市場調査レポート
商品コード
1250699
MVNO(仮想移動体通信事業者)の世界市場:2028年までの予測 - 事業モデル別(リセラー、サービスプロバイダー、フルMVNO)、サービスタイプ別、加入者別、タイプ別、展開別、エンドユーザー別、地域別分析Mobile Virtual Network Operator Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Operational Model (Reseller, Service Provider and Full MVNO ), By Service Type, By Subscriber, By Type, By Deployment, By End User and By Geography |
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MVNO(仮想移動体通信事業者)の世界市場:2028年までの予測 - 事業モデル別(リセラー、サービスプロバイダー、フルMVNO)、サービスタイプ別、加入者別、タイプ別、展開別、エンドユーザー別、地域別分析 |
出版日: 2023年04月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のMVNO(仮想移動体通信事業者)市場は、2022年に781億5,000万米ドルを占め、2028年には1,422億7,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中に10.5%のCAGRで成長します。
MVNO(仮想移動体通信事業者)は、無線通信サービスを提供する事業者ですが、顧客にサービスを提供するために使用する無線ネットワークインフラを所有しているわけではありません。MVNOは、ネットワークサービスへの卸売りを大量に獲得するために、モバイルネットワーク事業者と事業契約を結びます。その後、MVNOは独自に小売価格を設定します。MVNOは、カスタマーサービス、課金サポート、マーケティング、セールスに自社のスタッフを起用するか、MVNE(Mobile Virtual Network Enabler)を起用することができます。予測期間中、データ通信やeコマース、ライブストリーミングなどの付加価値サービスの利用が増加し、市場は急成長すると予想されます。さらに、世界のモバイル加入者数の増加やスマートフォンの普及率の上昇が、業界の成長に大きく貢献すると考えられます。消費者のさまざまなニーズに応える一方で、MVNO(仮想移動体通信事業者)は必要なインフラや無線周波数の使用権を保有していません。
GSMAによると、インドは2025年までに世界第2位のスマートフォン市場となり、約10億台の端末が設置される見込みです。また、2025年には9億2,000万人のユニークなモバイル加入者(うち8,800万人が5G接続)が誕生すると予想されています。
モバイル端末の普及率の向上
市場の予測成長率は、モバイルデバイスの利用拡大によって促進されるでしょう。GSMAは、2021年末までに世界人口の約67%にあたる53億人がモバイルサービスに加入すると予測しています。発展途上国では、個人の大半が携帯電話を所有しており、今後の成長は、初めて携帯電話を契約する若年層からもたらされることが予想されます。予測期間中にさらに4億人のモバイルユーザーが増えると予想され、その大半はサハラ砂漠以南のアフリカとアジア太平洋地域からやってくると思われます。
MNOおよびMVNO間の競争激化が市場成長を妨げる
MVNOが抱える主要な問題は、周波数割り当てを持たないため、無線インフラが不足していることです。これらの無線プロバイダーは、特化した市場セグメントに集中していることから、利益を最大化し、コストを最小化するために、ネットワークインフラへの投資を管理・最適化する必要があります。仮想ネットワーク事業者は、音声やデータへのアクセスを貸し出すことで顧客サービスを提供するため、MNOの無線インフラを活用する必要があります。仮想移動体通信事業者は、ネットワークプロバイダーに依存するため、新しいサービスを生み出す能力が制限されます。その結果、確立された市場セグメントにおいて、MNOとの競争が激化します。
製品発売の急増
市場の主要な競合他社は、軒並み競争力のある価格でワイヤレスサービスを提供しており、今後数年間の市場成長率に豊富な展望が開けると思われます。例えば、2022年7月、Boost MobileはConnected Vehicleを発表しました。これは、モバイルインターネットのための完全にカスタマイズ可能なターンキーソリューションです。誰もがBoost Mobileで車内のWi-Fiを取得するだけでよいです。複数のコンピュータ、タブレット、携帯電話を消費者向け車両に接続することで、どこへでも持っていくことができます。また、携帯電話のデータプランを使用することなく、長時間の移動中に好みの映画やテレビ番組をオンラインで見たり、ウェブをブラウズしたり、好みの音楽やポッドキャストを聴いたりすることができます。リンク車両パッケージは、5GBの4G LTEモバイルインターネットに加え、リモートWi-Fiホットスポットを提供します。
MVNO(仮想移動体通信事業者)に関連する問題
新興国市場では、技術的なノウハウや有能な人材が不足しているため、市場の拡大が妨げられます。さらに、サービスの質の低下、利益率の低下、優先順位の変更などが、市場の成長を再び脅かすことになります。また、新興国市場におけるインフラの貧弱さやMNOセクターの不十分さが、市場の拡大速度を鈍らせると思われます。
COVID-19の影響
COVID-19の流行により、ワークライフバランスを改善する通信サービスの導入が進み、機敏で柔軟なワークスタイルへのニーズが進みました。さらに、世界の流行により、通信規制当局が5G周波数オークションの計画を延期しました。パンデミックにより、通信事業者はネットワークの堅牢性を評価し、特に5G技術への投資計画を見直すことを余儀なくされました。
予測期間中、コンシューマー向け分野が最大となる見込み
モバイルユーザーの割合の増加や新興国におけるモバイル顧客基盤の拡大により、予測期間中、コンシューマー向けセグメントが最大の市場シェアを占めていました。さらに、技術革新と価格設定の面では、B2C(コンシューマー)セグメントがB2Bセグメントを圧倒しているのが通例です。シンプルな顧客サービスは、端末の課金や管理よりもはるかに管理が簡単です。しかし、MVNOは利便性と利益率の高さから、コンシューマーへの投資を好んでいます。
予測期間中、フルMVNOセグメントのCAGRが最も高くなると予想される
完全なMVNOネットワークアーキテクチャを構築するためには、初期投資と通話制御の導入にかかる費用を最小限に抑える必要があり、ユーザーは極めて安価な国際通話を利用できるため、フルMVNO分野が最も高いCAGRを占め、予測期間中も継続すると予想されます。さらに、MVNOの発展は、参入障壁を取り除き、最終的に競争を促進するためのMNOの戦略的決定と規制措置の結果です。
シェアが最も高い地域
予測期間中、アジア太平洋地域が最大の市場シェアを獲得するのは、5G技術、モバイル機器の連携、スマートフォンの普及など、技術的な進歩を常に最前線で取り入れてきたためです。アジア太平洋地域は、急速に拡大する通信業界と大規模な顧客基盤のため、スマートフォンの市場規模が大きいです。しかし、同地域では、無線ネットワークサービスにより多くの資金が費やされているのも事実です。インド、日本、オーストラリア、シンガポール、韓国などは、国内の通信市場の開拓に向けた投資を増やしている国です。
アジア太平洋地域は、予測期間中にCAGRが最も高くなると予想されます。これは、中国が外資系企業を含む商用MVNOライセンスを許可する計画を立てており、工業・情報技術省(MIIT)が政府の提案について業界の意見やフィードバックを求めるための公開コンサルテーションを開始したためです。さらに、インドやインドネシアなどの新興経済諸国では、地方政府がモバイルとデジタル経済の実現に努め、農村部でもスマートフォンへのアクセスが増加していることから、エントリーレベルの価格帯のスマートフォンに対する需要が増加すると予測されます。
2022年7月、PePはポーランドで金融・モバイルサービスを拡大するため、Simapkaを買収しました。この買収は、POSが提供するさまざまな追加サービスによって決済が強化されるようなエコシステムの開発に貢献するものです。主な目的は、Simapkaのモバイルアプリケーションのソリューションを通じて、欧州中の小売店が決済の着実なデジタル化の恩恵を受けられるようにすることです。
2022年5月、Cricket Wireless LLCは、Southern Intercollegiate Athletic Conference(SIAC)との協業を発表しました。この3年契約により、Cricketは歴史的黒人大学(HBCUs)加盟校のSIACファンにユニークな体験を提供することができるようになりました。
2021年12月、ライカモバイルはウェールズ政府と提携し、春から夏にかけての遠隔学習を可能にしました。モバイルデータアップリフトスキームは、ウェールズでデジタル排除されている生徒が学校に戻るときと、残りの学年の間、利用できました。これは、子どもたちがインターネットリソースにアクセスできることを保証し、困難な時期に重要な学習や発達を逃さないようにすることを目的としています。
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング。
According to Stratistics MRC, the Global Mobile Virtual Network Operator Market is accounted for $78.15 billion in 2022 and is expected to reach $142.27 billion by 2028 growing at a CAGR of 10.5% during the forecast period. A mobile virtual network operator (MVNO) is a business that provides wireless communications services but does not possess the wireless network infrastructure that uses to serve its clients. In order to obtain wholesale access to network services in large quantities, an MVNO enters into a business deal with a mobile network operator. The MVNO then sets retail prices independently. An MVNO can either use its own staff for customer service, billing support, marketing, and sales, or it might hire a mobile virtual network enabler (MVNE). Throughout the projected period, the market is expected to develop at a fast pace due to the increasing usage of data and value-added services such as e-commerce-based and live streaming services. Moreover, the rising mobile subscriber base and rising smartphone penetration around the world will significantly contribute to the industry's growth. While serving a variety of consumer needs, mobile virtual network operators do not possess the necessary infrastructure or radio frequency usage rights.
According to the GSMA, India is on its way to becoming the second-largest smartphone market globally by 2025, with around 1 billion installed devices. It is expected to have 920 million unique mobile subscribers by 2025, including 88 million 5G connections.
Increasing penetration of mobile devices
The market's predicted growth rate will be fueled by the increasing use of mobile devices. By the end of 2021, the GSMA predicted that 5.3 billion people, or about 67% of the world's population, would be subscribers to mobile services. In developing nations, the majority of individuals own a mobile phone, indicating that future growth will come from younger populations that are signing up for their first mobile subscription. An additional 400 million mobile users are anticipated during the forecast period, the majority of whom will come from Sub-Saharan Africa and the Asia-Pacific region.
Increasing competition among MNOs and MVNOs to hamper the market growth
The primary issue the MVNO is dealing with is a lack of wireless infrastructure because they do not possess any spectrum allocations. The fact that these wireless providers concentrate on specialized market segments implies that they must manage and optimize their investment in network infrastructure to maximize profits and minimize costs. In order to provide client services by renting access to voice and data services, the virtual network operators should make use of the MNO's wireless infrastructure. Mobile Virtual Network Operators are limited in their capacity to create new services because of their dependence on the network provider. This results in more competition with MNOs in established market segments.
Surging product launches
The major market competitors offer wireless services at prices that are competitive across the board, which will open up a wealth of prospects for the market's growth rate in the upcoming years. For instance, in July 2022, Boost Mobile launched Connected Vehicle. This is a fully customizable, turnkey solution for mobile internet. Everyone may simply obtain Wi-Fi in their car with Boost Mobile. Take several computers, tablets, and phones everywhere you go by connecting them to the consumer vehicle. Also, they may watch their preferred movies and television programs online, browse the web, and listen to their preferred music and podcasts while traveling for extended periods of time without using their cell phone's data plan. The linked vehicle package offers 5GB of 4G LTE mobile internet as well as a remote Wi-Fi hotspot.
Issues associated with mobile virtual network operator
In developing and undeveloped nations, a lack of technological know-how and a competent workforce will constrain market expansion. Moreover, poor service quality, shrinking profit margins, and reordering of priorities will again threatens the market's growth. Also, the expansion rate of the market will be slowed down by poor infrastructure and an inadequate MNO sector in developing nations.
Covid-19 Impact:
The COVID-19 epidemic increased the adoption of communication services that improve work-life balance and advanced the need for agile and flexible work styles. Furthermore, due to the global epidemic, telecom regulators delayed their plans for a 5G spectrum auction. The pandemic compelled telecom businesses to evaluate the robustness of their networks and review their planned investments, particularly in 5G technology.
The consumer segment is expected to be the largest during the forecast period
The consumer segment accounted for the largest market share during the projection period due to the rising proportion of single mobile users and the expanding mobile customer base in emerging markets. Moreover, in terms of innovation and pricing, the B2C, or consumer, segment has typically dominated over the B2B segment. Simple customer service is considerably easier to manage than billing and managing a fleet of devices. However, MVNOs prefer to invest in the consumer because of the convenience and profit margins.
The full MVNO segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Full-MVNOs segment accounted for the highest CAGR and is anticipated to continue throughout the forecast period by installing a complete MVNO network architecture requires minimal cash upfront and costs associated with implementing call control, enabling users to make extremely cheap international calls. Moreover, the development of MVNOs is the result of MNOs' strategic decisions and regulatory actions to remove entry barriers and eventually promote competition.
Region with largest share:
During the course of the forecast period, the Asia-Pacific region will acquire the largest market share because it has consistently been at the forefront of adopting technological advancements like 5G technology, linked mobile devices, and smartphone penetration, among others. The Asia-Pacific region has a large market for smartphones because of its rapidly expanding telecom industry and large customer base. However, more money is also being spent in the region on wireless network services. India, Japan, Australia, Singapore, and South Korea are among the nations increasing their investments in the development of their domestic telecom markets.
The Asia Pacific region is anticipated to have the highest CAGR during the forecast period due to China's plans to allow commercial MVNO licenses, including licenses for foreign-invested companies, after the Ministry of Industry and Information Technology (MIIT) launched a public consultation to seek additional industry input and feedback on the government's proposal. Additionally, demand for smartphones at entry-level price points is projected to rise due to the growing use of smartphones in developing nations like India and Indonesia, where local governments are striving for mobile and digital economies and rural areas are gaining more access to smartphones.
Some of the key players in Mobile Virtual Network Operator market include AirVoice Wireless, Alphabet Inc. (Google Fi), Asahi Net, AT&T Inc., Boost Mobile LLC, Charter Communications Inc., CJ HelloVision Co. Ltd, Comcast Corporation, Cricket Wireless LLC, Drillisch Telecom, FreedomPop, FreeNet AG, Japan Communications Inc, KDDI Mobile, Kore Telematics, Lebara Group, Lyca Mobile, Ortel Mobile, PlatinumTel Communications, LLC, Poste Mobile SpA, Quebecor Inc., Rakuten Mobile, Republic Wireless, SK Telecom, TalkTalk Group, Tesco Mobile Ltd, Ting Inc., T-Mobile USA Inc., TracFone Wireless Inc, UPP Wireless, Verizon Communications Inc., Virgin Mobile, Truphone GmbH and Voiceworks GmbH.
In July 2022, PeP acquired Simapka to expand financial and mobile services in Poland. This acquisition would aid in developing an ecosystem wherein the payments would be bolstered by a variety of additional services provided by POS. The major objective is to ensure that retail outlets throughout Europe gain benefit from the steady digitization of payments through the solutions of Simapka's mobile application.
In May 2022, Cricket Wireless LLC announced a collaboration with the Southern Intercollegiate Athletic Conference (SIAC). This three-year agreement allows Cricket to provide unique experiences to SIAC fans at all Historically Black Colleges/Universities (HBCUs) member schools.
In December 2021, Lycamobile partnered with the Welsh Government to enable remote learning throughout the spring and summer. The Mobile Data Uplift Scheme was available to digitally excluded students in Wales as they returned to school and throughout the rest of the school year. This aimed to help guarantee that children had access to internet resources and did not miss out on crucial learning and development during a challenging time.
Operational Models Covered:
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