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市場調査レポート
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1209853

LPGタンカーの世界市場:2028年までの予測 - 冷凍・加圧、船型(小型ガスキャリア、中型ガスキャリア、大型ガスキャリア、超大型ガスキャリア)、地域による分析

LPG Tanker Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Refrigeration & Pressurization, Vessel Size (Small Gas Carriers, Medium Gas Carriers, Large Gas Carriers, Very Large Gas Carriers ), and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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LPGタンカーの世界市場:2028年までの予測 - 冷凍・加圧、船型(小型ガスキャリア、中型ガスキャリア、大型ガスキャリア、超大型ガスキャリア)、地域による分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、LPGタンカーの世界市場は2022年に1953億米ドルを占め、2028年には2980億6000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR7.3%で成長する見込みです。

液化石油ガス(LPG)タンカーは、石油ガスを大量に輸送するガス運搬船の一種です。貨物倉に積み上げられた個別の貯槽で構成されています。小型加圧タンク、断熱または冷蔵海上タンク、半加圧タンクは、最も定期的に使用されるLPGタンカーの一部です。超大型、大型、中型、小型があり、可変ピッチプロペラとギアードディーゼルシステムを搭載しています。また、アンモニア、プロピレン、塩化ビニールなどの輸送も行っています。そのため、石油・ガス、化学、自動車、製油所など幅広い産業で使用されています。

Observatory of Economic Complexity(OEC)によると、2021年に400億米ドルと評価された世界のLPG輸出のうち、北米は15.0%のシェアを占めています。

市場力学

促進要因

貿易関係の拡大、シェールガス採掘量の増加

多数の国にまたがる液化石油ガスの取引の増加により、液化石油ガスタンカーの世界市場は大幅に上昇すると予想されます。原油価格の変動と水圧破砕法および水平掘削法の進歩に伴い、主要参加企業はシェールロックからの石油・ガス生産に重点を移しています。シェールガス生産の増加により、LPG貿易が世界的に拡大していることから、予測期間を通じて市場は拡大するものと思われます。

抑制要因

CNGおよび天然ガスの需要および使用量の増加

CNGはLPGに比べクリーンで安価であり、メタンを主成分とします。LPGはCNGより発熱量が高く、火災が発生しやすいです。ガソリンの代替として自動車に使用され、LPGより温室効果ガスの排出が少ないです。さらに、空気より軽いです。そのため、万が一こぼれた場合でも、すぐに拡散します。規制政策、政府補助金、環境上の利点、資源の入手可能性、燃料価格は、CNGの採用にプラスの影響を与え、LPGタンカー市場の成長は予測期間中に阻害される可能性があります。

機会

技術的な進歩および実質的なインフラ開発

タンカー船体の耐波装置や半膜タンクの統合など、LPGタンカーにおける数々の技術的改良が、新たな市場機会への道を切り開いています。LPGタンカーのメーカーは、最新の排ガス規制の結果、より効率的なエンジンを作り出しました。また、政府の好意的な政策や充実したインフラ整備などの要因が、特に新興経済諸国において市場の拡大とさらなるビジネスチャンスをもたらすと思われます。

脅威

原油価格の乱高下によるLPGの価格高騰

原油価格の乱高下によりLPGの価格が上昇し、需要が減少したため、予測期間を通じて市場の成長が阻害されることが予想されます。COVID-19の急激な流行開始により、様々な分野で液化石油ガスの需要が若干減少。液化石油ガスの需要は2021年に復活し始め、米国とアジア諸国間の液化石油ガス貿易の増加は、予測期間中に船舶を巻き込むことになります。そのため、LPG価格の増幅により、各分野でのLPGの需要が減少しています。

COVID-19の影響

COVID-19の流行は、市場にマイナスの影響を及ぼしています。この流行によって引き起こされた国際的なロックダウンは、LPGガスのサプライチェーンを混乱させました。しかし、様々な経済活動の再開に伴い、2~3年以内には市場が回復すると見られています。LPGガスの製造は、多くのスタッフを必要とする手間ひまのかかる作業です。しかし、COVID-19の影響で人手不足となり、LPG生産に大きな影響を及ぼしています。しかし、さまざまな経済活動の再開に伴い、市場は2~3年以内に回復すると見られています。

予測期間中、フル加圧セグメントが最大となる見込み

LPG輸送の増加により、フルプレッシャーセグメントは有利な成長を遂げると推定されます。完全冷蔵のVLGCは、15,000m3から85,000m3までの容量があります。このような船は、最大使用圧力0.28kg/cm2、最低使用温度-50oCを維持できる船舶で運航することができます。エチレンを安全に世界中に輸送するためには、さらに冷凍機を必要とするため、キャリアは特殊な業界カテゴリーとみなされています。また、近年では完全加圧式LPG運搬船セットが世界市場に投入されており、市場成長の原動力となることが期待されています。

超大型ガスキャリア(VLGC)セグメントは予測期間中に最も高いCAGRを示すと予想される

超大型ガスキャリア(VLGC)セグメントは、中東とアジア諸国、西アフリカと欧州、米国といった国々の間で液化石油ガスの取引関係が拡大していることから、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されます。超大型ガスキャリアは、複数の国にまたがる長距離のLPGガス輸送によく利用されています。さらに、LPGタンカー会社は、世界な事業展開のためにVLGCタンカーを取得する傾向にあります。

最もシェアの高い地域

欧州は技術革新の重要な局面にあるため、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。巨大な顧客基盤とLPGおよびLPGタンカーのメーカーやサプライヤーの増加により、ドイツ、フランス、英国がこの地域のLPGタンカー市場の拡大に大きく寄与していると考えられています。欧州のさまざまな政府は、高度で効率的な技術の使用を通じてエネルギー生態系のシフトを激しく提唱しており、この地域のLPGタンカーの拡大を促進すると予測されます。

CAGRが最も高い地域

アジア太平洋地域は、住宅用から産業用、輸送用へのLPG拡大の必要性から、予測期間中に最も高いCAGRを記録すると予測されています。この地域の市場は、中国、日本、インドが牽引しています。世界のLPGタンカーの70%以上がアジア太平洋地域、特に韓国と日本で生産されています。この地域では海上輸送が非常に便利なため、LPGタンカーの需要は予測期間中に増加すると思われます。

主な発展

2022年1月、EUは現代重工業とDSMEの合併案を独占的な懸念から阻止しました。欧州委員会は、同合併の禁止はLNG・LPG船市場の競争を低下させると発表しました。

2022年1月、川崎重工業はLPG船「Crystal Trinity」をくみあい航海社に引き渡しました。川崎重工にとって2隻目のLPG船で、船腹容量は84,000cbm。

2021年12月、ステルスガス株式会社は、タンカー部門をインペリアル・ペトロリアム株式会社の傘下で新会社として分離独立させた。経営陣は、異なる分野の2つの会社を持つことが、事業の集中化につながると考えています。

2021年11月、Dorian LPG Ltd.は新造デュアルフューエルパナマLPG船3隻の傭船を発表しました。2023年第3四半期に竣工し、7年間の雇用契約を結ぶ予定。

2021年6月、EXMARは88,000cbmの容量を持つ世界最大のデュアルフューエルLPG船を竣工させた。

2021年5月、BW LPGがGlobal United ShippingとのインドJVの経営権を取得し、現在85%の株式を保有しています。

2021年5月、The Great Indian Shipping Co.Ltd.が容量35,000cbmの中型LPG船を中古で購入しました。これは同社にとって6隻目のLPG船となります。

本レポートの内容

  • 地域別・国別セグメントにおける市場セグメンテーション
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因・制約要因・機会・脅威・課題・投資機会・推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のLPGタンカー市場:冷凍と加圧別

  • 完全冷蔵
  • 半冷蔵
  • 完全加圧
  • エチレン

第6章 世界のLPGタンカー市場:船型別

  • 小型ガス運搬船(SGC)
  • 中型ガス運搬船(MGC)
  • 大型ガス運搬船(LGC)
  • 超大型ガス運搬船(VLGC)

第7章 世界のLPGタンカー市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第8章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第9章 企業プロファイル

  • Hyundai Heavy Industries Co., Ltd
  • Kawasaki Heavy Industries, Ltd
  • Mitsubishi Heavy Industries, Ltd
  • The Great Eastern Shipping Co. Ltd
  • StealthGas Inc.
  • EXMAR
  • Dorian LPG Ltd
  • Great Indian Shipping Co. Ltd
  • BW LPG
  • STX Corporation
  • Teekay Corporation
  • Kuwait Oil Tanker Co. S.A.K
  • PT Pertamina
図表

List of Tables

  • Table 1 Global LPG Tanker Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global LPG Tanker Market Outlook, By Refrigeration & Pressurization (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global LPG Tanker Market Outlook, By Full Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global LPG Tanker Market Outlook, By Semi Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global LPG Tanker Market Outlook, By Full Pressurized (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global LPG Tanker Market Outlook, By Ethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global LPG Tanker Market Outlook, By Vessel Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global LPG Tanker Market Outlook, By Small Gas Carriers (SGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global LPG Tanker Market Outlook, By Medium Gas Carriers (MGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global LPG Tanker Market Outlook, By Large Gas Carriers (LGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global LPG Tanker Market Outlook, By Very Large Gas Carriers (VLGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 North America LPG Tanker Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 North America LPG Tanker Market Outlook, By Refrigeration & Pressurization (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 North America LPG Tanker Market Outlook, By Full Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 North America LPG Tanker Market Outlook, By Semi Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 North America LPG Tanker Market Outlook, By Full Pressurized (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 North America LPG Tanker Market Outlook, By Ethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 North America LPG Tanker Market Outlook, By Vessel Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 North America LPG Tanker Market Outlook, By Small Gas Carriers (SGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 North America LPG Tanker Market Outlook, By Medium Gas Carriers (MGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America LPG Tanker Market Outlook, By Large Gas Carriers (LGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America LPG Tanker Market Outlook, By Very Large Gas Carriers (VLGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Refrigeration & Pressurization (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Full Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Semi Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Full Pressurized (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Ethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Vessel Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Small Gas Carriers (SGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Medium Gas Carriers (MGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Large Gas Carriers (LGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 Europe LPG Tanker Market Outlook, By Very Large Gas Carriers (VLGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Refrigeration & Pressurization (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Full Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Semi Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Full Pressurized (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Ethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Vessel Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Small Gas Carriers (SGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Medium Gas Carriers (MGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Large Gas Carriers (LGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Asia Pacific LPG Tanker Market Outlook, By Very Large Gas Carriers (VLGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 South America LPG Tanker Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 South America LPG Tanker Market Outlook, By Refrigeration & Pressurization (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 South America LPG Tanker Market Outlook, By Full Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 South America LPG Tanker Market Outlook, By Semi Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 South America LPG Tanker Market Outlook, By Full Pressurized (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 South America LPG Tanker Market Outlook, By Ethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 South America LPG Tanker Market Outlook, By Vessel Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 South America LPG Tanker Market Outlook, By Small Gas Carriers (SGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 South America LPG Tanker Market Outlook, By Medium Gas Carriers (MGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 South America LPG Tanker Market Outlook, By Large Gas Carriers (LGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 South America LPG Tanker Market Outlook, By Very Large Gas Carriers (VLGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Refrigeration & Pressurization (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Full Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Semi Refrigerated (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Full Pressurized (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Ethylene (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Vessel Size (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Small Gas Carriers (SGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Medium Gas Carriers (MGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Large Gas Carriers (LGC) (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Middle East & Africa LPG Tanker Market Outlook, By Very Large Gas Carriers (VLGC) (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22275

According to Stratistics MRC, the Global LPG Tanker Market is accounted for $195.30 billion in 2022 and is expected to reach $298.06 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.3% during the forecast period. A liquefied petroleum gas (LPG) tanker is a type of gas carrier that transports large quantities of petroleum gases. It is made up of separate reservoirs stacked in cargo holds. Small-pressurized tanks, insulated or refrigerated seagoing tanks, and semi-pressurized tanks are some of the most regularly used LPG tankers. They are available in very large, large, medium, and small sizes and are powered by a variable-pitch propeller and geared-diesel system. These tankers also transport ammonia, propylene, and vinyl chloride. As a result, they have a wide range of applications in industries such as oil and gas, chemical, automotive, and refinery.

According to the Observatory of Economic Complexity (OEC), North America accounted for a share of 15.0% of the global LPG exports valued at USD 40 billion in 2021.

Market Dynamics:

Driver:

Growing trade relations & increasing shale gas extraction

Due to growing trading of liquefied petroleum gas across numerous countries, the global market for liquefied petroleum gas tankers is expected to rise significantly. In response to the fluctuation of crude oil prices and the advancement of hydraulic fracturing and horizontal drilling methods, key participants have shifted their focus to oil and gas production from shale rock. As a result of the shift in focus, the market is likely to expand throughout the forecast period, as increased shale gas production has increased LPG trade globally.

Restraint:

Increasing demand and usage of CNG and natural gas

CNG is cleaner and less expensive than LPG, and it is primarily composed of methane. LPG has a higher calorific value than CNG and can catch fire faster. It is used in automobiles as a substitute for gasoline, and it emits fewer greenhouse gases than LPG. Furthermore, it is lighter than air. As a result, it disperses fast in the event of spilling. Regulatory policies, government subsidies, environmental benefits, resource availability, and fuel prices are likely to positively influence CNG adoption while inhibiting the growth of the LPG tanker market over the projection period.

Opportunity:

Technological advancements & substantial infrastructure development

Numerous technological improvements in LPG tankers, such as bow wave resistance systems on the tanker's hull and the integration of semi-membrane tanks, are paving the way for new market opportunities. LPG tanker manufacturers have created engines that are more efficient as a result of the latest emission requirements. Other factors, such as favourable government policies and substantial infrastructure development, are likely to boost market expansion and generate more opportunities, particularly in emerging economies.

Threat:

Volatile crude oil prices resulted in amplified prices of LPG

Volatile crude oil prices increased LPG prices, resulting in lower demand, which is expected to impede market growth throughout the forecast period. The sudden beginning of the COVID-19 pandemic resulted in a small decline in demand for liquefied petroleum gas in a variety of sectors. Demand for liquefied petroleum gas began to revive in 2021, and an increase in liquefied petroleum gas trade between the United States and Asian countries will involve vessels during the forecast period. Therefore, the amplified LPG prices has reduced the demand of LPG in various sectors.

COVID-19 Impact

The COVID-19 epidemic has had a negative impact on the market. International lockdowns triggered by the epidemic have disrupted the supply chain of LPG gas. However, with the resumption of various economic activities, the market is estimated to recover within a couple of years. LPG gas generation is a time-consuming and labor-intensive process that necessitates a large staff. However, COVID-19 has resulted in a labour shortage, significantly impacting LPG production. However, with the resumption of various economic activities, the market is estimated to recover within a couple of years.

The full pressurized segment is expected to be the largest during the forecast period

The full pressurized segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increase in LPG transportation. VLGCs with fully-refrigerated capacities range from 15,000 m3 to 85,000 m3. Such ships can operate with vessels that can sustain a maximum working pressure of 0.28 kg/cm2 and a minimum operating temperature of -50 oC. Because ethylene requires additional refrigeration for safe global shipping, carriers are regarded as a unique industry category. In addition, the recent launch of fully pressurized LPG carrier sets in the global market is expected to drive market growth.

The Very Large Gas Carriers (VLGC) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The Very Large Gas Carriers (VLGC) segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the growing liquefied petroleum gas trade relationships between countries, such as the Middle East and Asian countries, Western Africa and Europe, and the United States. Very large gas carriers are commonly utilised to carry LPG gas across extensive distances across multiple nations. Furthermore, top LPG tanker firms are acquiring VLGC tankers in order to expand their global reach.

Region with highest share:

Europe is projected to hold the largest market share during the forecast period as the region is on a significant cusp of technological transformation. Due to their huge customer bases and growing number of manufacturers and suppliers of LPG and LPG tankers, Germany, France, and the United Kingdom have been considered as key contributors to the expansion of the region's LPG tanker market. Various governments in Europe are fiercely advocating for a shift in their energy ecosystems through the use of sophisticated and efficient technology, which is predicted to drive the expansion of LPG tankers in the region.

Region with highest CAGR:

Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the need of LPG expansion from residential to industrial and transportation uses. This region's market is led by China, Japan, and India. More than 70% of the world's LPG tankers are produced in the Asia-Pacific area, notably in South Korea and Japan. Because sea transportation is significantly more accessible in this region, demand for LPG tankers is likely to increase during the projection period.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the LPG Tanker Market include Hyundai Heavy Industries Co., Ltd, Kawasaki Heavy Industries, Ltd, Mitsubishi Heavy Industries, Ltd, The Great Eastern Shipping Co. Ltd, StealthGas Inc., EXMAR, Dorian LPG Ltd, Great Indian Shipping Co. Ltd, BW LPG, STX Corporation, Teekay Corporation, Kuwait Oil Tanker Co. S.A.K and PT Pertamina

Key Developments:

In January 2022, the EU blocked the proposed merger between Hyundai Heavy Industries and DSME on monopoly concerns. The European Commission announced its prohibition of the union would reduce competition in the LNG and LPG carrier market.

In January 2022, Kawasaki Heavy Industries delivered an LPG carrier named Crystal Trinity to Kumiai Navigation. It was Kawasaki's second LPG carrier with a capacity of 84,000 cbm.

In December 2021, StealthGas Inc. spun off its tanker division into a new company under Imperial Petroleum Inc. The management believes that having two companies for distinct sectors will be better for business focus.

In November 2021, Dorian LPG Ltd. announced the charter of three newbuilding dual-fuel Panama LPG vessels. They will be delivered in Q3 2023 for a 7-year employment charter.

In June 2021, EXMAR took delivery of the world's largest dual-fuel LPG carrier, which has a capacity of 88,000 cbm.

In May 2021, BW LPG took control of its Indian JV with Global United Shipping and now has an 85% stake in the company.

In May 2021, The Great Indian Shipping Co. Ltd. bought a second-hand mid-size LPG carrier of 35,000 cbm capacity. This is the company's sixth LPG carrier.

Refrigeration & Pressurizations Covered:

  • Full Refrigerated
  • Semi Refrigerated
  • Full Pressurized
  • Ethylene

Vessel Sizes Covered:

  • Small Gas Carriers (SGC)
  • Medium Gas Carriers (MGC)
  • Large Gas Carriers (LGC)
  • Very Large Gas Carriers (VLGC)

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Emerging Markets
  • 3.7 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global LPG Tanker Market, By Refrigeration & Pressurization

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Full Refrigerated
  • 5.3 Semi Refrigerated
  • 5.4 Full Pressurized
  • 5.5 Ethylene

6 Global LPG Tanker Market, By Vessel Size

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Small Gas Carriers (SGC)
  • 6.3 Medium Gas Carriers (MGC)
  • 6.4 Large Gas Carriers (LGC)
  • 6.5 Very Large Gas Carriers (VLGC)

7 Global LPG Tanker Market, By Geography

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 US
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 UK
    • 7.3.3 Italy
    • 7.3.4 France
    • 7.3.5 Spain
    • 7.3.6 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 Japan
    • 7.4.2 China
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Australia
    • 7.4.5 New Zealand
    • 7.4.6 South Korea
    • 7.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 South America
    • 7.5.1 Argentina
    • 7.5.2 Brazil
    • 7.5.3 Chile
    • 7.5.4 Rest of South America
  • 7.6 Middle East & Africa
    • 7.6.1 Saudi Arabia
    • 7.6.2 UAE
    • 7.6.3 Qatar
    • 7.6.4 South Africa
    • 7.6.5 Rest of Middle East & Africa

8 Key Developments

  • 8.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 8.2 Acquisitions & Mergers
  • 8.3 New Product Launch
  • 8.4 Expansions
  • 8.5 Other Key Strategies

9 Company Profiling

  • 9.1 Hyundai Heavy Industries Co., Ltd
  • 9.2 Kawasaki Heavy Industries, Ltd
  • 9.3 Mitsubishi Heavy Industries, Ltd
  • 9.4 The Great Eastern Shipping Co. Ltd
  • 9.5 StealthGas Inc.
  • 9.6 EXMAR
  • 9.7 Dorian LPG Ltd
  • 9.8 Great Indian Shipping Co. Ltd
  • 9.9 BW LPG
  • 9.10 STX Corporation
  • 9.11 Teekay Corporation
  • 9.12 Kuwait Oil Tanker Co. S.A.K
  • 9.13 PT Pertamina