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市場調査レポート
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1435975

スマートクリーニングと衛生:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Smart Cleaning And Hygiene - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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スマートクリーニングと衛生:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

スマートクリーニングと衛生市場規模は、2024年に51億3,000万米ドルと推定され、2029年までに110億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に16.53%のCAGRで成長します。

スマートクリーニングと衛生- 市場

清潔を維持することは、あらゆる場所、特に病院において不可欠です。院内感染(HAI)の約50%~70%は、汚染された手を介して広がります。スマートクリーニングは、病院内の一般的なタッチポイントを特定し、すべての細菌を根絶するための適切なソリューションを見つけるのに役立ちます。ヘルスケア分野におけるスマートクリーニングは、病気を減らし、病院の衛生状態を改善するために不可欠です。

主なハイライト

  • ホスピタリティ業界では、業務を改善し、ゲストのエクスペリエンスを向上させるためにロボット技術をますます活用しています。たとえば、ニューヨークのガーデンシティホテルは、ソフトバンクロボティクスの人工知能(AI)駆動プラットフォームによるWhizを採用しました。ホテルのスタッフは、宴会場の家具を片側に置いておくことができ、Whizを導入してカーペットを掃除できるので便利だと主張しています。
  • 2023年 1月、Mero Technologies Incはカナダ政府から雇用成長基金を通じて150万米ドルの資金を受け取りました。 Meroは、商業ビル向けのスマートクリーニングソリューションを提供して、ビルの占有率と清潔度を測定し、テナントが安全に仕事に戻るのを支援します。この資金は、Meroがスマートクリーニングプラットフォームの取り組みをカナダ西部と米国に拡大するのに役立ちます。
  • 新型コロナウイルス感染症(COVID-19)のパンデミックがこの変革を加速させたため、過去2年間、清掃業界に大きな変化が見られました。スマート清掃の動向は、従業員をオフィスに戻す強力な動機となるため、必要不可欠なものとなりました。データ駆動型のスマートクリーニングにより、プロバイダーは顧客を満足させる高品質のサービスをこれまで以上に効率的に提供できるようになりました。 AIを統合したスマート清掃ソリューションにより、会議室やワークスペースのより効率的な清掃が可能になりました。
  • データのセキュリティと保護は、スマートクリーニング会社にとって重要な課題となります。センサーによって収集されたデータのスマートクリーニング機能と、このデータを侵害活動から保護することも同様に重要です。たとえば、ハッカーは掃除ロボットのカメラにアクセスし、これにより建物の内部フロアプランに関する知識を得ることができます。

スマートクリーニングと衛生市場の動向

ロボット掃除機が大きな市場シェアを握る

  • ロボット市場は2027年までに1,000億米ドルに達すると予想されています。AIの統合により、ロボットが環境をナビゲートできるようになります。 ICEは、マッピングとレーザー技術を使用して複雑な環境を清掃するロボットを開発しました。人員配置は、高額な夜勤や社交性の低い労働時間により、非効率な管理時間が多く費やされるため、困難になる可能性があります。清掃にロボット技術を導入すると、経費を節約し、時間管理を改善できます。初期費用は高いかもしれませんが、ロボットを使用すると費用対効果が高くなります。
  • ロボット掃除機は、世界で最も広く製造および販売されている家事用ロボットです。掃除の専門家ルンバは掃除機に特化しており、床のタイプ間の自動調整とペットの毛を取り除く重要な掃除機能が組み込まれています。
  • 2022年 6月、AnkerのEufyはRobovac G20を発売しました。これは、ウルトラパックダスト圧縮技術で動作し、4つの吸引モード、空気流量の増加、家の周囲での静かな動作を提供します。付属のダストボックスを効率的に利用し、追加の掃除機パワーが必要な時期を検知します。
  • 2022年 5月、ハイアールはインド亜大陸で2-in-1乾式および湿式モップロボット掃除機を発売しました。同社によれば、このロボットはあらゆる種類の床を強制的に掃除し、障害物を避け、損傷や傷を防ぐことができるといいます。

アジア太平洋は最高の成長を遂げる

  • アジア太平洋(APAC)地域は、世界で最も急速に成長している人工知能(AI)市場です。 2023年までに、APACのAIを含む新技術への投資は、情報通信技術(ICT)投資総額の40%を占めると予想されています。 AIとMLは、ほぼすべての業界領域で重大な混乱を引き起こし、技術情勢を変革しています。クリーニング業界も徐々にこの変化に追いつきつつあります。
  • 中国と日本は産業用ロボットの最大供給国であり、AIの調査領域の商業化を進めています。中国は「中国製造2025」「ビッグデータ発展促進行動要綱」「次世代人工知能開発計画」などのプロジェクトに投資・推進しています。
  • インドはまた、新興AIテクノロジーの研究開発を指導するために、NITI Aayog政策に基づいて国家AI戦略を開始しました。インドで成長するスタートアップ文化は、同国のAIの成長に影響を与えました。
  • 最近の「職場のスマート清潔度調査」によると、シンガポールの労働者の75%が、ロボットは作業場の清潔さを確保する上で清掃員にとって理想的な補完手段であると考えています。
  • ソフトバンクロボティクスはインフォグリッドと提携して掃除ロボット「Whiz」を発売しました。 Infogridセンサーとその分析ダッシュボードを使用した、室内空気質に関するリアルタイムデータによるWhizのスマート AIクリーニングにより、オフィス内での空気感染ウイルスの感染の恐れを排除できます。

スマートクリーニングと衛生業界の概要

スマートクリーニングと衛生市場では適度な競合が存在します。多くの施設管理プラットフォームとテクノロジーベースの清掃サービスプロバイダーは清掃と消毒の専門家であり、新製品の発売、提携、買収で勢いを増しています。この分野でサービスを提供する主要企業には、Neato Robotics、iRobot Corporation、Ecovacs Robotics、LG Electronicsなどが含まれます。

  • 2023年 3月、ドイツの洗浄ソリューション会社Karcherはインドで消費者用洗浄機の製造を開始し、生産能力を2倍にしました。Karcherは、エネルギーと資源を節約しながら洗浄できる機械をお客様に提供しています。 Karcher Indiaには13の支店があり、インド全土に19のサービスポイントを所有し、訓練を受けた販売スタッフとサービススタッフがいます。
  • 2023年 2月、スマートクリーニングソリューションプロバイダーであるObodeは、スマート掃除機ロボットシリーズを発売し、北米での拠点を拡大しました。掃除機ロボットはモップパッドを自動洗浄し、カビや悪臭を防ぎます。これらの製品は、さまざまな表面タイプを識別し、必要に応じて適切な掃除機かけ、モップ掛け、エッジクリーニング、および完全なマッピング機能を適用するLiDARテクノロジーと統合されています。部屋中をシームレスに移動し、掃除とモップ掛けをインテリジェントに切り替えて、安全かつ効果的な床掃除を実現します。
  • 2022年 10月、ソフトバンクロボティクスアメリカ(SBRA)は、自律型清掃およびサービスロボットソリューションの大手プロバイダーであるGausiumと提携し、屋内自動ロボットソリューションを米国市場に販売しました。このパートナーシップは、クライアントが組織内でロボットソリューションを導入、統合、拡張できるよう支援することを目的としています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 流通チャネル分析(オンラインvsオフライン)
  • 市場促進要因
    • 単価の低下に伴う消費者の嗜好や社会経済的要因の変化
  • 市場抑制要因
    • セキュリティ上の懸念と蔓延するパンデミックによりサプライチェーン活動が混乱
  • COVID-19感染症が市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品
    • ロボット掃除機
    • プール清掃ロボット
    • 窓掃除ロボット
    • その他の衛生関連製品
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ecovacs Robotics Co. Ltd
    • Roborock Technology Co. Ltd
    • LG Electronics Inc.
    • iRobot Corporation
    • Cecotec Innovaciones SL
    • Neato Robotics Inc.
    • Electrolux AB
    • SharkNinja Operating LLC
    • Panasonic Corporation
    • Haier Group Corporation
    • Hitachi Ltd
    • Samsung Electronics Co. Ltd

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 71730

The Smart Cleaning And Hygiene Market size is estimated at USD 5.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.01 billion by 2029, growing at a CAGR of 16.53% during the forecast period (2024-2029).

Smart Cleaning And Hygiene - Market

Maintaining cleanliness is essential in all places, especially in hospitals. Around 50% to 70% of hospital-acquired infections (HAI) are spread through contaminated hands. Smart cleaning can help identify common touchpoints in hospitals and find the right solutions to eradicate all germs. Smart cleaning in the healthcare sector is essential to reduce diseases and improve the hospital's hygiene.

Key Highlights

  • The hospitality industry increasingly utilizes robotic technology to improve operations and enhance the guest experience. For instance, the Garden City Hotel in New York adopted Whiz by SoftBank Robotics' artificial intelligence (AI)-driven platform. The hotel staff claims it is convenient to use as they can keep the banquet hall furniture on one side and deploy Whiz to clean the carpets.
  • In January 2023, Mero Technologies Inc received a fund of USD 1.5 million from the Canadian Government through the Jobs and Growth Fund. Mero offers smart cleaning solutions for commercial buildings to help measure building occupancy and cleanliness, helping tenants return to work safely. The funding will help Mero to expand its smart cleaning platform efforts into Western Canada and the US.
  • The past two years saw a significant upheaval in the cleaning sector as the COVID-19 pandemic accelerated this transformation. The trend of smart cleaning became a necessity as it was a powerful incentive to get workers back into the office. Data-driven smart cleaning made it more efficient than ever for providers to offer a high-quality service that satisfies their customers. AI-integrated smart cleaning solutions enabled more efficient cleaning of meeting rooms and workspaces.
  • Data security and protection will be a significant challenge for smart cleaning companies. Smart cleaning functions on data collected by sensors and protecting this data from breaching activities are equally important. For instance, a hacker can access the cameras of a cleaning robot and, in this way, gain knowledge of the internal floor plans of a building.

Smart Cleaning And Hygiene Market Trends

Robotic Vacuum Cleaner Holds Significant Market Share

  • The robotics market is expected to reach USD 100 billion by 2027. The integration of AI allows robots to navigate their environment. ICE developed robots that use mapping and laser technology to clean complex environments. Staffing may be challenging due to expensive night shifts and unsociable hours, which consume a lot of ineffective management time. Adopting robotic techniques for cleaning can save expenses and improve time management. Start-up costs may be high, but they are cost-effective once the robots are used.
  • Robot vacuum cleaners are the world's most widely produced and sold robots for domestic tasks. The cleaning expert Roomba specializes in vacuum cleaning, featuring a great built-in automatic adjustment between floor types and vital cleaning functions to pick up pet hair.
  • In June 2022, Eufy by Anker launched the Robovac G20, which runs on ultra-pack dust compression technology and offers four suction modes, increased airflow, and quiet operation around the house. It efficiently utilizes the attached dust box and can detect when extra vacuuming power is needed.
  • In May 2022, Haier launched the 2-in-1 dry & wet mop Robot Vacuum Cleaner in the Indian subcontinent. The company claims the robot can forcefully clean all floor types, avoiding obstructions and preventing damage and scratches.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • The Asia-Pacific (APAC) region is the fastest-growing artificial intelligence (AI) market globally. By 2023, APAC's investments in new technologies, including AI, are anticipated to account for 40% of its total information communication technology (ICT) investments. AI and ML are causing significant disruptions and transforming the technological landscape in almost every industry domain. The cleaning industry is gradually catching up to adopt this change.
  • China and Japan are among the largest suppliers of industrial robots, and they are commercializing research domains for AI. China is investing and promoting projects such as 'Made in China 2025,' 'Action Outline for Promoting the Development of Big Data,' and 'Next Generation Artificial Intelligence Development Plan.'
  • India also initiated a National AI Strategy under its NITI Aayog policy to guide the research and development of emerging AI technologies. The growing startup culture in India influenced the growth of AI in the country.
  • According to a recent Workplace Smart Cleanliness Study, 75% of workers in Singapore believe that robots are an ideal complement to janitorial staff in ensuring the cleanliness of their workspace.
  • SoftBank Robotics partnered with Infogrid to launch the Whiz cleaning robot. Whiz's smart AI cleaning with real-time data on indoor air quality using Infogrid sensors and its analytical dashboard can eliminate the fear of transmission of airborne viruses in the office.

Smart Cleaning And Hygiene Industry Overview

There is moderate competition in the smart cleaning and hygiene market. Many facility management platforms and tech-based cleaning service providers are experts in cleaning and disinfecting and are gaining momentum with new product launches, partnerships, and acquisitions. Some significant players offering services in this sector include Neato Robotics, iRobot Corporation, Ecovacs Robotics Co. Ltd, LG Electronics, and more.

  • In March 2023, the German cleaning solutions company Karcher began manufacturing more consumer cleaning machines in India to double its production capacity. Karcher offers customers machines that can clean while saving energy and conserving resources. Karcher India includes 13 branches and owns 19 service points throughout India with trained sales and service staff.
  • In February 2023, Obode, the smart cleaning solution provider, extended its footprint in North America by launching its smart vacuum robot series. The vacuum robot can self-clean its mop pads, warding off mold and bad smells. The products are integrated with LiDAR technology that identifies different surface types and then applies proper vacuuming, mopping, edge cleaning, and complete mapping functions as needed. It moves seamlessly across rooms and can intelligently switch between sweeping and mopping for safe and effective floor cleaning.
  • In October 2022, Softbank Robotics America (SBRA) collaborated with Gausium, a leading autonomous cleaning and service robot solution provider, to distribute indoor automated robotic solutions to the US market. The partnership aims to help clients adopt, integrate, and scale robotic solutions within their organizations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Distribution Channel Analysis (Online vs Offline)
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Changing Consumer Preferences and Socio-economic Factors Along with Reduced Unit Prices
  • 4.5 Market Restraints
    • 4.5.1 Security Concern and Prevailing Pandemic Disrupt Supply Chain Activities
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product
    • 5.1.1 Robotic Vacuum Cleaner
    • 5.1.2 Pool Cleaning Robot
    • 5.1.3 Window Cleaning Robot
    • 5.1.4 Other Hygiene-based Products
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ecovacs Robotics Co. Ltd
    • 6.1.2 Roborock Technology Co. Ltd
    • 6.1.3 LG Electronics Inc.
    • 6.1.4 iRobot Corporation
    • 6.1.5 Cecotec Innovaciones SL
    • 6.1.6 Neato Robotics Inc.
    • 6.1.7 Electrolux AB
    • 6.1.8 SharkNinja Operating LLC
    • 6.1.9 Panasonic Corporation
    • 6.1.10 Haier Group Corporation
    • 6.1.11 Hitachi Ltd
    • 6.1.12 Samsung Electronics Co. Ltd

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS