市場調査レポート
商品コード
1258895
衛星打上げ輸送機市場の2028年までの予測-輸送機(小型・中型・大型)、ペイロード、軌道(低軌道・中軌道・静止軌道)、打上げ、ステージ、サブシステム、アプリケーション、地域別の世界分析Satellite Launch Vehicle Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Vehicle (Small and Medium to Heavy ), Payload, Orbit (Low Earth Orbit, Medium Earth Orbit and Geostationary Orbit ), Launch, Stage, Subsystem, Application and By Geography |
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衛星打上げ輸送機市場の2028年までの予測-輸送機(小型・中型・大型)、ペイロード、軌道(低軌道・中軌道・静止軌道)、打上げ、ステージ、サブシステム、アプリケーション、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、衛星打ち上げ機の世界市場は、2022年に157億米ドルを占め、予測期間中に15.1%のCAGRで成長し、2028年には365億米ドルに達すると予想されています。
衛星打ち上げロケット市場は、商業衛星、政府衛星、軍事衛星のニーズが高まっていることから、急速に拡大しています。これらの衛星は、通信、地球観測、ナビゲーション、科学研究など、さまざまなことに利用されています。世界のシェアを拡大するため、宇宙産業は衛星打上げ機の生産性を高めることに注力しています。
中国国家宇宙局によると、中国は2025年までに約100基の衛星を打ち上げる予定です。
地球低軌道(LEO)ミッションでは、数百キログラムのペイロードを搭載できる小型衛星ロケットの使用が必要とされることが多いです。地球観測や通信、科学研究など、さまざまな用途で利用される小型衛星が増えたことで、小型衛星ロケットはますます普及しつつあります。小型衛星の存在意義は、以前よりも大きくなっているのです。小型衛星の打ち上げは、データ通信、通信、監視、商業など、宇宙を利用したサービスの需要が高まっていることから、この10年でますます盛んになっています。その結果、企業は現在、衛星コンステレーションを作ることに集中しています。
商業宇宙経済は、宇宙への安価なアクセスに決定的に依存しています。ロケットメーカーは、生産プロセスの改善と最先端技術の活用により、競合の助けを借りて価格を下げています。その結果、今後10年間で、より多くの貨物が軌道に打ち上げられる可能性が高いです。多くの企業が、大きなペイロードのための乗り物を提供したいと考えています。したがって、長期的な持続可能性を最も期待できるのは、早くから市場での存在感を示し、顧客のペイロードを提供する信頼性を実証できる打ち上げサービスプロバイダーです。
製造コストの削減、効率化、専門知識の活用など、さまざまな観点から、近年、ロケット事業における製造のアウトソーシングの傾向が強まっています。製造のアウトソーシングを行うことで、海外の安い労働力や材料価格の恩恵を受けることができます。特に大規模なプロジェクトでは、大幅なコストダウンが期待できます。しかし、アウトソーシングには困難や危険もあります。ロケットの製造委託を検討する際には、こうした点をよく見極めることが重要です。また、製造パートナーと緊密に連携し、潜在的な危険性を低減する必要があります。
衛星打上げの安全性・信頼性の確保は、ビジネスの重要な課題です。なぜなら、打ち上げの際に故障が発生すると、ペイロードが失われるだけでなく、地上の人々や財産に危険が及ぶ可能性があるからです。このような課題に対処するため、事業者は、ロケットの信頼性と安全性を高めるための研究開発に多額の投資を行っています。さらに、事業者は機械学習とデータ分析を用いて、打ち上げの有効性と安全性を高めています。業界は、衛星打上げ機の安全で信頼性の高い運用を確保する上で大きな課題に直面し続けており、事業者は打上げ機の技術を進歩させる方法を継続的に模索しています。
COVID-19の流行は、商業環境を大きく変化させました。この業界のすべての参加者がパンデミックの影響を受けています。さらに、COVID-19は衛星産業にも大きな悪影響を及ぼし、再使用型ロケットの製造中止や遅延を招いた。この分野では、ISRO、SpaceX、その他の宇宙研究機関が主な市場参入企業となっています。彼らは、新たなロケットの納入・生産能力を作り上げました。しかし、COVID-19からスタッフを守るため、事業者はすべての安全規制を遵守しています。
静止軌道(GEO)セグメントは、業界参加者がGEO用の衛星打ち上げロケットを製造するためのイニシアティブをとっているため、有利な成長をすると推定されます。さらに、GEO衛星は地球上のより広い範囲をカバーすることができ、業界の成長に有益な雰囲気を醸成することができます。政府の宇宙組織を引き付け、市場価値を高めるために、市場参加者はGEO衛星ロケットカテゴリーの進歩に集中しています。
再使用型ロケット分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されています。再使用型ロケット(RLV)は、ペイロードを軌道に乗せた後、回収して再利用することができる衛星打ち上げロケットです。1回の飛行で廃棄されるシングルユースのロケットとは対照的に、再利用可能なロケットは複数回使用することができます。これによって、宇宙旅行のコストを大幅に下げることができるかもしれません。ロケットブースターと宇宙船またはペイロードは、通常、再使用型ロケットの2つの主要部分です。
アジア太平洋地域は、DTH(Direct-to-Home)エンターテインメントサービスやデジタルテレビの需要増加に対応するため、Speed cast International(香港)やITC Global(オーストラリア)など、多くの衛星サービスプロバイダーが進出しており、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。モバイルブロードバンドへの要望とデジタル放送サービスの拡大は、アジア太平洋地域における衛星打上げロケット産業の2大原動力となっています。
欧州は、宇宙打上げサービス市場への新規参入や打上げ技術の急速な進歩により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。また、欧州地域では、英国の衛星ロケット産業が最も急速に市場を拡大しており、ドイツの衛星ロケット産業は最大の市場シェアを誇っています。
2023年1月、SpaceX社のFalcon 9は、フロリダ州ケープカナベラル宇宙軍基地のSpace Launch Complex 40から56個のStarlink衛星を地球低軌道に打ち上げました。このファルコン9の1段目ブースターの打ち上げと着陸は9回目でした。
2022年10月、United Launch Alliance(米国)は、SESの重要な商用cバンド衛星2基の打ち上げに成功します。アトラスVはSES-20とSES-21を打ち上げ、FCCの5G国家移行をサポートするテレビ、ラジオ、重要なデータ伝送サービスを提供しました。
2022年2月、Northrop Grumman Corporation CorporationのSpace Logisticsは、Mission Robotic Vehicle(MRV)宇宙船の打ち上げ契約と、最初のMission Extension Pod(MEP)の売却を発表しました。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Satellite Launch Vehicle Market is accounted for $15.7 billion in 2022 and is expected to reach $36.5 billion by 2028 growing at a CAGR of 15.1% during the forecast period. The market for satellite launch vehicles is expanding quickly as a result of the rising need for commercial, governmental, and military satellites. These satellites are used for many different things, including communication, earth observation, navigation, and scientific research. To increase their market share globally, space industries are concentrating on increasing the productivity of their satellite launch vehicles.
According to the China National Space Administration, China plans to launch approximately 100 satellites by 2025.
Low Earth Orbit (LEO) missions often require for the use of small satellite launch vehicles, which may accommodate payloads weighing up to several hundred kilogram's. Because to the growth in tiny satellite constellations, which are used for a variety of purposes including Earth observation, communications, and scientific research, these launch vehicles are becoming more and more common. Little satellites now have a lot more significance than before. Small satellite launches have been increasingly popular over the past ten years as a result of the growing demand for space-based services like data transmission, communication, monitoring, and commerce. As a result, businesses are now concentrating on creating satellite constellations.
The commercial space economy depends critically on affordable access to space. Launch vehicle producers are reducing their prices with the aid of competition by utilising enhanced production processes and cutting-edge technologies. As a result, more cargo will likely be launched into orbit over the next ten years. Many businesses want to offer a ride for large payloads. Therefore, the most likely candidates for long-term sustainability are launching service providers who can establish a market presence early on and demonstrate their reliability in delivering customer payloads.
Many considerations, including decreased production costs, increased efficiency, and availability to specialist knowledge, there has been a growing tendency towards outsourcing manufacture in the launch vehicle business in recent years. Businesses can benefit from cheaper labour and material prices in other nations by outsourcing their manufacturing. When it comes to large-scale projects in particular, this can result in significant cost reductions. Outsourcing, though, is not without its difficulties and dangers. When considering whether to outsource manufacture, it is crucial for launch vehicle firms to carefully analyse these aspects. They also need to collaborate closely with their manufacturing partners to reduce any potential hazards.
A significant problem facing the business is ensuring the safe and reliable operation of satellite launch vehicles. Launch vehicles must be reliable and safe because a malfunction during launch could result in the loss of the payload as well as possible danger to people and property on the ground. Businesses are making significant investments in R&D to increase the dependability and safety of their launch vehicles in order to deal with these issues. Additionally, the business uses machine learning and data analytics to enhance the effectiveness and security of its launches. The industry continues to face significant challenges in ensuring the safe and reliable operation of satellite launch vehicles, and businesses are continuously looking for ways to advance the technology in their launch vehicles.
The COVID-19 epidemic has significantly altered the commercial environment. Every participant in the industry has been impacted by the pandemic. Moreover, COVID-19 has had a significant negative influence on the satellite industry, which has caused the reusable launch vehicles to be suspended or delayed. ISRO, SpaceX, and other space research agencies are the main market participants in this sector. They have created new launch vehicle delivery and production capabilities. To safeguard their staff against COVID-19, the businesses, however, are adhering to all safety regulations.
The geostationary orbit (GEO) segment is estimated to have a lucrative growth, due to industry participant initiatives to build satellite launch vehicles for GEO. Moreover, GEO satellites can cover a larger area of the planet, fostering an atmosphere that is beneficial for industry growth. To draw government space organisations and increase their market value, market players are concentrating on advances in the GEO satellite launch vehicle category.
The Reusable launch vehicles segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Reusable launch vehicles (RLVs) are satellite launch vehicles that can be recovered and repurposed once a payload has been sent into orbit. Reusable launch vehicles can be used more than once, in contrast to single-use launch vehicles, which must be discarded after a single flight. This might significantly lower the cost of space travel. The rocket booster and the spacecraft or payloads are typically the two major parts of reusable launch vehicles.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to many satellite service providers, including Speed cast International (Hong Kong) and ITC Global (Australia), are present in this area to meet the rising demand for Direct-to-Home (DTH) entertainment services and digital television. The desire for mobile broadband and the expansion of digital broadcasting services are two major drivers of the satellite launch vehicle industry in Asia Pacific.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the influx of new players into the space launch services market and the rapid progress of launch technology. Also, the UK satellite launch vehicle industry had the fastest-growing market in the European region, while the German satellite launch vehicle industry had the biggest market share.
Some of the key players profiled in the Satellite Launch Vehicle Market include: Arca Space Corporation, Lockheed Martin Corporation, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Northrop Grumman Corporation, Boeing, Blue Origin, Space Exploration Technologies Corporation, Eurockot Launch Services GmbH, Indian Space Research Organization, Bristol Airspace, Kelly Space & Technology Inc., Brunswick Corporation, Virgin Orbit, E-Prime Aerospace, Scaled Composites LLC, SpaceX's Falcon and United Launch Alliance.
In January 2023, SpaceX's Falcon 9 launched 56 Starlink satellites to low-Earth orbit from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Space Force Station, Florida. This was the ninth launch and landing for this Falcon 9 first-stage booster.
In October 2022, United Launch Alliance (US) successfully launches two key SES commercial c-band satellites. Atlas V launched SES-20 and SES-21 to deliver TV, radio, and critical data transmission services in support of the FCC's 5G national transition.
In February 2022, Northrop Grumman Corporation Corporation's Space Logistics announced a launch agreement for its Mission Robotic Vehicle (MRV) spacecraft, and the sale of its first Mission Extension Pod (MEP).
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