市場調査レポート
商品コード
1218804
有機食品の世界市場:2028年までの予測 - 製品、形態タイプ、流通チャネル、地域別の分析Organic Food Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Form Type, Distribution Channel, and Geography |
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有機食品の世界市場:2028年までの予測 - 製品、形態タイプ、流通チャネル、地域別の分析 |
出版日: 2023年02月02日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の有機食品市場は2022年に1612億4000万米ドルを占め、2028年には3691億米ドルに達すると予測され、予測期間中に14.8%のCAGRで成長しています。
有機食品の生産には、自然農法や有機農法が用いられ、合成化学物質、食品成分、ホルモン、抗生物質は一切使用されません。穀物、飲食品、加工食品、豆類・香辛料、果物・野菜、加工食品から構成されています。抗酸化物質、ミネラル、ビタミンCとE、鉄、亜鉛、マグネシウム、リン、オメガ3脂肪酸などは、すべてオーガニック食品に豊富に含まれています。オーガニック食品は、環境保全に貢献し、がんや湿疹、アレルギーのリスク低減など、多くの健康上のメリットがあるため、従来の食品よりも新鮮で健康的で持続可能であると考えられています。
2019年版オーガニック調査報告書によると、2016年から2019年にかけて、米国では認証農場の数が17%増加しています。農務省全米農業統計局によると、2016年の米国内の認定オーガニック農場は14,000以上でした。
市場力学
促進要因
有機農業へのシフトの高まり
米国では、有機農業の普及が進んでいます。この有機農業への移行は、従来の農業で使用されている化学肥料、農薬、抗生物質、およびその他の一部の化合物の破壊的な影響に関する一般的な知識の高まりに影響されています。米国では、有機農産物の入手しやすさが向上することで、市場全体が活性化する可能性が高いです。
抑制要因
有機農産物の価格が高い
慣行農法や伝統農法と比較すると、有機農法で栽培された商品の量は常に少なくなります。農薬や肥料、さらには作物生産を促進するための注射薬も使用しないため、有機農産物はより高価です。そのため、予測期間中は市場の成長が抑制されます。
機会
スーパーマーケットでの有機食品の入手の増加
最近の調査によると、アメリカ人の82%が有機食品を購入しており、その売上の大半は従来の食料品店が占めています。若い世代は著名なオンライン食料品店を利用する傾向がありますが、小売店、クラブストア、スーパーセンターで一つ屋根の下で様々な有機食品を入手できることは、消費者の間でますます人気が高まってきています。その結果、ウォルマート、ターゲット、コストコ、クローガー、セーフウェイなどの大手食料品店チェーンがオーガニック食品を棚に並べるようになったのです。これにより、消費者の有機食品へのアクセスが増加し、予測期間中、市場の拡大に拍車がかかると予想されます。
脅威
オーガニック食品の保存期間の短さ
有機食品は高価であることに加え、保存期間が短いことも市場拡大を阻む要因のひとつです。高価な有機食品は、従来の栽培食品よりも保存期間が短いため、市場の拡大が制限されます。このことが市場拡大を阻んでいます。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行が、有機食品の市場拡大を遅らせた。予期せぬ封鎖により消費者がパニックになり買い占め、スーパーやコンビニエンスストアで品薄になっています。流通方法が制限された結果、有機食品事業者は大きな損失を被っています。世界の健康危機の中、売上を伸ばし、消費者の高まる要求に応えるため、有機食品事業者はネット販売チャネルに目をつけた。COVID-19以降、消費者の健康に対する意識が高まっていることから、有機食品の市場は大幅に拡大すると予測されます。
予測期間中、乳製品セグメントが最大となる見込み
乳製品分野は、有利な成長を遂げると推定されます。生乳、ヨーグルト、バターミルク、チーズ(パニール)、バター(ギー)、アイスクリーム、その他の乳製品はすべて乳製品とみなされます。消費者の健康への関心の高まりと、有機栽培で生産された食品を食べることの環境面での利点に対する意識の高まりから、有機食品市場は急速に拡大しています。乳製品の摂取は腸や骨の健康増進に関連しており、これらの利点に関する知識の高まりがその要因であると考えられます。
予測期間中、オンラインストア分野のCAGRが最も高くなると予想される
若年層が宅配サービスの利便性を好むことから、オンラインストアセグメントは予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されます。市場の売上を伸ばすために、有機食品企業は独自のウェブサイトを構築するとともに、Amazon.comのような有名なショッピングポータルサイトを利用しています。また、顧客を引き付け、市場セグメントの拡大をサポートするために、オンラインプラットフォームを通じて、定期購入サービスとともに、素晴らしいオファーや割引を提供しています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、食生活の変化に伴う国民の健康意識の高まりから、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されています。多くの健康上の利点があることから、栄養豊富で有機栽培された製品に対する消費者の需要の高まりが、さらなる成長促進要因として作用しています。また、インド政府(GoI)は、国内の有機農業を支援するために資金を提供し、有利なプログラムを導入しており、これが市場の拡大を後押ししています。さらに、スマートファームの開拓や人工知能(AI)の活用により、有機食品の風味や食感、栄養価を精密に管理することが、市場の拡大を加速させています。その他にも、様々なeコマースプラットフォームで商品を簡単に見つけることができるようになったことや、消費者の購買力の向上など、様々な要因から業界の発展が期待されています。
CAGRが最も高い地域
北米は、消費者の健康に対する意識の高まりから、予測期間において最も高いCAGRを示すと予想されます。また、化学肥料や農薬などを大量に使用する伝統的な農業が環境に与える悪影響に対する認識が高まっていることも、市場を後押しする要因の一つとなっています。消費者の健康意識の高まりや、農薬や化学肥料などの化学物質を多用する従来型農業の結果としての環境問題への関心の高まりなどの要因により、有機食品市場は急速に拡大しています。
主な発展
2021年10月、多国籍の純正オーガニック製品会社であるオーガニック・インディアは、有機バスマティ米、ダリア、豆類などの食料品で主食セグメントに参入し、製品ポートフォリオを拡大することを発表しました。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Organic Food Market is accounted for $161.24 billion in 2022 and is expected to reach $369.10 billion by 2028 growing at a CAGR of 14.8% during the forecast period. Natural and organic farming and production methods are used to produce organic food, while synthetic chemicals, food ingredients, hormones, and antibiotics are never used. It comprises cereals, beverages, processed food, pulses and spices, fruits and vegetables, and processed food. Antioxidants, minerals, vitamins C and E, iron, zinc, magnesium, phosphorus, and omega-3 fatty acids are all abundant in organic food products. Organic food items are seen as being fresher, healthier, and more sustainable than conventional food items since they help to conserve the environment and offer a number of health advantages, such as a reduced risk of cancer, eczema, and allergies.
According to the 2019 Organic Survey reports, there has been a 17% increase in the number of certified farms in the U.S. between 2016 and 2019. According to the Department of Agriculture's National Agricultural Statistics Service, there were more than 14,000 certified organic farms in the US in 2016.
Market Dynamics:
Driver:
Growing Shift towards Organic Farming
In the US, organic farming is becoming increasingly popular. This transition to organic farming is being influenced by growing public knowledge of the devastating effects of chemical fertilisers, pesticides, antibiotics, and some other compounds used in conventional farming. There is a strong possibility that this will enhance the market overall by increasing the accessibility of organic goods in the US market.
Restraint:
Expensive organic crops
When compared to conventional or traditional farming methods, the volume of a product grown organically is always lower. Because there are no pesticides, fertilisers, or even injectables used to promote crop production, organic produce is more expensive. Hence the market growth is constrained during the forecast period.
Opportunity:
Increasing Availability of Organic Foods in Supermarkets
According to a recent survey, 82% of Americans purchase organic foods, with traditional grocery stores accounting for the majority of sales. The availability of a variety of organic food goods below one roof at retail stores, club stores, and supercenters is becoming more and more popular among consumers, even though the younger age is prone to using prominent online grocery stores. As a result, large grocery store chains including Walmart, Target, Costco, Kroger, and Safeway have begun stocking their shelves with organic foods. This has increased consumer access to organic food, which is expected to spur market expansion throughout the course of the projection period.
Threat:
Short shelf life of organic foods
A short storage life is another factor limiting market expansion in addition to the product's high cost. Due to the fact that these pricey organic commodities have a shorter shelf-life than conventionally cultivated foods, the market's expansion is constrained. This factor limit the market expansion.
COVID-19 Impact
The enormous COVID-19 pandemic epidemic slowed the market's expansion for organic foods. Consumers panicked and over purchased goods as a result of the unexpected lockdown, which led to a lack of supplies at supermarkets and convenience stores. The organic food businesses suffered significant losses as a result of the limits on distribution methods. To increase sales and satisfy consumers' growing demands in the midst of the global health crisis, organic food businesses turned to online sales channels. With rising consumer awareness of their health in the post-COVID-19 period, it is projected that the market for organic food will increase significantly.
The Dairy products segment is expected to be the largest during the forecast period
The Dairy products segment is estimated to have a lucrative growth. Fresh milk, yoghurt, buttermilk, cheese (paneer), butter (ghee), ice cream, and other dairy products are all considered dairy goods. Due to rising consumer health concerns and growing awareness of the environmental advantages of eating foods produced organically, the market for organic food is expanding quickly. Consuming dairy products has been related to better gut and bone health, which could be attributed to growing knowledge of these benefits.
The online stores segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The online stores segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the younger demographics' preference for convenience of delivery service. To increase market sales, the organic food companies build their own websites as well as turn to well-known shopping portals like Amazon.com. In order to draw customers and support the expansion of the market segments, they also provide fantastic offers and discounts via online platforms along with subscription services.
Region with largest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to general increase in health awareness among the populace, along with shifting dietary habits. As a result of its numerous health advantages, consumers' growing demand for nutrient-rich and organically derived products is acting as a further growth-inducing driver. Additionally, the Government of India (GoI) is funding and putting into place advantageous programmes to support organic farming in the nation, which is helping the market expand. Additionally, the development of smart farms and the use of artificial intelligence (AI) to precisely manage the flavour, texture, and nutritional value of organic food is accelerating the market's expansion. The industry is expected to develop as a result of a number of other factors, such as the ease with which products can be found on various e-commerce platforms and consumers' rising purchasing power.
Region with highest CAGR:
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to customers growing awareness of their own health. Growing awareness of the negative effects traditional farming has on the environment as a result of the extensive use of chemical fertilisers, pesticides, and other materials is another factor propelling the market ahead. Due to factors including rising consumer health consciousness and growing environmental concern as a result of conventional farming's extensive use of pesticides, chemical fertilisers, and other chemicals, the market for organic food is rapidly expanding.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Organic Food Market include Morarka Organic Foods Pvt. Ltd, Nature Pearls Pvt. Ltd, Amy's Kitchen Inc., Nestle S.A., Organic India, Arla Foods Inc., Everest, Conscious Food Private Limited, Newman's Own, Inc., General Mills Inc., Amul, Cargill Inc., Organic Valley, Danone S.A., Nourish Organics Foods Pvt Ltd and Sresta Natural Bioproducts Pvt. Ltd.
Key Developments:
In October 2021, Organic India, a multinational genuine organic products company, announced the expansion of its product portfolio by entering the staples segment with grocery items including organic Basmati rice, Dalia, pulses, etc.
Products Covered:
Form Types Covered:
Distribution Channels Covered:
Regions Covered:
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