市場調査レポート
商品コード
1258811
コンテンツサービスプラットフォーム市場の2028年までの予測-コンポーネント別(サービス、ソリューション)、組織規模別(大企業、中小企業)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウド)、エンドユーザー別、地域別の世界分析Content Services Platform Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component (Services and Solutions), Organization Size (Large Enterprises and Small & Medium Enterprises), Deployment (On-premise and Cloud), End User and By Geography |
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コンテンツサービスプラットフォーム市場の2028年までの予測-コンポーネント別(サービス、ソリューション)、組織規模別(大企業、中小企業)、デプロイメント別(オンプレミス、クラウド)、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、コンテンツサービスプラットフォームの世界市場は、2022年に489億米ドル、2028年には1,306億米ドルに達すると予測されており、予測期間中のCAGRは17.8%に達すると予想されています。
コンテンツサービスプラットフォームは、ユーザーがテキスト、ビデオ、オーディオコンテンツを制作、共同作業、共有、保存できるようにするソフトウェアの一部です。コンテンツ・サービス・プラットフォームは、サービスやマイクロサービスの集合体であり、個別のアプリケーションとして、または統合された製品スイートとして表現することができます。コンテンツサービスプラットフォームは、共通のリポジトリとAPIを共有することで、さまざまな種類のコンテンツを活用し、企業全体で多くの顧客と多くの使用事例に対応します。また、デジタル化された情報のメタデータを管理・保持し、プラットフォーム間でファイルを同期・転送することができます。コンテンツ・サービス・プラットフォームは、大規模な組織によるコンテンツへの需要の高まりに対応するために作られました。企業内の個人、チーム、ワークグループがコンテンツデータに効率的にアクセスできるように設計されています。
シスコシステムズによると、2022年、世界の消費者のIPトラフィックデータ量は、CAGR27%で月333エクサバイトに達すると予想されています。
ソーシャル、モバイル、アナリティクス、クラウド(SMAC)ソリューションが、顧客満足度の向上、企業運営の効率化、より深いビジネスインサイトの獲得に役立つという認識が高まり、市場成長率を押し上げています。さらに、コンテンツ・サービス・プラットフォームのポータビリティ、セキュリティ、安定性、スケーラビリティなどの品質が、世界中で好意的な口コミで広がっています。さらに、クラウドコンピューティングの影響により、ソフトウェアプロバイダーは、移植性、セキュリティ、安定性、拡張性などの利点から、自社のソリューションやプラットフォーム・アズ・ア・サービス(PaaS)をクラウド経由で提供するようになっています。その結果、SMACテクノロジーは、あらゆる企業にとって理想的なプラットフォームを提供することになりました。
コンテンツ・サービス・プラットフォームと既存システムとの統合には、長い時間と手間がかかることがあります。紙の上や原理的には、テクノロジーの統合と導入はシンプルで適応性があるように見えますが、実際にははるかに複雑です。このような技術を導入するためには、データの移行や冗長なITシステムの統合など、企業のITシステムを包括的に変更する必要があります。
デジタル化の動向は、市場拡大のためのいくつかの機会を提供します。データ処理量の増加、スマートフォンやその他の消費者向け機器の普及拡大、業務の完全なデジタル化などは、すべて市場に利益をもたらすでしょう。さらに、ニッチプレーヤーは、大規模なプロバイダーとのスイートの幅を広げようとするかもしれません。一部のメーカーは、従来のコンテンツ管理技術に付随するアプリケーションの開発をニッチ企業に依存しています。その結果、小規模プロバイダーも大規模プロバイダーも、その能力を拡大する可能性を持っています。
市場が円滑に市場価値を高めていくためには、特に専門的な知識、技術的なノウハウ、意識が不足している低開発国において、障害を取り除く必要があります。M&A後のデータ管理の問題への対応は難しいかもしれません。不適切な扱いを受けた場合、評判を大きく損なう可能性があります。また、必要なスキルを持つ人材が不足していることや、新興国での導入が遅れていることも、市場開拓の妨げになるでしょう。
COVID-19の流行は、コンテンツベースのプラットフォームの普及により、市場に有益な影響を及ぼしています。流行期間中に行われた多くの封鎖や移動制限により、先進国、発展途上国を問わずインターネットコンテンツサービスの導入が促進されました。ドイツ、フランス、米国、中国、インドなどの国々では、すでに在宅勤務として知られる動向で、必要でない会社員に対して電子的な仕事を要求しています。パンデミックを通じて、ヘルスケア、教育、旅行・観光など、さまざまな企業がコンテンツサービス・プラットフォームを受け入れています。
大企業向けセグメントは、有利な成長を遂げると推定されます。大企業は、コンテンツ・サービス・プラットフォームを利用して、多くのビジネス手続きを自動化・簡素化するのに役立っています。企業は、文書をデジタル化して単一のリポジトリに保存することで、非効率的でエラーが発生しやすい紙ベースの手順を使用することを避けることができます。コンテンツ・サービス・プラットフォームは、通常、レビューと承認のために文書を送信するなどのワークフロー自動化オプションを提供し、手順を迅速化し、エラーの可能性を低減するのに役立ちます。さらに、コンテンツ・サービス・プラットフォームは、チームワークとコミュニケーションを促進することができます。
IT・通信分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長を遂げると予測されています。IT・通信業界におけるデータ量の増加が、同分野におけるコンテンツサービス・プラットフォームの需要を押し上げています。マイクロソフトやIBMなどの主要なコンテンツサービスプロバイダーやソリューションプロバイダーは、業務やビジネスサポートシステム(BbSS)の合理化、通信事業者の能力向上、次世代ネットワークの構築と最適化、消費者体験の革新などの通信業界ソリューションを提供しています。
北米は、IT、BFSI、政府機関において、企業や顧客の体験を向上させるためにコンテンツサービスソフトウェアの使用が増加しているため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。北米のさまざまな経済部門は、新興技術を採用し、デジタル変革を行うためのプロジェクト開発に投資しています。さらに、訓練を受けた従業員の利用可能性が高まり、この地域で設立・発展する中小企業や大手企業に注目が集まっていることも、市場の収益拡大を後押ししています。
アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。コンテンツサービスプラットフォームは、アジア太平洋地域で広く利用されており、多くの人々が様々な目的で定期的に利用しています。コンテンツサービス・プラットフォームは、映画、テレビ番組、ドキュメンタリーなど多様なコンテンツを提供しており、多様なコンテンツを求めるユーザーから支持されています。インドでは近年、インターネットやスマートフォンの普及に伴い、コンテンツ・サービス・プラットフォームの需要が高まっています。
2022年6月、Box Inc.はSalesforce AppExchangeにおけるBox for Salesforce統合の強化を発表し、顧客はSalesforceにおける署名ベースのプロセスやワークフローのコンテンツ管理ソリューションとしてBoxを使用できるようになりました。お客様は、Box Signの機能を活用することで、Salesforceから直接署名用のBoxファイルを送信することができます。また、共同利用者がどこからでも簡単に契約書を作成・締結できるようにする新機能や開発者向けツールも今回のエディションに含まれます。
2022年6月、コンテンツサービス企業のハイランドは、最新の製品アップグレードと強化されたソリューションをリリースし、顧客のデジタル変革の旅をサポートします。ハイランドが提供する様々なコンテンツサービスをカバーする製品機能の拡張により、企業はプラットフォームの拡張性、管理、ユーザーインターフェース機能の強化から得ながら、従業員と顧客の体験に焦点を当てた取り組みを展開することができます。
2022年8月、オープンテキストは、Salesforce AppExchangeに新たに3つのソリューションを追加したことを発表しました。これにより、AppExchangeの提供数は6つになり、あらゆる規模の顧客が、オープンテキストのコンテンツサービスプラットフォームのガバナンス、生産性、効率性から利益を得ることができるようになりました。OpenText Core Contentは、Salesforceなどのプログラムと連携するSaaSプラットフォームを使用し、企業の情報管理を支援する最新の作業を促進します。
2021年4月、オープンテキスト株式会社は、最新のコンテンツサービスプラットフォームを「OpenText Core Content and OpenText Core Case Management」として発表しました。これらのプラットフォームは、強力なレコード管理、ケース管理、API、統合を提供し、導入が簡単でマルチテナント型のクラウドアプリケーションです。
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According to Stratistics MRC, the Global Content Services Platform Market is accounted for $48.9 billion in 2022 and is expected to reach $130.6 billion by 2028 growing at a CAGR of 17.8% during the forecast period. Content services platforms are pieces of software that allow users to produce, collaborate on, share, and save text, video, and audio content. It is a collection of services and micro services that can be represented as distinct applications or as an integrated product suite. Content services platforms share common repositories and APIs in order to exploit varied content kinds and serve many customers and numerous use cases throughout an enterprise. It can manage and retain the metadata of digitised information, as well as sync and transfer files between platforms. Content services platforms were created to meet the increased demand for content by large organisations. They are designed to allow individuals, teams, and workgroups across the enterprise to effectively access content data.
According to Cisco Systems, in 2022, worldwide consumer IP traffic data volume was expected to reach 333 exabytes per month at a 27% compound annual growth rate.
Increasing awareness of the benefits of Social, Mobile, Analytics, and Cloud (SMAC) solutions for increasing customer satisfaction, streamlining corporate operations, and gaining deeper business insights drives market growth rate. Furthermore, qualities of content services platforms like portability, security, stability, and scalability will propagate favourable word of mouth throughout the world. Furthermore, the impact of cloud computing has led software providers to give their solution or Platform-as-a-Service (PaaS) via the cloud due to benefits such as portability, security, stability, and scalability. As a result, SMAC technologies provide the ideal platform for every enterprise.
The integration of content services platforms with existing systems can be a lengthy and time-consuming procedure. On paper and in principle, technology integration and implementation appear simple and adaptable, but in practise they are far more complicated. To embrace or deploy such technologies, enterprises must undergo a comprehensive change in their IT systems, which may include data migration, consolidation of redundant IT systems, and much more.
The growing trend of digitalization provides several opportunities for market expansion. The growing quantity of data processing activities, increased penetration of smart phones and other consumer devices, and complete digitization of operations will all benefit the market. In addition, niche players may try to broaden their suites with larger providers. Some manufacturers rely on niche companies to develop accompanying applications for their traditional content management technologies. As a result, both small and large providers have the potential to expand their capabilities.
For the market to experience a smooth increase in market value, obstacles will need to be removed, especially in underdeveloped nations where there is a lack of expert knowledge, technological expertise, and awareness. It can be difficult to handle data management issues after mergers and acquisitions. If handled improperly, it could severely harm one's reputation. The market growth rate will also be hampered by a shortage of personnel with the necessary skills and a slow rate of adoption in developing nations.
The COVID-19 epidemic has had a beneficial impact on the market due to the widespread adoption of content-based platforms. Many lockdowns and mobility restrictions imposed during the epidemic facilitated the adoption of internet content services in both developed and developing nations. Countries such as Germany, France, the United States, China, and India are already requiring non-essential company workers to work electronically, a trend known as work from home. Throughout the pandemic, a variety of businesses, including healthcare, education, travel and tourism, and others, have accepted content services platforms.
The large enterprises segment is estimated to have a lucrative growth. Large Enterprises use content services platforms to help automate and simplify a number of business procedures. Companies may avoid using paper-based procedures, which can be inefficient and prone to errors, by digitising documents and storing them in a single repository. Content services platforms usually provide workflow automation options, such as sending documents for review and approval, which can help to speed up procedures and reduce the likelihood of errors. Furthermore, content services platforms can boost teamwork and communication.
The IT & telecommunications segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Rising data volumes in IT and telecoms industries are boosting demand for content services platforms in the sector. Major content service and solution providers, like as Microsoft and IBM, are delivering telecom industry solutions to streamline operations and Business Support System (BbSS), empower the telecom workforce, build and optimise next-generation networks, and revolutionise consumer experiences.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period because of the increased use of content services software in the IT, BFSI, and government sectors to improve corporate and customer experience. Various North American economic sectors are investing in the development of projects to adopt emerging technology and undergo digital transformation. Furthermore, rising availability of trained employees and a focus on SMEs and major firms establishing and developing in this region are driving market revenue growth.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Content services platforms are widely used throughout Asia Pacific, with many people using them on a regular basis for a variety of purposes. Content service platforms provide a diverse range of content, such as movies, TV shows, documentaries, and others, which has made them popular among users seeking a diverse selection of content. Demand for content service platforms in India has increased in recent years as Internet and smart phone usage has increased.
Some of the key players profiled in the Content Services Platform Market include: IBM Corporation, Laser fiche, Open Text Corporation, Microsoft, Laser fiche, Nuxeo, Adobe, Objective, Box Inc., Paper Alternative Solutions Inc., International Business Machine Corporation, DocuWare, Fabasoft AG, Hyland Software, Inc. and Kyocera Corporation
In June 2022, Box Inc. announced the enhancement of the Box for Salesforce integration on the Salesforce AppExchange, enabling customers to use Box as the content management solution for signature-based processes and workflows in Salesforce. Customers can send Box files for signature directly from Salesforce by utilizing the capability of Box Sign. New features and developer tools that make it simple for joint customers to establish and execute agreements from any location are also a part of this edition.
In June 2022, Hyland, content services company, released its most recent product upgrades and enhanced solutions to support its clients' journey through digital transformation. The expanded product functionality, which covers various content services provided by Hyland, allows businesses to develop initiatives focusing on the employee and customer experience while gaining from enhanced platform scalability, administration, and user interface features.
In August 2022, OpenText announced the addition of three new solutions to the Salesforce AppExchange. This brought the total number of AppExchange offerings to six and enabled customers of any size to benefit from the governance, productivity, and efficiency of the OpenText content services platform. OpenText Core Content uses a SaaS platform that interfaces with programs like Salesforce to facilitate modern work to assist enterprises in managing information.
In April 2021, OpenText Corporation launched latest content service platform as "OpenText Core Content and OpenText Core Case Management". These platform offers strong record management, case management, API's and integration which is simple to deploy and multi-tenant cloud application.
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