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市場調査レポート
商品コード
1308748
スマートリテール市場の2030年までの予測- オファリング別、技術別(ロボティクス、クラウドコンピューティング、ビッグデータ分析、人工知能、モノのインターネット、その他の技術)、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Smart Retail Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Offering, Technology (Robotics, Cloud Computing, Big Data Analytics, Artificial Intelligence, Internet of Things and Other Technologies), Application, End User and By Geography |
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スマートリテール市場の2030年までの予測- オファリング別、技術別(ロボティクス、クラウドコンピューティング、ビッグデータ分析、人工知能、モノのインターネット、その他の技術)、用途別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年07月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界のスマートリテール市場は2023年に425億7,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは25.3%で成長し、2030年には2,064億2,000万米ドルに達すると予測されています。
スマートリテールとは、従来の小売実務と最先端の「スマート」技術の融合を指します。モノのインターネットを通じて、埋め込まれたデバイスとコンピュータが接続され、データが収集されます。スマートリテール店は、顧客の特徴を認識して人口統計学的情報を収集することができるが、店舗内での行動を監視してビジネス方法を強化することもできます。サプライチェーン管理が改善されるため、スマートリテールは顧客と販売店の双方にとって有益なプロセスとなります。スマート・リテイリングによって、企業は消費者の意見をモニターし、消費者の関心を維持するための改善を行うことができます。
RFIDの導入により、小売ブランドは在庫精度と在庫の信頼性が向上し、収益と消費者の満足度が高まる。さらに、数量、モデル、色、サイズ、在庫レベルなど、在庫に関する正確でリアルタイムの情報を提供します。より良い生産管理を可能にし、より詳細な管理情報を提供します。膨大な数のモノをスキャンするには、RFIDシステムの方がはるかに効果的です。RFIDはコストを大幅に削減し、新たな収入源を開拓する能力を持っているため、小売企業は現在、RFID技術を不可欠なものと考えています。
ターゲットとなる顧客との長期的なつながりを確立し、持続させることは、顧客の信頼にかかっています。企業がより良いサービスを提供し、顧客ロイヤリティを高め、より多くの顧客を維持することが可能になるからです。歴史のある具体的な企業や、消費者と販売員との対面での交流がなければ、信頼できるブランド・アイデンティティを構築することは難しいかもしれないです。市場の拡大は、前述の問題によって妨げられています。
デジタル化は、小売スタッフのモチベーションを高める可能性を秘めています。スマートリテール店は、技術の進歩、接続の改善、斬新なセンサーのイントロダクション、シームレスな通信ソリューションの利用可能性などの恩恵を受けると予想されます。小売企業は、より多くの消費者と営業費用の削減という形で、そこから利益を得ることができます。電子財布、デビットカード、クレジットカード、プリペイドカード、その他のデジタルプラットフォームなど、デジタル決済手段は近年大きく成長しています。特に、キャッシュレス取引に対する消費者の嗜好の変化と、それに伴う専門店、スーパーマーケット、百貨店などの小売店全体でのデジタル決済ソリューションの導入増加により、市場は成長すると予想されます。
顧客データは、マーケティングチームや営業チームがターゲット市場のニーズを的確に把握し、そのニーズを満たすためにメッセージングやソリューションを効果的に調整するのに役立ちます。現在、小売企業は、信用情報だけでなく、機密性の高い個人情報を狙ったサイバーセキュリティ攻撃に対処しています。データベースのセキュリティが欠如しているため、個人情報が盗まれる可能性があります。サイバー攻撃は、企業を廃業に追い込み、深刻な経済的苦難、法的影響、風評被害をもたらす力を持っています。顧客のスマート決済能力は、この要因によって危うくなり、市場の拡大を妨げています。
世界のほぼすべての国がCOVID-19の流行によって深刻な影響を受けた。生産施設は閉鎖制限の結果、完全にシャットダウンされるか、操業能力が低下しました。その結果、企業は自社のリソース、顧客、資産、データにアクセスする新たな方法を見出しました。スマートリテールサービスおよびソリューションの導入は、この大流行がきっかけとなっています。この流行は、小売企業がデジタルトランスフォーメーションの準備を加速させ、この困難な時代にうまく適応するために顧客体験を修正する機会を与えました。拡大するデジタル化と自動化を日常業務に取り入れることで、大企業は自社の戦略を再評価し、プロセスを強化し、オペレーションを修正する必要に迫られました。
ソフトウェア分野は、小売業界におけるデジタル化の進展と分析ツールの採用拡大により、有利な成長を遂げると推定されます。強化されたソフトウェアの導入により、マーケティング戦略の再設計やオファー・プロモーションの企画など、在庫処理が容易になります。スマートリテールにおけるソフトウェアは、レポート、在庫管理、価格規制、給与記録、請求書発行、返品処理など、手間がかかり時間のかかる業務を自動化するため、顧客満足度と商品ハンドリングが向上する可能性があります。リアルタイムの価格設定、手間のかからない在庫管理、質の高い顧客サービスが、この市場のニーズを支える原動力となっています。
スマート決済分野は、予測期間中に最も速いCAGR成長が見込まれます。スマート決済は、15秒以内に完了し、従来のカードの2倍の速さで動作する非接触型取引です。小売業者はその利便性から恩恵を受ける。処理コストが削減され、多数の支払いオプションが追加できるようになります。また、顧客やビジネス・ユーザーに真の意味で摩擦のない体験を提供し、日常的な取引や価値の低い取引を簡素化し、時間と労力を節約し、購入を先延ばしにした結果、在庫が少なくなる可能性を低くします。このセグメントの隆盛は、シンプルな決済とセキュリティによって促進されています。
予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予測されています。この地域ではハイエンド製品や高級品の市場が大きいです。小売セクターはポストパンデミック効果に見舞われ、企業のデジタル変革が加速しています。顧客は現在、時間のかからない、より便利な購買体験を期待しています。米国経済は、デジタル技術があらゆる応用分野でより広く採用され、再編されつつあります。また、Food City(米国)やSchnucks Markets, Inc.(米国)のように、セルフレジ、自動保管・検索、POSソリューションをアーキテクチャに導入しているスーパーマーケットやその他のさまざまな種類の小売施設も多いです。
予測期間中、アジア太平洋地域のCAGRが最も高いと予測されています。この地域にはアマゾンやアリババなどの大手小売企業が進出しています。小売業者にとって、現在の伝統的なビジネスプロセスをデジタル化することが重要なニーズであることが、この地域の大きな割合を占めている主な要因です。クラウド・コンピューティングとモバイル・テクノロジーは、この地域で急速に受け入れられています。さらに、政府は外国からの投資を許可し、最先端のハイテク・ソリューションの採用を企業に促すことで、活況を呈する経済成長を促進しています。
2023年5月、Honeywell は、高度計測インフラ(AMI)を可能にする次世代セルラーモジュール(NXCM)の発売を発表しました。NXCMは、追加インフラへの支出を必要とせずに、従来のガス・水道メーターをスマートメーターにアップグレードする画期的なソリューションです。NXCMは、公益事業者がガスや水道メーターからデータを収集し、業務効率の向上、コスト削減、顧客に正確な使用情報を提供するのに役立ちます。
2022年9月、Microsoft Corporationは、デジタルストア・ソリューション・プロバイダー(SP)のプロフェッショナルであるHanshow社およびIntel Corporationと提携し、「スマートリテール・イノベーション」を加速させました。世界の小売業界の変化と小売+AI分野のベストプラクティスをまとめました。
2022年5月、Amazon は地域の店舗をデジタル・デュカンに変えるスマート・コマースを開始しました。店舗は業務をデジタル化し、来店客の店内体験を向上させ、Amazon を活用した独自のオンラインストア・フロントを数分で作成できるようになります。
Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.
According to Stratistics MRC, the Global Smart Retail Market is accounted for $42.57 billion in 2023 and is expected to reach $206.42 billion by 2030 growing at a CAGR of 25.3% during the forecast period. Smart retail describes a fusion of conventional retail practises with cutting-edge "smart" technologies. Data is gathered through the Internet of Things through a connection between implanted devices and computers. Smart retail shops can recognize the characteristics of their customers to gather demographic information, but they can also keep an eye on their actions inside the store to enhance how they do business. Due to better supply chain management, smart retail is a profitable process for both customers and merchants. Smart retailing enables businesses to monitor consumer input and make improvements to maintain consumer interest.
Retail brands benefit from better inventory accuracy and stock reliability as a result of RFID, which boosts revenue and consumer happiness. Additionally, it offers precise, real-time information on stock specifics, including volume, models, colours, and sizes, as well as inventory levels. It enables better production control and delivers more detailed management information. For scanning a huge number of things, RFID systems are far more effective. Retailers now consider RFID technology essential since it has the ability to significantly reduce costs and open up new income streams.
Establishing and sustaining long-term connections with the target audience depends on customer trust. After all, it makes it possible for companies to provide better services, foster more customer loyalty, and keep more clients. Without a tangible company with a history and face-to-face interactions between consumers and sales employees, it can be challenging to build a reliable brand identity. The market's expansion is being hampered by the aforementioned issue.
Digitalization has the potential to be very motivating for retail staff. Smart retail stores are expected to benefit from technological advancements, better connection, the introduction of novel sensors, and the availability of seamless communication solutions. Retailers gain from it in the form of more consumers and lower operating expenses. Digital payment methods have grown significantly in recent years, including electronic wallets, debit cards, credit cards, prepaid cards, and other digital platforms. In particular, it is anticipated that the market will grow due to the shifting consumer preference for cashless transactions and the subsequent rise in the adoption of digital payment solutions across retail stores, including specialty shops, supermarkets, and department stores.
Customer data helps marketing and sales teams to pinpoint the demands of their target market and effectively adjust their messaging and solutions to satisfy those needs. Retailers are dealing with several cybersecurity attacks that now target sensitive personal data as well as credit data. Database security is lacking, which allows for the theft of personal information. Cyberattacks have the power to knock firms out of business and cause severe financial hardship, legal consequences, and reputational harm. Customers' ability to make smart payments is in jeopardy due to this factor, which is impeding the market's expansion.
Almost every country on the globe had been severely impacted by the COVID-19 epidemic. Production facilities had either entirely shut down or operated at reduced capacity as a result of the lockdown limitations. As a result, businesses found new ways to access their resources, customers, assets, and data. The adoption of smart retail services and solutions was sparked by this pandemic. The epidemic gave retailers the opportunity to accelerate their preparations for digital transformation and modify their customer experiences in order to successfully adapt during these challenging times. Incorporating increasing digitalization and automation into daily operations forced larger organisations to re-evaluate their company strategy, enhance processes, and modify operations which reduced the losses during the pandemic.
The software segment is estimated to have a lucrative growth, owing to the growing digitization and expanding adoption of analytics tools in the retail industry. Enhanced software implementation facilitates inventory processing, such as redesigning marketing strategies and organizing offers and promotions. Software in smart retail may enhance customer satisfaction and product handling since it automates laborious and time-consuming operations including reporting, inventory management, pricing regulation, recording payroll, billing, and processing returns. Real-time pricing, hassle-free inventory management, and high quality customer service are the driving forces behind this market's need.
The smart payments segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Smart payments are contactless transactions that may be finished in less than 15 seconds and operate twice as quickly as traditional cards. The retailers benefit from its convenience. It lowers processing costs and opens the door to the addition of numerous payment options. They provide a genuinely frictionless experience for customers or business users, simplifying routine or low-value transactions, saving time and effort, and lowering the possibility of low inventory as a result of a postponed purchase. The segment's prominence is being promoted by its simple payments and security.
North America is projected to hold the largest market share during the forecast period. There is a significant market in this region for high-end products and luxury goods. The retail sector has been touched by the post-pandemic effect, which has accelerated the digital transformation of enterprises. Customers presently expect less time-consuming and more convenient purchasing experiences. The US economy is being restructured as digital technology is being adopted more widely in all application areas. It also has a lot of supermarkets and other different kinds of retail establishments, such Food City (US) and Schnucks Markets, Inc. (US), which has self-checkout, automatic storage & retrieval, and POS solutions installed in their architecture.
Asia Pacific is projected to have the highest CAGR over the forecast period. Major retailing firms like Amazon and Alibaba are present in this region. The important need for retailers to digitalize their current traditional business processes is primarily responsible for a substantial proportion of this region. Cloud computing and mobile technologies are being quickly embraced in the area. Additionally, the government is fostering booming economic growth by permitting foreign investment and pushing businesses to adopt cutting-edge high-tech solutions.
Some of the key players profiled in the Smart Retail Market include Honeywell International Inc, Intel Corporation, IBM Corporation, Google LLC, Microsoft Corporation, Amazon Inc, Ingenico Group, Huawei Technologies Co Ltd, Cisco Systems, Zebra Technologies Corporation, Unitech Electronics Co., LTD., IEI Integration Corporation, Samsung Electronics, Verifone Systems, NCR Corporation, Motorola Mobility LLC, NXP Semiconductors N.V., PAX Global Technology Limited, Trigo Vision Limited and Zippin.
In May 2023, Honeywell announced the launch of its Next Generation Cellular Module (NXCM) enabling Advanced Metering Infrastructure (AMI), a groundbreaking solution that upgrades legacy gas and water meters into smart meters without requiring expenditure on additional infrastructure. The NXCM helps utility providers gather data from gas and water meters, improving operational efficiency, reducing costs, and providing customers with accurate usage information.
In September 2022, Microsoft Corporation partnered with Hanshow, a professional digital store solution provider (SP) and Intel Corporation to accelerate "Smart Retail Innovation". It summarizes changes in the global retail industry and best practices in the retail + AI sector.
In May 2022, Amazon launched Smart Commerce to change local stores into digital dukaans. Stores will now be able to digitise their operations, enhance in-store experience for walk-in customers, and create their own online storefront in minutes powered by Amazon.