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市場調査レポート
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1235917

航空アナリティクス市場の2028年までの予測- ビジネス機能、コンポーネント、開発、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の世界分析

Aviation Analytics Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Business Function, Component, Development, Application, End User, and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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航空アナリティクス市場の2028年までの予測- ビジネス機能、コンポーネント、開発、アプリケーション、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の航空アナリティクス市場は、2022年に24億8,000万米ドルを占め、予測期間中に13.58%のCAGRで成長し、2028年には53億4,000万米ドルに達すると予想されています。

航空は、航空部門と機械的な飛行に関連する活動を包含しています。アナリティクスとは、データまたは統計の計算をベースとした方法論的な分析を指す言葉です。航空アナリティクスは、リアルタイムの飛行データを含む過去の運用空港データ、気象予測、過去の飛行データをエンドユーザーに提供する計算手法です。大規模な航空データセットをクエリや予測分析のために処理することができるようになりました。ほとんどの場合、膨大な量の非構造化および構造化航空データに基づいて、予測やソリューションを提供します。

米国航空管制官協会によると、米国では毎日約87,000便が離陸しています。また、世界中の人々の可処分所得の増加や生活水準の向上により、航空便を利用する乗客の数が大幅に増加しています。

市場力学

促進要因

競合情報および分析ソリューションに対する航空業界の注目度の上昇

世界の航空業界では、事業の収益性を高めるために、競合情報と分析ソリューションがますます重視されるようになっています。その結果、航空アナリティクスソリューションのニーズが高まり、同業界に貢献しています。また、航空機の利用者数の増加に伴い、より多くのデータが生成されるようになっています。これが、航空業界分析に対する市場の緊急ニーズを押し上げています。航空燃料管理を重視するようになったことで、これらのシステムに対するデータ量の要件も大きくなっています。

制約。

プライバシーとデータセキュリティに関する懸念

親会社は、顧客の購買、オンライン取引、チケット予約、その他の重要な情報の詳細にアクセスできるため、分析に欠陥があれば、顧客のプライバシーが危険にさらされる可能性があることを考慮しています。企業は、相互の利益のために、これらの有用な顧客データセットを取引する可能性があります。その結果、市場の拡大が阻まれます。

好機。

航空アナリティクスソリューションにおける技術開発の高まり

航空業界では、コスト削減と顧客体験の向上を目的とした航空高度分析における技術進歩への需要が高まると予想されます。そして、高収益を達成するための構造的な分析ソリューションの必要性が高まることで、航空アナリティクスの市場は成長すると考えられます。

脅威となるもの

熟練した専門家の不足

近年、リアルタイム分析ソリューション、特に「ビッグデータ」分析の活用が進み、分析能力を持つ労働力が必要となっています。有能な労働力の不足は、航空旅客輸送量全体の爆発的な拡大を遅らせる可能性があります。また、世界の航空市場の開拓は、経験豊富な人材の不足によって制限されており、データの消費と利用が増加しているにもかかわらず、現在のデータおよびアナリティクスの取り組みにとって重要な障害となっています。

COVID-19の影響

COVID-19の流行により、各国政府や航空関連団体は、ウイルスの拡散を防ぐために多くの厳しい規制を制定することを余儀なくされました。第2四半期には、空港や航空路線がほぼ停止したため、空港の利用者数が減少し、航空業界は世界的に損失を被りました。他の地域の多くの国でも、今回の感染症の影響を受け、行政は再び一部または全部の閉鎖を宣言していますが、一部の国では、経済のかなりの部分が徐々に回復し始めています。

予測期間中、ソリューション分野が最大となる見込み

ソリューション部門は、ビジネス上の問題に対処できるパーソナライズされた航空アナリティクスサービスへのニーズが高まっていることから、有利な成長を遂げると推定されます。さらに、この技術は、メンテナンス、収益性、運用の生産性を高めるために企業を支援します。また、ユーザーが航空券を注文する際、テクノロジーは彼らの要望を理解することができます。

予測期間中、戦闘リスク管理分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

安全性の向上と運航上の問題の減少により、戦闘リスク管理分野は予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予想されます。また、航空会社が燃料使用量を効果的に監視し、運航経費を管理するための燃料管理製品も、市場の大きな割合を占めています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋は、クラウドバックアップされ、クラウドによって駆動される洗練された分析に対する需要の高まりが航空アナリティクス業界を後押ししていることから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。中国、インド、韓国、日本、マレーシアなどの国々では、運用やコストの効率化、優れた消費者体験などの利点があるため、航空分野はアジア太平洋地域で最も成長すると予測されています。また、クラウド技術の進歩による支出増により、航空アナリティクスビジネスの拡大が予想されます。

CAGRが最も高い地域。

北米は、顧客の期待の高まり、コスト削減への圧力の高まり、業務効率の改善により、予測期間中に最も高いCAGRを示すと予測されます。また、企業がデータ分析や顧客インサイトへの投資に積極的であることから、同地域における航空アナリティクスへの要望も高まると予想されます。

主な発展です。

2022年7月、検索駆動型アナリティクスに注力するAskdata社がSAP SEに買収されたことが発表されました。SAPはAskdataを買収することで、AIによる自然言語検索を活用し、企業がより多くの情報に基づいた意思決定を行うことを支援する能力を向上させました。ビジネスの洞察を最大化するために、ユーザーにはリアルタイムデータの閲覧、コミュニケーション、貢献の自由が与えられます。

2022年3月、ラムコシステムズは、エンタープライズアプリ向けの次世代音声アシスタントを実現するシリコンバレーの企業、アランAIとパートナーシップを締結しました。このパートナーシップは、同社のエンタープライズ・ポートフォリオにアプリ内音声アシスタントを組み込むことを目的としていました。さらに、このパートナーシップは、航空・航空宇宙・防衛分野のビジネスユースケースを構築し、その後、他の産業分野のユースケースを構築する予定です。

2021年5月、アラスカ航空はFlywaysのAI技術を導入する契約を締結しました。これは、配車担当者がより良い判断を下し、より効果的なルートを計画するためのフライトトラッキングとルーティングのプログラムです。このテクノロジーは、データに基づいた予測を生成し、フライトオペレーションとルーティングの提案を行います。Flywaysは、6ヶ月間の試用期間中、航空会社のマイル削減、480,000ガロンの燃料節約、4,600トンの炭素排出量削減に貢献しました。

私たちのレポートが提供するもの

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場促進要因(市場動向、制約要因、機会、脅威、課題、投資機会、推奨事項など)
  • 市場推定に基づく主要なビジネスセグメントにおける戦略的な提言
  • 競合情勢とその動向
  • 詳細な戦略、財務、最近の動向を含む企業プロファイル
  • サプライチェーンの動向は、最新の技術進歩をマッピングしています。

無料カスタマイズの提供

本レポートをご購入いただいたお客様には、以下のいずれかの無料カスタマイズをご提供いたします。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3名まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3名まで)
  • 地域別セグメント
    • お客様のご希望に応じて、主要国の市場推計・予測・CAGRを提供(注:フィージビリティチェック別。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の航空アナリティクス市場:事業機能別

  • セールス&マーケティング
  • ファイナンス
  • サプライチェーン
  • 手術
  • メンテナンスと修理
  • その他の事業機能

第6章 世界の航空アナリティクス市場:コンポーネント別

  • ソリューション
  • サービス
  • その他のコンポーネント

第7章 世界の航空アナリティクス市場:開発別

  • クラウド
  • オンプレミス

第8章 世界の航空アナリティクス市場:アプリケーション別

  • パフォーマンス監視
  • 飛行リスク管理
  • 機動性と機能性
  • ルート管理
  • 燃料管理
  • フリート管理
  • 予測分析
  • エネルギー管理
  • 在庫管理
  • サプライチェーン計画
  • 緊急管理
  • 部品交換
  • 検査
  • ウェルスマネジメント
  • その他のアプリケーション

第9章 世界の航空アナリティクス市場:エンドユーザー別

  • 空港
    • 中空港
    • 小型空港
    • 大型空港
  • MRO
    • 中規模MRO
    • 大規模MRO
    • 小規模MRO
  • 航空会社
    • 大型航空会社
    • スモールエアラインズ
    • 中型航空会社
  • OEM
    • エンジンOEM
    • 航空機OEM
  • その他のエンドユーザー

第10章 世界の航空アナリティクス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第11章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第12章 企業プロファイル

  • SAS Institute Inc
  • General Electric
  • Ramco Systems
  • Honeywell International Inc.
  • IGT Solutions
  • L3Harris Technologies, Inc.
  • OAG Aviation Worldwide Limited
  • Askdata
  • Oracle Corporation
  • SAP SE
  • International Business Machine Corporation(IBM)
  • Mercator
  • Booz Allen Hamilton Inc.
  • Alaska Airlines
  • Swiss AviationSoftware Ltd
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Business Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Sales & Marketing (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Finance (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Supply Chain (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Operation (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Maintenance & Repair (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Other Business Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Component (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Solutions (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Services (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Other Components (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Development (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Cloud (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Aviation Analytics Market Outlook, By On Premise (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Performance Monitoring (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Flight Risk Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Mobility & Functionality (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Rout Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Fuel Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Fleet Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Predictive Analysis (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Energy Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Inventory Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Supply Chain Planning (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Emergency Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Part Replacement (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Inspection (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Wealth Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Other Applications (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Global Aviation Analytics Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Airports (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Medium Airports (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Small Airports (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Large Airports (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Global Aviation Analytics Market Outlook, By MROs (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Medium MROs (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Large MROs (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Small MROs (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Airlines (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Large Airlines (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Small Airlines (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Medium Airlines (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Global Aviation Analytics Market Outlook, By OEMs (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Engine OEMs (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Aircraft OEMs (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Global Aviation Analytics Market Outlook, By Other End Users (2020-2028) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC22513

According to Stratistics MRC, the Global Aviation Analytics Market is accounted for $2.48 billion in 2022 and is expected to reach $5.34 billion by 2028 growing at a CAGR of 13.58% during the forecast period. Aviation encompasses activities connected to the aviation sector and mechanical flight. Analytics is the term for the methodical computation-based analysis of data or statistics. Aviation analytics is a computational method that provides end users with historical operational airport data, weather predictions, historical flight data, including real-time flight data. Large aviation data sets can now be processed for queries and predictive analysis. It mostly offers predictions or solutions based on vast quantities of unstructured and structured aviation data.

According to the US National Air Traffic Controllers Association, there are approximately 87,000 flights taking off in the US every day. In addition, there has been a substantial increase in the number of passengers travelling via air owing to rising disposable income and improved standard of living of people across the world.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing focus of aviation industry on competitive intelligence and analytical solutions

Participants in the global aviation industry are emphasising competitive intelligence and analytical solutions more and more in order to boost the profitability of their businesses. As a result, the need for aviation analytics solutions is growing, which is helping the sector. In addition, as the number of passengers flying has increased, more data are being generated. This is driving up the market's urgent need for aviation industry analysis. The increased emphasis on aviation fuel management is also creating a significant data volume requirement for these systems.

Restraint:

Concerns regarding privacy and data security

Considering parent firms have access to details about their clients' purchase, online transactions, ticket reservations, and other crucial information, any analytics flaw could jeopardise client privacy. The enterprises may trade these useful client datasets for mutual benefit. As a result, market expansion is prevented from expanding.

Opportunity:

Rising technological developments in aeronautics analytics solutions

The airline industry is expected to face increasing demand for technology advancements in aeronautics advanced analytics to reduce costs and improve customer experience. Then, as the need for structural analytical solutions to achieve high revenues and profits increases, the market for aviation analytics will grow.

Threat:

Lack of Skilled Professionals

With the recent rise in the use of real-time analytical solutions, particularly "Big Data" analytics, a workforce with analytical abilities is now necessary. Lack of competent labour could slow the overall aviation passenger traffic's explosive expansion. The development of the aviation market globally is also restricted by a lack of experienced personnel, which is a key obstacle to current data and analytics initiatives despite the rise in data consumption and usage.

COVID-19 Impact

The COVID-19 pandemic has forced governments and aviation-related organisations to enact a number of stringent regulations to prevent the virus's spread. A reduction in airport traffic with monetary losses for the aviation sector globally resulted from airports and air travel almost stopping in the second quarter. Many other countries in other regions remain susceptible to latest wave of illnesses, causing their administrations to once again declare partial or complete lockdowns, even though some have started to gradually restore substantial sectors of their economy.

The Solutions segment is expected to be the largest during the forecast period

The Solutions segment is estimated to have a lucrative growth; due to its expansion can be linked to the growing need for a personalised aviation analytics service that can address business issues. Additionally, this technology aids businesses in increasing maintenance, profitability, and operations productivity. Also, when users order tickets, technology can comprehend their wants.

The fight risk management segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The fight risk management segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to improved safety and a decrease in operational problems. Also, a sizeable portion of the market is devoted to fuel management products, which aid airlines in effectively monitoring their fuel usage and managing operating expenses.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to rising demand for sophisticated analytics that are cloud backed and driven by the cloud is encouraging for the aviation analytics industry. The aviation sector is anticipated to grow the most in Asia Pacific due to advantages including greater operational and cost effectiveness as well as superior consumer experiences in countries like China, India, South Korea, Japan, and Malaysia. Also, it is anticipated that the expansion of the aviation analytics business would thrive during the anticipated time due to rising spending and advances in cloud technology.

Region with highest CAGR:

North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to rising customer expectations, mounting pressure to cut costs, and improvements in operational efficiency. Desire for aviation analytics in the area is also anticipated to increase as a result of businesses' willingness to invest in data analytics and customer insights.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Aviation Analytics Market include: SAS Institute Inc, General Electric, Ramco Systems, Honeywell International Inc., IGT Solutions, L3Harris Technologies, Inc., OAG Aviation Worldwide Limited, Askdata, Oracle Corporation, SAP SE, International Business Machine Corporation (IBM), Mercator, Booz Allen Hamilton Inc., Alaska Airlines and Swiss AviationSoftware Ltd

Key Developments:

In July 2022, Askdata, a firm with a focus on search-driven analytics, was bought by SAP SE, according to an announcement. By acquiring Askdata, SAP has improved its capacity to support businesses in making more informed decisions by utilizing AI-driven natural language searches. To maximize business insights, users are given the freedom to browse, communicate, and contribute to real-time data.

In March 2022, Ramco Systems entered into a partnership with Alan AI, a Silicon Valley company enabling the next generation of voice assistants for Enterprise Apps. This partnership aimed to embed in-app voice assistants for its enterprise portfolios. In addition, the partnership would build business use cases for the Aviation, Aerospace & Defense sector, followed by use cases for other industry verticals.

In May 2021, Alaska Airlines signed a contract to deploy the Flyways AI technology. It is a flight tracking and routing program that helps dispatchers make better judgments and plan more effective routes. The technology generates data-driven forecasts and makes flight operations and routing suggestions. Flyways helped the airline cut miles, save 480,000 gallons of fuel, and save 4,600 tonnes of carbon emissions over the six-month trial period.

Business Functions Covered:

  • Sales & Marketing
  • Finance
  • Supply Chain
  • Operation
  • Maintenance & Repair
  • Other Business Functions

Components Covered:

  • Solutions
  • Services
  • Other Components

Developments Covered:

  • Cloud
  • On Premise

Applications Covered:

  • Performance Monitoring
  • Flight Risk Management
  • Mobility & Functionality
  • Rout Management
  • Fuel Management
  • Fleet Management
  • Predictive Analysis
  • Energy Management
  • Inventory Management
  • Supply Chain Planning
  • Emergency Management
  • Part Replacement
  • Inspection
  • Wealth Management
  • Other Applications

End Users Covered:

  • Airports
  • MROs
  • Airlines
  • OEMs
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Aviation Analytics Market, By Business Function

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Sales & Marketing
  • 5.3 Finance
  • 5.4 Supply Chain
  • 5.5 Operation
  • 5.6 Maintenance & Repair
  • 5.7 Other Business Functions

6 Global Aviation Analytics Market, By Component

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Solutions
  • 6.3 Services
  • 6.4 Other Components

7 Global Aviation Analytics Market, By Development

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Cloud
  • 7.3 On Premise

8 Global Aviation Analytics Market, By Application

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Performance Monitoring
  • 8.3 Flight Risk Management
  • 8.4 Mobility & Functionality
  • 8.5 Rout Management
  • 8.6 Fuel Management
  • 8.7 Fleet Management
  • 8.8 Predictive Analysis
  • 8.8 Energy Management
  • 8.10 Inventory Management
  • 8.11 Supply Chain Planning
  • 8.12 Emergency Management
  • 8.13 Part Replacement
  • 8.14 Inspection
  • 8.15 Wealth Management
  • 8.16 Other Applications

9 Global Aviation Analytics Market, By End User

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Airports
    • 9.2.1 Medium Airports
    • 9.2.2 Small Airports
    • 9.2.3 Large Airports
  • 9.3 MROs
    • 9.3.1 Medium MROs
    • 9.3.2 Large MROs
    • 9.3.3 Small MROs
  • 9.4 Airlines
    • 9.4.1 Large Airlines
    • 9.4.2 Small Airlines
    • 9.4.3 Medium Airlines
  • 9.5 OEMs
    • 9.5.1 Engine OEMs
    • 9.5.2 Aircraft OEMs
  • 9.6 Other End Users

10 Global Aviation Analytics Market, By Geography

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 North America
    • 10.2.1 US
    • 10.2.2 Canada
    • 10.2.3 Mexico
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
    • 10.3.2 UK
    • 10.3.3 Italy
    • 10.3.4 France
    • 10.3.5 Spain
    • 10.3.6 Rest of Europe
  • 10.4 Asia Pacific
    • 10.4.1 Japan
    • 10.4.2 China
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 Australia
    • 10.4.5 New Zealand
    • 10.4.6 South Korea
    • 10.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 10.5 South America
    • 10.5.1 Argentina
    • 10.5.2 Brazil
    • 10.5.3 Chile
    • 10.5.4 Rest of South America
  • 10.6 Middle East & Africa
    • 10.6.1 Saudi Arabia
    • 10.6.2 UAE
    • 10.6.3 Qatar
    • 10.6.4 South Africa
    • 10.6.5 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

  • 11.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 11.2 Acquisitions & Mergers
  • 11.3 New Product Launch
  • 11.4 Expansions
  • 11.5 Other Key Strategies

12 Company Profiling

  • 12.1 SAS Institute Inc
  • 12.2 General Electric
  • 12.3 Ramco Systems
  • 12.4 Honeywell International Inc.
  • 12.5 IGT Solutions
  • 12.6 L3Harris Technologies, Inc.
  • 12.7 OAG Aviation Worldwide Limited
  • 12.8 Askdata
  • 12.9 Oracle Corporation
  • 12.10 SAP SE
  • 12.11 International Business Machine Corporation (IBM)
  • 12.12 Mercator
  • 12.13 Booz Allen Hamilton Inc.
  • 12.14 Alaska Airlines
  • 12.15 Swiss AviationSoftware Ltd