市場調査レポート
商品コード
1209803
マヌカハニーの世界市場:2028年までの予測 - 製品タイプ、自然、形態、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の分析Manuka Honey Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Product Type, Nature, Form, Distribution Channel, End User and By Geography |
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マヌカハニーの世界市場:2028年までの予測 - 製品タイプ、自然、形態、流通チャネル、エンドユーザー、地域別の分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、マヌカハニーの世界市場は2022年に9億3160万米ドルを占め、2028年には14億7010万米ドルに達すると予測され、予測期間中に7.8%のCAGRで成長することが見込まれています。
マヌカハニーは、抗菌作用や抗酸化作用などの生物学的特性を持つ黒色のハチミツです。この蜂蜜の抗菌活性は、ユニーク・マヌカ・ファクター(UMF)を通じて測定されます。蜂蜜の抗菌特性は、従来の蜂蜜とは一線を画しています。ハチミツの甘く強い風味は、甘味料として、テーブルシュガーの代わりとなる可能性を秘めています。
糖尿病評議会によると、マヌカハニーは糖尿病の人々のための最も健康的な代用品として考えられています。オーストラリアのフードショップによると、マヌカハニーは非常に栄養価が高く、免疫システムをサポートし、マヌカハニーは確かにあなたの体が自然に高い抵抗力を持っているとCovidなどの任意のウイルスからの回復を増加させることができることを意味します。
市場力学
促進要因
マヌカハニーに関連する健康効果
マヌカハニーは科学的な調査によって立証されているように、その抗菌特性は高く評価されています。傷の治癒を助け、代謝を向上させ、喉の痛みを治療し、また肌にも良いとされています。特に若い世代では、体重や心臓に関連する病気に対する意識が高まっているため、健康的な食品に注目が集まり、消費者は栄養や健康上の利点を提供できる食品を好むようになっています。このような要因が、市場の成長を後押ししています。
抑制要因
蜂蜜のコスト高
製品の需要が増加すると、それはさらに高品質の製品の生産のための地域の境界を排除します。有機蜂蜜は、偽物と比較して非常に高価であり、それは以下の人口に手頃な価格になります。人工蜂蜜は短期的にはそれほどダメージを与えないかもしれないが、長期的には本物の蜂蜜の生存に対する真の課題です。したがって、これらの側面が市場の成長を抑制しています。
機会
有機蜂蜜に対する消費者の嗜好の増加
新興経済諸国の消費者は、農業活動が環境に与える影響をますます懸念しており、環境負荷の少ない製品を探しています。食品栽培時の化学物質が環境や健康に与える影響について、消費者の意識が高まっています。化学物質が健康に与える悪影響に関する意識の高まりから、消費者は有機栽培されたはちみつにシフトしています。したがって、これらの要因が市場の成長を高めると予想されます。
脅威
重複した蜂蜜の利用可能性の上昇
もう一つの大きな課題は、市場を妨げている重複した蜂蜜によってもたらされます。はちみつは、牛乳とオリーブオイルに次いで世界で3番目に偽造された食品であると考えられています。この偽物のはちみつは通常、トウモロコシ、米、サトウキビなどに由来する低コストの糖質シロップと少量の本物のはちみつを混ぜた高度に加工されたものです。これは、本物の蜂蜜の健康上の利点のどれも提供していませんが、砂糖に関連付けることができるすべての欠点があります。
COVID-19の影響
COVID-19の大流行により何百万人もの人々が自宅に引きこもるようになったため、食品や飲料の売上は世界的に急増しています。この地域の消費者は、ハチミツに対する高い需要を持っています。健康意識の高まりから、顧客は通常のハチミツよりも、マヌカハニーなど治療効果のあるハチミツにお金をかけるようになっています。しかし、この発生により、多くの地域や国でスーパーマーケットやハイパーマーケットの閉店を余儀なくされ、世界のはちみつ市場にマイナスの影響を及ぼしています。COVID-19の初期段階では、各国による輸出入規制や輸送の制約により、はちみつの調達や配送に大きな支障をきたしていました。
予測期間中、オーガニックセグメントが最大となる見込み
有機セグメントは、様々な産業における有機および天然マヌカハニーの需要の増加により、有利な成長を遂げると推定されます。マヌカハニーの健康上の利点と栄養成分に関する認知度の増加が、味とともに天然食品に対する需要の増加と相まって、有機セグメントの成長を促進しています。天然成分やハーブ成分に対する需要の高まりは、市場に潜在的な機会を生み出しました。
予測期間中、オンラインストア部門のCAGRが最も高くなると予想されます。
オンラインストアセグメントは、彼らの購買パターンの変化とライフスタイルのかなりのシフトにより、予測期間中に最も速いCAGRの成長を示すと予想されます。オンラインプラットフォームは、高い利便性、商品の可視性の向上、自宅への配送機能などを提供し、これが同分野の成長を促進しています。また、消費者の大半は、バーチャル・ストアを利用することで、多数の商品をナビゲートし、配送された商品に満足できない場合は、返品・交換のオプションを利用することができます。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、消費者の健康意識の高まりにより、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予測されています。また、可処分所得の増加やオンライン・オフラインの小売店での様々な形態の蜂蜜の入手が可能になったことで、蜂蜜の消費量が増加しています。栄養豊富な食品にミレニアル世代による支出の増加と相まって、購買力の拡大は、地域におけるマヌカハニー市場の成長を推進しています。
CAGRが最も高い地域
欧州は、フィットネスの維持や体重管理に対する消費者の関心の高まりから、予測期間において最も高いCAGRを記録すると予測されます。同地域は食品、飲食品、化粧品産業が発達しており、植物由来の健康的で栄養価の高い製品に対する需要が高まっています。このように、様々な用途でマヌカハニーの利用が増加していることが、同地域の市場成長を促進しています。
主な発展
2021年3月、COMVITAは新しいUMF25+のマヌカハニーを発表しました。希少性が高いと発表しました。
2021年1月、Manuka Healthは、マヌカハニーを養蜂家から瓶に至るまで保護する目的で、Oritain and Trust Codesと提携しました。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Manuka Honey Market is accounted for $931.6 million in 2022 and is expected to reach $1,470.1 million by 2028 growing at a CAGR of 7.8% during the forecast period. Manuka honey is dark honey that offers a pool of biological properties owing to its antimicrobial and antioxidant capacities. The antimicrobial activity of this honey is measured through the Unique Manuka Factor (UMF). The antibacterial properties of honey set it apart from traditional honey. The sweet and strong flavor of honey makes it a potential sweetener and a replacement for table sugar.
According to The Diabetes Council, manuka honey is considered as the healthiest substitute for the people with diabetes. According to the Australian food shop, manuka honey is extremely nutrient rich and supports the immune system, means manuka honey can certainly help your body to have a naturally high resistance and increased recovery from any virus including Covid.
Market Dynamics:
Driver:
Health benefits associated with Manuka Honey
Manuka honey is highly valued for its antibacterial properties, as has been substantiated by scientific research. It helps in wound healing, improves metabolism, treats sore throat, and is also good for the skin. Increasing awareness about weight and heart-related diseases, especially among young individuals and teenagers, has inclined the focus of customers toward healthy food products and consumers prefer the food products which can provide them with nutrition as well as health benefits. Hence, these are the factors boosting the growth of the market.
Restraint:
High cost of honey
As the demand for the product increases, it further eliminates regional boundaries for the production of high-quality products. Organic honey is extremely expensive as compared to the fake ones, which makes it less affordable to the population. Artificial honey may not cause much damage in the short term, but it is a real challenge to the survival of real honey in the long run. Thus, these aspects are restraining the market growth.
Opportunity:
Increasing consumer preference for organic honey
The consumers in developed economies are increasingly concerned about the impact of agricultural activities on the environment and are looking for products with less environmental impact. Consumer awareness is rising regarding the environmental and health impact of chemicals during food cultivation. Consumers are shifting toward organically procured honey due to the increasing awareness regarding the negative impact of chemicals on human health. Therefore, these factors are anticipated to enhance the growth of the market.
Threat:
Rising availability of duplicate honey
Another major challenge is posed by duplicate honey that is hindering the market. It is believed that honey is the third most faked food in the world after milk and olive oil. This fake honey is usually a highly processed form of a mixture of small quantity of real honey with low-cost sugary syrup derived from corn, rice, and sugarcane, among others. It offers none of the health benefits of real honey but all the disadvantages that can be associated with sugar.
COVID-19 Impact
Since the COVID-19 pandemic drove millions of people to stay at home, food and beverage sales have soared globally. Consumers in the area have a high demand for the honey. Due to increased health awareness, customers are spending more money on honey with therapeutic benefits, such as manuka honey, than regular honey. However, the outbreak has negatively impacted the global market for honey by forcing supermarkets and hypermarkets to close in many regions and nations. During the early stages of COVID-19, the sourcing and delivery of honey were severely hampered by import-export restrictions imposed by various nations and transportation constraints.
The organic segment is expected to be the largest during the forecast period
The organic segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increasing demand for organic and natural manuka honey in various industries. Increased awareness about health benefits and nutritional content of this honey is driving the growth of organic segment coupled with a rise in demand for natural food products along with good taste. Rising demand for the natural and herbal ingredients has created a potential opportunity for the market.
The online stores segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The online stores segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the change in their purchasing patterns and a considerable shift in lifestyles. Online platforms offer high levels of convenience, increased product visibility, and at-home delivery features, which is promoting the segment growth. A majority of the consumers rely on virtual stores to help them navigate through the multitude of products available and at times, return and exchange options available to them if not satisfied with the delivered products.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to increased health awareness among consumers. Furthermore, the consumption of this honey has increased due to the rising disposable income and the availability of honey in the different forms on online and offline retail shops. An expansion in the purchasing power coupled with the increased spending by millennials on nutrition rich food drives the growth of the manuka honey market in the region.
Region with highest CAGR:
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to the increase in consumer focus for maintaining fitness and regulating the body weight. The region has well-developed food, beverage and cosmetic industries, where the demand for plant based, healthy and nutritious products is increasing. Thus, the increased usage of manuka honey in variety of applications is driving the growth of the market in the region.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Manuka Honey Market include Capilano Honey Ltd., OHA Honey, Arataki Honey, Manuka Health, COMVITA, Streamland Biological Technology Limited, Midland Holdings, KirksBees Honey, Watson And Sons, Pure Honey New Zealand, Happy Valley Honey, Barnes Natural, Nature's Gold, Simply Honey, Haddrell's, Steens Honey, Apihealth NZ Ltd., Berringa, Egmont Honey and Cammells Honey.
Key Developments:
In March 2021, COMVITA announced its new UMF25+ Manuka Honey. The company announced it to be rare, as well as precious.
In January 2021, Manuka Health partnered up with Oritain and Trust Codes for the purpose of protecting Manuka Honey all the way from beekeepers to jars.
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