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市場調査レポート
商品コード
1497706

ガラス基板の市場規模・シェア分析:タイプ・エンドユーザー別 - 世界の収益推計・需要予測 (~2030年)

Glass Substrate Market Size and Share Analysis by Type, End User - Global Industry Revenue Estimation and Demand Forecast to 2030


出版日
ページ情報
英文 340 Pages
納期
2~3営業日
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ガラス基板の市場規模・シェア分析:タイプ・エンドユーザー別 - 世界の収益推計・需要予測 (~2030年)
出版日: 2024年05月06日
発行: Prescient & Strategic Intelligence
ページ情報: 英文 340 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界のガラス基板の収益規模は、2023年の71億1,260万米ドルから、予測期間中はCAGR 3.9%で推移し、2030年には92億700万米ドルの規模に成長すると予測されています。

この成長は、CE製品、屋外広告、自動車などの液晶ディスプレイ (LCD) 用途の増加によるものです。さらに、半導体チップ、太陽電池、ディスプレイスクリーンへの需要も、さまざまな製品カテゴリーで高まっています。

スマートテレビ、スマートフォン、ラップトップ、コンピューターなどのCE製品におけるLCDのニーズの高まりが、市場成長の主な要因となっています。LCDは高解像度で洗練されたデザインを提供するため、ユーザーの視覚体験を向上させ、電子機器メーカーに利益をもたらしています。より大型で高解像度のディスプレイへの需要が高まるにつれ、メーカーはガラス基板を拡大しています。

消費者の嗜好はより良い画質へとシフトしています。自動車産業では、LCDはインフォテインメントディスプレイ、ヘッドアップディスプレイ、計器クラスターに使用されており、これらは運転支援や乗客の快適性を高めるために重要です。さらに、この材料は、より良い色品質とより高いリフレッシュレートを提供するために、高解像度ディスプレイの技術革新が進んでいます。

主な洞察:

ホウケイ酸ガラスの業界シェアは、その高い化学抵抗性、表面強度、低い熱膨張係数から、2023年に55%を示しました。

エンドユーザー別では、エレクトロニクス分野が2023年に65%のシェアを示しました。通信、データ、コンピューティングデバイスの電子部品アセンブリにおけるガラス基板の使用がこの成長を牽引しています。ガラス基板は、MEMSやCMOS、IC、パワーエレクトロニクス、イメージセンサー、オプトエレクトロニクスといった半導体技術の基礎ブロックとして機能します。

地域別では、アジア太平洋地域が生活水準の向上、中産階級の増加、急速な都市化と工業化に後押しされ、予測期間中にCAGR 5%を示す見通しです。同地域では、自動車、医療機器、エレクトロニクス、航空宇宙・防衛、太陽光発電などの分野でガラスへのニーズが高まっています。

当レポートでは、世界のガラス基板の市場を調査し、市場の定義と概要、市場影響因子の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の詳細分析、競合環境、主要企業のプロファイルなどをまとめています。

目次

第1章 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場指標

第5章 業界の展望

  • 市場力学
    • 動向
    • 促進要因
    • 抑制要因・課題
    • 促進要因・抑制要因の影響分析
  • COVID-19の影響
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 世界市場

  • 概要
  • 市場収益の推移・予測:タイプ別
  • 市場収益の推移・予測:エンドユーザー別
  • 市場収益の推移・予測:地域別

第7章 北米市場

第8章 欧州市場

第9章 アジア太平洋市場

第10章 ラテンアメリカ市場

第11章 中東・アフリカ市場

第12章 米国市場

第13章 カナダ市場

第14章 ドイツ市場

第15章 フランス市場

第16章 英国市場

第17章 イタリア市場

第18章 スペイン市場

第19章 日本市場

第20章 中国市場

第21章 インド市場

第22章 オーストラリア市場

第23章 韓国市場

第24章 ブラジル市場

第25章 メキシコ市場

第26章 サウジアラビア市場

第27章 南アフリカ市場

第28章 UAE市場

第29章 競合情勢

  • 主要企業・製品のリスト
  • 主要企業の競合ベンチマーキング
  • 主要企業の製品ベンチマーク
  • 最近の戦略的展開

第30章 企業プロファイル

  • Qualcomm Technologies Inc
  • AGC Inc.
  • Schott AG
  • Corning Incorporated
  • Nippon Sheet Glass Co. Ltd.
  • Plan Optik AG
  • HOYA Corporation
  • Ohara Inc.
  • IRICO Group New Energy Company
  • Tungshu Group Co. Ltd.
  • LG Chem Ltd.

第31章 付録

目次
Product Code: 12912

Market Overview

The glass substrate market generated revenue of USD 7,112.6 million in 2023, which is expected to witness a CAGR of 3.9% during 2024-2030, reaching USD 9,207.0 million by 2030.

This growth is driven by increased usage in Liquid Crystal Displays (LCDs), including consumer electronics, out-of-home advertising, and the automotive segment. Additionally, there is a significant demand for semiconductor chips, solar cells, and display screens across various product categories.

The rising need for LCDs in consumer electronics, such as smart TVs, smartphones, laptops, and computers, is a primary factor behind market growth. LCDs offer high resolution and sleek designs, enhancing the visual experience for users and benefiting electronics manufacturers. As the demand for larger and higher-resolution displays grows, manufacturers are expanding glass substrates.

Consumer preferences are shifting towards better image quality. In the automotive industry, LCDs are used in infotainment displays, head-up displays, and instrument clusters, which are crucial for driver aids and passenger amenities. Moreover, the material is innovating in high-resolution displays to offer better color quality and higher refresh rates.

Key Insights

In 2023, the borosilicate glass category had an industry share of 55%, this can be credited to its high chemical resistivity, surface strength, and low coefficient of thermal expansion.

One of the most common applications of nanoscience is the absorption of solar energy to generate electricity; Nanotechnology is also applied in household cookware, laboratory gear, and heat-resistant glass panels while being used in pharmaceutical packaging.

According to the Solar Energy Industry Association, starting in around 2020, more

than 10,000 organizations in each U.S. state worked on solar energy

US investment in private firms operating in the solar sector has struck higher than USD 33 billion a year back, implying financial affluence and growth likely to prevail in the industry.

In 2023, the electronics category had an industry share of 65%, propelled by the use of glass substrates in electronic part assembly for telecommunication, data, and computing devices.

Glass substrates act as the foundation blocks in semiconductor technology, such as microelectromechanical systems (MEMS) and complementary metal-oxide semiconductors (CMOS), integrated circuits (IC), power electronics, image sensors, and optoelectronics.

Increasing demand for gadgets from developing countries conducted material growth of the electronics industry.

The anticipated growth trajectory in the electronics sector includes the production of components, systems, electric drives, and industrial control equipment with higher demand at the core.

During the projection period, the APAC region will witness a CAGR of 5%, propelled by advancing living standards, a rising middle-class populace, and quick urbanization and industrialization.

Augmented need for glass comes from sectors such as automotive, medical devices, electronics, aerospace & defense, and solar PV in the region.

India, China, and Japan are major consumers of glass, with India showing the fastest growth.

APAC's electronics manufacturing sector is expanding due to more OEMs, affordable labor, and ample raw materials.

Table of Contents

Chapter 1. Research Scope

  • 1.1. Research Objectives
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Analysis Period
  • 1.4. Market Size Breakdown by Segments
    • 1.4.1. Market size breakdown, by type
    • 1.4.2. Market size breakdown, by end user
    • 1.4.3. Market size breakdown, by region
    • 1.4.4. Market size breakdown, by country
  • 1.5. Market Data Reporting Unit
    • 1.5.1. Value
  • 1.6. Key Stakeholders

Chapter 2. Research Methodology

  • 2.1. Secondary Research
    • 2.1.1. Paid
    • 2.1.2. Unpaid
    • 2.1.3. P&S Intelligence database
  • 2.2. Primary Research
  • 2.3. Market Size Estimation
  • 2.4. Data Triangulation
  • 2.5. Currency Conversion Rates
  • 2.6. Assumptions for the Study
  • 2.7. Notes and Caveats

Chapter 3. Executive Summary

Chapter 4. Market Indicators

Chapter 5. Industry Outlook

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Trends
    • 5.1.2. Drivers
    • 5.1.3. Restraints/challenges
    • 5.1.4. Impact analysis of drivers/restraints
  • 5.2. Impact of COVID-19
  • 5.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.3.1. Bargaining power of buyers
    • 5.3.2. Bargaining power of suppliers
    • 5.3.3. Threat of new entrants
    • 5.3.4. Intensity of rivalry
    • 5.3.5. Threat of substitutes

Chapter 6. Global Market

  • 6.1. Overview
  • 6.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 6.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 6.4. Market Revenue, by Region (2017-2030)

Chapter 7. North America Market

  • 7.1. Overview
  • 7.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 7.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 7.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 8. Europe Market

  • 8.1. Overview
  • 8.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 8.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 8.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 9. APAC Market

  • 9.1. Overview
  • 9.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 9.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 9.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 10. LATAM Market

  • 10.1. Overview
  • 10.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 10.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 10.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 11. MEA Market

  • 11.1. Overview
  • 11.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 11.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)
  • 11.4. Market Revenue, by Country (2017-2030)

Chapter 12. U.S. Market

  • 12.1. Overview
  • 12.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 12.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 13. Canada Market

  • 13.1. Overview
  • 13.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 13.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 14. Germany Market

  • 14.1. Overview
  • 14.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 14.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 15. France Market

  • 15.1. Overview
  • 15.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 15.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 16. U.K. Market

  • 16.1. Overview
  • 16.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 16.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 17. Italy Market

  • 17.1. Overview
  • 17.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 17.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 18. Spain Market

  • 18.1. Overview
  • 18.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 18.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 19. Japan Market

  • 19.1. Overview
  • 19.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 19.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 20. China Market

  • 20.1. Overview
  • 20.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 20.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 21. India Market

  • 21.1. Overview
  • 21.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 21.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 22. Australia Market

  • 22.1. Overview
  • 22.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 22.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 23. South Korea Market

  • 23.1. Overview
  • 23.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 23.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 24. Brazil Market

  • 24.1. Overview
  • 24.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 24.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 25. Mexico Market

  • 25.1. Overview
  • 25.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 25.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 26. Saudi Arabia Market

  • 26.1. Overview
  • 26.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 26.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 27. South Africa Market

  • 27.1. Overview
  • 27.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 27.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 28. U.A.E. Market

  • 28.1. Overview
  • 28.2. Market Revenue, by Type (2017-2030)
  • 28.3. Market Revenue, by End User (2017-2030)

Chapter 29. Competitive Landscape

  • 29.1. List of Market Players and their Offerings
  • 29.2. Competitive Benchmarking of Key Players
  • 29.3. Product Benchmarking of Key Players
  • 29.4. Recent Strategic Developments

Chapter 30. Company Profiles

  • 30.1. Qualcomm Technologies Inc
    • 30.1.1. Business overview
    • 30.1.2. Product and service offerings
    • 30.1.3. Key financial summary
  • 30.2. AGC Inc.
    • 30.2.1. Business overview
    • 30.2.2. Product and service offerings
    • 30.2.3. Key financial summary
  • 30.3. Schott AG
    • 30.3.1. Business overview
    • 30.3.2. Product and service offerings
    • 30.3.3. Key financial summary
  • 30.4. Corning Incorporated
    • 30.4.1. Business overview
    • 30.4.2. Product and service offerings
    • 30.4.3. Key financial summary
  • 30.5. Nippon Sheet Glass Co. Ltd.
    • 30.5.1. Business overview
    • 30.5.2. Product and service offerings
    • 30.5.3. Key financial summary
  • 30.6. Plan Optik AG
    • 30.6.1. Business overview
    • 30.6.2. Product and service offerings
    • 30.6.3. Key financial summary
  • 30.7. HOYA Corporation
    • 30.7.1. Business overview
    • 30.7.2. Product and service offerings
    • 30.7.3. Key financial summary
  • 30.8. Ohara Inc.
    • 30.8.1. Business overview
    • 30.8.2. Product and service offerings
    • 30.8.3. Key financial summary
  • 30.9. IRICO Group New Energy Company
    • 30.9.1. Business overview
    • 30.9.2. Product and service offerings
    • 30.9.3. Key financial summary
  • 30.10. Tungshu Group Co. Ltd.
    • 30.10.1. Business overview
    • 30.10.2. Product and service offerings
    • 30.10.3. Key financial summary
  • 30.11. LG Chem Ltd.
    • 30.11.1. Business overview
    • 30.11.2. Product and service offerings
    • 30.11.3. Key financial summary

Chapter 31. Appendix

  • 31.1. Abbreviations
  • 31.2. Sources and References
  • 31.3. Related Reports