表紙:Baiduのインテリジェントドライビング事業の分析(2022年~2023年)
市場調査レポート
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1301839

Baiduのインテリジェントドライビング事業の分析(2022年~2023年)

Analysis on Baidu's Intelligent Driving Business, 2022-2023

出版日: | 発行: ResearchInChina | ページ情報: 英文 102 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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Baiduのインテリジェントドライビング事業の分析(2022年~2023年)
出版日: 2023年06月20日
発行: ResearchInChina
ページ情報: 英文 102 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、Baiduのインテリジェントドライビング事業について調査分析し、製品やサービス、ソリューションの情報を提供しています。

Baidu は、Apollo Platform、Apollo Go (自動運転モビリティ サービス プラットフォーム)、インテリジェント運転ソリューションの 3 つの自動運転開発ルートに取り組んでいます

アポロプラットフォーム

2017 年 7 月、Baidu は Apollo 計画を発表し、オープンソースの自動運転プラットフォームをリリースしました。 2018 年後半、Baidu は Apollo V2X ソリューションを正式にオープンしました。現在、Baidu Apollo は、自動運転、インテリジェント車両、インテリジェント交通という 3 つの主要分野で業界をリードするソリューションを誇っています。 Baidu Apollo の車両インテリジェンス ソリューションは、31 の自動車ブランドの 134 モデル向けに量産され、合計 700 万台以上の車両に搭載されています。

2022 年 12 月 28 日、Baidu はすべての開発者を対象に、より高いユーザビリティを提供し、開発者の操作を容易にする Apollo 8.0 を正式にリリースしました。

ロボタクシー

Baidu Apolloは2023年4月までに総走行距離5,000万km以上のテストを完了し、同社のモビリティブランド「Apollo Go」は北京、上海、広州、深セン、重慶、武漢で通常運用を開始しました。 Apollo Go は、2025 年までに最大 65 都市をカバーすると予想されています。

2022 年 7 月の時点で、百度は 6 世代の自動運転車製品をリリースしており、このうち第 6 世代製品である Apollo RT6 は、2023 年に初めて Apollo Go で利用可能になる予定です。

インテリジェント運転ソリューション

Baidu のインテリジェント ドライビング製品マトリックスは、Apollo City Driving Max、Apollo Highway Driving Pro、Apollo parking、および Apollo Cockpit-driving Integration をカバーしています

2023 年 4 月、アポロは主力製品であるアポロ シティ ドライビング マックスを発表しました。このシステムで使用されている「軽量HDマップ」は、業界の従来のHDマップよりも80%近く「軽量」です。 Apollo City Driving Max には、508 TOPS のコンピューティング能力を持つ 2 台の NVIDIA Orin X SoC、180 メートルの検出範囲を持つ 2 台のハイビーム LiDAR、7 台の 8MP カメラ、4 台の 3MP サラウンド ビュー カメラ、5 台のレーダー、12 台の超音波センサーが搭載されています。

Apollo City Driving Max は、視覚のみを使用して自動操縦による都市ナビゲーション (NOA) を可能にします。生産段階では、知覚的な冗長性として LiDAR が追加されます。

上海モーターショー2023で初公開された新型Voyah FREEには、ハイウェイパイロット、市街地運転支援、あらゆるシナリオでの効率的な駐車などの運転支援機能を提供するApollo Highway Driving Proが搭載されています。このソリューションは、正確な環境認識と判断を提供し、自動駐車、自動追従、自動車線変更などの複数の機能を可能にします。

2023 年に、Apollo Highway Driving Pro がアップグレードされ、コンピューティング プラットフォームが単一の TDA4-VH プラットフォームにアップグレードされました。さらに、Baidu は Black Sesame Technologies と提携して、HuaShan-2 A1000 チップ プラットフォームに Apollo Highway Driving Pro を導入しました。

Baidu の第 1 世代 Apollo コックピット ドライビング インテグレーションは、Qualcomm 8295 (NVIDIA Xavier と同等の 30 TOPS の AI コンピューティングを備えた) を使用して、インテリジェント コックピットと運転支援機能を実現します。

ドメイン統合は、2023 年のインテリジェント運転業界の重要な発展トレンドを表しています。ドメイン統合の一環として、コックピットと運転の統合が多くの ADAS 企業によって計画され始めています。 Baidu、Huawei、Desay SVなどのTier1 サプライヤーは、インテリジェント運転およびインテリジェント コックピットの分野で独自の製品ラインを展開しており、コックピット駆動の統合ソリューションの開発が容易になっています。

インテリジェントな運転やインテリジェントなコックピットのみをレイアウトするほとんどのプレイヤーにとって、コックピットと運転の統合に関して他のプレイヤーと協力する必要があります。上海モーターショー 2023 で、Banma Zhixing と HoloMatic Technology は、コックピット駆動の統合ソリューションを共同開発するための戦略的パートナーシップを築きました。これは典型的な協力事例です。

目次

第1章 Baiduの概要

  • プロファイル
  • 自動車事業の力学

第2章 Apollo(自動運転オープンプラットフォーム)

  • Apolloの概要
  • Apollo開発の歴史
  • Apolloの事業構成
  • Apolloのインテリジェントドライビング製品マトリックス
  • Apollo 8.0
  • Apolloシミュレーションプラットフォーム
  • 運転・駐車統合ソリューション:ANP
  • ビジョン専用ソリューション:Apollo Lite
  • 自動運転認識1.0
  • Apolloの認識アルゴリズム
  • ERNIEファンデーションモデル
  • Apollo Cloud

第3章 インテリジェントドライビングドメインコントローラー

  • インテリジェントドライビングドメインコントローラーの製品レイアウト
  • インテリジェントドライビングドメインコントローラーの比較
  • インテリジェントドライビングドメインコントローラー - 「Wuren」
  • インテリジェントドライビングドメインコントローラー - 「Sixi」
  • インテリジェントドライビングドメインコントローラー - 「Sanxian」

第4章 自動運転シャトル

  • 製品レイアウト
  • ミニバス
  • ロボバス
  • インテリジェントプラットフォームソリューション
  • ロボタクシー
  • ロボタクシー開発の歴史

第5章 電子地図・測位サービス

  • 電子地図製品企画
  • 複合測位技術ソリューション
  • 「車両・道路・クラウド・地図」連携開発

第6章 V2X事業

  • V2Xソリューション:Apollo Air
  • V2Xオープンプラットフォーム「KAILU」
  • V2Xデータセット
  • V2Xベースのインテリジェントハイウェイソリューション
  • V2Xレイアウト
目次
Product Code: SZ004

Baidu works on three autonomous driving development routes: Apollo Platform, Apollo Go (autonomous driving mobility service platform) and intelligent driving solutions.

Apollo Platform

In July 2017, Baidu announced the Apollo program, and released an open-source autonomous driving platform. In late 2018, Baidu officially opened up its Apollo V2X Solution. At present, Baidu Apollo boasts industry-leading solutions in three major fields: autonomous driving, intelligent vehicle and intelligent transportation. Baidu Apollo's vehicle intelligence solutions have been mass-produced for 134 models under 31 auto brands and mounted on a total of over 7 million vehicles.

On December 28, 2022, Baidu officially launched Apollo 8.0 for all developers, which provides higher usability and makes it easier for developers to operate.

Robotaxi

By April 2023, Baidu Apollo had tested a total mileage of more than 50 million kilometers, and its mobility brand "Apollo Go" had gone into normal operation in Beijing, Shanghai, Guangzhou, Shenzhen, Chongqing and Wuhan. Apollo Go is expected to cover up to 65 cities by 2025.

As of July 2022, Baidu had released six generations of production autonomous vehicle products, among which Apollo RT6, the sixth-generation product, is scheduled to be first available to Apollo Go in 2023.

Intelligent Driving Solutions

Baidu's intelligent driving product matrix covers: Apollo City Driving Max, Apollo Highway Driving Pro, Apollo Parking, and Apollo Cockpit-driving Integration.

In April 2023, Apollo introduced its flagship product - Apollo City Driving Max. The "lightweight HD map" used in this system is nearly 80% "lighter" than conventional HD maps in the industry. Apollo City Driving Max packs 2 NVIDIA Orin X SoCs with the computing power of 508 TOPS, 2 high-beam LiDARs with a detection range of 180 meters, 7 8MP cameras, 4 3MP surround view cameras, 5 radars and 12 ultrasonic sensors.

Apollo City Driving Max uses only vision to enable urban navigate on autopilot (NOA). In the production stage, LiDAR will be added as a perceptual redundancy.

The new Voyah FREE, which debuted at the Auto Shanghai 2023, carries Apollo Highway Driving Pro, which offers such driving assistance functions as highway pilot, urban driving assist, and all-scenario efficient parking. The solution can provide accurate environmental perception and decision to enable multiple functions such as automated parking, automatic follow and automatic lane change.

In 2023, Apollo Highway Driving Pro was upgraded, with the computing platform upgraded to a single TDA4-VH platform. Moreover, Baidu teamed up with Black Sesame Technologies to deploy Apollo Highway Driving Pro in the HuaShan-2 A1000 chip platform.

Baidu's first-generation Apollo Cockpit-driving Integration uses Qualcomm 8295 (with the AI compute of 30 TOPS equivalent to NVIDIA Xavier) to enable intelligent cockpit and driving assistance functions.

Domain integration represents an important development trend of the intelligent driving industry in 2023. As a part of domain integration, cockpit-driving integration has begun to be laid out by many ADAS companies. Tier1 suppliers such as Baidu, Huawei and Desay SV have deployed their own product lines in the fields of intelligent driving and intelligent cockpit, making it easy for them to develop cockpit-driving integrated solutions.

For most players that only lay out intelligent driving or intelligent cockpits, it is necessary for them to cooperate with others on cockpit-driving integration. At the Auto Shanghai 2023, Banma Zhixing and HoloMatic Technology forged a strategic partnership to co-develop a cockpit-driving integrated solution. This is a typical cooperation case.

Table of Contents

1 Overview of Baidu

  • 1.1 Profile
  • 1.2 Dynamics in Automotive Business

2 Apollo (Autonomous Driving Open Platform)

  • 2.1 Overview of Apollo
  • 2.2 Development History of Apollo
  • 2.3 Business Layout of Apollo
  • 2.4 Intelligent Driving Product Matrix of Apollo
    • 2.4.1 Apollo City Driving Max
    • 2.4.2 Apollo Highway Driving Pro
  • 2.5 Apollo 8.0
    • 2.5.1 Module Structure of Apollo8.0
    • 2.5.2 Perceptual Framework of Apollo 8.0
    • 2.5.3 Toolchain of Apollo 8.0
  • 2.6 Apollo Simulation Platform
    • 2.6.1 Apollo Simulation Platform: Architecture
    • 2.6.2 Apollo Simulation Platform: Scene Library
    • 2.6.3 Apollo Simulation Platform: Evaluation Criteria
  • 2.7 Driving-parking Integrated Solution: ANP
    • 2.7.1 Version Comparison of ANP
    • 2.7.2 Features of ANP 2.0
    • 2.7.3 Driving-parking Integrated Solution: ANP 3.0
  • 2.8 Vision-only Solution: Apollo Lite
    • 2.8.1 Integrated Perception Solution: Apollo Lite++
  • 2.9 Autonomous Driving Perception 1.0
    • 2.9.1 Main Algorithms of Autonomous Driving Perception 1.0
    • 2.9.2 Autonomous Driving Perception 2.0
    • 2.9.3 Autonomous Driving Perception 2.0- Application Challenges
  • 2.10 Perception Algorithms of Apollo
    • 2.10.1 Perception Algorithms of Apollo - Vision Algorithm
    • 2.10.2 Perception Algorithms of Apollo - Traffic Light Algorithm
    • 2.10.3 Perception Algorithms of Apollo - Radar/Ultrasonics Algorithm
  • 2.11 ERNIE Foundation Model
    • 2.11.1 Overview
    • 2.11.2 Application - Long Line-of-sight 3D Perception
    • 2.11.3 Application - Multi-modal End-to-End Perception
    • 2.11.4 Application - Data Mining
  • 2.12 Apollo Cloud
    • 2.12.1 5G Cloud Chauffeur
    • 2.12.2 5G Cloud Chauffeur Solution
    • 2.12.3 Autonomous Vehicle Cloud Security System
    • 2.12.4 Driving-cloud Integration, Data Closed Loop

3 Intelligent Driving Domain Controllers

  • 3.1 Intelligent Driving Domain Controller Product Layout
  • 3.2 Comparison between Intelligent Driving Domain Controllers
  • 3.3 Intelligent Driving Domain Controller - "Wuren"
  • 3.4 Intelligent Driving Domain Controller - "Sixi"
  • 3.5 Intelligent Driving Domain Controller - "Sanxian"

4 Autonomous Shuttle

  • 4.1 Product Layout
  • 4.2 Minibus
    • 4.2.1 Minibus Application Cases
  • 4.3 Robobus
    • 4.3.1 Robobus Application Cases
    • 4.3.2 Robobus Operation
  • 4.4 Intelligent Platform Solutions
  • 4.5 Robotaxi
    • 4.5.1 Apollo RT6
    • 4.5.2 Distribution of Robotaxi by City
    • 4.5.3 Status Quo and Goals of Robotaxi
    • 4.5.4 Customer Feedback of Robotaxi
  • 4.5 Development History of Robotaxi
    • 4.5.6 Robotaxi Cooperation
    • 4.5.7 Robotaxi Is Issued an Autonomous Driving Service License
    • 4.5.8 100 Robotaxies Are Launched in Wuhan.

5 Electronic Maps and Positioning Services

  • 5.1 Electronic Map Product Planning
    • 5.1.1 Electronic Map Product System
    • 5.1.2 ADAS Map Approval by Guangzhou/Shenzhen
    • 5.1.3 Advantages of Electronic Map Products (1)
    • 5.1.4 Advantages of Electronic Map Products (2)
    • 5.1.5 Advantages of Electronic Map Products (3)
    • 5.1.6 Advantages of Electronic Map Products (4)
    • 5.1.7 Advantages of Electronic Map Products (5)
    • 5.1.8 Advantages of Electronic Map Products (6)
    • 5.1.9 Advantages of Electronic Map Products (7)
    • 5.1.10 HD Maps and Intelligent Driving System
    • 5.1.11 Human-machine Co-driving Map/Parking Integrated SDK
  • 5.2 Combined Positioning Technology Solutions
    • 5.2.1 Combined Positioning Technology Solutions (1)
    • 5.2.2 Combined Positioning Technology Solutions (2)
    • 5.2.3 Combined Positioning Technology Engines
    • 5.2.4 Combined Positioning Algorithms (1)
    • 5.2.5 Combined Positioning Algorithms (2)
    • 5.2.6 Evolution of Apollo High-precision Positioning Technology
  • 5.3 "Vehicle-Road-Cloud-Map" Coordinated Development

6 V2X Business

  • 6.1 V2X Solution: Apollo Air
  • 6.2 V2X Open Platform: "KAILU"
  • 6.3 V2X Dataset
  • 6.4 V2X-based Intelligent Highway Solution
  • 6.5 V2X Layout