市場調査レポート
商品コード
1209793
ミルクミネラル濃縮物の世界市場:2028年までの予測 - 供給元、カルシウム含有量、粒度(微粉末、標準粉末)、用途、地域による世界的分析Milk Mineral Concentrate Market Forecasts to 2028 - Global Analysis By Source, Calcium Content, Granularity (Micronized Powder and Standard Powder ), Application and Geography |
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ミルクミネラル濃縮物の世界市場:2028年までの予測 - 供給元、カルシウム含有量、粒度(微粉末、標準粉末)、用途、地域による世界的分析 |
出版日: 2023年01月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のミミルクミネラル濃縮物市場は2022年に1097億9000万米ドルを占め、2028年には1,611億1,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR6.6%で成長する見込みです。
ミミルクミネラル濃縮物は、独自の分離技術を使用して得られた天然由来のミルクミネラルの一種です。濃縮ミルクミネラルは、一般的にカルシウム、リン酸、その他のミルクミネラルを多く含んでいます。ミルクミネラルは、人間の健康、特に骨の健康に不可欠なものです。ミルクミネラル濃縮液は、チーズ製造の製品別であるホエーをろ過して作られます。ホエーを分画するためにいくつかの分離方法が用いられ、その後、乾燥、粉砕して微粉末にします。カルシウム、カリウム、塩分などの必須ミネラルを多く含み、乳児用調製粉乳、栄養食品、飲食品などに添加して栄養補給に使われます。
2021年にBone Health and Osteoporosis Foundation(BHOF)が発表した記事によると、約1000万人のアメリカ人が骨粗鬆症であり、約4400万人が骨量の少なさから発症のリスクが高いと推定されています。
市場力学
促進要因
特に高齢者層における骨関連疾患の有病率の上昇
高齢者人口の増加に伴い、有病率が上昇しています。食事におけるカルシウムの摂取不足、自己免疫疾患などの基礎疾患、個人のカルシウム吸収を低下させる薬剤など、さまざまな要因により、カルシウム不足の世界の有病率が上昇しています。人口のカルシウム不足の結果、骨関連疾患の有病率が上昇し、治療に対するアンメットニーズが生み出されています。これらの要因により、カルシウムやその他のミネラルの必要な食事摂取量を満たすために、カルシウム強化食品や栄養補助食品に対するニーズが高まっています。
抑制要因
消費者の菜食主義への傾倒の高まり
健康的なライフスタイルを求める消費者の増加により、伝統的な加工肉製品から需要と嗜好が離れつつあり、同時に乳製品の需要も減少しています。先進国や新興国における菜食主義者への嗜好の動きには、多くの理由があります。さらに、植物由来の代替食品は現在、より栄養価が高く優れた牛乳の選択肢と考えられており、米国や英国などの先進国では、乳製品や牛乳の消費量の減少につながっています。これらの要因は、予測期間中の世界市場の成長を制限するものと思われます。
機会
より栄養価の高い食品への消費者嗜好の変化
世界的に、健康志向の高まりと栄養摂取不足による疾病が、栄養補助食品、栄養強化飲料、食事の使用を増加させる要因となっています。同様に、ガイドラインの更新や市場参入企業による製品の品質適合に対する政府の施策が強化されたことにより、腸の健康や免疫など、より幅広い用途の製品を開発・発売するための、これらの企業の研究・活動が活発化しています。消費者の嗜好がより栄養価の高い食品にシフトしていることから、さまざまな食品や飲食品のカルシウム強化のためのミルクミネラル濃縮製造の需要が増加すると予測されます。
脅威
価格変動
牛乳・乳製品のコストは、様々な需給要因や政府の規制により、週単位、月単位で変動します。一方、乳量、泌乳期間、乾乳期は、遺伝的背景、環境、病気、食物、年、分娩時期によって影響を受けることが分かっています。品種、年齢、泌乳期、パリティ、搾乳回数などが成績に影響し、これらが市場に大きな制約を与える結果、乳価が常に変動する主な原因となっています。
COVID-19の影響
予測期間中、COVID-19の影響は市場成長にプラスに作用しました。COVID-19の流行期には、牛乳やその他の乳製品の需要が増加しました。濃縮乳メーカーの原料・資材調達は、サプライチェーンや物流に若干の支障が生じたため、若干の停滞が見られました。国民の牛乳・乳製品に対する需要が増加したことに加え、牛乳・乳製品の生産量が減少したことにより、原料価格が高騰しました。これらの要因により、高付加価値製品の販売数量が減少し、増収となりました。
予測期間中は20%~25%セグメントが最大となる見込み
20%から25%のセグメントは、ミネラル欠乏症の患者数の増加や、病気や可能な治療法に関する意識の高まりから、有利な成長を遂げると推定されます。ミネラル濃縮物の需要に対応するため、Glanbia PLC.、Arla Foods Ingredients Group P/Sなどの市場参入企業は、カルシウムなどの主要ミネラルの濃縮を強化することに注力しています。予測期間中、これらの変数がセグメントの拡大を後押しすると予想されます。
乳児用調製粉乳分野は予測期間中、最も高いCAGRが予想される
中国や日本などの新興国において、新生児や小児のミネラル不足に対する意識が高まっていることから、乳児用調製粉乳分野は予測期間中に最も速いCAGRの成長を遂げると予測されています。また、栄養レベルの低下に対処するため、栄養価の高い分子を添加した乳児用調製粉乳を開発・発売するための臨床試験が増加していることや、規制の枠組みが拡大していることも、このセグメントの成長に寄与する主な要素です。
最もシェアの高い地域
アジア太平洋地域は、特に乳幼児や高齢者におけるカルシウム不足の疾病の増加などの要因により、予測期間中に最大の市場シェアを占めると予想されます。さらに、乳児用調製粉乳などの強化食品に関する新たな法律の採択や更新を目的とした政府の活動が活発化していることも、同地域の市場を牽引すると予測されます。また、中国や日本などの国々で乳児用調製粉乳の消費が増加していることから、市場参入企業は継続的にミネラル含有量を改善した製品を提供するようになり、予測期間を通じて乳児用調製粉乳の需要が増加するものと思われます。
CAGRが最も高い地域
北米は、米国とカナダにおける微量栄養素欠乏症に苦しむ患者の増加により、予測期間中のCAGRが最も高くなると予測されています。顧客の健康への関心が高まり、運動活動が急速に増加し、スポーツやタンパク質が豊富なサプリメントが求められるようになっています。重要なミネラルや微量栄養素の消費量の減少による健康への懸念の高まり、この地域の人々のミネラル欠乏症に対する認識と識別の増加は、北米での市場上昇をもたらす理由の一部です。
主な発展
2022年6月、Sachsenmilch Leppersdorf GmbHはFrieslandCampina DOMOと、乳製品シリーズ5ブランドと3つの生産施設を譲り受ける契約を締結しました。
2022年3月、アーラフーズイングリディエンツグループP/Sは、オーガニック分野での市場での地位を強化するため、オーガニック製品の拡充を目指し、幼児栄養向けの新製品2種を発売します。
2021年2月、FrieslandCampina DOMOは、製品ポートフォリオを増やす目的で、Refit乳タンパク質MPI 90およびMPC 85の製造に関するCayuga Milk Ingredientsとの新しいパートナーシップを発表しました。
本レポートの内容
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According to Stratistics MRC, the Global Milk Mineral Concentrate Market is accounted for $109.79 billion in 2022 and is expected to reach $161.11 billion by 2028 growing at a CAGR of 6.6% during the forecast period. Milk mineral concentrate is a naturally occurring type of milk mineral obtained using a proprietary isolation technique. Milk mineral concentrates are generally high in calcium, phosphoric acid, and other milk minerals. Milk minerals are essential for human health, particularly for bone health. Milk mineral concentrations are made by filtering whey, a by-product of cheese manufacture. Several isolation procedures are used to fractionate the whey, which is subsequently dried and crushed into fine powders. These are high in calcium, potassium, salt, and other vital minerals and are used to supplement nutrition by adding them to infant formulae, nutritional foods, beverages, and other products.
According to an article published by Bone Health and Osteoporosis Foundation (BHOF) in 2021, it is estimated that around 10 million Americans have osteoporosis, and around 44 million are at high risk for its development due to low bone mass.
Market Dynamics:
Driver:
Growing prevalence of bone-related disorders especially among geriatric population
The prevalence is rising as the senior population grows. The global prevalence of calcium shortage is increasing due to a variety of factors, including inadequate calcium intake in the diet, underlying medical diseases such as autoimmune illnesses, and drugs that reduce calcium absorption in individuals. As a result of calcium insufficiency in the population, the prevalence of bone-related disease is increasing, producing an unmet need for therapy. These factors are increasing the need for calcium-fortified foods and dietary supplements to meet the required dietary intake of calcium and other minerals.
Restraint:
Growing inclination of consumers toward vegan food
The growing consumer preference for a healthy lifestyle is moving demand and preference away from traditionally processed meat products, which is simultaneously reducing demand for dairy products. Many reasons are contributing to a movement in population preference for vegan food consumption in industrialised and emerging countries. Furthermore, plant-based alternatives are now considered a more nutritious and superior choice of milk, leading in lower consumption of dairy milk and products in industrialised countries such as the United States, the United Kingdom, and others. These factors are expected to limit the global market's growth over the forecast period.
Opportunity:
Shifting consumer preference towards more nutritious food products
Globally, rising health consciousness and illnesses caused by a lack of nutrient consumption are driving an increase in the use of dietary supplements, fortified beverages, and meals. Similarly, increased government measures to update guidelines and conform to the quality of products created by market participants are encouraging these firms' research and activities to develop and launch products with a broader range of applications such as gut health and immunity, among others. As a result of consumer preferences shifting toward more nutritious food products, demand for milk mineral concentrate manufacturing for calcium fortification of various food products and beverages is predicted to increase.
Threat:
Price fluctuations
Milk and dairy product costs fluctuate on a weekly and monthly basis, depending on a range of supply and demand factors as well as government regulations. Milk production, lactation length, and dry period, on the other hand, have been shown to be affected by genetic background, environment, illnesses, food, year, and season of calving. Breed, age, lactation stage, parity, and milking frequency all have an impact on performance, which is the primary cause for the constant fluctuation of milk prices, as a result of these factors imposing significant constraints on the market.
COVID-19 Impact
During the predicted period, the COVID-19 influence on market growth was positive. During the COVID-19 epidemic, there was an increase in demand for milk and other dairy products. The procurement of raw materials and ingredients by milk mineral concentrate makers was hampered slightly due to minor interruptions in the supply chain and logistics. Higher raw material prices arose from the population's increased demand for milk and dairy products, along with decreasing production of milk and other products. These factors resulted in lower sales volume of products with higher ASPs, resulting in higher revenues.
The 20% to 25% segment is expected to be the largest during the forecast period
The 20% to 25% segment is estimated to have a lucrative growth, due to the increasing number of people with mineral deficiencies and growing awareness of the illnesses and possible treatment options. To address the demand for mineral concentrates, market participants such as Glanbia PLC., Arla Foods Ingredients Group P/S, and others are focusing on boosting the concentration of key minerals such as calcium. During the projection period, these variables are expected to boost segmental expansion.
The infant formula segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
The infant formula segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period, due to the increased awareness of mineral inadequacies among newborns and children in emerging countries such as China, Japan, and others. Another key element contributing to the segment's growth is the increasing number of clinical trials to develop and launch infant formulae with added nutritious molecules to address the impaired nutrition level, as well as the expanding regulatory framework.
Region with highest share:
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to the factors such as the increased prevalence of calcium deficient illnesses in the population, particularly among babies and the elderly. Furthermore, rising government activities to adopt and update new laws for fortified food products such as infant formulae are expected to drive the market in the region. And also, rising infant formula consumption in countries such as China, Japan, and others is driving market participants to offer products with continual improvements in mineral content, which is expected to increase demand for infant formulae throughout the forecast period.
Region with highest CAGR:
North America is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increasing patient population suffering from micronutrient deficiency disorders in the U.S. and Canada. Customers are becoming more health concerned, and there is a quick increase in exercise activities, which leads to sports and protein-rich supplements. Rising health concerns due to lesser consumption of vital minerals and micronutrients, increased awareness and identification of mineral deficiency disorders among the region's population are some of the reasons leading to the market's rise in North America.
Key players in the market
Some of the key players profiled in the Milk Mineral Concentrate Market include Arla Foods Ingredients Group P/S, ARMOR PROTEINES, Fonterra Co-Operative Group Limited, FrieslandCampina DOMO, MILEI GmbH, Sachsenmilch Leppersdorf GmbH, Glanbia PLC, Whiteoakmills, Lactalis Ingredients, Food Ingredient Technology Co., Ltd., MG Ingredients, Draco Ingredients, Donaghys
Key Developments:
In June 2022, Sachsenmilch Leppersdorf GmbH entered into an agreement with FrieslandCampina DOMO to take over five brands of dairy product range and three production facilities.
In March 2022, Arla Foods Ingredients Group P/S launches two new products for early life nutrition with an aim to expand its organic offering to strengthen its position in the market in the organic sector.
In February 2021, FrieslandCampina DOMO announced a new partnership with Cayuga Milk Ingredients for the production of its Refit milk proteins MPI 90 and MPC 85 with an aim to increase its product portfolio.
Sources Covered:
Calcium Contents Covered:
Granularities Covered:
Applications Covered:
Regions Covered:
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