市場調査レポート
商品コード
1209825
小売対応パッケージの世界市場:2028年までの予測 - 材料タイプ、パッケージタイプ、エンドユーザー、地域別の分析Retail Ready Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material Type, Type of Package, End User and By Geography |
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小売対応パッケージの世界市場:2028年までの予測 - 材料タイプ、パッケージタイプ、エンドユーザー、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のRetail Ready Packaging市場は2022年に697億米ドルを占め、2028年には1052億米ドルに達し、予測期間中にCAGR7.1%で成長すると予測されています。
リテールレディパッケージングとは、ハンドリング要件が軽減されるため、小売店の棚や店頭に並べることが容易になる二次包装のことを指します。また、リサイクル性、識別の容易さ、開封のための最小限の設備しか必要としないなどの特性により、製品に洗練された外観を与えるため、市場の収益を促進することができます。
PMMIの調査によると、消費者の約28%が、包装の利便性を高めるために追加料金を支払ってもよいと回答しています。これは、将来的に小売対応パッケージ市場の機会をさらに創出することが期待されています。
市場力学
促進要因
小売業からの需要増加
小売用レディ包装容器市場の成長は、主に小売セクターにおける制御不能な進行によって動機づけられてきました。ダイカットディスプレイコンテナは、現代の小売包装ソリューションとして測定され、ハイパーマーケットやスーパーマーケットのコストと製品への安全性を提供するように人気を獲得する可能性があり、市場を駆動する要因です。中間所得層の増加、ペースの速いライフスタイル、包装食品の支出の増加は、小売レディ包装市場の成長を促進し、世界の小売レディ包装市場の成長に大きく貢献することが期待されます。
抑制要因
市場における高性能な代替品の利用可能性
eコマース分野の急速な立ち上がりと、高性能な代替品の市場での容易な入手が、市場成長の妨げになると予想されます。メーカーはRetail Ready Packagingを通じてより高い収益を得ようとしていますが、消費者により高い快適性を提供する選択肢はあまりありません。多くの国で小売店の閉鎖や機能低下が市場の成長を妨げています。
機会
デジタル印刷・仕上げシステムの革新
現在、デジタル印刷・仕上げシステムの革新により、特定のイベント、設置場所、顧客の好みに合わせてコンテンツを適合させる様々なオプションが提案されています。小売店向けレディ・パッケージング・システムの有効性は、調和されたパッケージングによって向上し、機械のセットアップに要する時間が短縮され、プレスのバリエーションが減り、ひいては小売店スタッフの効率も上がります。バーズ・トゥ・ハングバッグは、大手小売業者が人件費を最小限に抑えるために、レディ・トゥ・リテイル・パッケージングにおけるフレキシブル・パッケージングの使用を推奨しています。消費者は、ブランドに対して、環境活動や、製品や包装が気候や環境に与える影響について透明性を求めています。このように、持続可能な使い方をする製品の台頭が、市場の成長を後押ししています。
脅威
パッケージの高コスト
パッケージの製造にかかる一次コストは、消費者に見せないパッケージよりも高くなります。その結果、ブランドオーナーはパッケージの近代化のために変動するコストに直面する必要があります。製造段階で直面する機械ラインの問題は、しばしば初期段階での市場の成長を阻害します。メーカーのアプローチは時間とともに変化する傾向があり、Retail Readyパッケージングの手法の利点に懐疑的です。このようなアプローチは、市場成長の妨げとなる可能性があります。
COVID-19の影響
パンデミック状況は、ほぼすべての産業を生産ラインのダウンに導いた巨大な経済ショックを作成し、多くの産業は順番に彼らの市場レートをダウンさせた彼らの仕事を延期しています。同様に、地元の小売店やコンビニエンスストアが閉鎖され、その間に機能しなくなり、このシナリオは、包装産業がデパートやバーチャルストアに大きく影響されるため、小売用レディ包装市場の成長に影響を与えました。
予測期間中、紙・板紙セグメントが最大となる見込み
消費者の間で廃棄物削減への関心が高まっているため、製造業は包装材料のリサイクルや再利用、サイクル寿命の延長に力を注いでおり、紙・板紙セグメントは有利な成長を遂げると予測されます。紙製パッケージは、利便性とともにブランドの認知度を高めることができます。また、ブランドのストーリーを伝えるために、特徴的なパッケージやグラフィックを簡単に見せることができること、製品の保護に優れていること、積み重ねが簡単であることなどが利点として挙げられます。
予測期間中、ダイカットディスプレイコンテナ分野のCAGRが最も高くなると予想されます。
ダイカットディスプレイコンテナ分野は、柔らかい素材をさまざまなパッケージングデザインや形状にカットするために使用される金型が広く使用されているため、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予想されます。カスタムパッケージの大量生産が可能なことが、ダイカッティングプロセスの真価が問われるところです。型抜きの主な利点は、事実上どんなサイズ、スタイル、形状、デザインの箱でも作ることができることです。シンプルなトレイや折り畳み式メーラーから、複雑なディスプレイパッケージングまで、ダイカットボックスなら何でも可能です。紙やカードストック、あるいはフェルトやコルクシートなどの装飾的な要素をカットするツールとしても人気があります。したがって、上記のすべての要因が市場の成長を促進しています。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、その強力な財政状態のおかげで、それが高度なソリューションや技術に投資することができ、予測期間中に最大の市場シェアを保持すると予測されます。これらの利点は、この地域の組織に小売対応パッケージング市場における競争力を与えています。この地域の小売対応パッケージング業界の製品は、すべての製品のブランディングプロモーションを達成するために不可欠です。また、在庫と販売の効果的な最適化に役立ち、あらゆる産業部門にとって必要不可欠なものと考えられています。小売対応包装に関連する利点は、消費者が簡単に製品を識別し、それによって市場の成長を後押しする棚面積を最適化することができます。
CAGRが最も高い地域
欧州は、その強固な経済基盤により、高度なソリューションと技術を容易に利用できるため、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予想されます。このような利点から、地域組織はリテールパッケージングにおける競争力を獲得しています。また、小売包装ソリューションの採用や、この地域で新しい包装デザインを導入する際に、店舗が棚の標準化や変更のためのガイドラインを策定していることが、市場の成長を促進しています。
主な発展
2022年11月、Amcor Smurfit Kappaがライナーバッグ工場を買収;Smurfit Kappaは、バレンシア地方のCastellonに近いOndaにあるバッグインボックス包装工場、Pusa Pack S.L.を買収する契約を締結したことを発表しました。
2022年10月、Smurfit Kappaが初のグリーンボンドレポートを発表これは、消費者使用後の古紙を主原料とする持続可能な原材料を使用し、継続的に改善を行う循環型の生産工程を実施することによって行われます。
2022年10月、モンディとレキットは、プラスチックを75%削減した食器洗い機用タブ「Finish」の紙ベースのパッケージを発売します。この新しい紙ベースのパッケージは、まずフランスのカルフールでのみ発売され、パッケージは既存の紙のリサイクルの流れでリサイクル可能です。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Retail Ready Packaging Market is accounted for $69.7 billion in 2022 and is expected to reach $105.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Retail Ready Packaging is secondary packaging that makes it easier to stock retail shelves or store floors because handling requirements are reduced. The properties such as recyclability ease in identification, and these packages require minimal equipment to open; the packaging gives the products also provide refined look and thus promotes the market revenue.
According to a PMMI, almost 28% of consumers reported that they are willing to pay extra for additional conveniences, in terms of packaging. This is expected to further create opportunities for the retail-ready packaging market, in the future.
Market Dynamics:
Driver:
Increasing Demand from the Retail Sector
The retail ready packaging container market growth has been motivated mainly by the out of control progression in the retail sector. The die-cut display container is measured a modern retail packaging solution and is likely to gain popularity as hypermarkets and supermarkets costs and provide safety to the product, a factor that drives the market. A rising middleclass income group, a fast-paced lifestyle, and the increasing expenditure of packaged food are expected to drive the retail ready packaging market growth, contributing significantly to the growth of the global retail ready packaging market.
Restraint:
Availability of highly performing substitutes in the market
The rapid rise of the e-commerce sector and easy availability of highly performing substitutes in the market are expected to hinder the market growth. Though the manufacturers seek higher revenue via Retail Ready Packaging, there are a few options that offer higher comfort for the consumers. The shutdown and reduced function of the retail stores in many countries have disturbed the market growth.
Opportunity:
Innovations in digital printing and finishing systems
Innovations in digital printing and finishing systems at the present propose various options to adapt content for specific events, lay up locations, or customer preferences. The effectiveness of retail ready packaging systems is increased by harmonized packaging, which requires less time to set up the machine, less pressed variants, and eventually the effectiveness of the retail staff. Bars to hang bags, major retailers are encouraging the use of flexible packaging in ready-to-retail packaging to minimize labor costs. Consumers demand transparency from brands about their environmental activities and the impact of their products and packaging on the climate and the environment. Thus, the rising products with sustainable usage of the products are propelling the market growth.
Threat:
High cost of package
The primary costs of manufacturing a package are higher than the packaging that is not shown to the consumers. As a result the brands owners have to face the costs fluctuate for the package modernization. The machinery line issues faced at the production end frequently hinders the growth of the market at the early stage. The approach of the manufacturers tends to change over time, they are skeptical about the benefits of Retail Ready packaging methodology. This approach might act against the growth of the market which is hindering the market growth.
COVID-19 Impact
The pandemic situation has created huge economic shock that has led almost every industry down in their production line; many industries have postponed their work that has in turn brought down their market rates. Similarly, the shutdown of the local retails stores and convenience departmental stores did not function throughout the lockdown and this scenario has affected the Retail Ready Packaging Market growth as the packaging industries are greatly influenced by the departmental stores and virtual stores
The Paper & Paperboard segment is expected to be the largest during the forecast period
The paper & paperboard segment is estimated to have a lucrative growth, due to Due to growing concerns among consumers about waste generation reduction; manufacturing industries are trying to focus on recycling and reusing packaging materials and increasing their cycle life. Paper packaging provides convenience as well as visibility for the brands. Besides, its advantages include the ease with which products can showcase their distinctive packaging and graphics to tell a brand's story, its superior product protection, and the fact that it's easy to stack
The die-cut display containers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The die-cut display containers segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its extensive use of a die that is used to cut soft materials into a variety of packaging designs and shapes. The ability to mass-produce custom packaging is where the real value of the die-cutting process lies. The main advantage of die-cutting is that you can have boxes in virtually any size, style, shape or design. From simple trays and folding mailers to intricate display packaging, anything is possible with die-cut boxes. It is a popular tool to cut paper and cardstock or decorative elements like felt or cork sheets etc. Hence all the above factors are driving the market growth.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its strong financial position enables it to invest in advanced solutions and technologies. These advantages have provided organizations in the region a competitive edge in the retail-ready packaging market. The Retail Ready Packaging industry products in this region are essential in achieving every product branding promotion. They help in the effective optimization of stocks and sales and are considered a requirement for every industrial sector. The benefits associated with the Retail Ready Packaging enables the consumer to identify the products easily and optimize the shelf space thereby boosting the market growth.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to, advanced solutions and technologies are readily available due to their solid economic position. Regional organizations have gained a competitive edge in retail packaging due to these advantages. Moreover the adopting retail packaging solutions and the stores develop guidelines for standardizing and modifying their shelves when introducing new packaging designs in this region are driving the market growth.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Retail Ready Packaging Market include Smurfit Kappa Group, Weedon Group, Mondi Group, DS Smith PLC, International Paper Company, STI Group, Vanguard Packaging Incorporated, WestRock Company, Caps Cases Limited, Green Bay Packaging Inc, The Cardboard Box Company and Amcor Limited.
Key Developments:
In November 2022, Amcor Smurfit Kappa acquires liner bag plant; Smurfit Kappa announced it has signed an agreement to acquire Pusa Pack S.L., a bag-in-box packaging plant located in Onda, close to Castellon in the Valencian region.
In Oct 2022, Smurfit Kappa launches first Green Bond Report This is done by using sustainable raw materials, with post-consumer recovered paper its main raw material, and implementing circular production processes that are subject to continuous improvement.
In Oct 2022, Mondi and Reckitt launch paper-based packaging for Finish dishwasher tabs with 75% less plastic. The new paper-based packaging for Finish will initially launch exclusively with Carrefour in France, where the packaging is recyclable in the existing paper recycling streams.
Material Types Covered:
Type of Packages Covered:
End Users Covered:
Regions Covered:
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