表紙:セルフサービス券売機の世界市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410221

セルフサービス券売機の世界市場:2023年から2028年までの予測

Global Self-Service Ticket Machines Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 133 Pages
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セルフサービス券売機の世界市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のセルフサービス券売機市場は、予測期間中に複合年間成長率5.71%で成長し、2021年の市場規模7兆1,390億米ドルから、2028年には105億2,800万米ドルになると予測されています。

世界のセルフサービス券売機産業で使用されている電子券売機や双方向キオスクは、技術を駆使した機器のひとつです。セルフサービス券売機産業は、自動化されたセルフサービス機器のニーズ、ワイヤレス接続、技術進歩、遠隔管理など、いくつかの重要な要因の影響を受けています。

自動化と技術導入の増加

セルフサービス券売機市場は自動化が牽引しています。セルフサービス・テクノロジー産業は、クラウドベースのネットワークを介してリアルタイムで通知を配信する能力により拡大しています。遠隔管理機能により機器は確実に機能し、メンテナンスコストの抑制にも役立っています。セルフサービス・キオスクは単なる情報センターではありません。インターネットに接続された総合的なショッピング・アシスタントで、顧客はショッピング・リストを作成し、選択肢を考え、商品を探し、支払いを済ませることができます。また、顧客が消費者行動を分析したり、ソーシャルメディアへの参加を促したりするのにも役立ちます。Census.Govによると、テクノロジーを利用する組織で働く労働者の68%から80%が最も頻繁に挙げる動機は、生産業務の質の向上です。他のテクノロジーと比較すると、AIとロボット工学は、自動化を動機に挙げるユーザーの割合が最も高いです(テクノロジー利用組織の労働者のそれぞれ54%と66%)。

政府投資の成長

政府CIOは、変革的な市民体験を大規模に提供するための最先端技術力の必要性を認識しています。政府CIOは、74%のケースでビジネス理解が向上したと主張しています。成長、デジタル化、オペレーショナル・エクセレンスの重視をサポートするために、安全でスケーラブルなクラウドベースのプラットフォームが望まれています。さらに、2023年4月には、IIT Kanpurの新興企業が、製造業における自動化のためのマシンビジョンとロボティクス・システムを商業化するために、TDB-DSTの融資とTDBの4,120万ルピーの支援を受けました。

英国のセルフサービス券売機市場は堅調に成長すると予測されています。

e-kioskのようなセルフサービス券売機は、電子チケットや紙チケット、スマートカードやストアドバリューカードのチャージを行う。このような券売機は、顧客の待ち時間を減らすことで発券サービス全体のプロセスを向上させ、顧客が取引を完了できるeプラットフォームも提供します。このような機械は、簡単で時間の節約になるため、旅行、娯楽、小売などの用途で大きな需要があります。英国は国内旅行の動向の増加を目の当たりにしており、これが同国のセルフサービス券売機市場の成長にプラスとなっています。例えば、英国政府観光庁(VisitBritain)によると、2023年第1四半期の英国居住者の国内旅行平均支出額は266ポンドで、2022年第1四半期の234ポンドを12%上回りました。

主要企業が提供する製品

大手企業による様々な提携や製品革新が、セルフサービス券売機市場の拡大につながっています。例えば、2021年5月、消費者により良い切符購入手段を提供するため、Northern Railwaysはいくつかのスキームを導入しました。包括的な近代化努力の一環として、同鉄道運営会社はネットワーク全体に600台の新しいセルフサービス券売機を設置すると約束したが、代わりに621台を追加設置しました。イングランド北部の400以上の駅には、1700万ポンドのプロジェクトにより、北部の最先端タッチスクリーン装置が設置されています。チボリ公園は、レゴランドと並んでデンマークで最も有名なテーマパークです。18台のセルフ券売機は、キーテクノロジーを統合したCammaxによって、チボリ公園のために設計、製造、設置されました。19世紀のデンマーク兵を模したセルフ券売機は、予約券の回収に使用されるほか、入園料の支払いも受け付けています。このキオスクは、園外での行列に大きな影響を与え、消費者の幸福度を全体的に向上させ、入場者数を押し上げ、園の収入を大幅に増加させました。

市場開拓の主な発展

2023年、Lietuvos Geleinkli Groupが所有する旅客輸送会社LTG Linkは、旅客輸送量が最も多い国内の鉄道駅に最先端の券売機を設置しました。この券売機は、LTG Linkの要請を受け、ポーランドのMera SystemyとMera-Serwisが共同で製作しました。33台の券売機が製造され、監視・制御システムが設置され、システム・サポートが提供され、約170万ユーロの公共調達を勝ち取ったベンダーによる運用期間中の継続的な監視が行われました。2022年8月、LEONは「セルフサービス・コーヒー」キオスクの発売を発表しました。さらに2021年6月には、WorldlineとEvoke Creativeが共同で、鉄道の顧客体験全体を向上させるセルフサービス・キオスクを設計しました。設計されたプロトタイプは、ガトウィック空港のGovia Thameslink Railwayに設置され、テストされます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 セルフサービス券売機の世界市場:製品別

  • イントロダクション
  • 電子キオスク
  • Eチケット

第6章 セルフサービス券売機の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 旅行
  • エンターテインメント
  • 小売り
  • その他

第7章 セルフサービス券売機の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • イスラエル
    • サウジアラビア
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • オーストラリア
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • Scheidt and Bachmann GmbH
  • Genfare(SPX Technologies)
  • ICA Traffic
  • Xerox Corporation
  • Omron Corporation
  • Diebold Nixdorf
  • IER(Calix)
  • Ducati Energia(The Ducati Group)
  • Sigma SpA
  • GRG Banking
目次
Product Code: KSI061610752

The global self-service ticket machines market is expected to grow at a compound annual growth rate of 5.71% over the forecast period to reach a market size of US$10.528 billion in 2028 from US$7,139 billion in 2021.

The electronic ticket vending machines and interactive kiosks used in the worldwide self-service ticket machine industry are among some of the technology-driven devices. The industry for self-service ticket machines is influenced by several significant factors, including the need for automated and self-service devices, wireless connectivity, technical advancements, and remote administration.

Increasing adoption of automation and technology

The self-service ticket machines market is driven by automation. The self-service technology industry is expanding due to the capacity to deliver real-time notifications via a cloud-based network. The equipment functions reliably owing to the remote management capabilities, which also help keep maintenance costs down. Self-service kiosks are not merely resource centers for information. These internet-connected, all-inclusive shopping assistants let customers create shopping lists, think through options, find things, and pay for goods. They also help customers analyze consumer behavior and encourage social media participation. According to Census. Gov, the most frequent motive cited by 68% to 80% of workers at technology-using organizations is enhancing the quality of production operations. In comparison to other technologies, AI and robotics have the largest percentage of users who cite automation as a reason for motivation (54% and 66% of workers in technology-using organizations, respectively).

Growth in government investments

Government CIOs are aware of the need for cutting-edge technological capabilities to provide transformative citizen experiences at scale. Government CIOs claim to have improved their business understanding in 74% of cases. A secure and scalable cloud-based platform is desired to support the emphasis on growth, digitalization, and operational excellence. Furthermore, in April 2023, a Startup from IIT Kanpur received TDB-DST financing and 4.12 crores in TDB assistance for commercializing Machine Vision and Robotics Systems for Automation in the Manufacturing Industry.

It is projected that the global self-service ticket machines market in the UK will grow steadily.

Self-service ticket machines such as e-kiosk produce electronic or paper tickets or recharge smart or stored value cards. Such machines enhance the overall process of ticketing services by reducing the waiting of customers and also provide an e-platform where customers can complete their transactions. Owing to the ease and time savings such machines are finding great demand in travel, entertainment, and retail applications. The United Kingdom is witnessing an increase in its trend of domestic travelling which has provided a positive scope for the self-service ticket machines market growth in the country. For instance, according to VisitBritain (British Tourist Authority), in Q1 of 2023, the average expenditure on domestic trips by British residents stood at £266 per domestic trip which represented an increase of 12% over £234 for Q1 of 2022.

Products offered by key players

Various collaborations and product innovations by major players are leading to the self-service ticket machines market expansion. For instance, in May 2021, to provide its consumers with a better means of purchasing tickets, Northern Railways introduced several schemes. As part of a comprehensive modernization effort, the train operator promised to install 600 new self-service ticketing machines throughout the network, but instead installed 621 more units. More than 400 stations in the north of England have Northern's cutting-edge touch-screen devices owing to a £17 million project. Along with Legoland, another well-known theme park in the country, Tivoli Gardens is among Denmark's most visited tourist destinations. 18 self-serve ticket machines were designed, manufactured, and installed by Cammax integrating Key Technology for Tivoli Gardens. The self-serve ticket machines, which are fashioned like Danish soldiers from the nineteenth century, may be used to collect reserved tickets and also accept payment for park admission. The kiosks have had a significant influence on lineups outside the park, improved consumer happiness overall, boosted attendance, and significantly increased park income.

Market Key Developments

  • In 2023, the passenger transport firm LTG Link, owned by the Lietuvos Geleinkli Group, set up cutting-edge ticket machines in the nation's railway stations with the most passenger traffic. The ticket machines were produced by the joint Polish business Mera Systemy and Mera-Serwis following the request of LTG Link. 33 ticket machines were produced, a monitoring and control system was installed, system support was provided, and there was ongoing supervision during the operational term owing to the vendors that won the almost 1.7 million euro public procurement.
  • In August 2022, LEON announced the launch of its "Self-Service Coffee" kiosk which would be employed across 68 service stations across the UK. Furthermore, in June 2021, Worldline and Evoke Creative joined forces to design a self-service kiosk that would improve the overall rail customer experience. The prototype designed would be installed and tested at the Govia Thameslink Railway at Gatwick Airport.

Segmentation:

By Product

  • E-Kiosk
  • E-Ticket

By End-User

  • Travel
  • Entertainment
  • Retail
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL SELF-SERVICE TICKET MACHINES MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. E-Kiosk
  • 5.3. E-Ticket

6. GLOBAL SELF-SERVICE TICKET MACHINES MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Travel
  • 6.3. Entertainment
  • 6.4. Retail
  • 6.5. Others

7. GLOBAL SELF-SERVICE TICKET MACHINES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. UK
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. Italy
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Israel
    • 7.5.2. Saudi Arabia
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. Australia
    • 7.6.5. South Korea
    • 7.6.6. Taiwan
    • 7.6.7. Thailand
    • 7.6.8. Indonesia
    • 7.6.9. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Scheidt and Bachmann GmbH
  • 9.2. Genfare (SPX Technologies)
  • 9.3. ICA Traffic
  • 9.4. Xerox Corporation
  • 9.5. Omron Corporation
  • 9.6. Diebold Nixdorf
  • 9.7. IER (Calix)
  • 9.8. Ducati Energia (The Ducati Group)
  • 9.9. Sigma SpA
  • 9.10. GRG Banking