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市場調査レポート
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1439770

デジタルカメラ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Camera - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 127 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルカメラ:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルカメラ市場規模は2024年に53億9,000万米ドルと推計され、2029年には68億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.85%で成長すると予測されます。

Digital Camera-Market

同市場は、全世界のデジタルカメラ販売による収益に基づいて調査されています。

主なハイライト

  • 消費者の嗜好がスマートフォンカメラにシフトしているため、世界のデジタルカメラ市場の成長率は予測期間中に低下すると予測されます。デジタルカメラの世界出荷台数は、過去10年間で売上が減少しています。主要デジタルカメラメーカーの多くも、ここ数年で売上高の減少や変動を記録しています。
  • デジタルカメラには数多くの種類があり、マーケットプレースはかなり混雑していました。しかし、NikonとCanonは、より速いシャッタースピード、より優れた解像度、より鮮明な画像を求めるニッチな顧客層に向けて、フルフレームカメラを開発しました。これらは、スポーツや結婚式のカメラマンなど、写真で生計を立てているプロのためのもので、いい加減なショットは彼らのビジネスに悪影響を及ぼしかねなかった。
  • しかし、近年の技術の進歩、デジタル写真プラットフォームやソーシャルメディア・プラットフォームの増加により、調査対象市場のベンダーに新たな機会が生まれました。近年、機能のアップグレードを伴う数多くの製品が発売され、より新しい支払い方法やカメラサービスとともに、調査した市場の成長を助けると予想されます。Nikon、Sony、Canon、Fujifilmなどの主要企業は、ミラーレスカメラの分野でイノベーションを導入しており、その採用について非常に楽観的です。
  • スマートフォンのカメラの質は近年劇的に向上しています。ほとんどの個人はもはや専用カメラを携帯したり購入したりする必要はありません。写真愛好家やプロはハイエンドのレンズやカメラで優れた結果を得ることが期待されていますが、現在のスマートフォンは一般消費者のニーズには十分な画像を確実に生成します。
  • COVID-19の期間中、各国でさまざまな渡航禁止措置がとられたため、プロの写真家の収入が減り、新しいモデルのカメラを購入する資金が不足しました。このため、デジタルカメラの生産需要は減少していました。しかし、パンデミック後は、新製品の発売により市場は急成長しています。さらに、渡航禁止措置が解除されたことも、市場拡大の機会となっています。

デジタルカメラ市場動向

ミラーレス一眼の販売増加が市場を牽引

  • ミラーレスカメラの普及に伴い、使い勝手を向上させるための技術革新が進んでいます。さらに、企業はユニークで改良された製品の開発に多額の投資を行っています。例えば、Fujifilmは、ミラーレスカメラの需要が近い将来デジタル一眼レフを上回ると予想していると主張しています。同社はまた、ミラーレスカメラはすでに欧州や米国などの世界市場でデジタル一眼レフを上回っていると主張しています。このような傾向から、ミラーレスカメラの需要は予測期間を通じて伸びると思われます。
  • ミラーレスカメラの進歩と技術革新の発展は、将来的にミラーレスレンズの需要を促進すると予想されます。主要な市場企業は、ユニークな写真ソリューションを提供するために、カメラ技術に多額の投資を行っています。例えば、市場の大手企業の一つであるFujifilmは、オールラウンダーのミラーレスカメラであるFujifilmX-T4を提供しています。このカメラは、26.1MPの解像度を持つAPS-Cセンサーを搭載しています。425点のオートフォーカスを誇ります。
  • Nikonの2022年度第2四半期累計の売上高は前年同期比643億円(4億6,030万米ドル)に拡大しました。予測期間中、ミラーレスカメラの販売台数は増加する見込みです。これはミラーレス用レンズの需要増加を助けると予想されます。
  • 主要メーカーの最近のブレークスルーと製品発売は、ミラーレスレンズの需要を促進すると予想されます。例えば、Nikonは2022年9月に、NikonZマウントを利用するフルサイズ/FXフォーマットのミラーレスカメラに適した超広角ズームレンズ、NIKKOR Z 17-28mm f/2.8を発売しました。
  • さらに、最近の進歩により、主要企業はフルフレームセンサーを使用したミラーレスカメラを提供できるようになった。例えば、Sony Electronics Inc.は、2022年10月に、有名なミラーレス・レンズ交換式カメラαシリーズの最新Rシリーズカメラの一部として、α7R V(モデルILCE-7RM5)を発表しました。α7R Vは、Sonyのαカメラにおける最大解像度のイメージセンサーに加え、"R "フルフレームラインアップの中でも初となる、人工知能ベースの画像認識に特化した新しいAIプロセッシングユニット、および強力な画像解析エンジンBIONZ XRTMを搭載しています。このプロセッサーと高解像度センサーの組み合わせにより、静止画・動画ともに被写体の捕捉・認識が飛躍的に向上します。

急成長を遂げるアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域の写真動向は、デジタルカメラへの欲求を高めています。写真はより使いやすく経済的になり、この地域のデジタルカメラ需要を支えています。
  • Sony Corporation、Canon Inc.、Panasonic Corporation、Nikon Corporationのような重要かつ主要な企業の存在により、アジア太平洋地域は世界市場において顕著な地域のひとつになると予想されます。これらの企業は、コアとなる光学技術をベースに、多様なイメージング技術を向上させ、電気光学システム(EOS)を構築することで、ますます多様化する顧客層の要求に応え、成長し続ける映像・写真文化を後押しする新たな映像撮影の道を提供しようとしています。
  • 日本カメラ映像機器工業会(CIPA)は、2022年暦年のミラーレス一眼・デジタル一眼レフカメラの生産台数を529万台と予測しているのに対し、Nikonは2022年4月から2023年3月までの間に510万台と予測しています。
  • さらに、アジア太平洋地域では、デスティネーション・ウェディングやビッグ・ウェディング・イベントの増加により、ウェディング・フォトの需要が急増し、デジタルカメラ市場に大きな影響を与えています。
  • 同地域の可処分所得の増加と写真への熱意も、同産業に利益をもたらすと予測されています。加えて、2022年9月にはインドでInternational Camera Fairのようなレンズ、カメラ、イメージングアクセサリーに特化した会議が開催されました。こうした会合がデジタルカメラ市場を活性化させる可能性が高いです。

デジタルカメラ業界の概要

デジタルカメラ市場は、Nikon Corporation、Sony Corporation、Canon Inc.などの企業の存在により競争が激しいです。同市場はスマートフォン市場との大きな競合に直面しているが、同市場の企業はニッチな顧客層をターゲットとした製品投入に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ミラーレスレンズの販売増加予測
    • ニッチ顧客層からの特殊製品への需要
  • 市場の課題
    • 高機能スマートフォンとの競合
    • カメラレンタルへの動向の高まり
  • 主な技術革新-ミラーレス一眼とアクセサリー
  • デジタルカメラ販売台数の歴史的動向分析(1999年~2021年)

第6章 市場セグメンテーション

  • レンズタイプ別
    • 内蔵型
    • 交換式
  • カメラタイプ別
    • コンパクトデジタルカメラ
    • デジタル一眼レフ
    • ミラーレス
  • エンドユーザー別
    • プロカメラマン
    • プロシューマー
    • ホビーユーザー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • ベンダー市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nikon Corporation
    • Canon Inc.
    • Panasonic Corporation
    • Fujifilm Holdings Corporation
    • Sony Corporation
    • Eastman Kodak Company
    • OM Digital Solutions Corporation
    • Sigma Corporation
    • Leica Camera AG
    • Victor Hasselblad AB

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 68092

The Digital Camera Market size is estimated at USD 5.39 billion in 2024, and is expected to reach USD 6.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.85% during the forecast period (2024-2029).

Digital Camera - Market

The market is studied based on the revenue generated from the sale of digital cameras across the world.

Key Highlights

  • The growth rate of the global digital camera market is expected to decline over the forecast period, owing to shifting consumer preference toward smartphone cameras. Global digital camera shipments have been witnessing a downfall in sales in the last decade. Most of the major digital camera manufacturers have also recorded a decline and fluctuating sales in the past few years.
  • Numerous types of digital cameras were available, and the marketplace was rather crowded. However, the manufacturers, Nikon and Canon, created the full frame camera for a niche customer base that desired quicker shutters, better resolution, and more clarity. These were for professionals, such as sports and wedding photographers, who earned a living from photography, and a lousy shot could negatively affect their business.
  • However, the recent advancements in technology and the growing number of digital photography platforms and social media platforms have created new opportunities for the vendors in the market studied. The numerous product launches with feature upgrades in recent years, along with newer payment methods and camera services, are expected to aid the growth of the market studied. Major players, such as Nikon, Sony, Canon, and Fujifilm, are introducing innovations in the field of mirrorless cameras and are highly optimistic about their adoption.
  • The quality of smartphone cameras has improved dramatically in recent years. Most individuals no longer need to carry or purchase a dedicated camera. While photo enthusiasts and professionals are expected to obtain superior results with high-end lenses and cameras, current smartphones produce images that are certainly enough for the average consumer's needs.
  • Various travel bans imposed across different countries during COVID-19 created a loss of income for professional photographers, leading to the lack of resources to purchase new models of cameras. This had decreased the demand for digital camera production. However, after the pandemic, the market is growing rapidly due to the launch of new products. This growth is further supported by the lifitng of travel bans, providing the opportunity to expand the market.

Digital Camera Market Trends

Increase in Sales of Mirror-less Lens is Driving the Market

  • The growing use of mirrorless cameras has increased innovations to make the devices more user-friendly. Furthermore, businesses have invested heavily in developing unique and improved products. For instance, Fujifilm claimed that the company expects the demand for mirrorless cameras to surpass DSLRs in the near future. The company also asserted that mirrorless cameras have already surpassed DSLRs in global markets, such as Europe and the United States. With these tendencies, the demand for mirrorless cameras would likely grow throughout the forecast period.
  • The development in progress and innovation in mirrorless cameras are expected to drive the demand for mirror-less lenses in the future. Major market players have been spending heavily on camera technology to provide unique photography solutions. For example, Fujifilm, one of the market's leading companies, offers the Fujifilm X-T4, an all-rounder mirrorless camera. The camera features an APS-C sensor along with a 26.1 MP resolution. It boasts 425-point autofocus.
  • Nikon's Y-o-Y revenue grew to JPY 64.3 billion (USD 460.3 million) in the first two-quarters of FY2022 due to an expansion in the sales mix with a move to pro/hobbyist models aided by the sales of the new mirrorless camera. The sales of mirrorless cameras are expected to rise in the forecast period. This is expected to aid the increase in the demand for mirrorless lenses.
  • Furthermore, key manufacturers' recent breakthroughs and product launches are expected to fuel demand for mirrorless lenses. For example, in September 2022, Nikon released the NIKKOR Z 17-28mm f/2.8, an ultrawide-angle zoom lens suitable for full-frame/FX-format mirrorless cameras that utilize the Nikon Z mount.
  • Moreover, recent advancements have enabled key players to provide mirrorless cameras using full-frame sensors. Sony Electronics Inc., for instance, introduced the Alpha 7R V (model ILCE-7RM5) as a part of the latest R series cameras in its famed range of Alpha mirror-less interchangeable lens cameras in October 2022. The Alpha 7R V features Sony's maximum resolution image sensor in an Alpha camera, in addition to a new AI processing unit focused on artificial intelligence-based image recognition - and the potent BIONZ XRTM image analysis engine - among the first in the "R" full-frame lineup. The combination of this processor and the high-resolution sensor allows significant advances in subject capture and recognition for both still and video photos.

Asia-Pacific to Witness Fastest Growth

  • The current photography trend in the Asia-Pacific fuels the desire for digital cameras. Photography has grown more user-friendly and economical, supporting the region's demand for digital cameras.
  • With the existence of significant and major companies, such as Sony Corporation, Canon Inc., Panasonic Corporation, and Nikon Corporation, Asia-Pacific is expected to be one of the prominent regions in the global market. These companies intend to improve their diversified imaging techniques based on their core optical technology to create an electro-optical system (EOS) that provides new avenues of capturing images to meet the requirements of an increasingly diverse customer base and to encourage the ever-growing video and photo culture.
  • The Camera & Imaging Products Association in Japan (CIPA) anticipates the production of 5.29 million mirrorless and DSLR devices in calendar 2022, whereas Nikon forecasts 5.1 million between April 2022 and March 2023.
  • Furthermore, the rising number of destination and big wedding events in the Asia-Pacific region has resulted in a boom in demand for wedding photography, significantly impacting the digital camera market.
  • The region's increased disposable income and enthusiasm for photography are also projected to benefit the industry. In addition, conferences specialized in lenses, cameras, and imaging accessories, such as the International Camera Fair, were hosted in India in September 2022. Such gatherings are likely to fuel the digital camera market.

Digital Camera Industry Overview

The digital camera market is highly competitive due to the presence of players such as Nikon Corporation, Sony Corporation, and Canon Inc, amongst others. Although the market is facing huge competition from the smartphone market, the players in the market are focusing on product launches to target niche customer bases.

In September 2022, Canon USA, Inc. announced the release of four professional camcorders, the XA65, XA60, XA75, and XA70, as well as the VIXIA HF G70 camcorder. The new camcorders are suitable for various applications, including documentaries, corporate events, and education. These models provide exceptional performance, capturing spectacular 4K resolution content, HD UVC Streaming through USB-Ci, and superior focusing and facial detection capability. They all offer MP4 and On-Screen Display (OSD) recording, with the four professional camcorders supporting XF-AVC recording for broadcast purposes. Canon has also released a software update for the XF605 camcorder.

In September 2022, Nikon Corporation unveiled the NIKKOR Z 17-28mm f/2.8, an ultra-wide-angle zoom lens compatible with full-frame/FX-format mirrorless cameras that use the Nikon Z mount. The NIKKOR Z 17-28mm f/2.8 is an ultrawide-angle zoom lens with a fast constant maximum aperture of f/2.8 that spans the focal length range of 17 to 28 mm. This lens provides exceptional portability with a total length of around 101 mm*1 and a weight of about 450 g, besides providing a superior optical performance.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Anticipated Increase in Sales of Mirror-less Lens
    • 5.1.2 Demand for Specialized Products from Niche Customer Base
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Strong Competition from Smartphones with Advanced Features
    • 5.2.2 Growing Trend Towards Camera Rentals
  • 5.3 Key Technological Innovations - Mirrorless Lens and Accessories
  • 5.4 Historical Trend Analysis of Digital Camera Sales (1999-2021)

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Lens Type
    • 6.1.1 Built-in
    • 6.1.2 Interchangeable
  • 6.2 By Camera Type
    • 6.2.1 Compact Digital Camera
    • 6.2.2 DSLR
    • 6.2.3 Mirrorless
  • 6.3 By End-user
    • 6.3.1 Pro Photographers
    • 6.3.2 Prosumers
    • 6.3.3 Hobbyists
  • 6.4 By Geography
    • 6.4.1 North America
    • 6.4.2 Europe
    • 6.4.3 Asia-Pacific
    • 6.4.4 Latin America
    • 6.4.5 Middle East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Vendor Market Share Analysis
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Nikon Corporation
    • 7.2.2 Canon Inc.
    • 7.2.3 Panasonic Corporation
    • 7.2.4 Fujifilm Holdings Corporation
    • 7.2.5 Sony Corporation
    • 7.2.6 Eastman Kodak Company
    • 7.2.7 OM Digital Solutions Corporation
    • 7.2.8 Sigma Corporation
    • 7.2.9 Leica Camera AG
    • 7.2.10 Victor Hasselblad AB

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET