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市場調査レポート
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1258856

プリスクリプティブアナリティクス市場の2028年までの予測- データ型別、コンポーネント別、業務機能別、組織規模別、展開モデル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析

Prescriptive Analytics Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Data Type, By Component, By Business Function, By Organization Size, By Deployment Model, By Application, By End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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プリスクリプティブアナリティクス市場の2028年までの予測- データ型別、コンポーネント別、業務機能別、組織規模別、展開モデル別、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、プリスクリプティブアナリティクスの世界市場は、2022年に60億米ドルを占め、2028年には197億米ドルに達すると予測され、予測期間中に22.0%のCAGRで成長するとされています。

プリスクリプティブアナリティクスは、企業の業務結果に関する意思決定を行うための手法です。プリスクリプティブ・アナリティクスは、コストや顧客サービスといった目的間のトレードオフを最大化することで事業運営を改善したり、顧客満足度を高めたり、ビッグデータを活用して市場先行の可能性を見極めるなど、さまざまなビジネスで活用されています。処方的アナリティクスとは、記述的アナリティクス、診断的アナリティクス、予測的アナリティクスを含む実践と手法を用い、与えられた状況に対して起こりうる結果を予測するシステムです。

処方的アナリティクスは通常、潜在的な結果、過去の結果、利用可能なリソースに関するデータなどの洞察を提供し、実施または修正すべき行動や戦略を推奨します。さらに、処方的アナリティクスは、潜在的な結果を予測するだけでなく、なぜそのような結果が起こりやすいのかも分析します。したがって、処方的モデルは、予測から利益を得ることができる活動に関連する推奨事項への洞察を得るために頻繁に使用されます。将来の意思決定の影響を定量化し、将来の結果を予測する可能性があるため、処方的アナリティクスは、世界中の企業で需要が大幅に増加すると予測されています。

NASSCOM(National Association of Software and Service Companies)の調査によると、インドのアナリティクス産業は2025年までに160億米ドル規模に達すると予測されています。

市場力学:

促進要因

促進要因:効率的なビジネス運営を目的としたリアルタイムデータアクセスの受け入れ拡大

市場競争の中で事業拡大を目指す企業は、データ駆動型の意思決定を行う必要があります。リアルタイムのデータアクセスは、企業のデータ処理と分析を支援し、企業業績の向上とライバルに対する優位性を獲得するための定期的な戦略を生み出すために使用されます。また、ビジネスインテリジェンスや分析ツールの利点は、視点を集めるだけでなく、戦略的な意思決定をリアルタイムで推進するために、ますます活用されるようになってきています。処方的アナリティクスは、MLとAIを採用して、将来起こりうるシナリオをコントロールするために使用できる行動や活動の集まりを特定し、推奨します。

抑制する:

データの動的性質

ビッグデータの性質は、その量、多様性、速度、可変性、真実性に依存するため、特に多くのソースから大量のデータが発信される場合、データセットの管理が困難になります。データの増加は、企業がよりデータ主導の意思決定手法に移行するにつれて、収集するデータの種類を変化させることにつながります。技術の進歩によりデータ収集能力が向上し、同様の効果を持つ多様な種類のデータに容易にアクセスできるようになったため、この能力の向上が混乱を引き起こす可能性があります。予測分析は、競争の激しい業界で障害を克服するために、企業で広く利用されています。正確なデータを取得するための効果的かつ効率的なアルゴリズムがないため、データは常に変化するため、その動的な性質が分析を制約することが予想されます。

機会

既存のビジネスインテリジェンスツールの欠点の克服

どの企業もデータ量の増加に影響を受けています。データ量の増加は、従来のBIシステムでは対応しきれない複雑さをもたらしています。そのため、より優れた分析ツールへの要求が高まっています。今日のビジネスユーザーは、業務上の問題、消費者との対話、ビジネスチャンス、脅威などに対応できるツールを求めています。従来のBIアプローチを補完し、企業がリアルタイムの意思決定に到達することを可能にした高度な分析には、記述的な分析が含まれます。記述的分析と予測的分析の両方が、処方的分析を特定するために使用できます。

脅威となる:

ビジネスニーズに基づくデータモデルの多様性

過去数十年間で、データ量は膨大な速度で拡大し、それが市場の成長を抑制しています。ビッグデータにより、企業はセンサー、カメラ、ウェブなどから膨大な量のデータを収集し、顧客と明確に関わり、個人に合わせた案内や優待を提供するようになっています。テキスト、動画、画像、音声などの非構造化データを扱うには、いくつかの高度な分析モデルが必要です。例えば、機械によって生成されたデータは、ウェブやソーシャルメディアによって生成されたデータとは異なる表現となります。サプライチェーンアナリティクスやオペレーションアナリティクスは機械で生成されたデータを調べるために、ソーシャルメディアアナリティクスはオンラインやソーシャルネットワークのデータを分析するために使用することができます。

COVID-19の影響:

戸締まり、旅行制限、事業閉鎖などにより、COVID-19は多くの国のビジネスや産業に影響を及ぼしています。多くの工場やプラントが閉鎖され、生産、納期、国際市場での製品の販売に悪影響を及ぼしています。納期遅れや売上減少の可能性を警告している企業は、すでに数社にとどまっています。また、欧州、アジア太平洋、北米の国々が実施した海外渡航禁止措置により、商取引関係や共同研究の機会にも影響が及んでいます。

予測期間中、銀行・金融サービス・保険分野が最大になると予想される

銀行システムでは膨大なデータが生成され、それが不正行為の原因となっているため、予想される期間を通じてBFSIセグメントが市場で最大のシェアを占めると予想されます。そのため、金融業界のリスクや不正に関連する事例が減少し、金融部門のセキュリティを維持するための処方的アナリティクスに対する需要が積極的に高まっています。また、処方的アナリティクスの結果は、金融業界が自社の提供するサービスに対する顧客満足度を向上させるのに役立っています。

予測期間中、サプライチェーン管理分野のCAGRが最も高くなると予想されています。

製造業、小売業、卸売業など、さまざまな業種がサプライチェーンソリューションを利用しているため、予測期間を通じてサプライチェーン管理分野のCAGRが最も高くなると予測されています。あらゆる業種における在庫管理は、サプライチェーン管理技術によって支援されています。原材料が購入され、製造に使用されるにつれ、事業内で大量のデータが生成されます。しかし、プリスクリプティブ・アナリティクス市場におけるサプライチェーン管理分野の需要は、コストを下げて利益を増やすという組織の目標に後押しされています。

最もシェアが大きい地域

ビッグデータ、クラウドコンピューティング、ソーシャルメディア、モビリティなどの新技術の導入コストが上昇し、予測期間を通じて市場の拡大を促進すると予想されるため、北米地域は2021年に処方的分析市場で圧倒的な地位を占め、予測期間中も最大の市場シェアを占めると予想されます。さらに、垂直方向のデータ量は、新しい技術の採用に比例して上昇します。企業の戦略策定を支援する重要な洞察のために、組織は分析ツールを必要とします。その結果、プリスクリプティブ・アナリティクスは、組織が現在の情報に基づいてビジネス戦略を立てるのを支援します。

CAGRが最も高い地域:

予測期間中、市場の開拓を推進するのは通常であると考えられるように、北米地域が最も高いCAGRを示すと予想されます。これは、巨大情報、クラウド革新、ウェブベースのエンターテインメント、携帯性革新など、新しい進歩の受容のための支出が拡大しているためです。さらに、新しい技術革新の受け入れが進むと、一般的にあらゆる分野の情報量が増加します。ビジネス手法の構築に役立つ必須データを得るために、組織は科学的な機器を必要としています。

主な発展を紹介します:

2021年9月、インフォアは、卓越したパーソナライズされたゲストサービスのためのモバイル機能にスポットライトを当てた次世代ホスピタリティ管理ソリューションを発表しました。

2021年8月、Sisenseは最新のSisense Q2 2021を発表し、組織は拡張可能なインサイトの構築、最新機能の探索、Sisense Explanationsによる追加次元の探索、ピボットテーブルへの画像の注入が可能になりました。

2021年5月、SASは、クラウドネイティブのSASViyaプラットフォームに新しいデータ管理ソリューションを組み込むことで、データと分析の成功のための基盤を強化すると発表しました。

2021年3月、IBMはCloud Satelliteを発表し、クライアントにどこでもクラウドサービスを提供します。これを利用することで、クライアントは開発と運用の両方でクラウドネイティブサービスの展開と管理を自動化することができ、結果としてビジネスの俊敏性を高めることができます。

2020年11月、IBMは5Gとエッジコンピューティングを発表し、企業が計算とデータストレージをデータソースに近づけることを支援し、データから生成された洞察に基づく行動をさらに容易にします。

2020年8月、Talendは、顧客のニーズを満たすためにクラウド機能を拡張するTalend Data Fabricソリューションの2020年版アップデートをリリースしました。

当レポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルセグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく、主要なビジネスセグメントにおける戦略的提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の処方的分析市場:データタイプ別

  • 非構造化データ
  • 構造化データ
  • 半構造化データ

第6章 世界の処方的分析市場:コンポーネント別

  • サービス
    • マネージドサービス
    • プロフェッショナルサービス
  • ソフトウェア

第7章 世界の処方的分析市場:事業機能別

  • 販売
  • ファイナンス
  • 人事
  • マーケティング
  • オペレーション

第8章 世界の処方的分析市場:組織規模別

  • 中小企業
  • 大企業

第9章 世界処方分析市場:展開モデル別

  • クラウド
  • オンプレミス
  • オンデマンド

第10章 世界の処方的分析市場:アプリケーション別

  • 業務管理
  • ネットワーク管理
  • 危機管理
  • 収益管理
  • 要員管理
  • サプライチェーンマネジメント
  • その他のアプリケーション

第11章 世界処方分析市場:エンドユーザー別

  • 銀行、金融サービス、保険
  • ヘルスケアとライフサイエンス
  • 小売およびEコマース
  • テレコムおよび情報技術
  • 製造業
  • メディアとエンターテイメント
  • 旅行とホスピタリティ
  • エネルギーとユーティリティ
  • 政府と防衛
  • 運輸・物流
  • その他のエンドユーザー

第12章 世界処方分析市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Infor
  • Oracle Corporation
  • Teradata Corporation
  • Salesforce.Com, Inc.
  • Fair Isaac Corporation
  • Sap Se
  • Tibco Software Inc.
  • IBM Corporation
  • International Business Machines Corporation
  • Frontline Systems Inc
  • River Logic, Inc.
  • Altair Engineering Inc
  • Sas Institute Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Profitect
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Data Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Unstructured Data (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Structured Data (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Semi Structured Data (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Managed Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Professional Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Business Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Sales (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Finance (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Human Resources (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Marketing (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Operations (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Small and Medium Sized Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Deployment Model (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By On Premises (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By On Demand (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Operations Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Network Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Risk Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Revenue Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Workforce Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Supply Chain Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Banking, Financial Services and Insurance (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Healthcare and Life Sciences (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Retail and E Commerce (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Telecom and Information Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Media and Entertainment (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Travel and Hospitality (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Energy and Utility (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Government and Defense (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Transportation and Logistics (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Prescriptive Analytics Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22736

According to Stratistics MRC, the Global Prescriptive Analytics Market is accounted for $6.0 billion in 2022 and is expected to reach $19.7 billion by 2028 growing at a CAGR of 22.0% during the forecast period. Prescriptive analytics is a method for making decisions regarding the results of company operations. Prescriptive analytics is used in a variety of businesses to improve business operations by maximising trade-offs between objectives like costs or customer service, to boost customer satisfaction, and to identify first-in-market possibilities by using big data. Prescriptive analytics is a system that uses practices and methods including descriptive, diagnostic, and predictive analytics to predict potential outcomes for a given circumstance.

Prescriptive analytics typically offers insights such as data on potential outcomes, prior results, and available resources and recommends a course of action or strategy that must be implemented or modified. Moreover, prescriptive analytics not only forecasts potential outcomes but also analyzes why they are likely to occur. Thus, a prescriptive model is frequently used to obtain insight into recommendations related to activities that can benefit from the forecasts. Due to its potential to quantify the impact of future decisions and predict future outcomes, prescriptive analytics are therefore projected to experience a large increase in demand among enterprises worldwide.

According to a study by NASSCOM (National Association of Software and Service Companies), the Indian analytics industry is predicted to reach USD 16 Billion mark by 2025.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing acceptance of real-time data access for efficient business operations

Every organisation focusing on its business expansion in a competitive market must use data-driven decision-making. Real-time data accessibility assists firms in processing and analysing data, which is then used to produce regular strategies for improving corporate performance and gaining an advantage over rivals. Also, businesses are utilising the advantages of business intelligence and analytical tools more and more, not only to gather perspectives but also to drive strategic decision-making in real-time. Prescriptive analytics employs ML and AI to identify and recommend an action or collection of activities that can be used to control potential future scenarios.

Restraint:

Data's dynamic nature

Big data's nature depends on its volume, diversity, velocity, variability, and veracity, which makes managing data sets challenging, especially when significant volumes originate from a number of sources. The increase in data leads to a change in the type of data gathered as businesses move towards more data-driven decision-making techniques. Technological advancements have increased the capacity for data collection, and this increase in capacity is likely to cause confusion because diverse types of data with similar effects have become more easily accessible. Predictive analytics is widely used by businesses to overcome obstacles in a competitive industry. Due to the lack of effective and efficient algorithms for retrieving accurate data, the dynamic nature of the data is anticipated to constrain analysis because it is constantly changing.

Opportunity:

Overcoming the shortcomings of existing business intelligence tools

Every company has been impacted by the growing volume of data. The increase in data volume has led to a complexity that traditional BI systems are unable to handle. This has increased the demand for better analytical tools. Today's business users require tools that allow them to respond to operational issues, consumer interaction, business opportunities, and threats. Advanced analytics, which have complemented conventional BI approaches and enabled enterprises to reach real-time decision making, include prescriptive analytics. Both descriptive and predictive analysis can be used to identify prescriptive analysis.

Threat:

Diversity of data models based on business needs

In the past few decades, data growth has expanded at an enormous rate which is restraining the market growth. Owing to big data, businesses are gathering the enormous amounts of data from sensors, cameras, the web, and other sources to distinctly engage with their customers and provide them with personalised guidance and preferential treatment. Several advanced analytics models are required to handle the unstructured data, which is made up of text, video, image, and sound data. For instance, data generated by machines is represented differently than data generated by the web and social media. Supply chain analytics and operational analytics can be used to examine machine-generated data, while social media analytics can be used to analyse online and social network data.

COVID-19 Impact:

Due to lockdowns, travel restrictions, and business closures, COVID-19 has had an impact on the businesses and industries of numerous nations. The closing of numerous plants and factories has had a detrimental influence on production, delivery schedules, and sales of products on the international market. Only a few businesses have already been warned of potential delivery delays and eventual sales declines. Also, the chances for commercial relationships and collaborations are being impacted by the international travel bans implemented by nations in Europe, Asia-Pacific, and North America.

The Banking, Financial Services and Insurance segment is expected to be the largest during the forecast period

Because of the enormous data generation within the banking system, which is responsible for cases of fraud, it is anticipated that the BFSI segment will experience the largest share of the market throughout the anticipated period. The demand for prescriptive analytics to preserve financial sector security is therefore positively rising as a result of reducing risks and fraud-related cases in the financial industry. Also, the results of prescriptive analytics assist the financial sector in raising client satisfaction with their offerings.

The Supply Chain Management segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Throughout the projected period, it is predicted that the supply-chain management segment will have the highest CAGR as several industry sectors, including manufacturing, retail, wholesale, and others, use supply-chain solutions. The management of inventories across all verticals is assisted by supply-chain management technologies. As raw materials are purchased and used in manufacturing, a significant amount of data is generated within the business. However, the supply chain management segment's demand in the prescriptive analytics market is being driven by the organisation's goal of lowering costs and increasing profits.

Region with largest share:

Due to rising adoption costs for new technologies like big data, cloud computing, social media, and mobility, which are anticipated to fuel market expansion throughout the forecast period, the North American region held a dominant position in the prescriptive analytics market in 2021 and is expected to have the largest market share during the projection period. Additionally, the volume of data across the verticals rises proportionately with the adoption of new technology. For important insights that assist in developing company strategies, organisations need an analytical tool. As a result, prescriptive analytics helps organisations create business strategies based on current information.

Region with highest CAGR:

As most would consider normal to drive the development of the market over the forecast period, the North American region is expected to have the highest CAGR. This is due to expanding spending on the reception of new advances like huge information, cloud innovation, web-based entertainment, and portability innovations, among others. Furthermore, increasing the acceptance of new innovations generally boosts the volume of information across all verticals. In order to get essential data that helps in the creation of business methodologies, organisations need a scientific instrument.

Key players in the market

Some of the key players in Prescriptive Analytics market include: INFOR, ORACLE CORPORATION, TERADATA CORPORATION, SALESFORCE.COM, INC., FAIR ISAAC CORPORATION, SAP SE, TIBCO SOFTWARE INC., IBM Corporation, INTERNATIONAL BUSINESS MACHINES CORPORATION, Frontline Systems Inc, RIVER LOGIC, INC., Altair Engineering Inc, SAS INSTITUTE INC., Microsoft Corporation and Profitect.

Key Developments:

In September 2021, Infor launched the next generation of hospitality management solution that puts mobile capabilities for exceptional personalized guest services in the spotlight.

In August 2021, Sisense launched the latest Sisense Q2 2021 which allows organizations to build extensible insights, explore latest features, explore additional dimensions with Sisense Explanations, and infuse images into pivot tables.

In May 2021, SAS announced to reinforce the foundation for data and analytics success by incorporating new data management solutions into its cloud native SASViya platform.

In March 2021, IBM launched its Cloud Satellite which offers cloud services to its clients anywhere. Using this, clients can automate deployment and management of cloud native services for both development and operations, resulting in increasing business agility.

In November 2020, IBM launched 5G and Edge Computing which helps businesses bringing computation and data storage closer to the source of the data, which further makes it easier to act on the insights generated from the data.

In August 2020, Talend released the 2020 update of its Talend Data Fabric solution for expanding cloud capabilities to meet the customer needs.

Data Types Covered:

  • Unstructured Data
  • Structured Data
  • Semi Structured Data

Components Covered:

  • Services
  • Software

Business Functions Covered:

  • Sales
  • Finance
  • Human Resources
  • Marketing
  • Operations

Organization Size Covered:

  • Small and Medium Sized Enterprises
  • Large Enterprises

Deployment Models Covered:

  • Cloud
  • On Premises
  • On Demand

Applications Covered:

  • Operations Management
  • Network Management
  • Risk Management
  • Revenue Management
  • Workforce Management
  • Supply Chain Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Banking, Financial Services and Insurance
  • Healthcare and Life Sciences
  • Retail and E Commerce
  • Telecom and Information Technology
  • Manufacturing
  • Media and Entertainment
  • Travel and Hospitality
  • Energy and Utility
  • Government and Defense
  • Transportation and Logistics
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Prescriptive Analytics Market, By Data Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Unstructured Data
  • 5.3 Structured Data
  • 5.4 Semi Structured Data

6 Global Prescriptive Analytics Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Services
    • 6.2.1 Managed Services
    • 6.2.2 Professional Services
  • 6.3 Software

7 Global Prescriptive Analytics Market, By Business Function

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Sales
  • 7.3 Finance
  • 7.4 Human Resources
  • 7.5 Marketing
  • 7.6 Operations

8 Global Prescriptive Analytics Market, By Organization Size

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Small and Medium Sized Enterprises
  • 8.3 Large Enterprises

9 Global Prescriptive Analytics Market, By Deployment Model

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Cloud
  • 9.3 On Premises
  • 9.4 On Demand

10 Global Prescriptive Analytics Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Operations Management
  • 10.3 Network Management
  • 10.4 Risk Management
  • 10.5 Revenue Management
  • 10.6 Workforce Management
  • 10.7 Supply Chain Management
  • 10.8 Other Applications

11 Global Prescriptive Analytics Market, By End User

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 Banking, Financial Services and Insurance
  • 11.3 Healthcare and Life Sciences
  • 11.4 Retail and E Commerce
  • 11.5 Telecom and Information Technology
  • 11.6 Manufacturing
  • 11.7 Media and Entertainment
  • 11.8 Travel and Hospitality
  • 11.9 Energy and Utility
  • 11.10 Government and Defense
  • 11.11 Transportation and Logistics
  • 11.12 Other End Users

12 Global Prescriptive Analytics Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Infor
  • 14.2 Oracle Corporation
  • 14.3 Teradata Corporation
  • 14.4 Salesforce.Com, Inc.
  • 14.5 Fair Isaac Corporation
  • 14.6 Sap Se
  • 14.7 Tibco Software Inc.
  • 14.8 IBM Corporation
  • 14.9 International Business Machines Corporation
  • 14.10 Frontline Systems Inc
  • 14.11 River Logic, Inc.
  • 14.12 Altair Engineering Inc
  • 14.13 Sas Institute Inc.
  • 14.14 Microsoft Corporation
  • 14.15 Profitect