市場調査レポート
商品コード
1209884
調理済みミールの世界市場:2028年までの予測 - 製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の分析Prepared Meals Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product, Type, Distribution Channel, End User and Geography |
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調理済みミールの世界市場:2028年までの予測 - 製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、調理済みミールの世界市場は2022年に1599億8000万米ドルを占め、2028年には2653億6000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR8.8%で成長する見込みです。
惣菜には生鮮・冷凍のパッケージが使用されます。これらは加熱するだけでなく、ちょっとした調理が必要です。高圧処理(HPP)技術の需要は、消費者が保存料の少ない、保存期間の長いパッケージされた「調理済み食品」を好むようになったため、増加しています。この技術は、水によって拡散する圧力を加えることで、病原菌やその他の腐敗微生物を除去するものです。この最新技術により、保存料を使用せずに賞味期限を2~3倍に延ばすことができます。
英国連邦協会によると、2021年4月、冷凍カテゴリーは11.5%と小売チャネルをリードし、そのチルドや生鮮カテゴリーもリードする成長を遂げました。
市場力学
促進要因
コンビニエンスフーズへの需要拡大
忙しい社会人にとって時間と手間を省くことができるため、調理済み食品やコンビニエンスフーズの需要が急速に高まっています。ミレニアル世代とジェネレーションZは最先端のパッケージ食品に憧れを抱いており、高級品のイントロダクションを牽引しています。さらに、自らを「食通」と考える人々は、より高品質で栄養価の高い調理済み食品への需要を高めています。
抑制要因
健康への懸念
消費者の健康に対する懸念やレディミールの効果に関する誤解が、市場の成長をさらに妨げています。また、英国の馬肉事件などの影響で、消費者の惣菜離れが進んでいます。さらに、レディミールの市場は、メーカーが現在の輸送・保管システムを用いて一貫性と品質を保証することができないため、成長の見通しを制限しています。
機会
複数の食品メーカーによる普及が進む
多忙なスケジュールをこなす消費者にとって、品質、風味、栄養を兼ね備え、手間のかからない調理を必要とする食品オプションである惣菜は、簡単で便利なライフスタイルの選択肢のひとつです。利便性に次いで、健康が市場革新を促す最も重要な動向です。メーカーは、オーツ麦や抗酸化物質など、健康上の利点が明確な食材を使った調理済み食品を重視しています。生産者は現在、惣菜に対する消費者の需要の高まりを受けて、より自然で健康的な惣菜を導入しています。
脅威
模倣品の出回り
不正確なブランド名が付けられた食品が広く使用されているため、偽の原材料を含む惣菜が混入し、大手メーカーに大きな経済的損失を与えています。偽造はこの分野が直面する問題です。また、有名ブランドの評判やブランドロイヤリティが偽造によって損なわれることも多く、その結果、大手市場関係者は市場を拡大する上で障害に遭遇しています。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行により、多くの消費者が自宅待機を余儀なくされ、調理済み食品の購入が必要となったため、調理済み食品の需要が増加し、現在、供給を上回っています。パンデミックにより外食が控えられ、オンラインスーパーへの移行が進んだことが、この成長を促しました。ネットで購入する惣菜と外食のデリバリーの両方で需要が見られました。外出先でも手軽に食べられる食品を求める消費者のニーズが、ネット通販の選択肢を増やし、競争を激化させたと考えられます。
予測期間中、冷凍食品セグメントが最大となる見込み
冷凍食品は、チルド食品と比較して保存期間が長いため、栄養価や鮮度を保つことができることから、予測期間中、世界最大のシェアを占めています。また、冷凍惣菜はチルド製品よりも実用的な代替品であり、冷凍惣菜の需要を押し上げています。
予測期間中、ノンベジタリアン・セグメントが最も高いCAGRを記録する見込み
2021年のレディミールのCAGRは、ノンベジタリアンセグメントが最も高く、ノンベジタリアン需要は、付加価値のあるチキンナゲット、ソーセージ、サラミなどのタンパク質が豊富な食品に対する消費者需要の恩恵を受けており、予測期間を通じてこの地位を維持すると予想されます。また、生鮮食品に対する衛生上の懸念が高まっていることから、冷凍のノンベジタリアン用パッケージ食品が消費者の間で人気を集めています。
最もシェアの高い地域
よりエキゾチックな製品の導入、プレミアム化への推進、プライベートブランドの影響などの側面から、欧州が予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されます。また、欧州では英国がこれらの食事の消費を支配しています。欧州におけるレディミールの売上の半分は、英国、フランス、ドイツで占められています。さらに、消費者の多忙なライフスタイルがコンビニエンス・フード製品の需要増に拍車をかけており、同地域の市場拡大を後押ししています。
CAGRが最も高い地域
アジア太平洋地域は、対象人口の増加により、予測期間中に最も高い成長を遂げると予測されています。消費者の可処分所得の増加やレディミール製品に対する認知度の向上により、市場が拡大しています。さらに、インドなどの新興国における生活水準の向上や急速な工業化により、調理済み食品の需要も拡大すると考えられます。さらに、日本では女性の労働参加が進んでいることから、朝食や夕食の準備に必要な時間や労力を軽減するための需要が高まり、レディミールの発展を後押ししています。
主な発展
2021年9月、BOSHはMorrisonsで初のヴィーガン向けパッケージ型イートアブルシリーズを発売しました。この製品群には「シェパーズパイ」と「チリのノンカルネ」が含まれ、パッケージミールのスペシャリストであるオスカー・メイヤーとのコラボレーションにより作られたものです。
2021年1月、インドに本拠を置くThe Taste Companyは、製品ポートフォリオを拡大し、非ベジタリアンの調理済み食品を含むようになりました。これらは、伝統的な家庭的調理法で作られており、保存料や人工着色料の必要性を排除しています。
本レポートの内容
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製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング
According to Stratistics MRC, the Global Prepared Meals Market is accounted for $159.98 billion in 2022 and is expected to reach $265.36 billion by 2028 growing at a CAGR of 8.8% during the forecast period. Fresh and frozen packaging is used for prepared meals. They need to be prepared a little in addition to being heated. The demand for high-pressure processing (HPP) technology has increased due to consumers' preference for packaged "ready meals" with fewer preservatives and a longer shelf life. This technology eliminates pathogens and other spoilage microorganisms by applying pressure that is spread by water. Using this cutting-edge technology, shelf life can be increased by two to three times without the use of preservatives.
According to the British Federal Association, in April 2021, the frozen category grew ahead of the retail channel at 11.5% and also ahead of its chilled and fresh categories.
Market Dynamics:
Driver:
Increased Demand for Convenience Foods
Since they save time and effort for working professionals with busy schedules, the demand for ready-to-eat and convenience foods has rapidly increased. Because of their growing fascination with cutting-edge packaged foods, Millennials and Generation Z are driving the introduction of high-end products. Furthermore, those who consider themselves "foodies" are driving up demand for higher-quality, more nutrient-dense ready-to-eat foods.
Restraint:
Health concerns
Because of consumer concerns about their health and their misconceptions about the effects of ready meals, this further hinders the market growth. Consumers have also been turned off to these meals as a result of incidents like the UK's horse meat scandal. Additionally, the market for ready meals has restricted growth prospects because manufacturers cannot assure consistency and quality using the current transportation and storage systems.
Opportunity:
Increasing Penetration of Several Food Manufacturers
For consumers with hectic schedules require food options that combine quality, flavour, nutrition, and fuss-free preparation, prepared meals are an easy and convenient lifestyle alternative. After convenience, health is the most significant trend driving market innovation. Manufacturers are emphasising pre-made meals with ingredients that have clear health benefits, like oats and antioxidants. Producers are currently introducing natural and healthier ready meals as a result of rising consumer demand for prepared meals.
Threat:
Availability of counterfeit products
Due to the widespread use of food products that have been inaccurately branded, adulteration of ready meals containing fake ingredients causes significant financial loss to major players. Counterfeiting is the issue the sector faces. Additionally, the reputation and brand loyalty of well-known brands are frequently tarnished by counterfeiting, and as a result, leading market players encounter obstacles in widening their markets.
COVID-19 Impact:
Due to the COVID-19 pandemic pressuring many consumers to stay at home and necessitating the purchase of prepared meal products, demand for prepared meals has increased and currently outperforms supply. The pandemic ramped up this growth by deterring people from dining out and encouraging them to switch to online grocery stores. Demand was seen for both ready-made meals purchased online and for delivery of meals from restaurants. More online meal options and more intense competition resulted from consumers' demand for convenience and food products that can be consumed while on the go.
The frozen meals segment is expected to be the largest during the forecast period
The market segment for frozen meals held the largest share globally during the forecast period because, when compared to chilled products, the product has a longer shelf life, which helps maintain the product's nutritional value and freshness. Additionally, frozen ready meals are a more practical alternative to chilled products, driving up demand for frozen prepared meals.
The non-vegetarian segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The non-vegetarian segment held the highest CAGR for ready meals in 2021, and it is anticipated that it will continue to hold this position throughout the forecast period as the non-vegetarian demand has benefited from consumer demand for protein-rich foods like chicken nuggets with added value, sausages, and salami. Due to growing hygienic concerns with fresh products on the market, frozen non-vegetarian packaged food is becoming more popular among consumers.
Region with largest share:
Owing to aspects like the introduction of more exotic products, the drive toward premiumization, and the influence of private labels, Europe is predicted to account for the largest market share during the projection period. Additionally, the U.K. dominates the consumption of these meals in Europe. Half of the ready meal sales in Europe are composed of the U.K., France, and Germany. Moreover, the hectic lifestyles of consumers are fueling an increase in the demand for convenience food products, which is boosting market expansion in this region.
Region with highest CAGR:
Due to the region's growing target population, the Asia-Pacific region is predicted to experience the highest growth during the forecast period. The market is expanding as a result of rising consumer disposable income and increased awareness of ready-meal products. Furthermore, the demand for pre-packaged meals will also grow as a result of rising living standards and rapid industrialization in emerging economies like India. Additionally, the increased participation of women in the Japanese labour force has aided the development of ready meals by increasing demand for reducing the time and effort required to prepare breakfast and dinner meals.
Key players in the market
Some of the key players in Prepared Meals market include Green Mill Foods, Tyson Foods, McCain Foods, Nestle S.A., ConAgra Brands, Millennium Foods, Sister Food Group, Kellogg Company, Nomad Foods, Unilever, Fridge Foods Group, General Mills, Gourmet Foods, Dr. Oetker and J.M. Smucker Co.
Key Developments:
In September 2021, BOSH launched its first range of vegan packaged eatables in Morrisons. The product range includes Shepherd's Pie and Chilli Non-Carne, which have been made in collaboration with packaged meal specialist Oscar Mayer.
In January 2021, India-based The Taste Company expanded its product portfolio to include non-vegetarian pre-packed meals. These are made with traditional home-style cooking methods to eliminate the need for preservatives or artificial colors.
Products Covered:
Types Covered:
Distribution Channels Covered:
End Users Covered:
Regions Covered:
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Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances