市場調査レポート
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1235895
デジタルカメラ用バッテリー市場の2028年までの予測- タイプ別(一次電池、二次電池)、カメラタイプ別(レンズ交換式、レンズ内蔵式)、電池ケミストリー別、アプリケーション別、地域別の世界分析Digital Camera Battery Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Type (Primary Battery and Secondary Battery), By Camera Type (Interchangeable Lens and Built-in Lens), By Battery Chemistry, By Application and By Geography |
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デジタルカメラ用バッテリー市場の2028年までの予測- タイプ別(一次電池、二次電池)、カメラタイプ別(レンズ交換式、レンズ内蔵式)、電池ケミストリー別、アプリケーション別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、デジタルカメラ用バッテリーの世界市場は、2022年に7億2630万米ドルを占め、2028年には9億7330万米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.0%のCAGRで成長すると予想されています。
デジタル一眼レフカメラ、コンパクトカメラ、ミラーレスカメラなどを含むデジタルカメラは、バッテリーで駆動します。デジタルカメラには、リチウムイオン二次電池が多く使われています。しかし、ニッケル水素、ニッケルカドミウム、亜鉛-炭素、アルカリ、一次リチウム、ニッケル亜鉛など、別の化学物質もデジタルカメラの電源として頻繁に使用されています。デジタルカメラメーカー各社が製造する電池は、それぞれの機種に対応した設計になっています。
カメラ映像機器工業会によると、2021年のデジタルカメラの世界販売台数は2011年と比較して93%減少しました。Epec, LLCによると、Ni-MH電池は、最終的な電池パックの製造価格がリチウムイオン電池の50%未満です。
デジタルカメラの需要は、主にエンターテインメント、メディア、スポーツ業界における高速度カメラの使用増加によって牽引されています。アクション写真の人気により、軽量なデジタルカメラの需要が高まっています。Instagramのようなソーシャルメディアプラットフォームの台頭により、世界中のユーザーの写真市場が拡大し、多くのユーザーが携帯電話だけでなく、プロ用デジタルカメラで写真をスナップしてアプリに公開するようになっています。一般的には、簡易的な写真撮影のために軽量のカメラが使用されています。この分野での技術進歩の拡大により、デジタルカメラへの低重量バッテリーの採用が促進されると予測されます。
予測期間中、デジタルカメラの売上は世界的に減少しています。過去数年間、主要なデジタルカメラメーカーは、一貫性のない売上高の減少を目の当たりにしています。カメラ映像機器工業会は、2011年と比較して、2021年のデジタルカメラの世界販売台数は93%減少すると予測しています。この減少の主な原因は、スマートフォンカメラの画質向上です。スマートフォンのカメラは現在、コンピュテーショナルフォトグラフィーやAIの活用など、さまざまな機能を搭載しています。
エネルギー効率が高く、廃棄物の発生が少なく、基本的な充電器で充電できることから、二次電池は消費者の間で人気が高く、これが主に二次電池のニーズを牽引しています。また、リチウムイオン電池は、材料科学の研究開発の活発化により性能が向上し、消費者の需要を高めています。電池技術の進歩は、停滞期と顕著な進歩期を繰り返しながら、その軌跡をたどっています。実際、電池で動く(ワイヤレス)ガジェットのコンセプトは、コンピューターやケーブル工具よりも何十年も前からありました。
重い一眼レフデジタルカメラのボディは、通常のカメラボディの2~3倍はします。低価格帯のデジタルカメラは、現在、インスタマチックカメラと価格面で競合しています。さらに、デジタルカメラは良くないと考えられています。さらに、テクノロジーはこれらの制限を急速に克服しつつあります。
コロナウイルスの大流行は、多くの人々の生活様式に影響を与えています。社会的な距離を保つために、流行の結果、在宅勤務に大きく頼らざるを得なくなっています。また、旅行や外出もできず、家に閉じこもるため、カメラを使った撮影の機会も少なくなりました。また、COVID-19の規制により、カメラメーカーの生産能力も低下しました。このため、デジタルカメラ市場に大きな影響を与え、デジタルカメラ用電池の販売に影響を与えました。
ニッケル水素電池は、双方向無線機、コードレス電動工具、デジタルカメラ、携帯電話などに使用されているため、予測期間中はニッケル水素電池の分野が市場を独占すると予想されます。さらに、Ni-MHは高いピーク電力を発生し、比エネルギーが高く、有害金属の使用量が少なく、メモリへの影響も少ないです。また、環境に優しく、深放電が可能です。
ほとんどのデジタルカメラは充電式電池を電源としているため、予測期間中、レンズ交換式カメラ分野のCAGRが最も高くなると予測されています。これらの電池は、通常、OEMやカメラメーカーからのデジタルカメラの注文に同梱されています。さらに、Camera &Imaging Products Associationは、2021年に世界で生産されたレンズ交換式カメラは5,330,282台で、そのうち一眼レフカメラは2,216,698台、ミラーレス一眼カメラは3,113,584台であると予測しています。
急速な工業化と都市化の進展により、アジア太平洋地域が世界市場を独占し、予測期間中も最大となることが予想されます。さらに、この地域では都市化が進み、インターネットの普及率が高いことから、ソーシャルメディア用のデジタルカメラの需要が高まっています。Internet World Statsによると、2021年1月31日の時点で、世界のインターネットユーザーの50%以上がアジア太平洋地域に位置しています。
予測期間中、中東・アフリカ地域が最も高いCAGRを示すと予想されます。この地域では、リチウムイオン電池のコストが低下し、ポータブル電子機器やデジタルカメラの販売が増加していることが、市場を後押ししています。さらに、この地域の市場は、デジタル写真分野の技術開拓が、より強力で効率的なカメラ用電池の開発を促した結果、拡大しています。
2022年7月、リコーイメージング株式会社は、「RICOH Gr Iiix Urban Edition」の単体モデルの発表を発表しました。本製品は、先に「RICOH GR IIIx Urban Edition Special Limited Kit」として発売されていました。
2022年5月、リコーイメージング株式会社は、コンパクトデジタルカメラ「RICOH WG-80」発売を発表しました。リチャージャブルD-LI92リチウムイオン電池を搭載し、静止画用途で約300枚、再生用途で約260分のバッテリーライフを実現しています。
2022年4月、リコーとリコーイメージングが、同社のデジタルカメラ「RICOH GR IIIx」が「if DESIGN AWARD 2022」の「プロダクト」部門を受賞したと発表しました。
2021年12月、Samsung SDIは、バッテリーブランド「PRiMX」を立ち上げたと発表しました。サムスンSDIは、同社のアイデンティティを伝えるブランドを立ち上げることで、スーパーギャップテクノロジー戦略を推進します。
2021年11月、富士フイルムはミラーレスデジタルカメラ「FUJIFILM X-T30 II」を発売しました。同機は、軽量・コンパクトでありながらプレミアムな画質を実現します。リチウムイオン電池「NP-W126S」を採用しています。
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング
According to Stratistics MRC, the Global Digital Camera Battery Market is accounted for $726.3 million in 2022 and is expected to reach $973.3 million by 2028 growing at a CAGR of 5.0% during the forecast period. Digital cameras, including DSLRs, compact cameras, mirrorless cameras, and others, are powered by batteries. Rechargeable lithium-ion batteries are frequently used with digital cameras. However, alternative chemistries are also frequently used to power digital cameras, including nickel metal hydride, nickel cadmium, zinc-carbon, alkaline, primary lithium, and nickel-zinc. Batteries made by several digital camera manufacturers are designed to power their particular models.
According to the Camera & Imaging Products Association, the global sales of digital cameras dropped by 93% in 2021 compared to 2011. According to Epec, LLC, Ni-MH batteries cost less than 50% of a lithium-ion battery for the final battery pack's production price.
The demand for digital cameras is primarily being driven by the growing use of high-speed cameras in the entertainment, media, and sports industries. The popularity of action photography has increased demand for lightweight digital cameras. The rise of social media platforms like Instagram has expanded the market for photography among users all over the world, and many of them snap pictures using professional digital cameras to publish to the app rather than just using their phones. In general, light cameras are used for simple photo capture. It is projected that the adoption of low-weight batteries in digital cameras will be fueled by the expanding technological advancements in this field.
Sales of digital cameras have been dropping globally during the forecast period. Over the past few years, major digital camera manufacturers have witnessed a fall in their inconsistent sales. The Camera & Imaging Products Association estimates that, in comparison to 2011, global sales of digital cameras dropped by 93% in 2021. The improvement in smartphone cameras' quality is the main cause of this reduction. Smartphone cameras currently come with a variety of features, including computational photography and AI usage.
Due to their higher energy efficiency, lower waste production, and ability to be recharged using basic chargers, secondary batteries are more popular among consumers, which is primarily driving the need for rechargeable secondary batteries. The performance of lithium-ion batteries has also improved due to increased R&D in material sciences, which has raised consumer demand for them. The trajectory of battery technology advancement has been uneven, with periods of stagnation alternating with notable advances. In fact, the concept of a battery-powered (wireless) gadget predates both computers and cable tools by decades.
The heavy SLR digital camera body costs two to three times as much as a normal camera body. Low-end digital cameras currently compete with Instamatic cameras in terms of pricing. Additionally, it is considered that digital cameras aren't good. Moreover, technology is rapidly overcoming these limitations.
The coronavirus pandemic has an impact on many people's way of living. They had to largely rely on working from home as a result of the epidemic to maintain social distance. There were less opportunities for people to use cameras for photography because they were confined in their residences and unable to travel or go on outings. Additionally, COVID-19 restrictions reduced the production ability of camera manufacturers. This had a significant impact on the market for digital cameras, which therefore had an impact on the sales of digital camera batteries.
The nickel metal hydride battery segment is expected to dominate the market during the forecast period as rechargeable Ni-MH batteries are used in two-way radios, cordless power tools, digital cameras, and cell phones. Moreover, Ni-MH produces high peak power, has a higher specific energy, uses less harmful metals, and has less of an impact on memory. It is also eco-friendly and has a deep discharge.
As most digital cameras are powered by rechargeable batteries, the interchangeable lens camera segment is predicted to have the highest CAGR during the forecast period. These batteries are typically included with digital camera orders from OEMs or camera manufacturers. Furthermore, the Camera & Imaging Products Association estimates that 5,330,282 interchangeable lens cameras were produced globally in 2021, 2,216,698 of which were single-lens reflex cameras and 3,113,584 were mirrorless cameras.
Due to its rapid industrialization and urbanisation, the Asia-Pacific region dominated the global market and is expected to be the largest over the forecast period. Additionally, demand for digital cameras for social media use is increasing as a result of increased urbanisation and high internet penetration rates in this region. According to Internet World Stats, as of January 31st, 2021, over 50% of the world's internet users were located in the Asia Pacific region.
During the projection period, the Middle East and Africa region is anticipated to have the highest CAGR. Lower lithium-ion battery costs and increased sales of portable electronics and digital cameras in the region are boosting the market. Additionally, the market in this region is expanding as a result of technological developments in the field of digital photography that prompted the development of more powerful and efficient camera batteries.
Some of the key players in Digital Camera Battery market include: Canon Inc, Nikon Corporation, SONY ELECTRONICS INC., Panasonic Corporation, Samsung, Duracell Inc., Energizer, Fujifilm, RICOH IMAGING COMPANY, LTD., OM Digital Solutions Corporation, Bower, Toshiba, Olympus, Phottix and Sigma.
In July 2022, Ricoh Imaging Company, Ltd. announced the unveiling of the stand-alone model of the Ricoh Gr Iiix Urban Edition. The product was earlier available under the RICOH GR IIIx Urban Edition Special Limited Kit.
In May 2022, Ricoh Imaging Company, Ltd. announced the RICOH WG-80 digital compact camera launch. The camera is powered by a Rechargeable D-LI92 lithium-ion battery, with approximately 300 shots battery life for still applications, and approx. 260 min battery life for playback applications.
In April 2022, Ricoh and Ricoh Imaging announced that Ricoh won the if DESIGN AWARD 2022 for the RICOH GR IIIx, a digital camera by the company, in the "Product" category.
In December 2021, Samsung SDI announced that it launched its battery brand PRiMX. Samsung SDI is to promote the super-gap technology strategy by launching a brand that conveys the company's identity.
In November 2021, Fujifilm launched the mirrorless digital camera, FUJIFILM X-T30 II. The device provides premium image quality while being lightweight and compact. It utilizes the NP-W126S Li-ion battery.
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