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市場調査レポート
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食品用プレミックスの2028年までの市場予測- 形態別、タイプ別、用途別、機能別、地域別の世界分析

Food Premix Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Form, By Type, By application, By Function and Geography

出版日: | 発行: Stratistics Market Research Consulting | ページ情報: 英文 175+ Pages | 納期: 2~3営業日

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食品用プレミックスの2028年までの市場予測- 形態別、タイプ別、用途別、機能別、地域別の世界分析
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の食品用プレミックス市場は2022年に17億米ドルを占め、2028年には25億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR6.6%で成長する見込みです。

プレミックスとは、アミノ酸、抗生物質、ビタミン、ミネラル、タンパク質、ヌクレオチドなどの各栄養素をバランスよく配合し、市販されている製剤のことです。食欲不振の事例が増加し、高齢化社会では栄養強化食品や機能性食品への支出が増えています。健康に気を配る消費者から栄養豊富な食品への需要が高まっているため、メーカーは現在、ビタミンプレミックスなどの健康的な添加物を入れています。機能性食品とサプリメントの需要、幼児食の栄養補給に対する親の関心の高まり、便利な商品に対する消費者の需要の高まりは、すべて食品プレミックスの成長に寄与しています。

世界保健機関(WHO)によると、2021年、世界人口の約89%が微量栄養素欠乏症の発生に対抗するためにヨウ素添加塩を摂取しています。人々は最近、健康志向が高まり、健康やウェルネスを総合的に改善する健康的な嗜好品を常に探しており、これが市場をさらに押し上げる要因となっています。

市場力学

促進要因

強化食品に対する需要の高まり

成長し健康的な生活を送るために、世界で20億人以上の人々が必須ビタミンと栄養素を欠いています。健康志向の消費者は特に強化食品に対する需要が高く、これは主に医療費の高騰、着実に延びる平均寿命、晩年の生活の質を高めたいという高齢者の願望に起因しています。その結果、飲食品メーカーは、機能的で栄養豊富な製品に対する消費者の需要の高まりに応えるため、製品に食品プレミックスを添加するようになってきており、これが市場の成長を後押ししています。

抑制要因

高い製造コスト

食品用プレミックスの市場成長は、大規模な食品生産における食品強化プロセスに関連する高いコストによって阻害されると予想されます。食品強化には高度な技術が必要であり、多くのメーカーがプレミックスの製造を外注しているため、製造コストが上昇しています。そのため、コスト高が市場拡大の足かせになっていると推測されます。

機会

カスタマイズされた食品用プレミックスへの需要の高まり

消費者や企業が様々な製品の栄養情報をより意識するようになった現代において、特定のニーズに合わせたカスタマイズされた食品プレミックスへの需要が高まっています。メーカーは、消費者の嗜好や要望を反映させた結果、栄養強化された製品を作ることができるようになりました。ビタミンやミネラルを強化した製品に対する消費者の需要の高まりや、簡便な商品に対する消費者の需要の高まりから、微量栄養素強化型レディミックスは時代とともに非常に人気が高まっています。2021年11月、ミナフィンSprlは、ヘルスケミストリー部門のもと、食品と医薬品の両方に対応するカスタムプレミックス「Blendamix」を発表しました。これらの商品は、需要増に対応するための生産量拡大を支援するものです。その結果、これらの要因が市場を活性化させています。

脅威

プレミックスの品質と安全性に関する規制の厳しさ

欧米をはじめとする先進国では、ラベル表示や製品の有効性に関する規制が厳しく、また、強化プロセスへの投資額が大きいため、市場の拡大が阻まれると予想されます。大規模な栄養強化製品の製造による原材料の使用は、市場全体の成長にマイナスの影響を及ぼします。栄養補助食品のブランドは、製品の成分を特定し、精製し、強化するために、最先端技術の助けを借りて厳格な試験を行う必要があります。したがって、市場の潜在的な成長力は、これらの要因によって事実上妨げられているのです。

COVID-19の影響

COVIDが流行した際、人々が成長、発達、健康のために十分な栄養素を摂取できるように、大規模な食品強化が行われました。これは、供給を安定させ強化プログラムを維持するためにハブを通じてプレミックスの入手を支援し、社会的セーフティネットプログラムを通じて強化食品が最も脆弱な人々に届くようにし、アドボカシー活動をCOVID-19の要件に適合させることを目的としています。しかし、COVID-19の失神効果の結果、免疫強化飲料や栄養豊富な製品など、機能性サプリメントの消費は消費者の間で著しく増加しました。国民は、製品がなくなることを恐れてパニック状態に陥り、栄養補助食品の需要を高めているのです。

予測期間中はビタミン類セグメントが最大となる見込み

予測期間中は、ビタミンセグメントが最大になると予測されています。国民の栄養不足を解消するために加工食品にビタミン剤を添加する習慣がありますが、これは加工食品の消費量の増加と加工・保管中に加工食品に含まれる天然由来のビタミンが失われることの両方が原因になっていると考えられます。この市場の拡大は主に、さまざまな機能性成分の組み合わせに対する消費者の嗜好の高まり、人間はさまざまな栄養素の恩恵を受けることができるという事実、ビタミン欠乏症の有病率の上昇、ビタミン強化食品に対する消費者の需要の高まりに起因しています。

予測期間中、食品および飲食品分野のCAGRが最も高くなると予想されています。

多くの食品に不可欠な機能性成分を含むことから、予測期間中、食品・飲料分野は最も高いCAGRで成長すると予測されています。栄養、満腹感、風味への影響から、食品メーカーからの注目度はますます高まっています。プレミックス食品には、実に様々な機能的利点があります。主に最終製品の風味、食感、栄養成分、外観、栄養的安定性を向上させるために使用されます。このような側面が、この分野の成長を促進しています。

最もシェアの高い地域

市場は北米が支配的であり、予測期間中に最大のシェアを占めると推定されます。この地域が市場で優位に立つ主な理由は、確立された飲食品産業、食品安全性の重視の高まり、慢性疾患の発生率の上昇、革新的で健康的な食品に対する消費者需要の高まり、強力な経済成長、いくつかの大手企業の存在です。さらに、健康志向の人口が着実に拡大し、必要不可欠な所得が増加していることも、この地域の食品用プレミックスの売上高を押し上げる要因となっています。

CAGRが最も高い地域

国民の間で健康的なライフスタイルの人気が高まっていることから、アジア太平洋地域は予測期間中に食品用プレミックス市場で最も高いCAGRを記録すると予想されます。中国や日本では、伝統医学の歴史から、ハーブなどの栄養補助食品に対する需要が高まっています。さらに、中間層の購買力向上や食生活における栄養補助食品の人気上昇といった要因も、市場成長の勢いを後押ししています。

主な発展

2022年9月、世界の目的志向型科学企業であるDSMは、Prodapの買収完了を発表しました。Prodapのデジタルソリューションの力を活用することで、DSMは精密化と個別化の旅においてさらなる一歩を踏み出すことになるでしょう。

2022年8月、世界の目的主導型科学企業であるDSMは、2030年の厳しい新しい持続可能性目標を掲げ、世界中のすべての電力を再生可能資源(水力、風力など)から購入するとともに、自社事業からの温室効果ガス(GHG)排出をさらに削減(GHG排出量削減努力)すると誓うことを発表しました。

2021年12月、科学に立脚した世界な目的志向の企業であるDSMは、Vestkorn Millingの買収を企業価値6,500万米ドルで完了したことを発表しました。Vestkorn Milling社は、活気のある代替タンパク質市場に、植物性食品、ペットフード、動物飼料用のタンパク質、澱粉、食物繊維を供給しています。

本レポートの内容

  • 地域別および国別セグメントにおける市場シェア評価
  • 新規参入者向けの戦略的提言
  • 2020年、2021年、2022年、2025年、2028年の市場データを網羅
  • 市場動向(市場促進要因・促進要因・機会・脅威・課題・投資機会・提言)を網羅
  • 市場推定に基づく、主要ビジネスセグメントにおける戦略的推奨事項
  • 主要な共通トレンドをマッピングした競合情勢
  • 詳細な戦略、財務、最近の開発状況を含む企業プロファイル
  • 最新の技術的進歩をマッピングしたサプライチェーン動向

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  • 企業プロファイル
    • 追加市場プレイヤーの包括的なプロファイリング(最大3社まで)
    • 主要プレイヤーのSWOT分析(3社まで)
  • 地域別セグメンテーション
    • お客様のご希望に応じた主要国の市場推計・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによります。)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携に基づく主要プレイヤーのベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査情報源
    • 1次調査情報源
    • 2次調査情報源
    • 仮定

第3章 市場動向分析

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • アプリケーション分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターズファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の食品プレミックス市場:形態別

  • 液体

第6章 世界の食品プレミックス市場:タイプ別

  • ビタミン
  • ミネラル
  • アミノ酸
  • ヌクレオチド
  • その他のタイプ

第7章 世界の食品プレミックス市場の見通し:アプリケーション別

  • 早期栄養・離乳食
  • 食品と飲料
    • 強化乳製品と飲料
    • 医療栄養
    • スポーツ栄養
    • ベーカリー製品
  • 製薬OTC医薬品
  • 栄養補助食品
  • 栄養改善プログラム

第8章 世界の食品プレミックス市場:機能別

  • ビジョンヘルス
  • エネルギー
  • 骨の健康
  • 免疫
  • 消化
  • 体重管理
  • 心臓の健康
  • 脳の健康と記憶
  • その他の機能

第9章 世界の食品プレミックス市場:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他アジア太平洋地域
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他南米
  • 中東とアフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他中東

第10章 主な発展

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、合弁事業
  • 買収と合併
  • 新製品の発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第11章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • SternVitamin GmbH
  • Koninklijke DSM N.V.
  • Barentz International B.V.
  • Hexagon Nutrition Pvt. Ltd.
  • Jubilant Life Sciences,
  • Fenchem,
  • Lycored
  • WATSON-INC
  • Farbest-Tallman Foods Corporation
  • Archer Daniels Midland Company
  • Cargill, Incorporated
  • Glanbia Plc
  • Corbion NV
  • Prinova Group LLC
  • B&H Biotechnology Co. Ltd
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Food Premix Market Outlook, By Region (2020-2028) ($MN)
  • Table 2 Global Food Premix Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 3 Global Food Premix Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 4 Global Food Premix Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 5 Global Food Premix Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 6 Global Food Premix Market Outlook, By Vitamins (2020-2028) ($MN)
  • Table 7 Global Food Premix Market Outlook, By Minerals (2020-2028) ($MN)
  • Table 8 Global Food Premix Market Outlook, By Amino Acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 9 Global Food Premix Market Outlook, By Nucleotides (2020-2028) ($MN)
  • Table 10 Global Food Premix Market Outlook, By Others Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 11 Global Food Premix Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 12 Global Food Premix Market Outlook, By Early Life Nutrition/ Baby Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 13 Global Food Premix Market Outlook, By Food & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 14 Global Food Premix Market Outlook, By Fortified Dairy & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 15 Global Food Premix Market Outlook, By Medical Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 16 Global Food Premix Market Outlook, By Sports Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 17 Global Food Premix Market Outlook, By Bakery Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 18 Global Food Premix Market Outlook, By Pharma OTC Drugs (2020-2028) ($MN)
  • Table 19 Global Food Premix Market Outlook, By Dietary Supplements (2020-2028) ($MN)
  • Table 20 Global Food Premix Market Outlook, By Nutritional Improvement Programmes (2020-2028) ($MN)
  • Table 21 Global Food Premix Market Outlook, By Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 22 Global Food Premix Market Outlook, By Vision Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 23 Global Food Premix Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 24 Global Food Premix Market Outlook, By Bone Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 25 Global Food Premix Market Outlook, By Immunity (2020-2028) ($MN)
  • Table 26 Global Food Premix Market Outlook, By Digestion (2020-2028) ($MN)
  • Table 27 Global Food Premix Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 28 Global Food Premix Market Outlook, By Heart Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 29 Global Food Premix Market Outlook, By Brain Health & Memory (2020-2028) ($MN)
  • Table 30 Global Food Premix Market Outlook, By Other Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 31 North America Food Premix Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 32 North America Food Premix Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 33 North America Food Premix Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 34 North America Food Premix Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 35 North America Food Premix Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 36 North America Food Premix Market Outlook, By Vitamins (2020-2028) ($MN)
  • Table 37 North America Food Premix Market Outlook, By Minerals (2020-2028) ($MN)
  • Table 38 North America Food Premix Market Outlook, By Amino Acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 39 North America Food Premix Market Outlook, By Nucleotides (2020-2028) ($MN)
  • Table 40 North America Food Premix Market Outlook, By Others Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 41 North America Food Premix Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 42 North America Food Premix Market Outlook, By Early Life Nutrition/ Baby Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 43 North America Food Premix Market Outlook, By Food & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 44 North America Food Premix Market Outlook, By Fortified Dairy & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 45 North America Food Premix Market Outlook, By Medical Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 46 North America Food Premix Market Outlook, By Sports Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 47 North America Food Premix Market Outlook, By Bakery Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 48 North America Food Premix Market Outlook, By Pharma OTC Drugs (2020-2028) ($MN)
  • Table 49 North America Food Premix Market Outlook, By Dietary Supplements (2020-2028) ($MN)
  • Table 50 North America Food Premix Market Outlook, By Nutritional Improvement Programmes (2020-2028) ($MN)
  • Table 51 North America Food Premix Market Outlook, By Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 52 North America Food Premix Market Outlook, By Vision Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 53 North America Food Premix Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 54 North America Food Premix Market Outlook, By Bone Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 55 North America Food Premix Market Outlook, By Immunity (2020-2028) ($MN)
  • Table 56 North America Food Premix Market Outlook, By Digestion (2020-2028) ($MN)
  • Table 57 North America Food Premix Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 58 North America Food Premix Market Outlook, By Heart Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 59 North America Food Premix Market Outlook, By Brain Health & Memory (2020-2028) ($MN)
  • Table 60 North America Food Premix Market Outlook, By Other Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 61 Europe Food Premix Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 62 Europe Food Premix Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 63 Europe Food Premix Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 64 Europe Food Premix Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 65 Europe Food Premix Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 66 Europe Food Premix Market Outlook, By Vitamins (2020-2028) ($MN)
  • Table 67 Europe Food Premix Market Outlook, By Minerals (2020-2028) ($MN)
  • Table 68 Europe Food Premix Market Outlook, By Amino Acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 69 Europe Food Premix Market Outlook, By Nucleotides (2020-2028) ($MN)
  • Table 70 Europe Food Premix Market Outlook, By Others Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 71 Europe Food Premix Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 72 Europe Food Premix Market Outlook, By Early Life Nutrition/ Baby Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 73 Europe Food Premix Market Outlook, By Food & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 74 Europe Food Premix Market Outlook, By Fortified Dairy & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 75 Europe Food Premix Market Outlook, By Medical Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 76 Europe Food Premix Market Outlook, By Sports Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 77 Europe Food Premix Market Outlook, By Bakery Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 78 Europe Food Premix Market Outlook, By Pharma OTC Drugs (2020-2028) ($MN)
  • Table 79 Europe Food Premix Market Outlook, By Dietary Supplements (2020-2028) ($MN)
  • Table 80 Europe Food Premix Market Outlook, By Nutritional Improvement Programmes (2020-2028) ($MN)
  • Table 81 Europe Food Premix Market Outlook, By Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 82 Europe Food Premix Market Outlook, By Vision Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 83 Europe Food Premix Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 84 Europe Food Premix Market Outlook, By Bone Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 85 Europe Food Premix Market Outlook, By Immunity (2020-2028) ($MN)
  • Table 86 Europe Food Premix Market Outlook, By Digestion (2020-2028) ($MN)
  • Table 87 Europe Food Premix Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 88 Europe Food Premix Market Outlook, By Heart Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 89 Europe Food Premix Market Outlook, By Brain Health & Memory (2020-2028) ($MN)
  • Table 90 Europe Food Premix Market Outlook, By Other Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 91 South America Food Premix Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 92 South America Food Premix Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 93 South America Food Premix Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 94 South America Food Premix Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 95 South America Food Premix Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 96 South America Food Premix Market Outlook, By Vitamins (2020-2028) ($MN)
  • Table 97 South America Food Premix Market Outlook, By Minerals (2020-2028) ($MN)
  • Table 98 South America Food Premix Market Outlook, By Amino Acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 99 South America Food Premix Market Outlook, By Nucleotides (2020-2028) ($MN)
  • Table 100 South America Food Premix Market Outlook, By Others Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 101 South America Food Premix Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 102 South America Food Premix Market Outlook, By Early Life Nutrition/ Baby Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 103 South America Food Premix Market Outlook, By Food & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 104 South America Food Premix Market Outlook, By Fortified Dairy & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 105 South America Food Premix Market Outlook, By Medical Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 106 South America Food Premix Market Outlook, By Sports Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 107 South America Food Premix Market Outlook, By Bakery Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 108 South America Food Premix Market Outlook, By Pharma OTC Drugs (2020-2028) ($MN)
  • Table 109 South America Food Premix Market Outlook, By Dietary Supplements (2020-2028) ($MN)
  • Table 110 South America Food Premix Market Outlook, By Nutritional Improvement Programmes (2020-2028) ($MN)
  • Table 111 South America Food Premix Market Outlook, By Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 112 South America Food Premix Market Outlook, By Vision Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 113 South America Food Premix Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 114 South America Food Premix Market Outlook, By Bone Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 115 South America Food Premix Market Outlook, By Immunity (2020-2028) ($MN)
  • Table 116 South America Food Premix Market Outlook, By Digestion (2020-2028) ($MN)
  • Table 117 South America Food Premix Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 118 South America Food Premix Market Outlook, By Heart Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 119 South America Food Premix Market Outlook, By Brain Health & Memory (2020-2028) ($MN)
  • Table 120 South America Food Premix Market Outlook, By Other Functions (2020-2028) ($MN)
  • Table 121 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Country (2020-2028) ($MN)
  • Table 122 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Form (2020-2028) ($MN)
  • Table 123 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Powder (2020-2028) ($MN)
  • Table 124 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Liquid (2020-2028) ($MN)
  • Table 125 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Type (2020-2028) ($MN)
  • Table 126 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Vitamins (2020-2028) ($MN)
  • Table 127 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Minerals (2020-2028) ($MN)
  • Table 128 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Amino Acids (2020-2028) ($MN)
  • Table 129 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Nucleotides (2020-2028) ($MN)
  • Table 130 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Others Types (2020-2028) ($MN)
  • Table 131 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Application (2020-2028) ($MN)
  • Table 132 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Early Life Nutrition/ Baby Food (2020-2028) ($MN)
  • Table 133 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Food & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 134 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Fortified Dairy & Beverages (2020-2028) ($MN)
  • Table 135 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Medical Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 136 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Sports Nutrition (2020-2028) ($MN)
  • Table 137 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Bakery Products (2020-2028) ($MN)
  • Table 138 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Pharma OTC Drugs (2020-2028) ($MN)
  • Table 139 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Dietary Supplements (2020-2028) ($MN)
  • Table 140 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Nutritional Improvement Programmes (2020-2028) ($MN)
  • Table 141 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Function (2020-2028) ($MN)
  • Table 142 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Vision Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 143 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Energy (2020-2028) ($MN)
  • Table 144 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Bone Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 145 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Immunity (2020-2028) ($MN)
  • Table 146 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Digestion (2020-2028) ($MN)
  • Table 147 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Weight Management (2020-2028) ($MN)
  • Table 148 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Heart Health (2020-2028) ($MN)
  • Table 149 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Brain Health & Memory (2020-2028) ($MN)
  • Table 150 Middle East & Africa Food Premix Market Outlook, By Other Functions (2020-2028) ($MN)
目次
Product Code: SMRC22222

According to Stratistics MRC, the Global Food Premix Market is accounted for $1.7 billion in 2022 and is expected to reach $2.5 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.6% during the forecast period. Premixes are prepared commercial formulas that have each nutrient such as amino acids, antibiotics, vitamins, minerals, proteins, nucleotides, and others carefully balanced into and blended into one another. Due to an increase in cases of appetite loss, ageing populations are spending more on enriched and functional food. Due to the rising demand for nutrient-rich foods from consumers who are concerned about their health, manufacturers now include healthy additives like vitamin premixes. The demand for functional foods and supplements, rising parental concern over the nutritional supplementation of infant foods, and rising consumer demand for convenience goods are all contributing to the growth of food premix.

According to the World Health Organization (WHO), 2021, approximately 89% of the world's population is consuming iodized salt to combat the occurrence of micronutrient deficiencies. People have recently become more health-conscious and are constantly looking for healthy indulgent products that holistically improve their health and wellness which further boosts the market.

Market Dynamics:

Driver:

Increasing Demand for Fortified Food Products

In order to grow and live healthy lives, more than 2 billion people worldwide lack the essential vitamins and nutrients. Health-conscious consumers have a particularly high demand for fortified foods, which is primarily driven by the rising cost of healthcare, the steadily rising life expectancy, and the desire of older people for a better quality of life in their later years. As a result, manufacturers of food and beverages are increasingly adding food premixes to their products to meet rising consumer demand for functional and nutrient-rich products, which is boosting the market's growth.

Restraint:

High cost of production

The market growth of food premix is anticipated to be hampered by the high costs associated with food fortification processes for large-scale food production. Advanced technologies are needed for food fortification, so many manufacturers are outsourcing premix production, which raises the cost of production. Therefore, it is estimated that the high cost of food fortification will slow market expansion.

Opportunity:

Growing demand for Customized Food Premixes

The demand for customised food premixes to meet particular needs is growing in the modern era as consumers and businesses become more aware of the nutritional information of various products. Manufacturers are able to create products that are nutrient-enriched as a result of consumer preferences and demands. Due to rising consumer demand for products fortified with vitamins or minerals and rising consumer demand for convenience goods, fortified micronutrient ready mixes have become extremely popular over time. In November 2021, Minafin Sprl introduced Blendamix, a custom premix for both food and pharmaceutical products, under its health chemistry division. These goods can aid producers in expanding output in order to keep up with rising demand. As a result, these factors are fueling the market.

Threat:

Regulatory Stringency on Quality and Safety Standards with Premixes

Strict regulatory guidelines with a focus on the veracity of label claims and overall product efficacy are enforced by regulatory agencies throughout developed regions, including Europe and the U.S. Additionally, it is anticipated that high fortification process investment will impede market expansion. Large-scale fortified product production's use of raw materials has a negative impact on the market's overall growth. Brands of dietary supplements must go through rigorous testing to identify, purify, and strengthen the product's composition with the aid of cutting-edge technologies. Therefore, the market's potential for growth is effectively hindered by these factors.

COVID-19 Impact

To ensure that people consumed enough nutrients for growth, development, and good health during the COVID pandemic, food was fortified on a large scale. It aims to support the availability of premix through hubs to stabilise supply and maintain fortification programmes, ensure that fortified foods reach the most vulnerable through social safety net programmes, and adapt advocacy efforts to the requirements of the COVID-19. The consumption of functional supplements, however, such as immune-boosting beverages and nutrient-rich products, has significantly increased among consumers as a result of COVID-19's fainting effects. The population has been forced to panic about purchasing products due to the fear of running out, which has increased the demand for nutritional supplements.

The Vitamins segment is expected to be the largest during the forecast period

The Vitamins segment is anticipated to be the largest during the projection period. The practise of adding vitamin premixes to processed foods to address nutritional deficiencies in the population is a result of both the rising consumption of processed foods and the loss of naturally occurring vitamins in these foods during processing and storage. This market's expansion is primarily attributable to consumers' growing preferences for combinations of various functional ingredients, the fact that humans can benefit from a variety of nutrients, the rising prevalence of vitamin deficiency cases, and rising consumer demand for food products fortified with vitamins.

The Food and Beverages segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

During the forecast period, the Food and Beverages segment is anticipated to grow at the highest CAGR, because it contains essential functional ingredients for many food products. Due to their impact on nutrition, satiation, and flavour, they are drawing more and more attention from food manufacturers. Premixed foods have a huge range of functional advantages. It is primarily used to improve finished products' flavour, texture, nutrient content, appearance, and nutritional stability. Such aspects are driving the segment growth.

Region with largest share:

The market was dominated by North America and is estimated to hold largest share during the forecast period. The well-established food and beverage industry, growing emphasis on food safety, rising incidence of chronic diseases, rising consumer demand for innovative and healthy food products, strong economic growth, and the presence of some major players are the main reasons for this region's dominance in the market. Moreover, the steadily expanding health-conscious population and increased indispensable income will help drive food premix sales in the region.

Region with highest CAGR:

Due to the increasing popularity of healthy lifestyles among the populace, Asia Pacific is anticipated to witness highest CAGR for food premix market over the forecast period. The history of traditional medicine has led to a rise in the demand for dietary supplements made of herbs or other nutrient-dense goods in China and Japan. Moreover, the momentum of the market's growth can also be boosted by factors like the growing middle-class population's increased purchasing power and the rising popularity of nutraceuticals in diets in the region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Food Premix Market include BASF SE, SternVitamin GmbH, Koninklijke DSM N.V., Barentz International B.V., Hexagon Nutrition Pvt. Ltd., Jubilant Life Sciences, Fenchem, Lycored, WATSON-INC, Farbest-Tallman Foods Corporation, Archer Daniels Midland Company, Cargill, Incorporated, Glanbia Plc, Corbion NV, Prinova Group LLC and B&H Biotechnology Co. Ltd.

Key Developments:

In September 2022, DSM, a global purpose-led science-based company, announced the completion of its acquisition of Prodap, by harnessing the power of Prodap's digital solutions, DSM will take another step forward in its precision & personalization journey.

In August 2022, DSM, a global purpose-led science-based company, announced that it pledges to purchase all of its electricity worldwide from renewable sources (hydropower, wind energy etc.) as well as further reduce greenhouse gas (GHG) emissions from its own operations (GHG emissions reduction efforts) with stringent new 2030 sustainability targets.

In December 2021, DSM, a global purpose-led science-based company, announced the completion of its acquisition of Vestkorn Milling for an enterprise value of US$ 65 Million. Vestkorn Milling supplies the buoyant alternative protein market with proteins, starches and dietary fibres for plant-based foods, pet food and animal feed.

Forms Covered:

  • Powder
  • Liquid

Types Covered:

  • Vitamins
  • Minerals
  • Amino Acids
  • Nucleotides
  • Others Types

Application Covered:

  • Early Life Nutrition/ Baby Food
  • Food & Beverages
  • Pharma OTC Drugs
  • Dietary Supplements
  • Nutritional Improvement Programmes

Functions Covered:

  • Vision Health
  • Energy
  • Bone Health
  • Immunity
  • Digestion
  • Weight Management
  • Heart Health
  • Brain Health & Memory
  • Other Functions

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2020, 2021, 2022, 2025, and 2028
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Application Analysis
  • 3.7 Emerging Markets
  • 3.8 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Food Premix Market, By Form

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Powder
  • 5.3 Liquid

6 Global Food Premix Market, By Type

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Vitamins
  • 6.3 Minerals
  • 6.4 Amino Acids
  • 6.5 Nucleotides
  • 6.6 Others Types

7 Global Food Premix Market Outlook, By Application

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Early Life Nutrition/ Baby Food
  • 7.3 Food & Beverages
    • 7.3.1 Fortified Dairy & Beverages
    • 7.3.2 Medical Nutrition
    • 7.3.3 Sports Nutrition
    • 7.3.4 Bakery Products
  • 7.4 Pharma OTC Drugs
  • 7.5 Dietary Supplements
  • 7.6 Nutritional Improvement Programmes

8 Global Food Premix Market, By Function

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Vision Health
  • 8.3 Energy
  • 8.4 Bone Health
  • 8.5 Immunity
  • 8.6 Digestion
  • 8.7 Weight Management
  • 8.8 Heart Health
  • 8.9 Brain Health & Memory
  • 8.10 Other Functions

9 Global Food Premix Market, By Geography

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 US
    • 9.2.2 Canada
    • 9.2.3 Mexico
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 Italy
    • 9.3.4 France
    • 9.3.5 Spain
    • 9.3.6 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Japan
    • 9.4.2 China
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 New Zealand
    • 9.4.6 South Korea
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 Argentina
    • 9.5.2 Brazil
    • 9.5.3 Chile
    • 9.5.4 Rest of South America
  • 9.6 Middle East & Africa
    • 9.6.1 Saudi Arabia
    • 9.6.2 UAE
    • 9.6.3 Qatar
    • 9.6.4 South Africa
    • 9.6.5 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

  • 10.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 10.2 Acquisitions & Mergers
  • 10.3 New Product Launch
  • 10.4 Expansions
  • 10.5 Other Key Strategies

11 Company Profiling

  • 11.1 BASF SE
  • 11.2 SternVitamin GmbH
  • 11.3 Koninklijke DSM N.V.
  • 11.4 Barentz International B.V.
  • 11.5 Hexagon Nutrition Pvt. Ltd.
  • 11.6 Jubilant Life Sciences,
  • 11.7 Fenchem,
  • 11.8 Lycored
  • 11.9 WATSON-INC
  • 11.10 Farbest-Tallman Foods Corporation
  • 11.11 Archer Daniels Midland Company
  • 11.12 Cargill, Incorporated
  • 11.13 Glanbia Plc
  • 11.14 Corbion NV
  • 11.15 Prinova Group LLC
  • 11.16 B&H Biotechnology Co. Ltd