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市場調査レポート
商品コード
1209825

小売対応パッケージの世界市場:2028年までの予測 - 材料タイプ、パッケージタイプ、エンドユーザー、地域別の分析

Retail Ready Packaging Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Material Type, Type of Package, End User and By Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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小売対応パッケージの世界市場:2028年までの予測 - 材料タイプ、パッケージタイプ、エンドユーザー、地域別の分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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概要

Stratistics MRCによると、世界のRetail Ready Packaging市場は2022年に697億米ドルを占め、2028年には1052億米ドルに達し、予測期間中にCAGR7.1%で成長すると予測されています。

リテールレディパッケージングとは、ハンドリング要件が軽減されるため、小売店の棚や店頭に並べることが容易になる二次包装のことを指します。また、リサイクル性、識別の容易さ、開封のための最小限の設備しか必要としないなどの特性により、製品に洗練された外観を与えるため、市場の収益を促進することができます。

PMMIの調査によると、消費者の約28%が、包装の利便性を高めるために追加料金を支払ってもよいと回答しています。これは、将来的に小売対応パッケージ市場の機会をさらに創出することが期待されています。

市場力学

促進要因

小売業からの需要増加

小売用レディ包装容器市場の成長は、主に小売セクターにおける制御不能な進行によって動機づけられてきました。ダイカットディスプレイコンテナは、現代の小売包装ソリューションとして測定され、ハイパーマーケットやスーパーマーケットのコストと製品への安全性を提供するように人気を獲得する可能性があり、市場を駆動する要因です。中間所得層の増加、ペースの速いライフスタイル、包装食品の支出の増加は、小売レディ包装市場の成長を促進し、世界の小売レディ包装市場の成長に大きく貢献することが期待されます。

抑制要因

市場における高性能な代替品の利用可能性

eコマース分野の急速な立ち上がりと、高性能な代替品の市場での容易な入手が、市場成長の妨げになると予想されます。メーカーはRetail Ready Packagingを通じてより高い収益を得ようとしていますが、消費者により高い快適性を提供する選択肢はあまりありません。多くの国で小売店の閉鎖や機能低下が市場の成長を妨げています。

機会

デジタル印刷・仕上げシステムの革新

現在、デジタル印刷・仕上げシステムの革新により、特定のイベント、設置場所、顧客の好みに合わせてコンテンツを適合させる様々なオプションが提案されています。小売店向けレディ・パッケージング・システムの有効性は、調和されたパッケージングによって向上し、機械のセットアップに要する時間が短縮され、プレスのバリエーションが減り、ひいては小売店スタッフの効率も上がります。バーズ・トゥ・ハングバッグは、大手小売業者が人件費を最小限に抑えるために、レディ・トゥ・リテイル・パッケージングにおけるフレキシブル・パッケージングの使用を推奨しています。消費者は、ブランドに対して、環境活動や、製品や包装が気候や環境に与える影響について透明性を求めています。このように、持続可能な使い方をする製品の台頭が、市場の成長を後押ししています。

脅威

パッケージの高コスト

パッケージの製造にかかる一次コストは、消費者に見せないパッケージよりも高くなります。その結果、ブランドオーナーはパッケージの近代化のために変動するコストに直面する必要があります。製造段階で直面する機械ラインの問題は、しばしば初期段階での市場の成長を阻害します。メーカーのアプローチは時間とともに変化する傾向があり、Retail Readyパッケージングの手法の利点に懐疑的です。このようなアプローチは、市場成長の妨げとなる可能性があります。

COVID-19の影響

パンデミック状況は、ほぼすべての産業を生産ラインのダウンに導いた巨大な経済ショックを作成し、多くの産業は順番に彼らの市場レートをダウンさせた彼らの仕事を延期しています。同様に、地元の小売店やコンビニエンスストアが閉鎖され、その間に機能しなくなり、このシナリオは、包装産業がデパートやバーチャルストアに大きく影響されるため、小売用レディ包装市場の成長に影響を与えました。

予測期間中、紙・板紙セグメントが最大となる見込み

消費者の間で廃棄物削減への関心が高まっているため、製造業は包装材料のリサイクルや再利用、サイクル寿命の延長に力を注いでおり、紙・板紙セグメントは有利な成長を遂げると予測されます。紙製パッケージは、利便性とともにブランドの認知度を高めることができます。また、ブランドのストーリーを伝えるために、特徴的なパッケージやグラフィックを簡単に見せることができること、製品の保護に優れていること、積み重ねが簡単であることなどが利点として挙げられます。

予測期間中、ダイカットディスプレイコンテナ分野のCAGRが最も高くなると予想されます。

ダイカットディスプレイコンテナ分野は、柔らかい素材をさまざまなパッケージングデザインや形状にカットするために使用される金型が広く使用されているため、予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予想されます。カスタムパッケージの大量生産が可能なことが、ダイカッティングプロセスの真価が問われるところです。型抜きの主な利点は、事実上どんなサイズ、スタイル、形状、デザインの箱でも作ることができることです。シンプルなトレイや折り畳み式メーラーから、複雑なディスプレイパッケージングまで、ダイカットボックスなら何でも可能です。紙やカードストック、あるいはフェルトやコルクシートなどの装飾的な要素をカットするツールとしても人気があります。したがって、上記のすべての要因が市場の成長を促進しています。

最もシェアの高い地域

アジア太平洋地域は、その強力な財政状態のおかげで、それが高度なソリューションや技術に投資することができ、予測期間中に最大の市場シェアを保持すると予測されます。これらの利点は、この地域の組織に小売対応パッケージング市場における競争力を与えています。この地域の小売対応パッケージング業界の製品は、すべての製品のブランディングプロモーションを達成するために不可欠です。また、在庫と販売の効果的な最適化に役立ち、あらゆる産業部門にとって必要不可欠なものと考えられています。小売対応包装に関連する利点は、消費者が簡単に製品を識別し、それによって市場の成長を後押しする棚面積を最適化することができます。

CAGRが最も高い地域

欧州は、その強固な経済基盤により、高度なソリューションと技術を容易に利用できるため、予測期間中に最も高いCAGRを達成すると予想されます。このような利点から、地域組織はリテールパッケージングにおける競争力を獲得しています。また、小売包装ソリューションの採用や、この地域で新しい包装デザインを導入する際に、店舗が棚の標準化や変更のためのガイドラインを策定していることが、市場の成長を促進しています。

主な発展

2022年11月、Amcor Smurfit Kappaがライナーバッグ工場を買収;Smurfit Kappaは、バレンシア地方のCastellonに近いOndaにあるバッグインボックス包装工場、Pusa Pack S.L.を買収する契約を締結したことを発表しました。

2022年10月、Smurfit Kappaが初のグリーンボンドレポートを発表これは、消費者使用後の古紙を主原料とする持続可能な原材料を使用し、継続的に改善を行う循環型の生産工程を実施することによって行われます。

2022年10月、モンディとレキットは、プラスチックを75%削減した食器洗い機用タブ「Finish」の紙ベースのパッケージを発売します。この新しい紙ベースのパッケージは、まずフランスのカルフールでのみ発売され、パッケージは既存の紙のリサイクルの流れでリサイクル可能です。

本レポートの内容

  • 地域および国別セグメントの市場シェア評価
  • 新規参入企業への戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(促進要因・制約要因・機会・脅威・課題・投資機会・推奨事項)
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • Covid-18の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界のリテールレディパッケージング市場:材料タイプ別

  • 紙・板紙
  • プラスチック
  • その他の素材の種類

第6章 世界のリテールレディパッケージング市場:パッケージの種類別

  • ダイカットディスプレイコンテナ
  • シュリンクラップトレイ
  • 変更されたケース
  • プラスチック容器
  • その他の種類のパッケージ

第7章 世界の小売用レディパッケージング市場:エンドユーザー別

  • 食べ物
  • 飲料
  • 家庭用品
  • 他のエンドユーザー

第8章 世界のリテールレディパッケージング市場:地域

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第9章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第10章 企業プロファイル

  • Smurfit Kappa Group
  • Weedon Group
  • Mondi Group
  • DS Smith PLC
  • International Paper Company
  • STI Group
  • Vanguard Packaging Incorporated
  • WestRock Company
  • Caps Cases Limited
  • Green Bay Packaging Inc.
  • The Cardboard Box Company
  • Amcor Limited
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Material Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Type of Package (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Die-cut Display Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Shrink Wrapped Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Modified Cases (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastic Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Type of Packages (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Household Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Material Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Type of Package (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Die-cut Display Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Shrink Wrapped Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Modified Cases (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastic Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Type of Packages (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Household Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Material Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Type of Package (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Die-cut Display Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Shrink Wrapped Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Modified Cases (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastic Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Type of Packages (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Household Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 Europe Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Material Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Type of Package (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Die-cut Display Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Shrink Wrapped Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Modified Cases (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastic Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Type of Packages (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Household Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Asia Pacific Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Material Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Type of Package (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Die-cut Display Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Shrink Wrapped Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Modified Cases (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastic Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Type of Packages (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Household Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 South America Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Material Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Paper & Paperboard (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastics (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Material Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Type of Package (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Die-cut Display Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Shrink Wrapped Trays (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Modified Cases (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Plastic Containers (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other Type of Packages (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By End User (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Introduction (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Beverage (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Household Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 Middle East & Africa Retail Ready Packaging Market Outlook, By Other End User (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22247

According to Stratistics MRC, the Global Retail Ready Packaging Market is accounted for $69.7 billion in 2022 and is expected to reach $105.2 billion by 2028 growing at a CAGR of 7.1% during the forecast period. Retail Ready Packaging is secondary packaging that makes it easier to stock retail shelves or store floors because handling requirements are reduced. The properties such as recyclability ease in identification, and these packages require minimal equipment to open; the packaging gives the products also provide refined look and thus promotes the market revenue.

According to a PMMI, almost 28% of consumers reported that they are willing to pay extra for additional conveniences, in terms of packaging. This is expected to further create opportunities for the retail-ready packaging market, in the future.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing Demand from the Retail Sector

The retail ready packaging container market growth has been motivated mainly by the out of control progression in the retail sector. The die-cut display container is measured a modern retail packaging solution and is likely to gain popularity as hypermarkets and supermarkets costs and provide safety to the product, a factor that drives the market. A rising middleclass income group, a fast-paced lifestyle, and the increasing expenditure of packaged food are expected to drive the retail ready packaging market growth, contributing significantly to the growth of the global retail ready packaging market.

Restraint:

Availability of highly performing substitutes in the market

The rapid rise of the e-commerce sector and easy availability of highly performing substitutes in the market are expected to hinder the market growth. Though the manufacturers seek higher revenue via Retail Ready Packaging, there are a few options that offer higher comfort for the consumers. The shutdown and reduced function of the retail stores in many countries have disturbed the market growth.

Opportunity:

Innovations in digital printing and finishing systems

Innovations in digital printing and finishing systems at the present propose various options to adapt content for specific events, lay up locations, or customer preferences. The effectiveness of retail ready packaging systems is increased by harmonized packaging, which requires less time to set up the machine, less pressed variants, and eventually the effectiveness of the retail staff. Bars to hang bags, major retailers are encouraging the use of flexible packaging in ready-to-retail packaging to minimize labor costs. Consumers demand transparency from brands about their environmental activities and the impact of their products and packaging on the climate and the environment. Thus, the rising products with sustainable usage of the products are propelling the market growth.

Threat:

High cost of package

The primary costs of manufacturing a package are higher than the packaging that is not shown to the consumers. As a result the brands owners have to face the costs fluctuate for the package modernization. The machinery line issues faced at the production end frequently hinders the growth of the market at the early stage. The approach of the manufacturers tends to change over time, they are skeptical about the benefits of Retail Ready packaging methodology. This approach might act against the growth of the market which is hindering the market growth.

COVID-19 Impact

The pandemic situation has created huge economic shock that has led almost every industry down in their production line; many industries have postponed their work that has in turn brought down their market rates. Similarly, the shutdown of the local retails stores and convenience departmental stores did not function throughout the lockdown and this scenario has affected the Retail Ready Packaging Market growth as the packaging industries are greatly influenced by the departmental stores and virtual stores

The Paper & Paperboard segment is expected to be the largest during the forecast period

The paper & paperboard segment is estimated to have a lucrative growth, due to Due to growing concerns among consumers about waste generation reduction; manufacturing industries are trying to focus on recycling and reusing packaging materials and increasing their cycle life. Paper packaging provides convenience as well as visibility for the brands. Besides, its advantages include the ease with which products can showcase their distinctive packaging and graphics to tell a brand's story, its superior product protection, and the fact that it's easy to stack

The die-cut display containers segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

The die-cut display containers segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to its extensive use of a die that is used to cut soft materials into a variety of packaging designs and shapes. The ability to mass-produce custom packaging is where the real value of the die-cutting process lies. The main advantage of die-cutting is that you can have boxes in virtually any size, style, shape or design. From simple trays and folding mailers to intricate display packaging, anything is possible with die-cut boxes. It is a popular tool to cut paper and cardstock or decorative elements like felt or cork sheets etc. Hence all the above factors are driving the market growth.

Region with highest share:

Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to its strong financial position enables it to invest in advanced solutions and technologies. These advantages have provided organizations in the region a competitive edge in the retail-ready packaging market. The Retail Ready Packaging industry products in this region are essential in achieving every product branding promotion. They help in the effective optimization of stocks and sales and are considered a requirement for every industrial sector. The benefits associated with the Retail Ready Packaging enables the consumer to identify the products easily and optimize the shelf space thereby boosting the market growth.

Region with highest CAGR:

Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to, advanced solutions and technologies are readily available due to their solid economic position. Regional organizations have gained a competitive edge in retail packaging due to these advantages. Moreover the adopting retail packaging solutions and the stores develop guidelines for standardizing and modifying their shelves when introducing new packaging designs in this region are driving the market growth.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Retail Ready Packaging Market include Smurfit Kappa Group, Weedon Group, Mondi Group, DS Smith PLC, International Paper Company, STI Group, Vanguard Packaging Incorporated, WestRock Company, Caps Cases Limited, Green Bay Packaging Inc, The Cardboard Box Company and Amcor Limited.

Key Developments:

In November 2022, Amcor Smurfit Kappa acquires liner bag plant; Smurfit Kappa announced it has signed an agreement to acquire Pusa Pack S.L., a bag-in-box packaging plant located in Onda, close to Castellon in the Valencian region.

In Oct 2022, Smurfit Kappa launches first Green Bond Report This is done by using sustainable raw materials, with post-consumer recovered paper its main raw material, and implementing circular production processes that are subject to continuous improvement.

In Oct 2022, Mondi and Reckitt launch paper-based packaging for Finish dishwasher tabs with 75% less plastic. The new paper-based packaging for Finish will initially launch exclusively with Carrefour in France, where the packaging is recyclable in the existing paper recycling streams.

Material Types Covered:

  • Paper & Paperboard
  • Plastics
  • Other Material Types

Type of Packages Covered:

  • Die-cut Display Containers
  • Shrink Wrapped Trays
  • Modified Cases
  • Plastic Containers
  • Other Type of Packages

End Users Covered:

  • Food
  • Beverage
  • Household Products
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 End User Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-18

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Retail Ready Packaging Market, By Material Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Paper & Paperboard
  • 5.3 Plastics
  • 5.4 Other Material Types

6 Global Retail Ready Packaging Market, By Type of Package

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Die-cut Display Containers
  • 6.3 Shrink Wrapped Trays
  • 6.4 Modified Cases
  • 6.5 Plastic Containers
  • 6.6 Other Type of Packages

7 Global Retail Ready Packaging Market, By End User

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Food
  • 7.3 Beverage
  • 7.4 Household Products
  • 7.5 Other End User

8 Global Retail Ready Packaging Market, By Geography

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 US
    • 8.2.2 Canada
    • 8.2.3 Mexico
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 Italy
    • 8.3.4 France
    • 8.3.5 Spain
    • 8.3.6 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 Japan
    • 8.4.2 China
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 New Zealand
    • 8.4.6 South Korea
    • 8.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 South America
    • 8.5.1 Argentina
    • 8.5.2 Brazil
    • 8.5.3 Chile
    • 8.5.4 Rest of South America
  • 8.6 Middle East & Africa
    • 8.6.1 Saudi Arabia
    • 8.6.2 UAE
    • 8.6.3 Qatar
    • 8.6.4 South Africa
    • 8.6.5 Rest of Middle East & Africa

9 Key Developments

  • 9.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 9.2 Acquisitions & Mergers
  • 9.3 New Product Launch
  • 9.4 Expansions
  • 9.5 Other Key Strategies

10 Company Profiling

  • 10.1 Smurfit Kappa Group
  • 10.2 Weedon Group
  • 10.3 Mondi Group
  • 10.4 DS Smith PLC
  • 10.5 International Paper Company
  • 10.6 STI Group
  • 10.7 Vanguard Packaging Incorporated
  • 10.8 WestRock Company
  • 10.9 Caps Cases Limited
  • 10.10 Green Bay Packaging Inc.
  • 10.11 The Cardboard Box Company
  • 10.12 Amcor Limited