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市場調査レポート
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1258807

屋内測位・ナビゲーション市場の2028年までの予測:コンポーネント、テクノロジー、プラットフォーム、用途、エンドユーザー、組織規模、デプロイメントモード、地域別の世界分析

Indoor Positioning and Navigation Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Component, Technology, Platform, Application, End User, Organization Size, Deployment Mode and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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屋内測位・ナビゲーション市場の2028年までの予測:コンポーネント、テクノロジー、プラットフォーム、用途、エンドユーザー、組織規模、デプロイメントモード、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界の屋内測位・ナビゲーション市場は、2022年に116億7,000万米ドルを占め、予測期間中に29.9%のCAGRで成長し、2028年には561億米ドルに達すると予想されています。

屋内測位・ナビゲーションは、Bluetooth low energy、Wi-Fi、ウルトラワイドバンドなどの無線技術を使用して、資産や人の地理的位置を検出または追跡するための中央プラットフォームを提供するシステムです。位置分析、ナビゲーション、マッピング、道案内、資産追跡などのサービスを顧客に提供します。より良い接続性、正確な位置への効率的で迅速なアクセス、近接マーケティングを実現する屋内ロケーションベースのサービス、資産や人員の追跡によるワークフローの最適化、屋内ナビゲーションとルーティングの改善などが、このサービスの特徴です。これらの機能は、世界の屋内測位および屋内ナビゲーション市場の成長を促進すると予想されます。

市場力学:

促進要因

促進要因:スマートフォン、コネクテッドデバイスの用途の顧客層への普及

スマートフォンの普及率は指数関数的に増加しています。さらに、顧客のモバイル機器に対する購買傾向も変化しています。新興企業や老舗企業は、最新の動向をいち早くキャッチし、屋内消費者の興味を引くような位置情報用途を提供する方法を考えています。小売業者は、屋内測位・ナビゲーション技術の採用により、顧客体験を向上させ、対象物やあらゆる場所に対する正確なナビゲーションを提供することができるようになりました。屋内測位とナビゲーションのソリューションは、屋内の広いエリアにいる人々とブランド、商品、パートナーをさまざまな方法で結びつける機会を企業に与え、顧客とのつながりや収益を高める。

制約

厳しい政府の規則と規制

屋内測位・ナビゲーション市場の拡大を阻む主な要因のひとつに、硬直化した法規制があります。健康保険の携行性と説明責任に関する法律(HIPAA)、Open Geospatial Consortium、World Wide Web Consortium(W3C)などの政府の法律や規制があります。世界各国では、住民のプライバシーとセキュリティが最優先され、その結果、位置情報データの利用を制限する法律が採用されています。市民の個人識別情報(PII)を保護するためのEU初の試みである一般データ保護規則(GDPR)が成立しました。GDPRは、企業に顧客の信頼を高めるチャンスを与え、ビジネス全体の成功を後押しする可能性があります。

機会

リーンオートメーションやロボット別プロセスをサポートするための屋内位置情報技術への需要の高まり

製造業や物流分野におけるリーンオートメーションやリーンロボティクスなどのプロセスでは、計画や制御のために建物内の商品、荷物、資産を追跡するために屋内測位技術が必要です。資産や大容量の物体は、RFID、Wi-Fi、ビーコンなど、さまざまな屋内測位技術を使って追跡されます。Wi-Fiを利用した屋内測位システムは、距離ベースの方式で、ノードの分離や傾きなどの詳細をピンポイントで特定することができます。ほとんどの製造会社や倉庫は、資産や物体のマイクロレベルモニタリングを可能にする屋内測位技術を導入し、製造された製品の品質保証を保証しているため、屋内測位とナビゲーション市場は、製造、流通、物流部門に大きなチャンスを見出します。

脅威

屋内測位技術に関するスキルや意識の欠如

この市場拡大の主な障害の1つは、屋内測位技術の利点が消費者に受け入れられず、採用されていないことです。ほとんどの企業経営者は、屋内測位ソリューションやサービスを利用することで得られる、顧客分析、追跡、位置情報などの数多くの利点を知らないのです。そのため、どのようなソリューションが顧客に受け入れられるかを予測することが非常に難しく、屋内測位ソリューションの導入を控えることが多いようです。そのため、屋内測位技術の認知度を高めるには、強力なマーケティング戦略が必要です。

COVID-19のインパクト:

COVID-19による世界の健康被害により、世界中のほとんどの産業部門が大きな影響を受けています。世界の多くの地域で広まっている社会的距離基準や旅行制限の結果、大半の産業分野のサプライチェーンネットワークは深刻な混乱に陥っています。屋内測位・ナビゲーションシステムの世界市場は、他の市場分野と同様に、疫病の流行中に多くの不測の事態に見舞われました。一方、屋内測位・ナビゲーションシステムの世界市場は、世界中の産業・金融活動が正常化する今後数年間で、飛躍的な発展が期待されています。

予測期間中、遠隔監視分野が最も大きくなると予想される

遠隔監視分野は、BLE、Wi-Fi、UWBなど多くの技術を利用することで、ユーザーの品質や利便性を高め、有利に成長すると推定されます。例えば、屋内位置情報技術は、倉庫で荷物や在庫の追跡を一元化するために活用されています。企業内の資産在庫管理のために、インフソフトはBLE技術を使用した屋内追跡システムを提供しています。

予測期間中、クラウド分野のCAGRが最も高くなると予想されています。

クラウドベースの屋内位置情報ソリューションの使用は、様々な企業における位置情報データの懸念に対処するための経済的かつ効果的な戦略であるため、予測期間中にクラウド分野が最も速いCAGR成長を遂げると予測されます。クラウドソリューションの使用量に応じた価格設定により、企業はインフラにかかる費用を節約することができます。サーバー、ストレージ、ネットワークリソースのプールを使用するクラウドベースのソリューションは、Wi-Fi、BLEビーコン、超音波、UWBなどの屋内位置情報技術の投資収益率(ROI)を向上させることができます。

最もシェアの高い地域

北米は、市場参入企業が多く、個人が広く技術を利用していることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。スマートシティの実現に向け、米国とカナダはこの地域の主要市場となっています。巨大なビル内の人や資産の追跡を改善するために、特に米国では屋内ナビゲーションと屋内追跡ソリューションの導入が始まっています。

CAGRが最も高い地域:

オフィス、小売、医療、物流、公共エリアでの測位技術の利用拡大や、アジア太平洋地域における屋内位置情報サービスやリアルタイム位置情報システムの需要増加により、予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高くなると予測されます。

主な発展を紹介します:

2021年10月、ゼブラテクノロジーズは、Antuit Holdings Pte.Ltd.を買収しました。この買収により、同社はAntuitのプラットフォームを既存のソフトウェアソリューションおよびEVM製品と組み合わせることで、ソフトウェアソリューションの提供ポートフォリオを拡大しました。

2021年7月、マイクロソフトはNECと提携しました。NECは、持続的なデジタル化を推進し、顧客のビジネスモデルの変革を支援し、ポストパンデミックに向けたデジタルワークプレイスを構築するための強化された機能を提供するために、Microsoft Azureを優先クラウドプラットフォームとして採用しました。

2020年4月、AppleはGoogleと提携し、COVID-19パンデミックに対処するためのBluetooth技術の使用を可能にしました。この提携は、ユーザーのプライバシーとセキュリティを考慮し、政府や保健機関がウイルスの拡散を抑えるために、契約追跡Bluetooth技術を提供することを目的としていました。

当レポートが提供するもの

  • 地域レベルおよび国レベルのセグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(3社まで)
    • キープレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェックによる。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • 用途分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:コンポーネント別

  • サービス
    • プロフェッショナルサービス
      • トレーニングとコンサルティング
      • システムの統合と実装
      • サポートとメンテナンス
    • マネージドサービス
  • ハードウェア
  • ソリューション
    • 室内追跡
      • 資産と人の追跡
      • 屋内位置分析
    • 屋内ナビゲーション
    • データベース管理
  • ソフトウェア

第6章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:技術別

  • 磁気ポジショニング
    • ローカリゼーションとマッピングの同時実行(SLAM)
    • 全地球航法衛星システム(GNSS)
      • 全地球測位システム(GPS)
      • 全地球航法衛星システム(GLONASS)
      • Galileo
      • A-GPS
  • 無線周波数
    • セルラー
      • センサー
      • ジャイロスコープ
      • 加速度
      • バロメーター
      • アンテナ
      • 近距離無線通信(NFC)
      • Bluetooth低エネルギー
      • 超広帯域技術
      • Wi-Fi
      • 無線自動識別(RFID)
  • その他の技術

第7章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:プラットフォーム別

  • Android
  • iOS

第8章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:用途別

  • ロケーションベースの分析
  • 資産・個人の追跡
  • ナビゲーション・地図
  • ジオフェンシング
  • 緊急サービス
  • 販売・マーケティングの最適化
  • 遠隔モニタリング
  • サプライチェーンマネジメント
  • 在庫管理
  • その他の用途

第9章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:エンドユーザー別

  • 製造業
  • 医療
  • オフィススペース
  • 小売
  • 物流・倉庫
  • 旅行・ホスピタリティ
  • 公共スペース
  • 航空
  • 教育
  • 広告
  • 自動車
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:組織規模別

  • 大企業
  • 中小企業

第11章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:展開モード別

  • オンプレミス
  • クラウド

第12章 世界の屋内測位・ナビゲーション市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第13章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第14章 企業プロファイル

  • Google
  • Apple Inc.
  • Sparkyo Technology Pvt. Ltd
  • Microsoft
  • Cisco
  • Hewlett Packard Enterprise Development LP
  • AiRISTA Flow, Inc.
  • IndoorAtlas Ltd.
  • Juniper Networks, Inc.
  • ACUITY BRANDS LIGHTING, INC.
  • Inpixon
  • HID Global Corporation
  • Sonitor Technologies
  • InnerSpace
  • UBISENSE
  • HERE Technologies
  • Midmark Corporation
  • Broadcom Inc.
  • STANLEY Healthcare
  • Esri
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Professional Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Training and Consulting (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By System Integration and Implementation (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Support and Maintenance (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Managed Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Hardware (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Solutions (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Indoor Tracking (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Asset and People Tracking (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Indoor Location Analytics (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Indoor Navigation (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Database Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Software (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Magnetic Positioning (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Simultaneous Localization and Mapping (SLAM) (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Global Navigation Satellite System (GNSS) (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Global Positioning System (GPS) (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Global Navigation Satellite Systems (GLONASS) (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Galileo (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By A-GPS (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Radio Frequency (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Cellular (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Sensors (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Gyroscope (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Acceleration (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Barometer (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Antenna (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Near Field Communication (NFC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Bluetooth Low Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Ultra-Wideband Technology (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Wi-Fi (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Radio-frequency identification (RFID) (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Other Technologies (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Platform (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Android (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Ios (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Location-Based Analytics (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Asset and Personnel Tracking (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Navigation and Maps (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Geo-Fencing (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Emergency Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Sales and Marketing Optimization (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Remote Monitoring (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Supply Chain Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Inventory Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Manufacturing (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Healthcare (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Office spaces (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Retail (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Logistics & Warehouses (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Travel & Hospitality (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Public Spaces (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Aviation (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Education (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Advertising (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Automotive (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Organization Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Large Enterprises (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By SMEs (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Deployment Mode (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By On-premises (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Global Indoor Positioning and Navigation Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22693

According to Stratistics MRC, the Global Indoor Positioning and Navigation Market is accounted for $11.67 billion in 2022 and is expected to reach $56.10 billion by 2028 growing at a CAGR of 29.9% during the forecast period. Indoor positioning navigation is a system that uses wireless technologies like Bluetooth low energy, Wi-Fi, ultra-wideband, and others to provide a central platform to detect or track the geographic location of assets and persons. It provides its customers with location analytics, navigation, mapping, way finding, asset tracking, and other services. Better connectivity, efficient and quick access to precise location, indoor location-based services to deliver proximity marketing, workflow optimisation through asset and personnel tracking, and improved indoor navigation and routing are additional features that it offers. These features are anticipated to propel the growth of the global indoor positioning and indoor navigation market.

Market Dynamics:

Driver:

Proliferation of smartphones, connected devices applications among customers

The penetration of smartphones is increasing exponentially. More obviously, customers' purchasing habits for mobile devices have changed. Start-ups and well-established businesses are swiftly catching up with the latest trends and figuring out how to offer location-based applications that will keep its indoor consumers interested. Retailers have been able to improve their customer experiences and offer accurate navigation for objects or any locations thanks to the adoption of indoor positioning and navigation technology. Indoor positioning and navigation solutions give businesses the chance to connect people inside big indoor areas with their brands, goods, and partners in a variety of ways that will boost customer connections and revenues.

Restraint:

Stringent government rules and regulations

One of the main obstacles to the expansion of the indoor positioning and navigation market is a rigid set of laws and regulations. Governmental laws and regulations, such as the Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA), Open Geospatial Consortium, and World Wide Web Consortium (W3C). The privacy and security of residents are given top priority by nations around the world, which results in the adoption of laws that limit the use of location-based data. The General Data Protection Regulation (GDPR), which is the first attempt by the EU to protect citizens' Personally Identified Information (PII), was passed. The GDPR offers firms a chance to increase customer trust, which could boost overall business success.

Opportunity:

Growing demand for indoor location technologies to support lean automation and robotic processes

Indoor positioning technology is required for processes like lean automation and lean robotics in the manufacturing and logistics sectors to track goods, packages, and assets inside buildings for planning and control. Assets and large-volume objects are tracked using a variety of indoor positioning technologies, including RFID, Wi-Fi, and beacons. The Wi-Fi-based indoor positioning system uses a range-based method to pinpoint details like the separation and tilt of nodes. Since most manufacturing firms and warehouses install indoor positioning technologies that allow the micro-level monitoring of assets and objects, ensuring the quality assurance of the product manufactured, the indoor positioning and navigation market finds enormous opportunities in the manufacturing, distribution, and logistics sectors.

Threat:

Lack of skills and awareness related to indoor positioning technologies

One of the main obstacles to this market's expansion is the lack of consumer acceptance and adoption of indoor positioning technology because of its advantages. Most business owners are unaware of the numerous advantages that may be obtained by using indoor positioning solutions and services, including customer analytics, tracking, and location. As a result, business owners often refrain from installing indoor positioning solutions because it is exceedingly difficult to forecast which solution customers would eventually embrace. Thus, indoor positioning technology needs a strong marketing strategy to raise awareness of its application.

COVID-19 Impact:

Most industrial sectors around the world have been greatly impacted by the COVID-19 global health disaster. The supply chain networks for the majority of industry sectors have been severely disrupted as a result of the social distance standards and travel restrictions that are prevalent throughout much of the world. The global market for indoor positioning and navigation systems has encountered a number of unforeseen difficulties during the epidemic, similar to other market sectors. On the other hand, the worldwide market for indoor positioning and navigation systems is expected to experience tremendous development over the next several years when all industrial and financial operations around the world return to normal.

The remote monitoring segment is expected to be the largest during the forecast period

The remote monitoring segment is estimated to have a lucrative growth, due to it enhances users' quality, convenience, and use of many technologies, including BLE, Wi-Fi, and UWB. For instance, indoor location technology is utilised in warehouses to centralise the tracking of packages and inventory. For asset inventory management inside of businesses, infsoft provides indoor tracking systems using BLE technology.

The Cloud segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Cloud segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to using cloud-based indoor location solutions is an economical and effective strategy to address location-based data concerns in various enterprises. Pay-per-use pricing for cloud solutions enables businesses to save money on infrastructure. Using pools of server, storage, and networking resources, cloud-based solutions increase the return on investment (ROI) of indoor location technologies like Wi-Fi, BLE beacons, ultrasound, and UWB.

Region with highest share:

North America is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to significant market participants are present in the area and because individuals have used technology widely. With substantial developments in the creation of smart cities, the US and Canada are the main markets in the area. In order to improve people and asset tracking throughout huge buildings, businesses, particularly in the US, have begun implementing indoor navigation and indoor tracking solutions.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the expanding use of positioning technology in office, retail, healthcare, logistics, and public areas, as well as the increase in demand for indoor location-based services and real-time location systems in the Asia-Pacific region.

Key players in the market:

Some of the key players profiled in the Indoor Positioning and Navigation Market include: Google, Apple Inc., Sparkyo Technology Pvt. Ltd, Microsoft, Cisco, Hewlett Packard Enterprise Development LP, AiRISTA Flow, Inc., IndoorAtlas Ltd., Juniper Networks, Inc., ACUITY BRANDS LIGHTING, INC., Inpixon, HID Global Corporation, Sonitor Technologies, InnerSpace, UBISENSE, HERE Technologies, Midmark Corporation, Broadcom Inc., STANLEY Healthcare and Esri.

Key Developments:

In October 2021, Zebra Technologies acquired Antuit Holdings Pte. Ltd. Through this acquisition, the company expanded its portfolio of software solution offerings by combining Antuit's platform with its existing software solutions and EVM products.

In July 2021, Microsoft partnered with NEC. NEC adopted Microsoft Azure as its preferred cloud platform to deliver enhanced capabilities to drive sustained digitalization, help customers transform their business models, and build Digital Workplaces for the post-pandemic.

In April 2020, Apple partnered with Google to enable the use of Bluetooth technology for dealing with the COVID-19 pandemic. The partnership aimed to provide contract tracking Bluetooth technology to help governments and health agencies reduce the spread of the virus, considering user privacy and security.

Components Covered:

  • Services
  • Hardware
  • Solutions
  • Software

Technologies Covered:

  • Magnetic Positioning
  • Radio Frequency
  • Other Technologies

Platforms Covered:

  • Android
  • iOS

Applications Covered:

  • Location-Based Analytics
  • Asset and Personnel Tracking
  • Navigation and Maps
  • Geo-Fencing
  • Emergency Services
  • Sales and Marketing Optimization
  • Remote Monitoring
  • Supply Chain Management
  • Inventory Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Office spaces
  • Retail
  • Logistics & Warehouses
  • Travel & Hospitality
  • Public Spaces
  • Aviation
  • Education
  • Advertising
  • Automotive
  • Other End Users

Organization Sizes Covered:

  • Large Enterprises
  • SMEs

Deployment Modes Covered:

  • On-premises
  • Cloud

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 End User Analysis
  • 3.9 Emerging Markets
  • 3.10 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Component

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Services
    • 5.2.1 Professional Services
      • 5.2.1.1 Training and Consulting
      • 5.2.1.2 System Integration and Implementation
      • 5.2.1.3 Support and Maintenance
    • 5.2.2 Managed Services
  • 5.3 Hardware
  • 5.4 Solutions
    • 5.4.1 Indoor Tracking
      • 5.4.1.1 Asset and People Tracking
      • 5.4.1.2 Indoor Location Analytics
    • 5.4.2 Indoor Navigation
    • 5.4.3 Database Management
  • 5.5 Software

6 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Technology

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Magnetic Positioning
    • 6.2.1 Simultaneous Localization and Mapping (SLAM)
    • 6.2.2 Global Navigation Satellite System (GNSS)
      • 6.2.2.1 Global Positioning System (GPS)
      • 6.2.2.2 Global Navigation Satellite Systems (GLONASS)
      • 6.2.2.3 Galileo
      • 6.2.2.4 A-GPS
  • 6.3 Radio Frequency
    • 6.3.1 Cellular
      • 6.3.1.1 Sensors
      • 6.3.1.1.1 Gyroscope
      • 6.3.1.1.2 Acceleration
      • 6.3.1.1.3 Barometer
      • 6.3.1.1.4 Antenna
      • 6.3.1.1.5 Near Field Communication (NFC)
      • 6.3.1.2 Bluetooth Low Energy
      • 6.3.2.3 Ultra-Wideband Technology
      • 6.3.1.3 Wi-Fi
      • 6.3.2.4 Radio-frequency identification (RFID)
  • 6.4 Other Technologies

7 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Platform

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Android
  • 7.3 iOS

8 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Location-Based Analytics
  • 8.3 Asset and Personnel Tracking
  • 8.4 Navigation and Maps
  • 8.5 Geo-Fencing
  • 8.6 Emergency Services
  • 8.7 Sales and Marketing Optimization
  • 8.8 Remote Monitoring
  • 8.9 Supply Chain Management
  • 8.10 Inventory Management
  • 8.11 Other Applications

9 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Manufacturing
  • 9.3 Healthcare
  • 9.4 Office spaces
  • 9.5 Retail
  • 9.6 Logistics & Warehouses
  • 9.7 Travel & Hospitality
  • 9.8 Public Spaces
  • 9.9 Aviation
  • 9.10 Education
  • 9.11 Advertising
  • 9.12 Automotive
  • 9.13 Other End Users

10 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Organization Size

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Large Enterprises
  • 10.3 SMEs

11 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Deployment Mode

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 On-premises
  • 11.3 Cloud

12 Global Indoor Positioning and Navigation Market, By Geography

  • 12.1 Introduction
  • 12.2 North America
    • 12.2.1 US
    • 12.2.2 Canada
    • 12.2.3 Mexico
  • 12.3 Europe
    • 12.3.1 Germany
    • 12.3.2 UK
    • 12.3.3 Italy
    • 12.3.4 France
    • 12.3.5 Spain
    • 12.3.6 Rest of Europe
  • 12.4 Asia Pacific
    • 12.4.1 Japan
    • 12.4.2 China
    • 12.4.3 India
    • 12.4.4 Australia
    • 12.4.5 New Zealand
    • 12.4.6 South Korea
    • 12.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 12.5 South America
    • 12.5.1 Argentina
    • 12.5.2 Brazil
    • 12.5.3 Chile
    • 12.5.4 Rest of South America
  • 12.6 Middle East & Africa
    • 12.6.1 Saudi Arabia
    • 12.6.2 UAE
    • 12.6.3 Qatar
    • 12.6.4 South Africa
    • 12.6.5 Rest of Middle East & Africa

13 Key Developments

  • 13.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 13.2 Acquisitions & Mergers
  • 13.3 New Product Launch
  • 13.4 Expansions
  • 13.5 Other Key Strategies

14 Company Profiling

  • 14.1 Google
  • 14.2 Apple Inc.
  • 14.3 Sparkyo Technology Pvt. Ltd
  • 14.4 Microsoft
  • 14.5 Cisco
  • 14.6 Hewlett Packard Enterprise Development LP
  • 14.7 AiRISTA Flow, Inc.
  • 14.8 IndoorAtlas Ltd.
  • 14.9 Juniper Networks, Inc.
  • 14.10 ACUITY BRANDS LIGHTING, INC.
  • 14.11 Inpixon
  • 14.12 HID Global Corporation
  • 14.13 Sonitor Technologies
  • 14.14 InnerSpace
  • 14.15 UBISENSE
  • 14.16 HERE Technologies
  • 14.17 Midmark Corporation
  • 14.18 Broadcom Inc.
  • 14.19 STANLEY Healthcare
  • 14.20 Esri