市場調査レポート
商品コード
1258807
屋内測位・ナビゲーション市場の2028年までの予測:コンポーネント、テクノロジー、プラットフォーム、用途、エンドユーザー、組織規模、デプロイメントモード、地域別の世界分析Indoor Positioning and Navigation Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Technology, Platform, Application, End User, Organization Size, Deployment Mode and By Geography |
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屋内測位・ナビゲーション市場の2028年までの予測:コンポーネント、テクノロジー、プラットフォーム、用途、エンドユーザー、組織規模、デプロイメントモード、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の屋内測位・ナビゲーション市場は、2022年に116億7,000万米ドルを占め、予測期間中に29.9%のCAGRで成長し、2028年には561億米ドルに達すると予想されています。
屋内測位・ナビゲーションは、Bluetooth low energy、Wi-Fi、ウルトラワイドバンドなどの無線技術を使用して、資産や人の地理的位置を検出または追跡するための中央プラットフォームを提供するシステムです。位置分析、ナビゲーション、マッピング、道案内、資産追跡などのサービスを顧客に提供します。より良い接続性、正確な位置への効率的で迅速なアクセス、近接マーケティングを実現する屋内ロケーションベースのサービス、資産や人員の追跡によるワークフローの最適化、屋内ナビゲーションとルーティングの改善などが、このサービスの特徴です。これらの機能は、世界の屋内測位および屋内ナビゲーション市場の成長を促進すると予想されます。
スマートフォンの普及率は指数関数的に増加しています。さらに、顧客のモバイル機器に対する購買傾向も変化しています。新興企業や老舗企業は、最新の動向をいち早くキャッチし、屋内消費者の興味を引くような位置情報用途を提供する方法を考えています。小売業者は、屋内測位・ナビゲーション技術の採用により、顧客体験を向上させ、対象物やあらゆる場所に対する正確なナビゲーションを提供することができるようになりました。屋内測位とナビゲーションのソリューションは、屋内の広いエリアにいる人々とブランド、商品、パートナーをさまざまな方法で結びつける機会を企業に与え、顧客とのつながりや収益を高める。
屋内測位・ナビゲーション市場の拡大を阻む主な要因のひとつに、硬直化した法規制があります。健康保険の携行性と説明責任に関する法律(HIPAA)、Open Geospatial Consortium、World Wide Web Consortium(W3C)などの政府の法律や規制があります。世界各国では、住民のプライバシーとセキュリティが最優先され、その結果、位置情報データの利用を制限する法律が採用されています。市民の個人識別情報(PII)を保護するためのEU初の試みである一般データ保護規則(GDPR)が成立しました。GDPRは、企業に顧客の信頼を高めるチャンスを与え、ビジネス全体の成功を後押しする可能性があります。
製造業や物流分野におけるリーンオートメーションやリーンロボティクスなどのプロセスでは、計画や制御のために建物内の商品、荷物、資産を追跡するために屋内測位技術が必要です。資産や大容量の物体は、RFID、Wi-Fi、ビーコンなど、さまざまな屋内測位技術を使って追跡されます。Wi-Fiを利用した屋内測位システムは、距離ベースの方式で、ノードの分離や傾きなどの詳細をピンポイントで特定することができます。ほとんどの製造会社や倉庫は、資産や物体のマイクロレベルモニタリングを可能にする屋内測位技術を導入し、製造された製品の品質保証を保証しているため、屋内測位とナビゲーション市場は、製造、流通、物流部門に大きなチャンスを見出します。
この市場拡大の主な障害の1つは、屋内測位技術の利点が消費者に受け入れられず、採用されていないことです。ほとんどの企業経営者は、屋内測位ソリューションやサービスを利用することで得られる、顧客分析、追跡、位置情報などの数多くの利点を知らないのです。そのため、どのようなソリューションが顧客に受け入れられるかを予測することが非常に難しく、屋内測位ソリューションの導入を控えることが多いようです。そのため、屋内測位技術の認知度を高めるには、強力なマーケティング戦略が必要です。
COVID-19による世界の健康被害により、世界中のほとんどの産業部門が大きな影響を受けています。世界の多くの地域で広まっている社会的距離基準や旅行制限の結果、大半の産業分野のサプライチェーンネットワークは深刻な混乱に陥っています。屋内測位・ナビゲーションシステムの世界市場は、他の市場分野と同様に、疫病の流行中に多くの不測の事態に見舞われました。一方、屋内測位・ナビゲーションシステムの世界市場は、世界中の産業・金融活動が正常化する今後数年間で、飛躍的な発展が期待されています。
遠隔監視分野は、BLE、Wi-Fi、UWBなど多くの技術を利用することで、ユーザーの品質や利便性を高め、有利に成長すると推定されます。例えば、屋内位置情報技術は、倉庫で荷物や在庫の追跡を一元化するために活用されています。企業内の資産在庫管理のために、インフソフトはBLE技術を使用した屋内追跡システムを提供しています。
クラウドベースの屋内位置情報ソリューションの使用は、様々な企業における位置情報データの懸念に対処するための経済的かつ効果的な戦略であるため、予測期間中にクラウド分野が最も速いCAGR成長を遂げると予測されます。クラウドソリューションの使用量に応じた価格設定により、企業はインフラにかかる費用を節約することができます。サーバー、ストレージ、ネットワークリソースのプールを使用するクラウドベースのソリューションは、Wi-Fi、BLEビーコン、超音波、UWBなどの屋内位置情報技術の投資収益率(ROI)を向上させることができます。
北米は、市場参入企業が多く、個人が広く技術を利用していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。スマートシティの実現に向け、米国とカナダはこの地域の主要市場となっています。巨大なビル内の人や資産の追跡を改善するために、特に米国では屋内ナビゲーションと屋内追跡ソリューションの導入が始まっています。
オフィス、小売、医療、物流、公共エリアでの測位技術の利用拡大や、アジア太平洋地域における屋内位置情報サービスやリアルタイム位置情報システムの需要増加により、予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されます。
2021年10月、ゼブラテクノロジーズは、Antuit Holdings Pte.Ltd.を買収しました。この買収により、同社はAntuitのプラットフォームを既存のソフトウェアソリューションおよびEVM製品と組み合わせることで、ソフトウェアソリューションの提供ポートフォリオを拡大しました。
2021年7月、マイクロソフトはNECと提携しました。NECは、持続的なデジタル化を推進し、顧客のビジネスモデルの変革を支援し、ポストパンデミックに向けたデジタルワークプレイスを構築するための強化された機能を提供するために、Microsoft Azureを優先クラウドプラットフォームとして採用しました。
2020年4月、AppleはGoogleと提携し、COVID-19パンデミックに対処するためのBluetooth技術の使用を可能にしました。この提携は、ユーザーのプライバシーとセキュリティを考慮し、政府や保健機関がウイルスの拡散を抑えるために、契約追跡Bluetooth技術を提供することを目的としていました。
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Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Indoor Positioning and Navigation Market is accounted for $11.67 billion in 2022 and is expected to reach $56.10 billion by 2028 growing at a CAGR of 29.9% during the forecast period. Indoor positioning navigation is a system that uses wireless technologies like Bluetooth low energy, Wi-Fi, ultra-wideband, and others to provide a central platform to detect or track the geographic location of assets and persons. It provides its customers with location analytics, navigation, mapping, way finding, asset tracking, and other services. Better connectivity, efficient and quick access to precise location, indoor location-based services to deliver proximity marketing, workflow optimisation through asset and personnel tracking, and improved indoor navigation and routing are additional features that it offers. These features are anticipated to propel the growth of the global indoor positioning and indoor navigation market.
The penetration of smartphones is increasing exponentially. More obviously, customers' purchasing habits for mobile devices have changed. Start-ups and well-established businesses are swiftly catching up with the latest trends and figuring out how to offer location-based applications that will keep its indoor consumers interested. Retailers have been able to improve their customer experiences and offer accurate navigation for objects or any locations thanks to the adoption of indoor positioning and navigation technology. Indoor positioning and navigation solutions give businesses the chance to connect people inside big indoor areas with their brands, goods, and partners in a variety of ways that will boost customer connections and revenues.
One of the main obstacles to the expansion of the indoor positioning and navigation market is a rigid set of laws and regulations. Governmental laws and regulations, such as the Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA), Open Geospatial Consortium, and World Wide Web Consortium (W3C). The privacy and security of residents are given top priority by nations around the world, which results in the adoption of laws that limit the use of location-based data. The General Data Protection Regulation (GDPR), which is the first attempt by the EU to protect citizens' Personally Identified Information (PII), was passed. The GDPR offers firms a chance to increase customer trust, which could boost overall business success.
Indoor positioning technology is required for processes like lean automation and lean robotics in the manufacturing and logistics sectors to track goods, packages, and assets inside buildings for planning and control. Assets and large-volume objects are tracked using a variety of indoor positioning technologies, including RFID, Wi-Fi, and beacons. The Wi-Fi-based indoor positioning system uses a range-based method to pinpoint details like the separation and tilt of nodes. Since most manufacturing firms and warehouses install indoor positioning technologies that allow the micro-level monitoring of assets and objects, ensuring the quality assurance of the product manufactured, the indoor positioning and navigation market finds enormous opportunities in the manufacturing, distribution, and logistics sectors.
One of the main obstacles to this market's expansion is the lack of consumer acceptance and adoption of indoor positioning technology because of its advantages. Most business owners are unaware of the numerous advantages that may be obtained by using indoor positioning solutions and services, including customer analytics, tracking, and location. As a result, business owners often refrain from installing indoor positioning solutions because it is exceedingly difficult to forecast which solution customers would eventually embrace. Thus, indoor positioning technology needs a strong marketing strategy to raise awareness of its application.
Most industrial sectors around the world have been greatly impacted by the COVID-19 global health disaster. The supply chain networks for the majority of industry sectors have been severely disrupted as a result of the social distance standards and travel restrictions that are prevalent throughout much of the world. The global market for indoor positioning and navigation systems has encountered a number of unforeseen difficulties during the epidemic, similar to other market sectors. On the other hand, the worldwide market for indoor positioning and navigation systems is expected to experience tremendous development over the next several years when all industrial and financial operations around the world return to normal.
The remote monitoring segment is estimated to have a lucrative growth, due to it enhances users' quality, convenience, and use of many technologies, including BLE, Wi-Fi, and UWB. For instance, indoor location technology is utilised in warehouses to centralise the tracking of packages and inventory. For asset inventory management inside of businesses, infsoft provides indoor tracking systems using BLE technology.
The Cloud segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to using cloud-based indoor location solutions is an economical and effective strategy to address location-based data concerns in various enterprises. Pay-per-use pricing for cloud solutions enables businesses to save money on infrastructure. Using pools of server, storage, and networking resources, cloud-based solutions increase the return on investment (ROI) of indoor location technologies like Wi-Fi, BLE beacons, ultrasound, and UWB.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to significant market participants are present in the area and because individuals have used technology widely. With substantial developments in the creation of smart cities, the US and Canada are the main markets in the area. In order to improve people and asset tracking throughout huge buildings, businesses, particularly in the US, have begun implementing indoor navigation and indoor tracking solutions.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the expanding use of positioning technology in office, retail, healthcare, logistics, and public areas, as well as the increase in demand for indoor location-based services and real-time location systems in the Asia-Pacific region.
Some of the key players profiled in the Indoor Positioning and Navigation Market include: Google, Apple Inc., Sparkyo Technology Pvt. Ltd, Microsoft, Cisco, Hewlett Packard Enterprise Development LP, AiRISTA Flow, Inc., IndoorAtlas Ltd., Juniper Networks, Inc., ACUITY BRANDS LIGHTING, INC., Inpixon, HID Global Corporation, Sonitor Technologies, InnerSpace, UBISENSE, HERE Technologies, Midmark Corporation, Broadcom Inc., STANLEY Healthcare and Esri.
In October 2021, Zebra Technologies acquired Antuit Holdings Pte. Ltd. Through this acquisition, the company expanded its portfolio of software solution offerings by combining Antuit's platform with its existing software solutions and EVM products.
In July 2021, Microsoft partnered with NEC. NEC adopted Microsoft Azure as its preferred cloud platform to deliver enhanced capabilities to drive sustained digitalization, help customers transform their business models, and build Digital Workplaces for the post-pandemic.
In April 2020, Apple partnered with Google to enable the use of Bluetooth technology for dealing with the COVID-19 pandemic. The partnership aimed to provide contract tracking Bluetooth technology to help governments and health agencies reduce the spread of the virus, considering user privacy and security.
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