This is due to the widespread use of touch-screen ticketing kiosks in the public transport, public access, and entertainment and gaming sectors.
Due to the large number of daily commuting passengers and a lack of security, the public transport sector is confronting the challenge of investing money in the maintenance of automatic ticket machines. Furthermore, the issue of network connectivity impedes machine installation because they require a powerful internet connection to execute numerous duties at once. Furthermore, the abrupt failure of automated ticket machine units puts commercial store infrastructure, multi-specialty centres, and the transportation industry under strain. Sudden breakdown refers to network connectivity failure and outage caused by improper usage.
Manufacturers compete in the market based on variables such as machine innovation, delivery speed, reliability, and after-sales services. To achieve a competitive advantage, major firms are focusing more on machine innovation employing technical advancements such as radio frequency identification (RFID), Zigbee technology, and near field communication (NFC) technology. These new technologies are said to be critical components in the product offerings. They provide remote monitoring and proactive maintenance help to track the proper operation and discover problems with automated ticket machines. These technological advancements complement automatic ticket creation, attracting a bigger number of passengers.
Installation of automatic ticket vending machine companies is expensive and includes installing vending machine equipment and checking devices; setting up communication networks (wired networks) and installing network equipment (all types of networks); fixing installed system hardware, fine-tuning, and testing system hardware; and interaction between system components. Bus transit providers require handheld collection devices, whereas tube and railway systems necessitate much larger infrastructure. This raises overall installation costs, slowing market expansion.
The COVID-19 pandemic has had a negative impact on the expansion of the automatic ticket machine sector. It has disrupted the operating flow of ATM systems at public transportation and entertainment and gaming hubs around the world. Furthermore, the International Air Transport Association (IATA) predicts that if COVID-19 spreads further, global passenger revenue will decline by around 19%. These variables have an indirect impact on the market, and it will face almost nil operational work in the present year as a result of the partial or entire shutdown of numerous industry verticals, including manufacturing, around the world.
The smart cards segment is estimated to have a lucrative growth, as it provides advantages such as enhanced convenience, security, and reduced manual cash handling over cash payment type. Smart cards with short-range wireless communication can be utilised in contactless payment systems. In the public transport industry, smart cards with embedded RFID chips are gaining acceptance. Furthermore, smart cards are commonly used in the entertainment and gaming industries because they eliminate the need for cash handling while playing a game or viewing a movie.
The entertainment and gaming segment is anticipated to witness the highest CAGR growth during the forecast period, which can be attributed to the increase in construction of multi-specialty hubs and commercial stores. This sector provides a just-in-time method for quick ticketing solutions, decreasing the amount of time required. Furthermore, smart ticketing systems have developed dramatically as a result of the use of multimedia, aided by improvements in Artificial Intelligence (AI) technology and IoT implementation.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the continually increasing investment in commercial real estate in China and India. Furthermore, the region's growing urbanisation and rising demand for public transport are both favourable indicators for the local market. With increasing train passenger numbers and rising financial support for airport and commercial infrastructure renovations, governmental organisations in this region are making large investments in infrastructure projects and forming alliances to gain a competitive advantage in the market.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, due to the presence of the majority of the largest ticket kiosk manufacturers in countries such as Germany and the United Kingdom. In addition, high per capita spending is contributing to market growth in the aforementioned European countries. Furthermore, governmental agencies are giving automatic ticket solutions while travelling via railways, trams, and so on, which has boosted the use of automatic ticket vending machine systems across European Union (EU) countries.
Some of the key players profiled in the Automatic Ticket Machine Market include: Cubic Corporation, Diebold Nixdorf, Incorporated, SBB, Infineon Technologies AG, CPI Card Group Inc., HID Global Corporation/ASSA ABLOY AB, Xerox Corporation, Gemalto NV, NXP Semiconductors, Scheidt & Bachmann GmbH, Gemalto NV and Parkeon.
In July 2022, NXP Semiconductors collaborated with Hon Hai Technology Group ("Foxconn") to jointly develop platforms for a new generation of smart connected vehicles.
In May 2019, Infineon Technologies AG collaborated with Rambus.com to provide mobility services in smart ticketing solutions for smart cards and mobiles across the globe. The companies are combining their expertise on 'CIPURSE' open standard for smart ticketing and mobile solutions to provide future proof transport ticketing solutions.