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市場調査レポート
商品コード
1258872
自動車用スマートディスプレイの2028年までの市場予測- ディスプレイサイズ、車種、ディスプレイ技術などによる世界分析Automotive Smart Display Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Display Size, Vehicle Type, Display Technology and Others |
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自動車用スマートディスプレイの2028年までの市場予測- ディスプレイサイズ、車種、ディスプレイ技術などによる世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、自動車用スマートディスプレイの世界市場は、2022年に88億米ドルを占め、2028年には163億5,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR10.8%の成長を遂げる見込みです。
自動車用スマートディスプレイは、 ドライバー保護機能、ナビゲーション、エンターテイメント機能、タイヤ空気圧やエンジン熱インジケーターなど自動車のリアルタイム診断を提供するwifiタッチスクリーンディスプレイです。ユーザーエクスペリエンスを向上させるため、スマートコネクテッドディスプレイシステムは、車車間通信や車インフラ間通信も備えています。スマートディスプレイのメーカーは、安全性と運転体験を向上させる最先端のスマートディスプレイソリューションを提供しています。
ドイツ自動車工業会(VDA)によると、欧州では、2020年上半期に登録された乗用車は510万台で、2019年と比較して39%減少しています。さらに、米国では2020年の乗用車の販売台数が前年比で約26%減少しています。
Android Auto、Spotify、Apple CarPlayなどのサービスを通じて、より多くのスマートフォンがインフォテインメントシステムに接続されるようになれば、自動車におけるスマートスクリーンの必要性は高まるでしょう。Apple CarPlayとAndroid Autoは、どちらもスマートフォンを使って、路上で使用するために特別に設計されたオペレーティングシステムを実行する、という共通点があります。このソリューションにより、 ドライバーが気を取られることなく、簡単にナビゲートしたり、最先端の機能をコックピットの電子機器と統合したり、簡単に音楽にアクセスしたり、電話などを管理したりすることが可能になります。ハンズフリーを実現するために、どちらのOSもApple SiriやGoogle Assistantのような音声アシスタントを搭載しています。多くの自動車メーカーがこれらのOSを採用し、ナビゲーションシステムの標準機能として、あるいは最低でもオプションとして、特性関連機能を有効にすることが多くなっています。自動車には、これらのOSを動かすための適切な装置が必要です。
運転支援技術とインテリジェント・ディスプレイ・システムの組み合わせは、車両の操作性を大きく向上させます。安全性の向上にもつながるため、多くの自動車メーカーがこの組み合わせを検討しています。しかし、運転支援システムとスマートディスプレイシステムを統合することは、見た目ほど簡単ではありません。
5G技術のイントロダクションは、無線技術の利用拡大とともに、自動車用スマートディスプレイの市場可能性を拡大すると予想されます。5Gが提供する高速インターネットは、AR/VR、クラウドゲーム、ビデオストリーミングなどの最先端アプリケーションと車載スマートディスプレイシステムとの統合を可能にします。これらのアプリケーションにはより優れたディスプレイ画面が必要となり、自動車用スマートディスプレイの需要が高まると考えられます。自動車産業とスマートディスプレイシステムの組み合わせは、5Gによって可能になります。その結果、自動車では従来のダッシュボードではなく、大きな統合ディスプレイパネルが必要になります。5Gは、ユーザーエクスペリエンスを向上させるためにARやVRデバイスで使用されます。ARとVRの両方において、ディスプレイがうまく動作するためには、より高い解像度のパネルが必要です。5G技術は、4G LTE技術に比べ、最大5倍の高速化と10倍の遅延低減を実現します。
国際的に見ても、現代の自動車の大半は、一般的に無線技術を使用した新型の自動車を搭載しており、革新的な技術の急速な普及に伴い、サイバー攻撃のリスクが高まっています。また、携帯電話、ナビゲーションシステム、タブレット端末、音楽プレーヤーなど、多数のデバイスを介した自動車との接続性が向上したことで、自動車内のネットワーク侵害の可能性が高まっています。車両の情報端末やエンターテインメントシステムを利用することで、これらの携帯機器を車に取り付けた際に、ウイルスや悪意のあるソフトウェアが電子システムを標的にする可能性があります。また、接続数が多く、接続が弱いため、ハッキングされるリスクも高くなります。セキュリティとプライバシーはまさにテレマティクスソリューションの柱であり、世界経済の現状は、最先端技術を好む国民の動きを示しています。
COVID-19の流行は世界経済に壊滅的な影響を与え、自動車生産に悪影響を及ぼしています。COVID-19パンデミックの余波で、サプライチェーンに問題が生じ、多くの生産拠点が閉鎖されました。この流行は、商用車と乗用車の両方の販売に悪影響を及ぼし、それがスマートディスプレイの市場にも影響を及ぼしています。過去、EU市場はスマートディスプレイの販売においてリーダー的存在でしたが、その後、自動車販売の減少に伴い、普及が減少しています。自治体の制約や景気刺激策により、欧州では様々な回復サイクルが予測されています。
TFT-LCDセグメントは有利な成長を遂げると推定されます。自動車に搭載されるスマートディスプレイの大半はTFT-LCDであり、高精細、高輝度、信頼性、競争の激しい自動車業界における低価格など、多くの利点があるため、広く採用されています。TFT-LCDパネルは、他のソースからのデータを統合しながら多文字表示を行うことができ、DVDやカメラなどのビデオ入力から単色またはフルカラーの映像を表示することができます。マイクロコントローラにより、TFT-LCDはさまざまな信号を処理し、自動車の電子制御ユニット(ECU)からコマンドを受信することができます。ビデオとともに、TFT-LCDスクリーンはサイドミラーやリアビューミラーに組み合わせることも可能です。TFTディスプレイは、バッテリー残量や燃料残量を表示するために、多くの電気自動車やハイブリッド車にも使用されています。また、ディスプレイのサイズが大きくなるにつれて、メーカーはテレビやコンピューター・モニターに使用されているTFT液晶の技術を改良してきました。
センタースタック・タッチスクリーン・ディスプレイ分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予測されています。センタースタックディスプレイを備えたインフォテインメントシステムは、車内の温度、方向、オーディオ、その他のエンターテインメント機能のコントロールなど、さまざまなインタラクティブな素材を提供します。この市場のニーズは、複数のスクリーンの削除、テクノロジーの使用の増加、インフォテインメントやテレマティクスなどの最先端機能の追加などの要素によって推進されています。
アジア太平洋地域は、自動車需要の増加、交通事故の増加、乗客や歩行者を保護するために自動車に安全機能を搭載することが求められていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。インド、中国、日本、韓国は、この地域の自動車生産と成長を劇的に助けた発展途上国や先進国のほんの一例です。BHTCやFaurecia SAなどの国際的なメーカーの存在や、インド全土で自動車用スマートディスプレイの追加を望む声が高まっていることが、この地域の市場拡大を促進しています。
北米は、予測期間中、CAGRが最も高くなると予測されています。カナダと米国の消費者の消費力が高いため、これらの国々では乗用車の需要が高まっているからです。また、自動車の安全性と快適性の向上に対する要求の高まりや、インフォテインメント、通信、V2VおよびV2I機能などの高度な電子・車両通信システムに対するニーズの高まりが、この地域での市場拡大を促進しています。
2021年6月、パイオニア株式会社と株式会社セレンスは、スケーラブルで安全なAI搭載のモビリティ製品およびサービスを開発するための戦略的パートナーシップを確立することを約束したと発表しました。
2021年1月、世界の自動車部品サプライヤーであるパナソニックオートモーティブシステムズ社は、レクリエーションでの運搬に便利で耐久性があり、使い勝手が向上した世界初の完全ワイヤレスWi-Fiカメラの発売を発表しました。
2020年11月、大手モビリティサプライヤーである株式会社デンソーは、Bluetooth Low Energyを用いた近距離用無線技術を開発するドイツのLambda:4社に出資しました。これにより、デンソーはパッシブデジタルキーの位置精度やユーザー認証機能を強化します。
2020年5月、パイオニア株式会社は、Continental AGと戦略的協力協定を締結しました。この契約の目的は、コンチネンタルとパイオニアのインフォテインメント・サブドメイン全体を統合し、自動車のコックピット用高性能コンピュータを提供することです。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Automotive Smart Display Market is accounted for $8.8 billion in 2022 and is expected to reach $16.35 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.8% during the forecast period. The automobile smart display is a wifi touch screen display that offers driver protection features, navigation, entertainment capabilities, and real-time diagnostic of the car, such as tyre pressure and engine heat indicators. In order to improve the user experience, smart connected display systems also feature vehicle-to-vehicle and vehicle-to-infrastructure communication. Manufacturers of smart displays offer cutting-edge smart display solutions that also improve safety and the driving experience.
According to the German Association of the Automotive Industry (VDA), in Europe, 5.1 million passenger cars were registered in the first half of 2020, 39% less compared to 2019. Moreover, the sales of passenger vehicles in the U.S. reduced by around 26% in 2020 compared to the previous year.
The need for smart screens in cars will rise as more smartphones are connected to infotainment systems through services like Android Auto, Spotify, and Apple CarPlay. Both Apple CarPlay and Android Auto use Smartphones to run specially designed operating systems for use on the road, which is a similarity between both. The solutions make it possible to navigate with ease, integrate cutting-edge capabilities with cockpit electronics, easily access music, and manage phone calls, etc. without the driver being distracted. For a hands-free experience, both operating systems even have voice assistants like Apple Siri and Google Assistant. Many automakers are embracing these operating systems, frequently enabling a characteristics related as a standard feature on their navigation systems or at the very least as an option. Vehicles must have the proper equipment to run these operating systems.
Driver assistance technologies and intelligent display systems working together greatly aid in vehicle manoeuvrability. Numerous automakers are considering this combination since it helps to improve safety. Yet, it is not as simple as it seems to integrate driver aid systems and smart display systems.
The introduction of 5G technology is anticipated to expand market potential for vehicle smart displays along with the growing use of wireless technologies. High-speed internet provided by 5G enables the integration of cutting-edge applications like AR / VR, cloud gaming, and video streaming with car smart display systems. Better display screens will be needed for these applications, which will increase demand for vehicle smart displays. The combination of automotive industries with smart display systems is made possible by 5G. As a result, big integrated display panels rather than traditional dashboards will be needed in cars. 5G is used by AR and VR devices to improve the user experience. Higher resolution panels are necessary for both AR and VR for a display to operate well. 5G technology offers up to 5 times quicker speed and 10 times reduced latency than 4G LTE technology.
Internationally, the majority of contemporary automobiles are outfitted with the newer versions, which typically use wireless technology, increasing the risk of cyber attacks as a result of the rapid adoption of innovative technologies. Also, the potential of network breaches in automobiles is enhanced by greater vehicle connectivity via numerous devices like cell phones, navigational systems, tablets, and music players. By using the vehicle's information terminal or entertainment system, viruses and malicious software may target the electronic systems when these portable devices are attached to the car. The risk of being hacked also increases with numerous and weak connections. As security and privacy are really the pillars of telematics solutions, the current state of the world economy demonstrates a movement in public preference for cutting-edge technologies.
The COVID-19 pandemic has had a devastating impact on the global economy, which has a detrimental effect on auto production. The COVID-19 pandemic's aftermath has caused supply chain problems and the shutdown of many production sites. The outbreak has had a detrimental effect on the sales of both commercial and passenger vehicles, which has then affected the market for smart displays. In the past, the EU market has been the leader in the sales of smart displays, but subsequently, the increasing adoption has decreased as a result of a reduction in car sales. Due to municipal constraints and economic stimulus packages, Europe is predicted to see a variety of recovery cycles.
The TFT-LCD segment is estimated to have a lucrative growth. The majority of smart displays in automobiles are TFT-LCDs, which are widely employed because of their many advantages, including their high definition, high brightness, dependability, and low price in the competitive automotive industry. TFT-LCD panels are capable of providing a multi-character display while integrating data from other sources, and they can display monochromatic or full-color videos from a DVD, camera, or any other video input. Microcontrollers enable TFT-LCDs to process a variety of signals and receive commands from the automobile electronic control unit (ECU). Together with the video, the TFT-LCD screens can also be combined into the side and rear view mirrors. TFT displays are also used in a number of electric and hybrid vehicles to show battery life and fuel levels. Also, as display sizes have increased, manufacturers have improved the TFT LCD technologies that are used in televisions and computer monitors.
The centre stack touchscreen display segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Infotainment systems with centre stack displays provide a wide variety of interactive material, including controls for the cabin's temperature, directions, audio, and other entertainment features. The need for this market is being propelled by elements including the removal of several screens, increased use of technology, and the addition of cutting-edge features like infotainment and telematics.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the rising demand for automobiles, the rising number of traffic accidents, and the requirement to include safety features in cars to protect passengers and pedestrians. India, China, Japan, and South Korea are just a few of the developing and developed nations that have helped this region's vehicle production and growth so dramatically. The presence of international producers like BHTC and Faurecia SA as well as the growing preference for additional automotive smart displays throughout India are fostering market expansion in this area.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period; owing to high level of consumer spending power in both Canada and the US has raised the demand for passenger automobiles in these nations. Also, the rising requirement for improved safety and comfort in automobiles as well as the rising need for sophisticated electronic and vehicle communication systems like infotainment, telecommunications, and V2V and V2I features are propelling market expansion in this area.
Some of the key players profiled in the Automotive Smart Display Market include: Continental AG, LG Display Co. Ltd., Kyocera International, Yazaki Corporation, SAMSUNG, Pioneer Corporation, Hyundai Mobis, Denso Corporation, Robert Bosch GmbH, Pioneer Corporation, Valeo SA, Magna International and Panasonic Corporation.
In June 2021, Pioneer Corporation and Cerence Inc. announced that they have committed to establish a strategic partnership to develop scalable, secure, AI-powered mobility products and services.
In January 2021, Panasonic Automotive Systems Company, a tier one global automotive supplier, has announced the launch of the world's first fully wireless Wi-Fi camera that offers convenience, durability, and increased ease of use for recreational hauling.
In November 2020, Denso Corporation, a leading mobility supplier, invested in Lambda:4, a German company that develops wireless technologies for short-range applications using Bluetooth Low Energy. This will help DENSO enhance the location accuracy and user authentication capabilities of its passive digital key.
In May 2020, Pioneer Corporation has signed a strategic cooperation agreement with Continental AG. The aim of this agreement is to integrate Continental and Pioneer's entire infotainment subdomain in order to deliver high-performance computers for vehicle cockpits.
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