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市場調査レポート
商品コード
1250729

エッセンシャルオイル市場の2028年までの予測- 製品別、抽出方法別、流通チャネル別、供給源別、性質別、用途別、地域別の世界分析

Essential Oils Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Method of Extraction, Distribution channel, Source, Nature, Application and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エッセンシャルオイル市場の2028年までの予測- 製品別、抽出方法別、流通チャネル別、供給源別、性質別、用途別、地域別の世界分析
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、エッセンシャルオイルの世界市場は、2022年に217億9,000万米ドルを占め、予測期間中にCAGR 9.9%で成長し、2028年には383億9,000万米ドルに達すると予想されています。

エッセンシャルオイルは、植物の茎、葉、花、種子、根から自然に濾過された液体です。抗菌、抗ウィルス、抗真菌、抗菌のオイルがあります。消化器官を素早く迂回するため、消化・吸収の弱い患者さんに効果があります。また、酸素補給に優れ、錠剤やカプセルを飲み込めない新生児にも適しています。従来の多くの治療法や薬とは異なり、これらのオイルには大きな悪影響がありません。

Global Wellness Instituteによると、2020年には1兆60,000以上のスパがあり、世界で680億米ドルの収益を得ていました。スパの収益は、2020年以前は毎年8.7%成長していました。

市場力学

促進要因

アロマテラピーにおける用途の拡大

アロマテラピーは、エッセンシャルオイルトリートメントとも呼ばれます。この10年間で、顧客はパーソナルケア製品の使用に関して、よりうるさくなっています。類似の製品が数多く存在する中で、高品質の製品を競合他社に負けないコストで提供することは、顧客に喜ばれ、製品へのロイヤリティを高めることになります。その結果、より効果的な製品、プロセス、サービス、技術の研究開発への支出が増加し、市場の成長に好影響を与えると予想されます。ホテルや観光業が大きく成長したことで、アロマテラピーの効果が一般消費者にも身近に感じられるようになっています。この傾向は、医薬品や化粧品組成物における天然有効成分の使用の高まりと相まって、エッセンシャルオイル市場をさらに押し上げています。

阻害要因

原料の入手が困難

精油は植物から採取されますが、人口や都市化、工業化の拡大とともに、徐々に枯渇していきます。人口増加に対応するため、伐採される木が増え、森林伐採が進んでいます。エッセンシャルオイルは濃縮されているため、収量が少ないです。例えば、1ポンドのジャスミンオイルを作るには、約200ポンドのジャスミンの花が必要です。その結果、わずかな量の高品質なエッセンシャルオイルを作るために、かなりの量の原料が使用されることになり、市場の成長が制限されます。

機会

天然素材への需要の高まり

合成食品添加物に対する懸念が高まり、その長期的な有害性が指摘される中、エッセンシャルオイルは食品の自然な保存に重要な役割を担っています。0.5~20マイクロリットル/グラムの濃度でエッセンシャルオイルを使用した数多くの臨床試験で、肉製品、魚介類、生肉、牛乳、乳製品、炊飯などの食品に抗菌作用があることが実証されています。このような油と保存方法を併用することで、大きな相乗効果が生まれています。その結果、食品添加物としてのエーテル油の統合に関する研究開発の推進が高まり、エッセンシャルオイル市場にさらなる弾みをつけると予想されます。

脅威

製品の高価格化

これらのオイルは非常に強力な物質です。現在、1ポンドのラベンダーオイルは、ほぼ250ポンドのラベンダーの花を消費しています。芳香植物の供給量の減少は、植物由来の揮発性オイル市場の拡大にとってより大きなリスクとなります。有限の供給に対して強く拡大する需要は、確実に高値シナリオをもたらし、発展途上国のいくつかの応用産業での利用を阻害することになります。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、世界市場に好影響を与えています。健康と免疫力の向上を約束するエッセンシャルオイルの需要が大きく伸びています。パンデミックは、体の免疫システムを強化する必要性に対する世界の意識を高めています。栄養価の高い食事や定期的な運動とともに、アロマテラピーを含む健康で静かな心が免疫力を高めるのです。これは、ホリスティックケアやオーガニック製品の使用の人気が高まっていることと一致しています。この流行期には、ティーツリーオイル、ペパーミントオイル、ユーカリオイルなど、抗菌・抗ウィルス作用に加え、アロマテラピー効果が期待できるアイテムの需要が急増します。

予測期間中、オレンジセグメントが最も大きくなると予想される

オレンジは、その血液透析効果により、性欲減退の改善、PMS関連の健康問題の軽減、高血圧対策に使用され、有利な成長を遂げると推定される分野です。オレンジオイルの高いビタミンC含有量とその抗酸化特性は、暗いシミやシワの減少を助け、パーソナルケア産業における需要の大きな原動力となっています。飲食品業界は、天然の抗菌剤として機能する植物由来の揮発性オイルの最も一般的なアプリケーションです。肉、魚、チーズ、スープ、ソースなど、香ばしい風味を持つ加工食品は、柑橘系オイルの添加に適した食品マトリックスとして機能します。

予測期間中、飲食品分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

飲食品分野は、世界的に自然で無害な加工食品への需要が高まっているため、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれています。このオイルの抗菌特性は、飲食品を長期間保存するのに役立っています。この分野の発展を促すもう一つの重要な効果は、品質を犠牲にすることなく製品の保存期間を延ばすことに飲食品が重点を置くようになったことです。飲食品は、植物由来の揮発性オイルを添加するための最も人気のあるマトリックスであり続けています。食品にエーテル油を添加することで、さまざまな食品の保存期間、保存安定性、官能特性が改善されます。

最もシェアの高い地域

欧州は人口が多く、未開拓の市場が多いため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想され、主要企業はこの地域で事業や流通施設を拡大・新設することが予想されます。新興国市場である欧州連合は、カルバクロール、カルボン、シンナムアルデヒド、シトラール、p-シメンなど、植物由来の揮発性オイルの成分の一部を正式に登録しました。欧州の化粧品メーカーは、これらのオイルを配合することを強く推進しています。ドイツ、フランス、英国などの主要市場では、アロマテラピーの需要が高まっており、植物由来の揮発性オイルの売上を押し上げると予想されます。

CAGRが最も高い地域:

アジア太平洋地域は、天候に恵まれ、人件費や原材料が安いため、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されています。さらに、中国とインドにおける健康的で栄養価の高い食品や飲料、その他の食品に対する消費者の嗜好の変化が、アジア太平洋地域のエッセンシャルオイル市場における世界の市場関係者に展望を与えています。老化、紫外線によるダメージ、脱毛に対する悩みの増加など、多くの変数がこの分野での拡大を刺激すると考えられます。さらに、これらの地域の消費者はパーソナルケアや化粧品に多額のお金を使うことを厭わないため、市場の一貫した拡大を維持することが期待されます。

主な発展:

2022年10月、doTERRAは新しい天然素材と持続可能な方法で調達されたエッセンシャルオイルの発売を発表しました。新たに発売されたエッセンシャルオイルは、ユーカリエッセンシャルオイルとグアイアックウッドエッセンシャルオイルです。

2022年9月、Robertetteは、エッセンシャルオイルの全く新しいオンライン販売プラットフォームを立ち上げました。このプラットフォームでは、幅広い種類のエッセンシャルオイル、ベジタルオイル、フローラルウォーターを提供しており、遠くない将来に、アブソリュートCO2エキスなどの発売も予定しています。

当レポートが提供するもの

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会・推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加の市場企業の包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望により、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 製品分析
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 エッセンシャルオイルの世界市場:製品別

  • メース
  • マスタード
  • ティーツリー
  • ベチバー
  • オレンジ
  • パルマローザ
  • ナツメグ
  • DMO
  • ローズマリー
  • スペアミント
  • ターメリック
  • ニーム
  • Ciz-3ヘキサノール
  • ペッパーミント
  • クローブ
  • ユーカリ
  • ダバナ
  • カレーリーフ
  • シプリオール
  • クミンシード
  • ディルシード
  • コーンミント
  • ウイキョウ
  • ジュニパーベリー
  • アジョワン
  • ニンジンの種
  • レモン
  • 乳香
  • カルダモン
  • ホーリーバジル
  • ブラックペッパー
  • Acorus Calamus
  • シナモン
  • ラベンダー
  • バジル
  • レモングラス
  • シトロネラ
  • シダーウッド
  • ショウガ
  • ライム
  • セロリ
  • カシア
  • その他の製品

第6章 エッセンシャルオイルの世界市場:抽出方法別

  • 蒸留
  • 二酸化炭素抽出
  • コールドプレス抽出
  • 溶媒抽出
  • その他の抽出方法

第7章 エッセンシャルオイルの世界市場:流通チャネル別

  • 直接販売
  • オンライン販売
  • その他の流通経路

第8章 エッセンシャルオイルの世界市場:供給源別

  • フラワーズ
  • ハーブ&スパイス
  • 果物と野菜

第9章 エッセンシャルオイルの世界市場:性質別

  • オーガニックエッセンシャルオイル
  • 従来のエッセンシャルオイル

第10章 エッセンシャルオイルの世界市場:用途別

  • 食品と飲料
    • スナック&栄養バー
    • 飲料
    • 菓子類
    • 乳製品
    • ベーカリー
    • RTE食事
    • 肉、鶏肉、シーフード
  • 医学
    • 栄養補助食品
    • 医薬品
  • スパ&リラクゼーション
    • アロマテラピー
    • マッサージオイル
    • パーソナルケア
  • クリーニング&ホーム
    • バスルームクリーナー
    • キッチンクリーナー
    • 床クリーナー
    • ファブリックケア

第11章 エッセンシャルオイルの世界市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第12章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイル

  • Cargill
  • doTERRA International LLC
  • VedaOils
  • Norex Flavours Private Limited
  • Falcon
  • Givaudan
  • VidyaHerbs
  • Ultra International
  • Symrise
  • LIFESTYLE PRODUCTS
  • Flavex Naturextrakte GmbH
  • BMV Fragrances Pvt. Ltd.
  • ROBERTET GROUP
  • MOKSHA LIFESTYLE PRODUCTS
  • International Flavors & Fragrances Inc.
  • Firmenich SA
  • Takasago International Corporation
  • Sensient Technologies Corporation
  • Moksha Lifestyle Products
  • West India Species, Inc.
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Essential Oils Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Essential Oils Market Outlook, By Product (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Essential Oils Market Outlook, By Mace (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Essential Oils Market Outlook, By Mustard (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Essential Oils Market Outlook, By Tea Tree (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Essential Oils Market Outlook, By Vetiver (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Essential Oils Market Outlook, By Orange (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Essential Oils Market Outlook, By Palmarosa (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Essential Oils Market Outlook, By Nutmeg (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Essential Oils Market Outlook, By DMO (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Essential Oils Market Outlook, By Rosemary (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Essential Oils Market Outlook, By Spearmint (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Essential Oils Market Outlook, By Turmeric (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Essential Oils Market Outlook, By Neem (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Essential Oils Market Outlook, By Ciz-3 Hexanol (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Essential Oils Market Outlook, By Pepper Mint (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Essential Oils Market Outlook, By Clove (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Essential Oils Market Outlook, By Eucalyptus (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Essential Oils Market Outlook, By Davana (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Essential Oils Market Outlook, By Curry Leaf (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Essential Oils Market Outlook, By Cypriol (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Essential Oils Market Outlook, By Cumin Seed (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Essential Oils Market Outlook, By Dill Seed (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Essential Oils Market Outlook, By Cornmint (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Essential Oils Market Outlook, By Fennel (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Essential Oils Market Outlook, By Juniper Berry (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Essential Oils Market Outlook, By Ajowan (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Essential Oils Market Outlook, By Carrot Seed (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Essential Oils Market Outlook, By Lemon (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Essential Oils Market Outlook, By Frankincense (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Essential Oils Market Outlook, By Cardamom (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Essential Oils Market Outlook, By Holy Basil (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Essential Oils Market Outlook, By Black pepper (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Essential Oils Market Outlook, By Acorus Calamus (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Essential Oils Market Outlook, By Cinnamon (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Essential Oils Market Outlook, By Lavender (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Essential Oils Market Outlook, By Basil (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Essential Oils Market Outlook, By Lemongrass (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Essential Oils Market Outlook, By Citronella (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Essential Oils Market Outlook, By Cedarwood (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Essential Oils Market Outlook, By Ginger (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Essential Oils Market Outlook, By Lime (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Essential Oils Market Outlook, By Celery (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Essential Oils Market Outlook, By Cassia (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Essential Oils Market Outlook, By Other Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Essential Oils Market Outlook, By Method of Extraction (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Essential Oils Market Outlook, By Distillation (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Essential Oils Market Outlook, By Carbon dioxide extraction (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Global Essential Oils Market Outlook, By Cold press extraction (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Global Essential Oils Market Outlook, By Solvent extraction (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Global Essential Oils Market Outlook, By Other Method of Extractions (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Global Essential Oils Market Outlook, By Distribution channel (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Global Essential Oils Market Outlook, By Direct Selling (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Global Essential Oils Market Outlook, By Online Sales (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Global Essential Oils Market Outlook, By Other Distribution channels (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Global Essential Oils Market Outlook, By Source (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Global Essential Oils Market Outlook, By Flowers (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Global Essential Oils Market Outlook, By Herbs & Spices (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Global Essential Oils Market Outlook, By Fruits & Vegetables (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Global Essential Oils Market Outlook, By Nature (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Global Essential Oils Market Outlook, By Organic Essential Oils (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Global Essential Oils Market Outlook, By Conventional Essential Oils (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Global Essential Oils Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Global Essential Oils Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Global Essential Oils Market Outlook, By Food & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Global Essential Oils Market Outlook, By Snacks & Nutritional Bars (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Global Essential Oils Market Outlook, By Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Global Essential Oils Market Outlook, By Confectionery (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Global Essential Oils Market Outlook, By Dairy (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Global Essential Oils Market Outlook, By Bakery (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Global Essential Oils Market Outlook, By RTE meals (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Global Essential Oils Market Outlook, By Meat, Poultry & Seafood (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Global Essential Oils Market Outlook, By Medical (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Global Essential Oils Market Outlook, By Nutraceuticals (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Global Essential Oils Market Outlook, By Pharmaceutical (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Global Essential Oils Market Outlook, By Spa & Relaxation (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Global Essential Oils Market Outlook, By Aromatherapy (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Global Essential Oils Market Outlook, By Massage Oil (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Global Essential Oils Market Outlook, By Personal Care (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Global Essential Oils Market Outlook, By Cleaning & Home (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Global Essential Oils Market Outlook, By Bathroom Cleaner (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Global Essential Oils Market Outlook, By Kitchen Cleaners (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Global Essential Oils Market Outlook, By Floor Cleaners (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Global Essential Oils Market Outlook, By Fabric Care (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22606

According to Stratistics MRC, the Global Essential Oils Market is accounted for $21.79 billion in 2022 and is expected to reach $38.39 billion by 2028 growing at a CAGR of 9.9% during the forecast period. Essential oil is a liquid that is naturally filtered from the plant's stems, leaves, flowers, seeds, or roots. Antibacterial, antiviral, antifungal, and antimicrobial oils are available. They quickly bypass the digestive system and hence benefit patients with weak digestion/assimilation. Also, it has excellent oxygenation and is appropriate for newborns who cannot swallow tablets or capsules. Unlike most conventional treatments and drugs, these oils have no significant negative effects.

According to the Global Wellness Institute, in 2020 there were over 1,60,000 spas, earning $68 billion in revenue globally. Spa revenue was growing by 8.7% annually prior to 2020.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing application in aromatherapy

Aromatherapy is also known as essential oil treatment. Customers have gotten more picky in their use of personal care products during the previous decade. Despite the fact that numerous similar products are accessible, high-quality products at competitive costs will please customers and increase product loyalty. As a result, growing spending on research & development of more effective products, processes, services, and technologies is expected to have a favourable impact on market growth. The tremendous growth incentive to the hotel and tourism sector has brought the benefits of aromatherapy closer to the common consumer. This tendency, combined with the rising use of natural active ingredients in pharmaceutical and cosmetic compositions, has pushed the essential oils market even further.

Restraint:

Limited availability of raw materials

Essential oils are taken from plants, and as the population, urbanisation, and industrialization expand, they are gradually depleted. To accommodate the growing population, an increasing number of trees are being cut down, resulting in deforestation. Essential oils are concentrated and have a low yield. For example, one pound of jasmine oil requires approximately 200 pounds of jasmine blossoms. As a result, a considerable amount of raw materials is utilized to make a little amount of high-quality essential oils, limiting market growth.

Opportunity:

Increasing demand for natural ingredients

In the context of growing concern about synthetic food additives and their long-term detrimental consequences, essential oils play an important role in the natural preservation of foods. Numerous clinical investigations employing ethereal oils at concentrations ranging from 0.5 to 20 microliters per gram have demonstrated antibacterial activity in foods such as meat products, seafood, fresh meat, milk, dairy products, and cooked rice. There has been a significant synergy formed when using preservation methods in conjunction with such oils. As a result, the increased push for research and development in ethereal oil integration as a food additive is expected to provide additional impetus to the essential oils market.

Threat:

High price of the product

These oils are an extremely potent substance. One pound of lavender oil now consumes almost 250 pounds of lavender flowers. The decline in aromatic plant supply poses a bigger risk to the expansion of the plant-based volatile oil market. Strong and expanding demand against finite supply is certain to result in high price scenarios, inhibiting its use across several application industries in developing nations.

Covid-19 Impact

The COVID-19 pandemic has had a favourable impact on the global market. There has been a significant growth in demand for essential oils, which promise to improve health and immunity. The pandemic has increased global awareness of the need to strengthen the body's immune system. Along from nutritious food and regular exercise, a healthy and quiet mind, including aromatherapy, can boost immunity. This is consistent with the growing popularity of holistic care and the use of organic products. During this pandemic period, there is a surge in demand for items such as tea tree oil, peppermint oil, and eucalyptus oil, which have aromatherapy potential as well as antibacterial and antiviral properties.

The orange segment is expected to be the largest during the forecast period

The orange segment is estimated to have a lucrative growth, due to its blood-dialing effect, it is used to improve low libido, lessen PMS-related health issues, and battle hypertension. Orange oil's high vitamin C content, combined with its antioxidant characteristics, aids in the reduction of dark spots and wrinkles, which is a significant driving factor in its demand in the personal care industry. The food and beverage industry is the most common application for plant-based volatile oils, which act as natural antimicrobials. Processed foods with savoury organoleptic qualities, such as meat, fish, cheese-based foods, soups, and sauces, can thus serve as appropriate food matrices for adding citrus-based oils.

The food & beverages segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The food & beverages segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the rising demand for natural, harmless, & slightly processed food products through the globe. These oils' antimicrobial properties aid in the preservation of food and beverage goods for a longer period of time. Another significant effect encouraging the development of this application area is the increased emphasis of food and beverage businesses on increasing product shelf life without sacrificing quality. Food and beverages continue to be the most popular matrices for adding plant-based volatile oils. The addition of aetheroleum oils to food items improves the shelf-life, storage stability, and sensory properties of a variety of foodstuffs.

Region with highest share:

Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period because of the large population and many undiscovered markets, significant players are anticipated to expand and create operations and distribution facilities in this region. The developed market of the European Union has officially registered some of the components of plant-based volatile oils such as carvacrol, carvone, cinnamaldehyde, and citral, p-cymene. European cosmetic manufacturers are strongly promoting the use of these oils in their formulas. Growing demand for aromatherapy in major markets like as Germany, France, and the United Kingdom is expected to boost sales of plant-based volatile oils.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, because of suitable weather, low labour cost, and raw material. Furthermore, changes in consumer taste and preferences towards healthy and nutritional food and drinks and other food products in China and India provide prospects for global market players in the Asia Pacific region in the Essential Oils Market. Many variables, such as increased worries about ageing, UV damage, and hair loss, are likely to stimulate expansion in this area. Furthermore, consumers in these regions are willing to spend large sums of money on personal care and cosmetics, which is expected to sustain the market's consistent expansion.

Key Players in the market

Some of the key players profiled in the Essential Oils Market include Cargill, doTERRA International LLC, VedaOils, Norex Flavours Private Limited, Falcon, Givaudan, VidyaHerbs, Ultra International, Symrise, LIFESTYLE PRODUCTS, Flavex Naturextrakte GmbH, BMV Fragrances Pvt. Ltd., ROBERTET GROUP, MOKSHA LIFESTYLE PRODUCTS, International Flavors & Fragrances Inc., Firmenich SA, Takasago International Corporation, Sensient Technologies Corporation, Moksha Lifestyle Products and West India Species, Inc.

Key Developments:

In October 2022, doTERRA announced the launch of new natural and sustainably sourced essential oils. The newly launched essential oils include eucalyptus essential oil and guaiac wood essential oil.

In September 2022, Robertette launched a brand-new online sales platform for essential oil. The platform offers a wide range of essential oils, vegetal oils, and floral waters, with absolute CO2 extracts and more planned for launch in the not-too-distant future.

Products Covered:

  • Mace
  • Mustard
  • Tea Tree
  • Vetiver
  • Orange
  • Palmarosa
  • Nutmeg
  • DMO
  • Rosemary
  • Spearmint
  • Turmeric
  • Neem
  • Ciz-3 Hexanol
  • Pepper Mint
  • Clove
  • Eucalyptus
  • Davana
  • Curry Leaf
  • Cypriol
  • Cumin Seed
  • Dill Seed
  • Cornmint
  • Fennel
  • Juniper Berry
  • Ajowan
  • Carrot Seed
  • Lemon
  • Frankincense
  • Cardamom
  • Holy Basil
  • Black pepper
  • Acorus Calamus
  • Cinnamon
  • Lavender
  • Basil
  • Lemongrass
  • Citronella
  • Cedarwood
  • Ginger
  • Lime
  • Celery
  • Cassia
  • Other Products

Method of Extractions Covered:

  • Distillation
  • Carbon dioxide extraction
  • Cold press extraction
  • Solvent extraction
  • Other Method of Extractions

Distribution channels Covered:

  • Direct Selling
  • Online Sales
  • Other Distribution channels

Sources Covered:

  • Flowers
  • Herbs & Spices
  • Fruits & Vegetables

Natures Covered:

  • Organic Essential Oils
  • Conventional Essential Oils

Applications Covered:

  • Food & Beverages
  • Medical
  • Spa & Relaxation
  • Cleaning & Home

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Product Analysis
  • 3.7 Application Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Essential Oils Market, By Product

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Mace
  • 5.3 Mustard
  • 5.4 Tea Tree
  • 5.5 Vetiver
  • 5.6 Orange
  • 5.7 Palmarosa
  • 5.8 Nutmeg
  • 5.9 DMO
  • 5.10 Rosemary
  • 5.11 Spearmint
  • 5.12 Turmeric
  • 5.13 Neem
  • 5.14 Ciz-3 Hexanol
  • 5.15 Pepper Mint
  • 5.16 Clove
  • 5.17 Eucalyptus
  • 5.18 Davana
  • 5.19 Curry Leaf
  • 5.20 Cypriol
  • 5.21 Cumin Seed
  • 5.22 Dill Seed
  • 5.23 Cornmint
  • 5.24 Fennel
  • 5.25 Juniper Berry
  • 5.26 Ajowan
  • 5.27 Carrot Seed
  • 5.28 Lemon
  • 5.29 Frankincense
  • 5.30 Cardamom
  • 5.31 Holy Basil
  • 5.32 Black pepper
  • 5.33 Acorus Calamus
  • 5.34 Cinnamon
  • 5.35 Lavender
  • 5.36 Basil
  • 5.37 Lemongrass
  • 5.38 Citronella
  • 5.39 Cedarwood
  • 5.40 Ginger
  • 5.41 Lime
  • 5.42 Celery
  • 5.43 Cassia
  • 5.44 Other Products

6 Global Essential Oils Market, By Method of Extraction

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Distillation
  • 6.3 Carbon dioxide extraction
  • 6.4 Cold press extraction
  • 6.5 Solvent extraction
  • 6.6 Other Method of Extractions

7 Global Essential Oils Market, By Distribution channel

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Direct Selling
  • 7.3 Online Sales
  • 7.4 Other Distribution channels

8 Global Essential Oils Market, By Source

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Flowers
  • 8.3 Herbs & Spices
  • 8.4 Fruits & Vegetables

9 Global Essential Oils Market, By Nature

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Organic Essential Oils
  • 9.3 Conventional Essential Oils

10 Global Essential Oils Market, By Application

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Food & Beverages
    • 10.2.1 Snacks & Nutritional Bars
    • 10.2.2 Beverages
    • 10.2.3 Confectionery
    • 10.2.4 Dairy
    • 10.2.5 Bakery
    • 10.2.6 RTE meals
    • 10.2.7 Meat, Poultry & Seafood
  • 10.3 Medical
    • 10.3.1 Nutraceuticals
    • 10.3.2 Pharmaceutical
  • 10.4 Spa & Relaxation
    • 10.4.1 Aromatherapy
    • 10.4.2 Massage Oil
    • 10.4.3 Personal Care
  • 10.5 Cleaning & Home
    • 10.5.1 Bathroom Cleaner
    • 10.5.2 Kitchen Cleaners
    • 10.5.3 Floor Cleaners
    • 10.5.4 Fabric Care

11 Global Essential Oils Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Cargill
  • 13.2 doTERRA International LLC
  • 13.3 VedaOils
  • 13.4 Norex Flavours Private Limited
  • 13.5 Falcon
  • 13.6 Givaudan
  • 13.7 VidyaHerbs
  • 13.8 Ultra International
  • 13.9 Symrise
  • 13.10 LIFESTYLE PRODUCTS
  • 13.11 Flavex Naturextrakte GmbH
  • 13.12 BMV Fragrances Pvt. Ltd.
  • 13.13 ROBERTET GROUP
  • 13.14 MOKSHA LIFESTYLE PRODUCTS
  • 13.15 International Flavors & Fragrances Inc.
  • 13.16 Firmenich SA
  • 13.17 Takasago International Corporation
  • 13.18 Sensient Technologies Corporation
  • 13.19 Moksha Lifestyle Products
  • 13.20 West India Species, Inc.