市場調査レポート
商品コード
1235863
清掃ロボット市場の2028年までの予測- 製品、タイプ、操作方法、接続技術、流通チャネル、用途、地域別の世界分析Cleaning Robot Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Type, Operation Method, Connectivity Technology, Distribution Channel, Application and Geography |
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清掃ロボット市場の2028年までの予測- 製品、タイプ、操作方法、接続技術、流通チャネル、用途、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年03月03日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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清掃ロボットの世界市場は、2022年に44億7000万米ドルを占め、予測期間中に24.3%のCAGRで成長し、2028年には165億米ドルに達すると予想されています。
清掃ロボットは、モップがけ、紫外線殺菌、床や窓、芝生の清掃などの家庭用アプリケーションに使用されてきた自律型ロボットです。このロボットは、人間が参加する必要なく、リモコンと自走モードを使用して手動操作を行うようにインテリジェントに訓練されています。人間の労力を軽減し、時間を節約するために特別に設計されています。
米国労働局の2021年統計によると、商業・住宅空間全体の清掃労働者のコストは年間29,760米ドルであるのに対し、清掃ロボットのコストは1回の投資でほぼ25,000米ドルとなっています。
住宅分野のエンドユーザーは、時間とエネルギーを節約するために、主に自動化された製品の導入に注力しています。自動化された掃除機では、スマートホーム技術への動向があり、市場成長には好材料となることが予想されます。しかし、新しい電子技術の開発と従来のシステムとの統合により、従来の建築技術やインテリジェントホームはますます現実的な可能性と魅力を持つようになってきています。さらに、アレルギーを起こしやすい消費者のために自動化された機器にエアフィルターが組み込まれることで、市場の活性化が予測されています。
清掃ロボットは、従来の掃除機よりもコストがかかるため、住宅用としては手が出しにくいです。インドや中国などの新興国の人々は、掃除のために専門業者や労働力、あるいは従来の掃除機に頼っているのが現状です。これらの掃除機には、多数のセンサーや送信機で構成されたハイテク自動システムが搭載されています。このような掃除機は、乱暴に扱うと寿命が短くなり、多額のメンテナンス費用がかかります。技術的に統合された掃除機であるため、メンテナンスに手間がかかります。そのため、消費者は従来の掃除機に切り替える可能性があり、市場の成長を阻害しています。
清掃は商業・工業分野で大規模に行われており、清掃ロボット市場は人件費の節約に役立ち、ひいてはこれらの分野に関わる組織の運営コスト削減に貢献します。このため、清掃ロボットメーカーにとっては、産業分野など新たな市場に進出する機会が増えることになります。洗浄ロボットは現在、高圧洗浄やハイドロブラストなどの鉄鋼洗浄作業で使用されています。このロボットは、船舶の洗浄・ブラスト、石油・ガス事業での貯蔵タンクの洗浄、工業プラントでの金属構造物の洗浄などに使用することができます。新たな開発は、新たな用途のための洗浄ロボットの改良を助けると思われます。
パンデミック以降、清掃用ロボットの需要が大幅に急増しました。この業界の主な原動力のひとつは、住宅分野での清掃ロボットの使用です。これらのロボットは最先端の技術を搭載しており、さまざまな作業を行うことができます。しかし、住宅では最も基本的で基礎的な障害に阻まれます。これは、清掃ロボットに障害物回避技術があまり浸透していないことに起因しています。市場が拡大するにつれ、障害物回避技術のニーズが高まり、メーカーはこの技術をより高い価格で提供せざるを得なくなる可能性があります。これは市場の難題であるが、影響は小さく、今後数年以内に解決すると予測されます。
COVID-19の発生は、清掃ロボットの需要を押し上げました。国際ロボット連盟によると、世界の危機の中、清浄度の要求が高くなったため、業務用清掃ロボットの使用率が92%増加しました。その結果、50社以上のサービスロボットメーカーが、紫外線と消毒液を採用した消毒ロボットを発売し、清潔さを高いレベルで維持することができました。流行後であっても、ヘルスケア施設における消毒ロボットの可能性は大いにあります。主要な市場関係者は、ロボットクリーナーを使って表面を消毒し、エアロゾルに付着した細菌やウイルスを瞬時に死滅させるなど、新しい進歩を導入するための研究開発に注力しています。
床清掃ロボット分野は、家庭の人件費増加に伴う自動化家電の需要増により、有利な成長が見込まれます。業務用清掃ロボットへのAI技術の採用が進み、新興国の都市部の中流家庭が台頭していることは、市場参入企業にとって新たなビジネスの展望をもたらすでしょう。アマゾンやグーグルがロボットに搭載したボーカル・エンゲージメント機能は、ロボットの操作性を高めるのに役立っています。床清掃ロボットの作成に対する大手企業の関心の高まりが、このセグメントの成長を促進すると予測されます。
自動運転ロボットの性能を向上させるために人工知能、ディープラーニング、自然言語処理などの技術が導入されていることから、予測期間中は自動運転セグメントが最も速いCAGR成長を遂げると予測されています。高精度、エネルギー効率、敏捷性、音声認識を備えた自動化機器に対する顧客の嗜好の高まりが、自動運転ロボット市場を促進しています。これらのロボットは、洗練されたユーザーフレンドリーなコンソールを装備しており、ユーザーエクスペリエンスを高めています。
アジア太平洋地域は、家庭用ロボット掃除機の普及、海外勢の台頭、新興国におけるプロフェッショナルサービス用清掃ロボットの普及などにより、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。また、ロボット工学の中心地であり、近い将来サービスロボットの需要が高まると予測される日本も、この業界に大きく貢献しています。いくつかの外資系企業は、戦略的な生産・販売契約を通じて日本でのプレゼンスを拡大しています。
北米は、最新のクリーニング技術に関する知識の向上と、米国やカナダなどの国々で家庭用清掃ロボットが広く使用されていることから、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されます。さらに、小売店、eコマースサイト、スーパーマーケット、ハイパーマーケットなど、さまざまな流通チャネルで清掃ロボットが広く利用できることが、市場の成長を後押ししています。さらに、この地域では共働き世帯が増加していることが、ロボットクリーナーの需要を押し上げています。
2021年1月、サムスン電子は新型「JetBot 90 AI+」を発売しました。世界初のインテルAI搭載スマートロボット掃除機です。
2020年9月、iRobotは、インテリジェントナビゲーションとClean Base Automatic Dirt Disposalによるセルフエンプティ機能を備えた先進的なRoomba Vacuum RobotであるRoomba i3+を発表しました。
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング
According to Stratistics MRC, the Global Cleaning Robot Market is accounted for $4.47 billion in 2022 and is expected to reach $16.50 billion by 2028 growing at a CAGR of 24.3% during the forecast period. A cleaning robot is an autonomous robot that has been used in mopping, UV sterilisation, and other domestic applications such as cleaning floors, windows, lawns, and so on. This robot has been intelligently trained to conduct manual operations using a remote control and self-drive mode without the need for human participation. It is specifically designed to reduce human effort and save time.
According to the 2021 statistics of the U.S. Bureau of Labor, the cost of cleaning laborers across commercial and residential spaces is USD 29,760 per year, while the one-time investment in a cleaning robot cost is nearly USD 25,000.
End-users in the residential sectors are primarily focusing on the adoption of automated products in order to save time and energy. With automated cleaners, there is a trend towards smart home technology, which projects well for market growth. However, with the development of new electronic technologies and their integration with previous systems, conventional building technologies and intelligent homes are increasingly becoming a real potential and attraction. Furthermore, the incorporation of air filters in automated equipment for allergy-prone consumers is projected to fuel the market.
A cleaning robot is costlier than a traditional vacuum cleaner, which makes it less affordable for residential use. People from emerging economies such as India and China still rely on professional services, labour or traditional vacuum cleaner machines for cleaning purposes. These vacuum cleaners are outfitted with high-tech automated systems comprised of numerous sensors and transmitters. Rough use of these machines reduces the equipment's lifespan, resulting in hefty maintenance expenditures. Because these vacuums are technologically integrated, they require extensive maintenance. This may cause consumers to switch to traditional vacuum cleaners, impeding the market's growth.
Cleaning is done on a huge scale in the commercial and industrial sectors, and the cleaning robot market helps in saving labour costs, which in turn helps the organisations involved in these sectors cut down on operation costs. This will provide more opportunities for cleaning robot manufacturers to expand their reach into new markets, such as the industrial sector. These robots are now used in steel-cleaning tasks such as high-pressure washing and cleaning and hydro blasting. The robots can be used in the marine industry to clean/blast vessels, the oil and gas business to clean storage tanks, and industrial plants to clean metal structures. New developments would aid in the improvement of cleaning robots for new applications.
Following the pandemic, there has been a significant surge in the demand for cleaning robots. One of the primary drivers for the industry has been the use of cleaning robots in the residential sector. These robots are outfitted with cutting-edge technologies and can perform a variety of tasks. However, they are obstructed by the most fundamental and basic impediments in houses. This is owing to the lesser penetration of obstacle avoidance technology in cleaning robots. As the market increases, the need for obstacle avoidance technology may increase, forcing manufacturers to offer this technology at higher prices. This is a market difficulty that is projected to have a minor impact and to be resolved within the next several years.
The COVID-19 outbreak boosted demand for cleaning robots. According to the International Federation of Robotics, the usage of professional cleaning robots grew by 92% during the global crisis due to higher cleanliness requirements. As a result, more than 50 service robot suppliers launched disinfection robots that employed UV light and disinfectant fluids to keep cleanliness at a high level. Even after the epidemic, there is a great potential for disinfection robots in healthcare facilities. Leading market players are focusing on R&D to introduce new advancements such as disinfecting the surfaces using robotic cleaners to kill the bacteria and viruses on aerosols instantly.
The floor-cleaning robots segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increasing demand for automated home appliances in conjunction with the increasing labour costs for households. The increased adoption of AI technology in commercial cleaning robots and emerging urban middle-class households in developing countries would create new business prospects for market participants. The vocal engagement capabilities that Amazon and Google have enabled for the robots have helped to boost their controllability. The increased attention of the leading companies on creating floor-cleaning robots is projected to drive the segment's growth.
The self-driven segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the introduction of technology such as artificial intelligence, deep learning, and natural language processing to improve the performance of self-driving robots. The increased customer preference for automated equipment with high precision, energy efficiency, agility, and speech recognition is propelling the market for self-driving robots. These robots are outfitted with sophisticated and user-friendly consoles that enhance the user experience.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the growing use of robot vacuum cleaners for domestic applications, the rise of foreign players, and the proliferation of cleaning robots for professional services in emerging countries. Japan, which is a rising hub for robotics and is projected to experience large demand for service robots in the near future, is also contributing significantly to the industry. Several foreign corporations are expanding their presence in Japan through strategic production and sales agreements.
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increased knowledge of modern cleaning technology and the widespread use of cleaning robots for domestic use in nations such as the United States and Canada. Furthermore, the widespread availability of cleaning robots through various distribution channels such as retail stores, e-commerce websites, supermarkets, and hypermarkets is boosting market growth. Furthermore, the region's growing number of working households is driving up demand for robotic cleaners.
Some of the key players profiled in the Cleaning Robot Market include: Samsung Electronics Co., Ltd., Ecovacs Robotics, Neato Robotics, iRobot Corporation, Diversey, Inc., Pentair plc, Nilfisk Group, Milagrow Business and Knowledge Solutions (Pvt.) Limited, ILIFE Robotics Technology, LG Electronics, Maytronics, Intellibot Robotics, Dyson, bObsweep and Alfred Karcher
In January 2021, Samsung Electronics launched the new JetBot 90 AI+. It is the world's first Intel AI-powered smart robotic vacuum cleaner.
In September 2020, iRobot launched Roomba i3+, an advanced Roomba Vacuum Robot that offers intelligent navigation and self-emptying capability with Clean Base Automatic Dirt Disposal.
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