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市場調査レポート
商品コード
1258895

衛星打上げ輸送機市場の2028年までの予測-輸送機(小型・中型・大型)、ペイロード、軌道(低軌道・中軌道・静止軌道)、打上げ、ステージ、サブシステム、アプリケーション、地域別の世界分析

Satellite Launch Vehicle Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Vehicle (Small and Medium to Heavy ), Payload, Orbit (Low Earth Orbit, Medium Earth Orbit and Geostationary Orbit ), Launch, Stage, Subsystem, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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衛星打上げ輸送機市場の2028年までの予測-輸送機(小型・中型・大型)、ペイロード、軌道(低軌道・中軌道・静止軌道)、打上げ、ステージ、サブシステム、アプリケーション、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、衛星打ち上げ機の世界市場は、2022年に157億米ドルを占め、予測期間中に15.1%のCAGRで成長し、2028年には365億米ドルに達すると予想されています。

衛星打ち上げロケット市場は、商業衛星、政府衛星、軍事衛星のニーズが高まっていることから、急速に拡大しています。これらの衛星は、通信、地球観測、ナビゲーション、科学研究など、さまざまなことに利用されています。世界のシェアを拡大するため、宇宙産業は衛星打上げ機の生産性を高めることに注力しています。

中国国家宇宙局によると、中国は2025年までに約100基の衛星を打ち上げる予定です。

市場力学:

促進要因

小型衛星ロケットの用途の増加。

地球低軌道(LEO)ミッションでは、数百キログラムのペイロードを搭載できる小型衛星ロケットの使用が必要とされることが多いです。地球観測や通信、科学研究など、さまざまな用途で利用される小型衛星が増えたことで、小型衛星ロケットはますます普及しつつあります。小型衛星の存在意義は、以前よりも大きくなっているのです。小型衛星の打ち上げは、データ通信、通信、監視、商業など、宇宙を利用したサービスの需要が高まっていることから、この10年でますます盛んになっています。その結果、企業は現在、衛星コンステレーションを作ることに集中しています。

制約

ロケット市場の過飽和

商業宇宙経済は、宇宙への安価なアクセスに決定的に依存しています。ロケットメーカーは、生産プロセスの改善と最先端技術の活用により、競合の助けを借りて価格を下げています。その結果、今後10年間で、より多くの貨物が軌道に打ち上げられる可能性が高いです。多くの企業が、大きなペイロードのための乗り物を提供したいと考えています。したがって、長期的な持続可能性を最も期待できるのは、早くから市場での存在感を示し、顧客のペイロードを提供する信頼性を実証できる打ち上げサービスプロバイダーです。

機会

製造活動のアウトソーシングの増加

製造コストの削減、効率化、専門知識の活用など、さまざまな観点から、近年、ロケット事業における製造のアウトソーシングの傾向が強まっています。製造のアウトソーシングを行うことで、海外の安い労働力や材料価格の恩恵を受けることができます。特に大規模なプロジェクトでは、大幅なコストダウンが期待できます。しかし、アウトソーシングには困難や危険もあります。ロケットの製造委託を検討する際には、こうした点をよく見極めることが重要です。また、製造パートナーと緊密に連携し、潜在的な危険性を低減する必要があります。

脅威

ロケットの信頼性・安全性

衛星打上げの安全性・信頼性の確保は、ビジネスの重要な課題です。なぜなら、打ち上げの際に故障が発生すると、ペイロードが失われるだけでなく、地上の人々や財産に危険が及ぶ可能性があるからです。このような課題に対処するため、事業者は、ロケットの信頼性と安全性を高めるための研究開発に多額の投資を行っています。さらに、事業者は機械学習とデータ分析を用いて、打ち上げの有効性と安全性を高めています。業界は、衛星打上げ機の安全で信頼性の高い運用を確保する上で大きな課題に直面し続けており、事業者は打上げ機の技術を進歩させる方法を継続的に模索しています。

COVID-19の影響:

COVID-19の流行は、商業環境を大きく変化させました。この業界のすべての参加者がパンデミックの影響を受けています。さらに、COVID-19は衛星産業にも大きな悪影響を及ぼし、再使用型ロケットの製造中止や遅延を招いた。この分野では、ISRO、SpaceX、その他の宇宙研究機関が主な市場参入企業となっています。彼らは、新たなロケットの納入・生産能力を作り上げました。しかし、COVID-19からスタッフを守るため、事業者はすべての安全規制を遵守しています。

予測期間中、静止軌道(GEO)セグメントが最も大きくなると予想される

静止軌道(GEO)セグメントは、業界参加者がGEO用の衛星打ち上げロケットを製造するためのイニシアティブをとっているため、有利な成長をすると推定されます。さらに、GEO衛星は地球上のより広い範囲をカバーすることができ、業界の成長に有益な雰囲気を醸成することができます。政府の宇宙組織を引き付け、市場価値を高めるために、市場参加者はGEO衛星ロケットカテゴリーの進歩に集中しています。

再利用型ロケット部門は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想される

再使用型ロケット分野は、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されています。再使用型ロケット(RLV)は、ペイロードを軌道に乗せた後、回収して再利用することができる衛星打ち上げロケットです。1回の飛行で廃棄されるシングルユースのロケットとは対照的に、再利用可能なロケットは複数回使用することができます。これによって、宇宙旅行のコストを大幅に下げることができるかもしれません。ロケットブースターと宇宙船またはペイロードは、通常、再使用型ロケットの2つの主要部分です。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、DTH(Direct-to-Home)エンターテインメントサービスやデジタルテレビの需要増加に対応するため、Speed cast International(香港)やITC Global(オーストラリア)など、多くの衛星サービスプロバイダーが進出しており、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。モバイルブロードバンドへの要望とデジタル放送サービスの拡大は、アジア太平洋地域における衛星打上げロケット産業の2大原動力となっています。

CAGRが最も高い地域:

欧州は、宇宙打上げサービス市場への新規参入や打上げ技術の急速な進歩により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。また、欧州地域では、英国の衛星ロケット産業が最も急速に市場を拡大しており、ドイツの衛星ロケット産業は最大の市場シェアを誇っています。

主な発展:

2023年1月、SpaceX社のFalcon 9は、フロリダ州ケープカナベラル宇宙軍基地のSpace Launch Complex 40から56個のStarlink衛星を地球低軌道に打ち上げました。このファルコン9の1段目ブースターの打ち上げと着陸は9回目でした。

2022年10月、United Launch Alliance(米国)は、SESの重要な商用cバンド衛星2基の打ち上げに成功します。アトラスVはSES-20とSES-21を打ち上げ、FCCの5G国家移行をサポートするテレビ、ラジオ、重要なデータ伝送サービスを提供しました。

2022年2月、Northrop Grumman Corporation CorporationのSpace Logisticsは、Mission Robotic Vehicle(MRV)宇宙船の打ち上げ契約と、最初のMission Extension Pod(MEP)の売却を発表しました。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルのセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の衛星ロケット市場:車両別

  • 小(<350,000 kg)
  • ミディアムからヘビー(>350,000 kg)

第6章 世界の衛星ロケット市場:ペイロード別

  • <500kg
  • 500~2,500kg
  • >2,500kg

第7章 世界の衛星ロケット市場:軌道別

  • 地球低軌道(LEO)
  • 地球中軌道(MEO)
  • 静止軌道(GEO)

第8章 世界の衛星ロケット市場:打上げ別

  • 使い捨て/消耗品
  • 再利用可能

第9章 世界の衛星ロケット市場:段階別

  • 単段
  • 二段
  • 三段

第10章 世界の衛星ロケット市場:サブシステム別

  • ガイダンス、ナビゲーション、および制御システム
  • 構造
  • テレメトリ、追跡およびコマンドシステム
  • 推進システム
  • 分離システム
  • 電力システム

第11章 世界の衛星ロケット市場:アプリケーション別

  • リモートセンシング
  • コミュニケーション
  • 研究開発
  • ナビゲーション
  • 科学的
  • 気象学
  • 地球観測
  • その他のアプリケーション

第12章 世界の衛星ロケット市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Arca Space Corporation
  • Lockheed Martin Corporation
  • Mitsubishi Heavy Industries Ltd
  • Northrop Grumman Corporation
  • Boeing
  • Blue Origin
  • Space Exploration Technologies Corporation
  • Eurockot Launch Services GmbH
  • Indian Space Research Organization
  • Bristol Airspace
  • Kelly Space & Technology Inc.
  • Brunswick Corporation
  • Virgin Orbit
  • E-Prime Aerospace
  • Scaled Composites LLC
  • SpaceX's Falcon
  • United Launch Alliance
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Vehicle (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Small (<350,000 kg) (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Medium to Heavy (>350,000 kg) (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Payload (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By <500 kg (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By 500-2,500 kg (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By >2,500 kg (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Orbit (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Low Earth Orbit (LEO) (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Medium Earth Orbit (MEO) (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Geostationary Orbit (GEO) (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Launch (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Single-use/Expendable (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Reusable (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Stage (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Single Stage (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Two Stage (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Three Stage (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Subsystem (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Guidance, Navigation & Control Systems (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Structure (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Telemetry, Tracking & Command Systems (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Propulsion Systems (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Separation Systems (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Electrical Power Systems (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Remote Sensing (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Communication (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Research & Development (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Navigation (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Scientific (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Meteorology (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Earth Observation (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Satellite Launch Vehicle Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22775

According to Stratistics MRC, the Global Satellite Launch Vehicle Market is accounted for $15.7 billion in 2022 and is expected to reach $36.5 billion by 2028 growing at a CAGR of 15.1% during the forecast period. The market for satellite launch vehicles is expanding quickly as a result of the rising need for commercial, governmental, and military satellites. These satellites are used for many different things, including communication, earth observation, navigation, and scientific research. To increase their market share globally, space industries are concentrating on increasing the productivity of their satellite launch vehicles.

According to the China National Space Administration, China plans to launch approximately 100 satellites by 2025.

Market Dynamics:

Driver:

Rise in applications of small satellite launch vehicles.

Low Earth Orbit (LEO) missions often require for the use of small satellite launch vehicles, which may accommodate payloads weighing up to several hundred kilogram's. Because to the growth in tiny satellite constellations, which are used for a variety of purposes including Earth observation, communications, and scientific research, these launch vehicles are becoming more and more common. Little satellites now have a lot more significance than before. Small satellite launches have been increasingly popular over the past ten years as a result of the growing demand for space-based services like data transmission, communication, monitoring, and commerce. As a result, businesses are now concentrating on creating satellite constellations.

Restraint:

Oversaturation in launch vehicle market

The commercial space economy depends critically on affordable access to space. Launch vehicle producers are reducing their prices with the aid of competition by utilising enhanced production processes and cutting-edge technologies. As a result, more cargo will likely be launched into orbit over the next ten years. Many businesses want to offer a ride for large payloads. Therefore, the most likely candidates for long-term sustainability are launching service providers who can establish a market presence early on and demonstrate their reliability in delivering customer payloads.

Opportunity:

Increased outsourcing of manufacturing activities

Many considerations, including decreased production costs, increased efficiency, and availability to specialist knowledge, there has been a growing tendency towards outsourcing manufacture in the launch vehicle business in recent years. Businesses can benefit from cheaper labour and material prices in other nations by outsourcing their manufacturing. When it comes to large-scale projects in particular, this can result in significant cost reductions. Outsourcing, though, is not without its difficulties and dangers. When considering whether to outsource manufacture, it is crucial for launch vehicle firms to carefully analyse these aspects. They also need to collaborate closely with their manufacturing partners to reduce any potential hazards.

Threat:

Reliability and safety of launch vehicles

A significant problem facing the business is ensuring the safe and reliable operation of satellite launch vehicles. Launch vehicles must be reliable and safe because a malfunction during launch could result in the loss of the payload as well as possible danger to people and property on the ground. Businesses are making significant investments in R&D to increase the dependability and safety of their launch vehicles in order to deal with these issues. Additionally, the business uses machine learning and data analytics to enhance the effectiveness and security of its launches. The industry continues to face significant challenges in ensuring the safe and reliable operation of satellite launch vehicles, and businesses are continuously looking for ways to advance the technology in their launch vehicles.

COVID-19 Impact:

The COVID-19 epidemic has significantly altered the commercial environment. Every participant in the industry has been impacted by the pandemic. Moreover, COVID-19 has had a significant negative influence on the satellite industry, which has caused the reusable launch vehicles to be suspended or delayed. ISRO, SpaceX, and other space research agencies are the main market participants in this sector. They have created new launch vehicle delivery and production capabilities. To safeguard their staff against COVID-19, the businesses, however, are adhering to all safety regulations.

The geostationary orbit (GEO) segment is expected to be the largest during the forecast period

The geostationary orbit (GEO) segment is estimated to have a lucrative growth, due to industry participant initiatives to build satellite launch vehicles for GEO. Moreover, GEO satellites can cover a larger area of the planet, fostering an atmosphere that is beneficial for industry growth. To draw government space organisations and increase their market value, market players are concentrating on advances in the GEO satellite launch vehicle category.

The Reusable launch vehicles segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Reusable launch vehicles segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Reusable launch vehicles (RLVs) are satellite launch vehicles that can be recovered and repurposed once a payload has been sent into orbit. Reusable launch vehicles can be used more than once, in contrast to single-use launch vehicles, which must be discarded after a single flight. This might significantly lower the cost of space travel. The rocket booster and the spacecraft or payloads are typically the two major parts of reusable launch vehicles.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to many satellite service providers, including Speed cast International (Hong Kong) and ITC Global (Australia), are present in this area to meet the rising demand for Direct-to-Home (DTH) entertainment services and digital television. The desire for mobile broadband and the expansion of digital broadcasting services are two major drivers of the satellite launch vehicle industry in Asia Pacific.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the influx of new players into the space launch services market and the rapid progress of launch technology. Also, the UK satellite launch vehicle industry had the fastest-growing market in the European region, while the German satellite launch vehicle industry had the biggest market share.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Satellite Launch Vehicle Market include: Arca Space Corporation, Lockheed Martin Corporation, Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Northrop Grumman Corporation, Boeing, Blue Origin, Space Exploration Technologies Corporation, Eurockot Launch Services GmbH, Indian Space Research Organization, Bristol Airspace, Kelly Space & Technology Inc., Brunswick Corporation, Virgin Orbit, E-Prime Aerospace, Scaled Composites LLC, SpaceX's Falcon and United Launch Alliance.

Key Developments:

In January 2023, SpaceX's Falcon 9 launched 56 Starlink satellites to low-Earth orbit from Space Launch Complex 40 at Cape Canaveral Space Force Station, Florida. This was the ninth launch and landing for this Falcon 9 first-stage booster.

In October 2022, United Launch Alliance (US) successfully launches two key SES commercial c-band satellites. Atlas V launched SES-20 and SES-21 to deliver TV, radio, and critical data transmission services in support of the FCC's 5G national transition.

In February 2022, Northrop Grumman Corporation Corporation's Space Logistics announced a launch agreement for its Mission Robotic Vehicle (MRV) spacecraft, and the sale of its first Mission Extension Pod (MEP).

Vehicles Covered:

  • Small (<350,000 kg)
  • Medium to Heavy (>350,000 kg)

Payloads Covered:

  • <500 kg
  • 500-2,500 kg
  • >2,500 kg

Orbits Covered:

  • Low Earth Orbit (LEO)
  • Medium Earth Orbit (MEO)
  • Geostationary Orbit (GEO)

Launch Covered:

  • Single-use/Expendable
  • Reusable

Stages Covered:

  • Single Stage
  • Two Stage
  • Three Stage

Subsystems Covered:

  • Guidance, Navigation & Control Systems
  • Structure
  • Telemetry, Tracking & Command Systems
  • Propulsion Systems
  • Separation Systems
  • Electrical Power Systems

Applications Covered:

  • Remote Sensing
  • Communication
  • Research & Development
  • Navigation
  • Scientific
  • Meteorology
  • Earth Observation
  • Other Applications

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Vehicle

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Small (<350,000 kg)
  • 5.3 Medium to Heavy (>350,000 kg)

6 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Payload

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 <500 kg
  • 6.3 500-2,500 kg
  • 6.4 >2,500 kg

7 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Orbit

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Low Earth Orbit (LEO)
  • 7.3 Medium Earth Orbit (MEO)
  • 7.4 Geostationary Orbit (GEO)

8 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Launch

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Single-use/Expendable
  • 8.3 Reusable

9 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Stage

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Single Stage
  • 9.3 Two Stage
  • 9.4 Three Stage

10 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Subsystem

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Guidance, Navigation & Control Systems
  • 10.3 Structure
  • 10.4 Telemetry, Tracking & Command Systems
  • 10.5 Propulsion Systems
  • 10.6 Separation Systems
  • 10.7 Electrical Power Systems

11 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Application

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Remote Sensing
  • 11.3 Communication
  • 11.4 Research & Development
  • 11.5 Navigation
  • 11.6 Scientific
  • 11.7 Meteorology
  • 11.8 Earth Observation
  • 11.9 Other Applications

12 Global Satellite Launch Vehicle Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Arca Space Corporation
  • 14.2 Lockheed Martin Corporation
  • 14.3 Mitsubishi Heavy Industries Ltd
  • 14.4 Northrop Grumman Corporation
  • 14.5 Boeing
  • 14.6 Blue Origin
  • 14.7 Space Exploration Technologies Corporation
  • 14.8 Eurockot Launch Services GmbH
  • 14.9 Indian Space Research Organization
  • 14.10 Bristol Airspace
  • 14.11 Kelly Space & Technology Inc.
  • 14.12 Brunswick Corporation
  • 14.13 Virgin Orbit
  • 14.14 E-Prime Aerospace
  • 14.15 Scaled Composites LLC
  • 14.16 SpaceX's Falcon
  • 14.17 United Launch Alliance